Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:35

_/-\o_

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:38

Over bitten gesproken.....Krijg net een mail of het bit 13,5 cm voor een pony of paard is :') dan heb je ook, niet bijster veel verstand er van volgens mij.....

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:22

bridgetF schreef:
nou maandag iets besteld via een webwinkel, staat er voor 14.00 uur besteld de volgende dag geleverd.
mmmmm.....ook vandaag reed het witte busje met pakketjes mijn huisje voor bij....:(
Ik heb ze gebeld....nemen niet op, dus nu gemaild.
Het is niet erg dat het wat langer duurt, maar adverteer er dan ook niet mee.

Nou vrijdag is het binnen gekomen en wat denk je?
De verkeerde ! Totaal ander type dan wat ik heb gezien op de bijbehorende afbeelding.
Dus ik gemaild, van ik heb een ander nummer gekregen dan besteld. Ik heb gekregen nummer x en besteld nummer Y.

Krijg ik van ze terug, u heeft gekregen wat u heeft besteld, u heeft nummer x besteld en nummer x geleverd gekregen. Nergens bij de winkel staat een nummer, gewoon een originele afbeelding en beschrijving, naar aanleiding daarvan heb ik besteld.
Als ik later kijk naar de bestelling zie ik wel dat het nummer is verwerkt in het artikelnummer. Maar ik ben het er dan nog niet mee eens dat ik het dan toch zelf heb besteld, artikelnummers zijn voor leveranciers en verkopers. Als koper kijk je toch echt naar beschrijving en afbeelding en niet naar een 10 cijferig artikelnummer, waar de eerste 4 cijfers het cijfer aangeven.
Nu zit ik dus met iets waar ik niks aan heb. Ik heb ze terug gemaild dat ik het artikel wil retourneren, maar wel op hun kosten. Nu ben ik benieuwd, wat voor antwoord ik ga krijgen....

Wat vinden jullie? Hebben zij gelijk? Of toch ik?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 08:54

Mag ik weten wat je wilde hebben en op welke site het staat? Ben benieuwd, verder vind ik dat de klant koning is. Als zij het onduidelijk op hun site hebben staan is dat niet handig. Maar ook als een klant een vergissing maakt kun je daar nog normaal op reageren.

Volgens mij is het zo dat bij retourneren je ook de verzendkosten terug moet krijgen. Dat is bij de wet geregeld.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:07

F_inley schreef:
Over bitten gesproken.....Krijg net een mail of het bit 13,5 cm voor een pony of paard is :') dan heb je ook, niet bijster veel verstand er van volgens mij.....

Jakkes.. Die zou ik toch wel ff uitleggen hoe je een bit moet meten. :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:01

Als het een fout is van de webwinkel zelf vind ik dat ze als service de retourkosten moeten vergoeden.

Maar het is niet wettelijk geregeld dat een webwinkel de retourkosten altijd moet vergoeden. Wel moeten ze de kosten van het opsturen (dus naar de klant toe) vergoeden bij retour, tenzij er een andere artikel/maat word afgesproken.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 10:20

Starbreeze schreef:
Mag ik weten wat je wilde hebben en op welke site het staat? Ben benieuwd, verder vind ik dat de klant koning is. Als zij het onduidelijk op hun site hebben staan is dat niet handig. Maar ook als een klant een vergissing maakt kun je daar nog normaal op reageren.

Volgens mij is het zo dat bij retourneren je ook de verzendkosten terug moet krijgen. Dat is bij de wet geregeld.

Starbreeze, ik stuur je dat even in een pb, omdat het niet toegestaan is hier linken te plaatsen, of namen te noemen, bovendien is er natuurlijk nog een kans dat dit opgelost gaat worden.

Eventuele reaktie mag ook wel in het topic hoor, zolang er geen namen of linken worden genoemd.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:20

kiki1976 schreef:
Maar het is niet wettelijk geregeld dat een webwinkel de retourkosten altijd moet vergoeden. Wel moeten ze de kosten van het opsturen (dus naar de klant toe) vergoeden bij retour, tenzij er een andere artikel/maat word afgesproken.

Ohja, zo zat het :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 14:19

Net letterlijk een mailtje (voor een gratis iets):
"zitten er verzend kosten op"
Wat is dat nou weer voor een vraag, aanhef en groeten mag ook. :+

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:16

F_inley schreef:

Meestal spreekt dat voor zich inderdaad, maar ik heb er hier 2 rondlopen die beiden 13,5 cm in hun mond hebben hangen en toch een flink 20 cm in schofthoogte schelen :P

Ik heb een nieuw Swarovski armbandje te koop voor €40, winkelprijs €60. Krijg ik een bod van €10 _O-

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:11

Starbreeze schreef:

Het is zo goed als opgelost, zo juist netjes een mail van hun gehad met excuses en ik mag het retourneren op hun kosten en het goede wordt toegestuurd. *\o/* *\o/* *\o/*

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 17:29

Toppie :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:44

Mooi, zo hoort het en niet anders +:)+

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 18:50

Ik ben helemaal blij. Heb gisteren een mooi KN zadel gekocht voor mijn bijrijdpaard (die ik in juli overkoop). Hij moet nog wat opgevuld worden maar past goed.

