Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:19

Thanks! Ik vind hem zelf ook erg leuk.

Ik heb lekker voorbarig al de t-shirts alvast opgevouwen en op de plank gelegd en de longsleeves en truien opgehangen zodat ik ene beetje een idee heb van wat ik heb. Dat is al meer dan ik dacht. := Maar ik heb geen idee hoeveel je nodig hebt als ze de hele winter in 1 maat zitten ongeveer? Ik heb nu 14 truien/ longsleeves, 1 spijkerpak en 8 broeken. Broeken kunnen er allicht nog wat bij, zeker als hij voorlopig blijft kruipen. En ik wil er eigenlijk ook nog 1 of twee polo’s bij, vindt m’n man leuk. :+

Hoe veel van alles hebben jullie?
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:24

Afbeelding

X 3. :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:29

Het jongetje, bij wie het niet uit maakte wat zijn moeder uit de kast pakt, wil sinds een paar dagen alleen nog maar tuinbroeken aan :D en zwemluiers ipv gewone :')

Keet

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:33

Dat laatste is minder....
Hier gelukkig nog geen voorkeuren :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 15:02

Ik zal zo eens een foto maken van Juul dr kast. Ik vond jou kast heel leeg Niwla. Daar mag veel meer bij hoor :P

Denk dat wij een stuk of 8 truien hebben. 4 vestjes. 4 longsleeves (moet wat bij dus), 5 rokjes, 6 jurkjes, en 5 spijkerbroeken.
Dit is dan echt winter spul wat straks kan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:12

Als meisjesmama kun je natuurlijk ook wel wat meer spelen met rokjes en jurkjes. Dat heb je met jongens natuurlijk niet.

Ik had vorig jaar denk ik een stuk of 10-12 broeken en zelfde aantal truien en dan nog een aantal longsleeves. Niet alles is evenveel gedragen.

Hier ook geen voorkeuren. Al moeten zijn gele laarsjes wel aan, zodra hij ze in het oog krijgt. Weer of geen weer, buiten of binnen, maakt niet uit :')

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 15:24

Dat vind ik zelf eigenlijk ook lau. :') Ik krijg volgende maand een nieuwe leaseauto en die kost me € 150,00 netto minder dan mijn huidige dus dan kan ik helemaal losssss. Al geloof ik, net als Britt, wel dat je met een meisje snel een vollere kast hebt omdat je meer kunt varieren.

Ik twijfel nog over de groene leo print legging van CarlijnQ, of ik dat durf bij mijn jochie.

Haha te vroeg gejuicht dus MM. Dat laatste is wat lastig. :')

Ik ben benieuwd of dat nog gaat komen bij onze kerel, als hij op zijn vader lijkt wel namelijk. Mijn schoonmoeder vertelt nog heel graag het verhaal dat hij een keer flauw is gevallen van kwaadheid omdat hij bootschoenen aan moest van zijn moeder. Het kind was 4 toen. _O-

Gele laarsjes. <3

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:01

Ik had voor mijn oudste vorige winter 3 truien, 5 broeken en stuk of 6 t shirts met lange mouwen, 7 setten ondergoed en 3 pyama s.

In vergelijk denk ik vrij weinig maar hij draagt alles wel zeker.

Voor deze winter moet hij eerst nog passen om te zien wat er nog past en wat niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:36

Vorig jaar gebruikte ik in de winter:

- 2x gekookte wollen Hu-Da broeken (echt ge-wel-dig praktisch en leuk ook vind ik)
- 3x jeans tuinbroeken (maar die gebruikten we nauwelijks, bijna altijd Hu-Da :j )
- 1 of 2 normale jeans broekjes voornamelijk voor bij oma
- 6x katoen-wol-zijde en 3x wol-zijde rompers voor zowel onderlaagje overdag als in bed
- 2 merino broekjes met voetjes voor in bed (en nog wat KWZ / WZ broekjes als reserve)
- 2 heerlijke zelfgebreide wollen truien van oma met zo'n hoge soort sjaal-kraag: i-de-aal +:)+
- een dun merino shirtje met capuchon
- een dik merino shirtje met capuchon
- nog zo'n leuk fleurig gebreid Peru vestje
- een heerlijke Reiff wolfleece bodywarmer
- een wollen winterjas met fleece voering
- een regenjasje
- een winterpak uit 1 stuk maar die maar 2 of 3x gedragen
- een paar setjes handschoenen
- een door oma gebreide merinwollen balaclava
- een lamsvellen muts maar die is helaas te klein nu...maar een paar uur gedragen |(
- en dan een kudde sokken natuurlijk :P
- Baby Bogs laarsjes
- eenvoudige rubber laarsjes
- nette schoenen
- minder nette schoenen

Deze winter hebben we vrijwel dezelfde lijst klaar staan, alleen dan nog een Hu-Da broek extra want màn die zijn echt onovertroffen om je veel buiten rommelende kind warm & droog te houden met nat en koud weer :+:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 16:58

Ik weet het niet uit mijn hoofd... in ieder geval:

4 tuinbroeken (Little Hedonist, Zara, H&M en Oshkosh)
2 leggings in goud ( <<) ) en legerprint (Huisjood's schuld)
1 legging panterprint want yolo
2 suspenderbroekjes van House of Jamie
2 rompers lange mouw van Sleep no more
1 romper lange mouw HoJ
Setje (broek en jasje) van dat Belgische merk
3 shirts lange mouw H&M
2 truien van Cruz <<)
Legio zelfgebreide wollen vesten
Mouwloos bontvestje van Tiny Cottons
Joggingpak van Mini Rodini
20 korte mouw rompers

Zoiets denk ik?

