Iemand zegt urgentie te hebben gekregen voor het krijgen van een woning. Echter heeft diegene al anderhalf jaar een woning op zijn/haar naam staan. Kan dit wel? Wij twijfelen aan het verhaal,en het kan voor ons van belang zijn.
Een koopwoning op naam? Ja waarom zou dat niet kunnen? Het eea is afhankelijk van de regels van de woningbouw, maar volgens mij is het nog niet bij wet verboden dat je naast een koopwoning op je naam geen huurwoning met urgentie mag betrekken. Ik denk dat er sowieso meer info nodig is om hier concreet een uitspraak over te kunnen doen.
Maar je bent wél verplicht dit door te geven bij de woningbouw als je een huurwoning mét urgentie krijgt aangeboden.Urgentie krijg je tegenwoordig niet zo snel meer,en al helemaal niet als je al een woning hebt,ongeacht of het een koopwoning is.
Nou dat verschilt dus per WB, het ligt er dus echt aan wat voor regels zij zelf hanteren. Voor wat betreft de urgentieregels
Deze info is echt te vaag om hier gedegen reactie op te geven.
Tivoli
Geplaatst: 22-07-16 19:34
Maar krijgt persoon X überhaupt urgentie als er al een huurwoning op X's naam staat? X woont daar niet, het huis is legaal en met contract doorverhuurd. (Al hebben wij hier onze vraagtekens bij)
gohya
Geplaatst: 22-07-16 19:38
Nee,normaal gesproken niet.Maar miss. zit er iets achter? 'vriendjes' van de directeur krijgen ook veel dingen voor elkaar! ik ken het maar al te goed.Je zal toch iets meer moeten weten. Maar je krijgt sowieso never nooit 2 huurwoningen van de WB.
Sammie
Geplaatst: 22-07-16 19:48
X heeft dus een huurwoning reeds op zijn/haar naam staan? Hoofdhuurder dus op adres Z? En vraagt urgentie aan op een andere woning en heeft deze gekregen? En gaat deze dus doorverhuren. Dat zijn een aantal puntjes die je in de regels van de WB zou kunnen op zoeken. Het klinkt op dit moment wel erg apart in de oren. Een sociale huurwoning dient in beginsel wel door de huurder zelf bewoond te worden.
Sommige wb hanteren nl. huururgentie doordat je dat zelf aanvraagt, dan moet je wel elke woning accepteren die je aangeboden krijgt en anders mag je het een jaar niet aanvragen en sta je onderaan de lijst. Sommige wb hanteren ook door- of zogenoemd onderverhuren, vermits dit gemeld wordt bij de wb zelf. Dit mag in sommige gevallen dus wel. Echter blijft de hoofdhuurder (bij de wb gemeld dus) de eindverantwoordelijke. Als je weet van welke wb de woning is even goed de regels doorlezen (dan wordt je echt al een stuk wijzer) en anders bewijs verzamelen en een belletje plegen.
Misschien is er wel een goede reden- mijn oma had een woning, maar heeft met urgentie een andere woning gekregen om medische reden.
Ik kan me indenken dat er persoonlijke situaties zijn;medisch, veiligheid bij iemand die mishandeld wordt, relatie die stuk loopt, financiële nood, die hierin meewegen.
Ik denk dat wij te weinig kennis van de regels van die wb, en van de hele situatie hebben. Misschien de woningbouw en/of inderdaad het juridisch loket even bellen
Dat moet je vaak zelf doen hoor. Want je kan die woning ook rustig 2 maanden aan willen houden ivm verhuizen De meesten doen dat niet ivm het geld, maar het kan wel. Ook dat zal dus per wb verschillen.
Ze gaan inderdaad dan per generatie terug dus er is dan altijd wel iemand die dat stokje overneemt. Inderdaad kom je dan wrs bij een ander koningshuis uit, aangezien het allemaal (soms meermaals) familie is van elkaar. Beatrix is trouwens ook officieel een Brits staatsburger (en zou zo het paspoort aankunnen vragen), omdat ze afstamt van Victoria (die met 9 kinderen ook wel de grootmoeder van Europa wordt genoemd).
bruintje123
Geplaatst: 23-07-16 18:38
Damned schreef:
zijn flitspalen gericht op de voorkant of de achterkant van de auto?
Kan aan beide kanten. Er zijn palen die van voor flitsen. Die zijn met een groep motoren ook erg leuk. Iedereen net te hard en zwaaien maar.
Uiteraard flitsen er ook van achter.
Tegenwoordig zie je ze jammer genoeg niet meer flitsen.