Heb laatst ook weer wat dingen op facebook en marktplaats gezet. Marktplaats loopt voor geen meter facebook wel maar heb zo nu en dan mensen die wel heel sloom zijn. Wacht nu bijvoorbeeld al bijna 1,5 week op de betaling. Kreeg vandaag een berichtje op ze het geld contant konden opsturen want ze hadden niet genoeg geld op hun rekening staan.. Het is dat ik nu nog geen andere mensen heb maar mijn geduld begint wel op te raken nu. Zucht....

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:26

annelieke92 wees wel voorzichtig met mensen die geld op willen sturen, want zul je zien heel toevallig komt het niet aan.....

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:32

Ja ik heb ook gezegd. Ik stuur de spullen pas op als ik het geld heb ontvangen en dat het geheel hun eigen risico is. Ik heb voorgesteld het geld contant aan bijv. een ouder te geven zodat die het kan overmaken naar mij.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:09

Nou, de gratis klok is opgehaald hoor!
De man was wat aan de vroege kant en had gezegd dat ie een 'bossie bloempies' mee zou nemen.
Nou, 5 bossies tulpen, 2 bossies anjers en 2 prachtige hortensia's! :oo
Hattie vers op de veiling gehaald, hoe lief is dat!

Hij was zó blij met de klok en gaat ermee aan de slag om het weer lopend te krijgen.
Dat was ook precies mijn bedoeling: een hobbyist die de klok waardeert en niet iemand die na een jaar ofzo de klok bij het grof vuil gooit, omdat hij/zij er op uitgekeken is. :D

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:38

Wat lief! Dat is nog eens leuk!

Ik zag vanochtend een MP advertentie. De kat moest weg, want hij ving veel dieren en bracht deze mee naar huis. "Niet leuk voor kleine kinderen" Huh?!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:09

Ik kwam er vanmorgen ook eentje tegen met een leuke titel marathonwagen met ervaring _O-

Marvantom wat leuk dat hij zoveel bloemen er voor mee heeft gebracht!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:31

Ik las altijd met verbazing een beetje mee hier. Maar nu kook ik zelf een beetje. Heb mijn zadel te koop staan. Netjes onderhouden, stoten zijn als nieuw, geen beschadigingen etc. Vraag er 450,- voor en dat staat er ook bij. Krijg ik net een bod van € 150,-.... ik vind het gewoon schofterig! Denk dat ik het bod maar direct verwijder.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:25

Daantjuh88 schreef:
Ik las altijd met verbazing een beetje mee hier. Maar nu kook ik zelf een beetje. Heb mijn zadel te koop staan. Netjes onderhouden, stoten zijn als nieuw, geen beschadigingen etc. Vraag er 450,- voor en dat staat er ook bij. Krijg ik net een bod van € 150,-.... ik vind het gewoon schofterig! Denk dat ik het bod maar direct verwijder.

Je kunt ook mailen....ik neem aan dat je bod is voor één stijgbeugel, wil je de stijgbeugel verzonden hebben of komt u het ophalen.

Ik heb eventueel het complete zadel te koop voor € 450,-, past erg mooi bij deze éne stijgbeugel.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:29

bridgetF schreef:
Daantjuh88 schreef:

Je kunt ook mailen....ik neem aan dat je bod is voor één stijgbeugel, wil je de stijgbeugel verzonden hebben of komt u het ophalen.

Ik heb eventueel het complete zadel te koop voor € 450,-, past erg mooi bij deze éne stijgbeugel.

Hihi, heb hem alleen te koop zonder stijgbeugels! Maar is op zich wel een goede reactie :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:33

Dan zou ik terugsturen dat je de singelstoten niet los kunt halen en ze daarom alleen inclusief zadel verkoopt. Sommige mensen durven wel echt zeg :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:40

Dat is wel een schandalig laag bod zeg, heb je zadel even bekeken maar een VP van 450 is echt niet gek. Voor uiteindelijke verkoop zul je ws wel ietsje moeten zakken, maar 300 euro onderhandelingsruimte is echt debiel :')

Hier een goede MP ervaring (tot nu toe), mijn Myler is verkocht voor mijn vaste prijs :) Eigenlijk wilde de geïnteresseerde het nog incl. verzendkosten ipv excl., maar in dit geval doe ik dat niet (vandaar ook vaste prijs). Prijs was al schappelijk genoeg voor een nagelnieuwe Myler :) Mooi vlot gegevens uitgewisseld, hoop dat ie vandaag nog op de post kan.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 10:52

Vientje schreef:
Dat is wel een schandalig laag bod zeg, heb je zadel even bekeken maar een VP van 450 is echt niet gek. Voor uiteindelijke verkoop zul je ws wel ietsje moeten zakken, maar 300 euro onderhandelingsruimte is echt debiel :')

Hier een goede MP ervaring (tot nu toe), mijn Myler is verkocht voor mijn vaste prijs :) Eigenlijk wilde de geïnteresseerde het nog incl. verzendkosten ipv excl., maar in dit geval doe ik dat niet (vandaar ook vaste prijs). Prijs was al schappelijk genoeg voor een nagelnieuwe Myler :) Mooi vlot gegevens uitgewisseld, hoop dat ie vandaag nog op de post kan.

Ik heb de prijs wat hoger aangehouden idd, want als je hem voor €300 erop zet bieden ze € 75,-. Ik heb net 2 weken terug ook een myler gekocht via marktplaats. 50% van de nieuwwaarde geboden. Snel afgehandeld en met 2 dagen had ik hem in de brievenbus!