Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:13

Waaaauw wat was het druk vanmorgen om 8.15 op Zwolle! Stond mijn ogen uit te kijken, maar iedereen moest natuurlijk naar de nieuwe bushaltes toe. :+ Het lijkt een hele verbetering te zijn die bushaltes aan de andere kant in ieder geval.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:20

Nayomie schreef:
Groningen gaan ze ook helemaal omgooien. Denk dat ik dezelfde gevoelens ga hebben dan als jij, Sindy. :=

Oh noo, echt? := Ik hou niet zo van veranderingen _O- Ik kan nu blind naar m'n halte lopen, haha.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:23

Dan kom je erachter dat half Bokt op Zwolle rondloopt. :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:24

Hiraeth schreef:
Dan kom je erachter dat half Bokt op Zwolle rondloopt. :+

Haha viel me ook al op! :))

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:50

Ik hoef pas donderdag naar Zwolle met de bus en weer terug. Ben beieuwd :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:02

MarJon schreef:
Nayomie schreef:
Groningen gaan ze ook helemaal omgooien. Denk dat ik dezelfde gevoelens ga hebben dan als jij, Sindy. :=

Oh noo, echt? := Ik hou niet zo van veranderingen _O- Ik kan nu blind naar m'n halte lopen, haha.

:') speciaal voor blinden staat ook in braille de halte vermeld. En na het intoetsen van het busnummer zegt de paal voor de trap waar je heen moet...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 07:31

Staat al een paar jaar op de planning. Die huizen en panden achter het station zijn al gesloopt om die reden Marjon. :oo

Hahaha half Bokt op Zwolle. Ik sta er straks ook weer om 7.15 :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:01

Stiekem vond ik het jammer dat de sprinter vertraging had en de bus te vroeg. Het is zooo lekker in de zon <3

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 18:05

Ik heb niet snel wat te klagen over het ov, maar ik zit nu in een bus en die buschauffeuse ging tekeer omdat er een tractor aankwam en zowel zij als die tractor gingen niet aan de kant dus konden ze beide niet verder. Ik citeer:”ja wat doe je nu dan kl00tzak?!” “F*ck you echt waar..” “mongool”

Gezellig ritje :Y)

Maar vind het niet netjes van dr..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:29

Neuh, niet handig van beide...

:P daarom heb ik me de woorden puntmuts, kastanje en gladiool aangeleerd...

Ik was trouwens ook nog even boos op een passagier. Die kwam al bellend binnen, geen goeiedag of oogcontact kon eraf. Vervolgens ging madam vrolijk op de speaker schuin achter me zitten bellen. Na 2 haltes had ik hem helemaal zitten. Kon mijn eigen radio niet eens verstaan door haar getetter.
Dus met ongeveer vuurspuwende ogen mevrouw aangesproken " wilt u NU de telefoon van de luidspreker halen en op gepast volume het gesprek voortzetten? Het leidt mij ontzettend af en ik irriteer me eraan"
Bij het uitstappen was ze nog aan het bellen en ik heb haar met een sarcastische ondertoon heel hard een goede avond toegewenst. Ook daar kwam geen reactie op trouwens van haar kant...

Alle andere passagiers waren ineens heel netjes met uitstappen <3

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:32

Niet eens 'banketstaaf? :+

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:13

Shadow0 schreef:
Niet eens 'banketstaaf? :+

:D nu ik weet hoeveel bokkers er op station Zwolle rondlopen durf ik dat niet meer

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:23

Ik kan er maar niet aan wennen en erger me 2 maanden later nog steeds aan het feit dat lijn 3 en lijn 6 uit elkaar zijn gehaald op Utrecht centraal. Volgen voor een deel dezelfde route en vertrekken kort na elkaar. Stonden eerst dus ook netjes pal naast elkaar op jaarbeursplein maar toen was het blijkbaar ineens handig om de ene op het nieuwe centrumzijde en de andere op jaarbeurszijde neer te zetten... Mis nu heel vaak de een en kan dan niet meer snel naar de andere omdat ik dan het hele station over moet dus sindsdien ben ik bijna altijd een kwartier later op bestemming dan voorheen. Meh :\

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:32

Dat de bussen aan de andere kant staan vind ik sowieso helemaal poedersuiker. Je loopt ruim 5 minuten dus even snel overstappen gaat ook niet eens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:46

Memories, je kunt lijn 1, 4, 5, 7 (voor zolang het duurt) nemen en dan overstappen op Jacobsstraat / Oudenoord? De 4 en 5 stoppen op een uithoek van het busstation maar misschien dat die andere bussen dichterbij lijn zes zijn. En lijn 7 rijdt nu met de omleiding ook een deel van de route van lijn 3 (maar stopt niet op alle haltes.)

