Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:04

Een huis tuin en keuken shetlander is niet hetzelfde als een american minihorse :roll:

Kirsha

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:06

Natuurlijk wel. Want alle vossen zijn ook hetzelfde. En alle bonte paarden ook. Dus ja :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:20

Alle bonte zijn toch koeien :P?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:21

Nee, alle bonte zijn Tinkers. Althans, zo denkt mijn vlek erover :P 'Waaaaah, soortgenoten!!!'

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:38

suikermeisje schreef:
Alle bonte zijn toch koeien :P?

Bij hebben een bonte op stal staan en die heet KOE hahaha
Kirsha schreef:
kiki1976 schreef:
Degene die mijn laarzen had gekocht en zei dat ze het overgemaakt, maar het helemaal niet had overgemaakt reageerde na een paar dagen weer. Ze had geen tijd gehad en ging het direct doen.

Dat vind ik dus zó dom. Eerst zeggen dat je het hebt overgemaakt en dan toch opeens niet. Zeg dan gewoon dat je het gáát doen :=

Ben ik met je eens hoor!
Maar ze hoopte dus dat haar laarzen wel verkocht zouden worden, wat dus niet gebeurde.
Maar ik heb dan zoiets van "wees eerlijk". Ik zou er bv geen moeite mee hebben om eventjes te wachten. Was namelijk op vrijdagavond dat ze zei het voer gemaakt te hebben. En is dan 9 van de 10 keer pas op maandag zichtbaar....
Later een mail dat ze het vergeten was en het direct ging doen. En toen de mail dat ze het geld niet had......

Het geld van het zadel stond er vandaag bijgeschreven en is op de post.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:41

kiki1976 schreef:

:')

(Wij noemen de tinker van de buren altijd koe, alleen weet ze dit niet := )

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:51

suikermeisje schreef:
kiki1976 schreef:

:')

(Wij noemen de tinker van de buren altijd koe, alleen weet ze dit niet := )

En het is nog eens een tinker _O-

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:55

Tsja, ik zeg toch ook niet dat het een htk shetlander is?? Misschien is dat wel helemaal niet zo of is het een bewezen dekhengstje.. :=
Vind het erg vaag om te oordelen zonder de advertentie erbij.

beetje jammer dat er zo op mijn bericht gereageerd wordt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:01

Ik denk dat degene die het hier opschreef als "raar" de advertentie wel gezien heeft en gezien heeft dat het om een doodgewone shet ging. Anders had ze het hier niet neergezet ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:04

Tsja, de hele post werd me niet duidelijk door het taalgebruik dus misschien was het wel niet zo. Je weet het niet simpel gezegd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:05

Ik ben hopelijk vanavond een positieve ervaring en een fiets rijker. *\o/*

Ik heb zelf een gezocht advertentie geplaatst voor een fiets en bij diverse mensen op hun advertentie gereageerd waarin ze een fiets aanbieden maar altijd als ik mailde of de prijs hun vaste prijs was, werd er gezegd dat ik moest bieden vanaf die prijs. Er stond alleen geen bieden vanaf in de advertentie maar vraagprijs dus vond dat wat vreemd.

Nu mailde ik weer of de prijs de vaste prijs was en verwachte half weer dat ik weermocht bieden. Kreegik een mailtje terug waarin stond dat ze wel iets wilde zakken in de prijs maar niet veel. Huh? ipv dat ik moet bieden krijg ik het nog goedkoper?!

Vanavond ga ik kijken en ik hoop dat hij er in het echt net zo goed uitziet als op de foto's.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 18:16

Nou ja zeg, stomme dhl.

Ik had wat verkocht wat van servicepunt naar servicepunt verzonden moest worden.

Helaas gaf de printer de geest.

Laat je het in de winkel labelen en betaal je ook in de winkel, dan moet je dus het tarief betalen van servicepunt naar huisadres.
Is 2,50 meer.

Nou wou ik mijn beklaag doen, vind dat raar.
Ik kijk op de site: je kan bellen a 80 cent per minuut, of mailen.

Nou mail ik toch liever, dus heel mailtje getypt, krijg ik de melding:
Delivery to the following recipients failed.

Mailadres 10 gecheckt, en klopt echt met wat op de site staat.

Wil je dus je beklag doen, dan moet je dus bellen en dat kost 80 cent per minuut....

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:03

Oh zucht, denk je eindelijk serieus interesse te hebben in een van je paarden blijkt het weer zo'n scam te zijn met cheques.
Dit is zelfs al de tweede keer dat zo'n scammer ons over een paard benaderd hebben.

Wat ik me alleen af vraag is wat ze eigenlijk van je kunnen stelen als ze alleen je naam en adres hebben?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:04

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 20:35

chimello schreef:
Oh zucht, denk je eindelijk serieus interesse te hebben in een van je paarden blijkt het weer zo'n scam te zijn met cheques.
Dit is zelfs al de tweede keer dat zo'n scammer ons over een paard benaderd hebben.

