Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:59

Dank jullie wel! Ik heb het met azijn gedaan en de lampjes staan nu weer gezellig aan! <3

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 03:27

@lestrange toch zeker vroeger wel eindeloos vermaakt met alle Mindscape spellen (oa mijn renstal/topruiter/mijn paardenstal/paarde bende (altijd heftig dat stukje met dat die man achter dat witte paard aan ging rennen)), Anky (het mysterie leukste, ruiterschool vond ik ingewikkeld met die toetsen), Lucinda Green’s equestrian challenge usw.

Qua niet op pc uiteraard my horse and me op de Wii.

Maar in bedacht me, ik speelde ook echt een geweldig paarden spel op de PS2 waarvan ik echt geen idee meer heb hoe die heette. Vgm kon je daarmee ook crossen en dressuren iig, met leuke deuntjes als je dressuur goed deed. Jullie een idee hoe die zou kunnen heten?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 06:18

Ik heb even zitten kijken bij de site van kneipp. En tot mijn verbijstering staat dit er vermeld
Citaat:
Wat zit er in de Kneipp producten?

Kneipp gebruikt geen palmolie of palmpitolie in de producten. Het is echter niet in alle gevallen mogelijk om af te zien van ingrediënten die zijn afgeleid van palmolie. Bij het vervaardigen van verzorgingsproducten is het gebruik van tensiden en emulgatoren bijvoorbeeld onvervangbaar omdat ze nodig zijn om de verschillende ingrediënten in een product goed te laten mengen als een mooie vloeistof of omdat ze zorgen voor een goede schuimwerking.
Om de tensiden en emulgatoren te maken op basis van andere oliën dan palmolie is vaak niet zinvol. Deze alternatieven zijn vaak nog belastender voor het milieu dan palmolie en met deze grondstoffen wordt het te duur om er een betaalbaar product van te maken. Toch zullen wij bij de ontwikkeling van onze producten bij elk ingrediënt steeds weer de afweging maken of het gebruik van palmoliederivaten (afgeleiden) kan worden vermeden en, vooral ook of het ecologisch gezien wel zinvol is.

Kneipp gebruikt geen palmolie zeggen ze, maar ik ben er inmiddels achter dat de douchegel in knijptube in nederland gekocht zowel soja olie als palmolie bevatten. Deze tubes kan ik vreemd genoeg niet op de officiele site van kneipp terugvinden echter worden ze wel verkocht hier.

Dat wat op de site van ze staat is inderdaad de ouderwetse fles waarin geen soja of palmolie zit en is alcoholvrij. Heel vreemd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 08:50

Zijn er ook wekkers waarvan je het display uit kunt zetten? Ik zie wel wekkers met dim functie maar daar zijn vaak de eerste reacties dat het nog fel is. Ik dacht anders zo'n analoog wekkertje waarvan alleen de wijzers glow in the dark zijn, maar daarvan kun je de wekker niet zo exact zetten.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 09:12

@karuna, komt de kneipp die jij hebt toevallig bij de action vandaan? Ik heb nog wel eens het idee dat ze daar ook buitenlandse badges verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:51

moonsparkle schreef:
Zijn er ook wekkers waarvan je het display uit kunt zetten? Ik zie wel wekkers met dim functie maar daar zijn vaak de eerste reacties dat het nog fel is. Ik dacht anders zo'n analoog wekkertje waarvan alleen de wijzers glow in the dark zijn, maar daarvan kun je de wekker niet zo exact zetten.

Ik heb van mijn wekker het display afgeplakt :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:52

Ja dat kan ook maar ik zou liever het display uit en aan kunnen schakelen

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 10:54

moonsparkle schreef:

Het bestaat wel!
Ik heb een wekker met een grote knop bovenop, die geeft alleen licht als je daar op drukt. Was van de Ikea, maar daar hebben ze hem niet meer...
Hij ziet er ongeveer uit zoals deze: https://www.wehkamp.nl/app/product/1626 ... =pdp_share maar weet niet of die uit de link ook helemaal donker is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:20

Daar zie ik ook een reactie met iemand die het licht aan drukte in de nacht dus misschien werkt deze ook wel zo. +:)+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:32

moonsparkle schreef:

Ik heb zo'n simpel wekkertje waarvan het display enkel oplicht als je bovenaan drukt.
Als je zoiets bedoelt, wil ik wel even kijken hoe en wat

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:38

Kookaburra schreef:
@karuna, komt de kneipp die jij hebt toevallig bij de action vandaan? Ik heb nog wel eens het idee dat ze daar ook buitenlandse badges verkopen.

Nee gewoon nederlandse tekst en gekocht bij kruidvat. :n

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:42

Pandora2 schreef:
moonsparkle schreef:

Ik heb zo'n simpel wekkertje waarvan het display enkel oplicht als je bovenaan drukt.
Als je zoiets bedoelt, wil ik wel even kijken hoe en wat

Als deze wel digitaal is dan heel graag. Ik heb verschillende analoge gezien maar daarbij kun je de wekker niet zo specifiek zetten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 11:53

f4bjheu schreef:
@lestrange toch zeker vroeger wel eindeloos vermaakt met alle Mindscape spellen (oa mijn renstal/topruiter/mijn paardenstal/paarde bende (altijd heftig dat stukje met dat die man achter dat witte paard aan ging rennen)), Anky (het mysterie leukste, ruiterschool vond ik ingewikkeld met die toetsen), Lucinda Green’s equestrian challenge usw.