(Ik snap het wel een beetje dat ze het uit elkaar gehaald hebben - de oversteek van het station is overvol en lijn 3 hoeft nu helemaal niet meer heen en terug onder het station door... maar voor reizigers wel irritant. Ik vind het zelf ook erg jammer dat je de aansluiting met lijn 2 ook niet hebt, terwijl dat juist de bus is die ik neem voor de laatste stukjes in de stad als ik niet zover kan lopen.)

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 21:52

Ja maar lijn 6 moet nu ook helemaal onder het station langs naar de jaarbeurskant terwijl die lijn aan die kant van de stad/het station ook geen haltes heeft op het station zelf na. Want dat is de verklaring die ze mij gaven, dat de 3 naar centrumzijde is gezet omdat die lijn alleen haltes heeft aan die kant. Maar de 6 heeft dat dus ook dus waarom die niet mee verhuisd is? :o? Daar konden ze mij dus ook geen verder antwoord op geven.
Ik kan idd wel naar jakobsstraat reizen als ik een lijn die kant op haal maar dan sta ik daar dus de extra tijd te wachten ipv op het station dus dan verplaats ik het probleem alleen maar :))

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:05

Van waar naar waar wil je dan?
Is het geen idee om op de jacobsstraat vast over te stappen op de bus die je wel wilt??
In principe rijden de lijnen 3 meestal het ene rondje de ene kant op en de volgende rit de andere, in het slechtste geval stap je op cs over maar dan hoef je in ieder geval niet meer het hele station over.

Ik heb ook niet helemaal duidelijk meer waarom lijn 6 niet aan centrumzijde stopt, misschien komen er capaciteitsproblemen dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:22

Memories, dat weet ik eigenlijk niet. Lijn 6 naar centrumzijde zou eigenlijk best logisch zijn. (En verder: dan altijd naar de lijn 3 lopen want vziw gaat die elke 10 minuten overdag?)

Typen over buslijnen is trouwens best onhandig als er cijfers van je toetsenbord kapot zijn

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:31

Ben ook weer elke keer verbaasd hoeveel blokkers er uit kampen komen :+

De bussen op Zwolle nog niet hoeven nemen gelukkig

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 23:55

Ik reis eigenlijk sinds ik mijn rijbewijs heb niet meer met het ov.
Maar omdat ik nu vlakbij het station woon en altijd verkeerd rij in utrecht met de auto pak ik de trein.

Ik ben toen ik in Utrecht was bijna omver gerend door een oud vrouwtje :')
Die ging rennend naar de roltrap om vervolgens achteraan aan te sluiten :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 06:18

Amber_anne schreef:

Oh, hallo _O-

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:25

Nayomie schreef:
Amber_anne schreef:

Oh, hallo _O-

:wave:

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:11

Na een kleine week is mijn mening toch veranderd over het busstation :))
Dat ik zo ver moet lopen is een min puntje maar verder is het toch wel een fijn busstation haha

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:33

Amber_anne schreef:

Ik heb het gecheckt, maar ik kon precies 1 blokker in Kampen vinden :D :+

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:39

wat grappig, bokt meeting op zwolle station volgende keer? _O-

ik kom (als ik niet te lui ben, anders pak ik de auto) bijna dagelijks op station zwolle. had ook een hard hoofd in de nieuwe bushaltes, maar
vind het toch best mooi en overzichtelijk geworden! ik vind alleen die brug over het station waar de bussen nu langs moeten niet zo tof :+

wat me ook opviel, er word flink gecontrolleerd op roken, iemand waarschuwde me dat dat niet mocht onder de overkapping, hij had die ochtend al een boete gehad. dus ik ben netjes ergens anders gaan staan, waarna een van de beveiliging zelf gaat staan paffen onder het afdak. ja dahaaag.