Edit: geel regenjasje van Zara
Schoentjes van Mockies

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:05

Ik heb gewoon veel _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:11

Ik heb een beetje uitgedund, ben ook nog niet klaar voor de winter. Maar goed, Oot heeft een maandbudget voor kleding van 200 euro dus ik kan het niet allemaal in 1 keer kopen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 17:31

Ik vind dat ik veel koop maar jullie hebben allemaal meer dan ik :D Goed excuus om nog meer te halen. Moet vooral nog longsleeves, heb er nu 4. Komt ook doordat ik niks mee kan nemen, bij die andere twee zijn de kasten al meer gevuld.

@Lau: is zo’n styling event bij Kids volgende week woensdag.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 17:52

Ohhh wist ik niet. Denk gemist in de mailbox.
Of wacht is dat niet met drop 2 van mini rodini in de avond?

Ik heb met zomer erbij ook vreselijk veel. Maar probeer nu wel wat minder grote hoeveelheden te krijgen en meer van wat ik echt heel mooi vindt.
Heb idd ook een budget van rond de 200 per maand. Ene maand meer dan andere.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:15

Wat een mooie trui Niwla!

Als ik die MR trui zie bij je dochtertje heb ik spijt dat ik alleen het broekje heb gekocht Lautje. Superschattig met dat kraagje.

Wat heerlijk, shoppen met een maandbudget van 200 euro. Daar kan je toch een hoop mee doen!

Ik mag ook nog aan het shoppen voor de winter. Heb al een mooi lijstje liggen, alleen nog even wachten welke maat ik rond die tijd moet hebben, 18m of 2y.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:37

Wow 200!! *jaloers*

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 18:58

Leuke trui Niwla!

Ik heb net een foto gemaakt van de kast van baby, 50 blijk ik 1 setje van te hebben, veel 56 en al wat 62. Dus net wat 50 voor de zekerheid bij besteld.

Afbeelding

Zoonlief zijn nieuwe kast is vandaag in elkaar gezet, die ben ik nog aan het inrichten maar daar zit echt teveel in :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:14

MaritB schreef:
Wow 200!! *jaloers*

Waarom jaloers?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:20

Hiervoor had ik geen budget, veel makkelijker :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:24

Keet schreef:
MaritB schreef:
Wow 200!! *jaloers*

Waarom jaloers?

Jaloers is dat je het een ander niet gunt eigenlijk he.. Maar dat is niet zo.

Maar het zou wel veel makkelijker worden als ik dat geld kon besteden.. dat heb ik echt helaas niet over om uit te geven aan kleding elke maand...

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:27

Hier past bijna alle kleding van zoon in de bovenste la van de commode :')

Ik heb nog niks gekocht voor de winter. Even kijken wat hij nog past van vorig jaar. Net als lautje ga ik er nu voor om alleen kleding te kopen die ik écht mooi vind. Heb nu vrij veel kleding onder de noemer ‘mwah’. Zonde van t geld en de ruimte. Dan liever duurder, maar wel iets wat ik super tof vind

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:33

My goodness... 200 per maand :wow: zou niet weten waar ik dat aan uit moest geven. Geef jij echt 2400€ per jaar uit aan kinderkleding?

Ik ben begonnen met de wintergarderobe :Y)
De boef is nu naar 92 en het lijkt wel alsof sommige merken dan anders vallen. Had altijd spijkerbroeken van noppies en die zitten geweldig als een van de weinigen, maar nu een nieuwe noppies van maat 92 is mega breed en dat noemen ze dan slimfit :o? 8)7
Heb nu een van name-it die wel erg smal is, maar eerder kon ik die nooit kopen omdat het voor geen meter zat. Snap er niks van. Tumble lijkt wel nog smal te vallen :') En ik moet echt smal want heb een bonenstaak.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:33

Vind 200 euro ook wel als erg veel klinken hoor. Maar misschien denk ik daar over een paar maanden heel anders over, haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:42

Maar met de genoemde merken door sommigen met jurkjes van 80/90 euro per stuk zit je zo aan de 200.

Maar 2400 euro per jaar :n lijkt me zo onnodig

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 19:43

Ik heb geen specifiek budget, al zou dat misschien wel beter zijn. Ik probeer het een beetje in de hand te houden. De ene maand lukt dat beter dan ds andere :+