Wat ik me alleen af vraag is wat ze eigenlijk van je kunnen stelen als ze alleen je naam en adres hebben?

Dat soort lui zijn zo uitgekookt, tegenwoordig ben je zo traceerbaar als de neten. Beter het zekere voor het onzekere nemen denk ik altijd maar :)

Tweedehandsmarkt lijkt me leuk, maar als het centraal gehouden wordt is het voor mij sowieso te ver weg denk ik.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:38

Ja, schijnbaar wel. Zielige figuren. Kan ik deze persoon ergens aangeven?
Niet dat het hun weerhoudt een nieuwe persoon lastig te vallen maargoed.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:41

Geen idee eigenlijk... Marktplaats beheer misschien? Als het via MP was dan. En inderdaad, die gaan gewoon verder bij anderen, helaas. Triest dat er zulk volk rondloopt toch -O-

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:42

;( Heb ik vanuit bokt een super leuk hoofdstel gekocht....!!
Pas ik m....Heeft mn merrie een te grote neus....

;(
Nu moet ie maar weer op marktplaats...... ;(

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:54

Chimello, het probleem met cheques is dat ze na hele lange tijd nog door de bank teruggedraaid kunnen worden. Dus in eerste instantie incasseer je de cheque, het geld wordt bijgeschreven op je rekening, jij denkt dat het in orde is en de koop wordt afgehandeld. Ondertussen komt de bank erachter dat er iets niet klopt en die boekt het geld terug...weg paard en weg geld.
http://www.kvk.nl/ondernemen/veiligheid ... e-cheques/

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:57

Ah vandaar dus. Dat vroeg ik me dus af.
De vorige scammer wilde onze gegevens hebben om onze identiteit ofzo te stelen.
Wel zelfde soort manier van praten.

Ik zou ze echt zelf eens goed voor willen liegen.
Vals adres opgeven, laat ze maar eens een 'paard gaan ophalen' ergens in de middel of nowhere in Nederland :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:02

chimello schreef:
Ah vandaar dus. Dat vroeg ik me dus af.
De vorige scammer wilde onze gegevens hebben om onze identiteit ofzo te stelen.
Wel zelfde soort manier van praten.

Vals adres opgeven, laat ze maar eens een 'paard gaan ophalen' ergens in de middel of nowhere in Nederland :+

Weilanden hebben ook nummers, dus ergens naar de flevopolder sturen :))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:15

Celiien schreef:
*Komt even binnenvallen*

Weten jullie toevallig of (grote maten) bikini's /bh's goed verkopen? wil ze eigenlijk wel op marktplaats gooien, gezien ik ze niet meer draag straks en de bh's 80,- per stuk waren en de bikini's ook zoiets.. en ze zijn van afgelopen juli, en bikini weer is het ook niet echt geweest :+ bh's zien er ook nog goed uit!

Toevallig ook maat 75G ertussen zitten? Dan heb ik eventueel interesse!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:15

chimello schreef:

Adres van politiebureau opgeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:21

Ik heb ook een niet leuke ervaring en hoop op jullie advies.

Ik heb een deken gekocht via marktplaats, zou na inspraken met inpegneringsspray weer helemaal waterdicht zijn, deken binnen gekregen, in gesprayd maar deken is gewoon niet 100% waterdicht.
Mail gestuurd naar de verkoper dat dit niet is wat we afgesproken hebben, krijg ik de optie om de deken terug te sturen en zou zij het geld terug storten, klinkt goed maar...

Ik moet eerst de deken opsturen en krijg daarna pas mijn geld terug, ik vertrouw het niet want wie zegt dat ik mijn geld terug krijg?
Ik kan de deken natuurlijk ook zelf weer op marktplaats zetten maar dan is maar de vraag of ik hem verkocht krijg voor de prijs die ik ervoor betaald heb, wat zouden jullie doen?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 10:25

Romy1234 schreef:
Ik heb ook een niet leuke ervaring en hoop op jullie advies.

Ik heb een deken gekocht via marktplaats, zou na inspraken met inpegneringsspray weer helemaal waterdicht zijn, deken binnen gekregen, in gesprayd maar deken is gewoon niet 100% waterdicht.
Mail gestuurd naar de verkoper dat dit niet is wat we afgesproken hebben, krijg ik de optie om de deken terug te sturen en zou zij het geld terug storten, klinkt goed maar...

Ik moet eerst de deken opsturen en krijg daarna pas mijn geld terug, ik vertrouw het niet want wie zegt dat ik mijn geld terug krijg?
Ik kan de deken natuurlijk ook zelf weer op marktplaats zetten maar dan is maar de vraag of ik hem verkocht krijg voor de prijs die ik ervoor betaald heb, wat zouden jullie doen?

Tja, of vanuit de ander zijn oogpunt, wie zegt dat ze de deken terugkrijgt nadat ze het geld heeft teruggestort? ;)