Qua niet op pc uiteraard my horse and me op de Wii.

Maar in bedacht me, ik speelde ook echt een geweldig paarden spel op de PS2 waarvan ik echt geen idee meer heb hoe die heette. Vgm kon je daarmee ook crossen en dressuren iig, met leuke deuntjes als je dressuur goed deed. Jullie een idee hoe die zou kunnen heten?

Oh geloof me, ik heb die ook allemaal gespeeld :'). Ik had een torenhoge stapel met cd's van alleen maar paardenspelletjes. En mijn vader had een game computer dus die werd er gek van dat ik al die spelletjes daarop had staan.

Alleen zijn de graphics in deze tijd zooo verbeterd (kijk naar rdr2!) Dat er zulke mooie spellen over paarden gemaakt kunnen worden...

Als gewoon een jong paarden meisje in dubai bij haar vader gaat zeuren... _O-

Achja, ik droom wel verder

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:04

Ik vermoed de domste vraag die hier ooit gesteld is:
Als ik nu foto's vanaf mijn foon in google drive plaats (heb drive net geïnstalleerd en snap het niet :+) kan ik dan later als deze foon is overleden gewoon bij die foto's vanaf mijn dan nieuwe foon?
Ik raak altijd foto's kwijt bij iedere foon die overlijd en dat vind ik zó zonde! Ik heb nu net foto's gekregen van 11 jaar terug toen mijn hond puppie was, en aangezien ik ook van die tijd alle foto's kwijt ben wil ik dus niet dat dat weer gebeurd met die 6 foto's die mijn moeder toevallig tegenkwam.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:05

Helemaal correct! Ze staan dan in de cloud dus op een server die onafhankelijk is van je telefoon.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:19

poes schreef:
Helemaal correct! Ze staan dan in de cloud dus op een server die onafhankelijk is van je telefoon.

Dank! En dat is voor altijd?

Ik voel mezelf zo dom :')

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:38

Zolang je je wachtwoord onthoud wel ja :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:47

Ik zou dit ook niet weten, Palmera :o

Ik vraag me af waar een wichelroede nu eigenlijk op reageert. Ik zag een tijdje geleden iemand in veiligheidswerkkleding met een wichelroede langs het spoor lopen. Ik heb nog geen artikel gevonden waarin de werking bewezen wordt, bijv. voor water, maar het wordt dus blijkbaar wel toegepast. Wat zou hij nou langs het spoor hebben gezocht?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:57

Mijn wasdroogmachine (3 jaar oud) heeft ineens een lelijke gele vlek bovenop de machine zitten, die ik niet kan wegpoetsen. Het zit zowel op het metaal als op het kunststof, precies op die overgang. Er heeft niks geks op gelegen. Ik kan me herinneren dat mijn vorige wasmachine (kan wel 20+ jaar oud geweest zijn, van mijn oma geërfd) helemaal zo'n smoezelig geel kleurtje had.

Wat kan dit zijn en is er iets waarmee ik het weg kan krijgen? Google levert me alleen hits op van wasmachines die vlekken veroorzaken :P

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:04

Ik heb ook zo'n smoezelige gele wasmachine maar dat is idd een oudje, dat is gewoon normale verkleuring die na verloop van tijd optreed. Maar dat gaat geleidelijk en zit er niet ineens en ook niet op 1 specifieke plek, en vind 3 jaar ook nog wel erg snel daarvoor.
Kan de machine misschien oververhit zijn geraakt dat dat voor een gekke plek heeft gezorgd?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:15

Memories schreef:
Ik heb ook zo'n smoezelige gele wasmachine maar dat is idd een oudje, dat is gewoon normale verkleuring die na verloop van tijd optreed. Maar dat gaat geleidelijk en zit er niet ineens en ook niet op 1 specifieke plek, en vind 3 jaar ook nog wel erg snel daarvoor.
Kan de machine misschien oververhit zijn geraakt dat dat voor een gekke plek heeft gezorgd?

Het zit aan de voorkant-bovenkant, niet echt een plek die heel warm wordt als hij draait. En de plek wordt ook met de dag donkerder/groter, terwijl hij lang niet elke dag aan staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:25

Wat gek! Lekt er geen vocht of zo? Kalk- of schimmelaanslag? Heb je een foto?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:26

Heel vreemd. Ik zou bijna denken dat er intern met dat ding wat mis is? Ik ben ook heel benieuwd naar een foto ervan? :=

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:52

Ik heb het net met een natte ruwe handdoek toch een beetje weggekregen, maar in de rand zelf krijg ik het niet weg.

Hier een foto. Ik krijg het er niet goed op zoals het echt is. Het is niet schokkend groot ofzo, maar wel gewoon een doorn in m'n oog omdat het een dure wasmachine was en ik het elke keer zie als ik op het toilet zit _O- :')
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:58

Roest?