Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:01

Cowboy55 schreef:
Mijn auto van de zaak (NIET door mij gekozen) heeft een automatisch ‘keep your lane’ systeem. Dat kan ik handmatig uitzetten, maar iedere keer als ik de auto start staat ie weer aan. Dus ook als de auto een keer af slaat. Is niet te omzeilen. En het irriteert mateloos. IK KAN AUTO RIJDEN EN HEB DIT SYSTEEM NIET NODIG! -:(-

Helaas zijn een aantal rijhulpsystemen verplicht bij nieuwe auto's.

De lane assist vind ik nog wel te doen. De botsdetectie heb ik wel echt een hekel aan. Zodra er auto's in een bocht geparkeerd staan herkend m'n auto dat als gevaar. Al zo vaak in het dorp op de noodrem gegaan door auto's op bepaalde parkeerplekken.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:35

Cowboy55 schreef:
Mijn auto van de zaak (NIET door mij gekozen) heeft een automatisch ‘keep your lane’ systeem. Dat kan ik handmatig uitzetten, maar iedere keer als ik de auto start staat ie weer aan. Dus ook als de auto een keer af slaat. Is niet te omzeilen. En het irriteert mateloos. IK KAN AUTO RIJDEN EN HEB DIT SYSTEEM NIET NODIG! -:(-

hahaha ik heb net een nieuwe auto (wel zelf uitgezocht) en die heeft die functie ook, ik overweeg om hem uit te zetten want ik roep echt af en toe hardop "bemoei je er niet mee!!!" :))

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 19:58

prompter schreef:
Cowboy55 schreef:

hahaha ik heb net een nieuwe auto (wel zelf uitgezocht) en die heeft die functie ook, ik overweeg om hem uit te zetten want ik roep echt af en toe hardop "bemoei je er niet mee!!!" :))

Precies dit! Zeker als ik naar links wil en de lane assist begint letterlijk terug te duwen.

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:00

Ik heb alleen 1 voordeel Cowboy: ik kan het definitief uitzetten als ik het zat ben }> .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:06

Dat ik een onhandige muts ben, dopje van de olie er nooit opgedaan. De olie zit overal behalve waar het hoort.

wel geluk gehad de auto doet het nog net.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 20:19

Cowboy55 schreef:
prompter schreef:

Precies dit! Zeker als ik naar links wil en de lane assist begint letterlijk terug te duwen.

De bestelbus van mijn werk (ben pakketbezorger) heeft die lane assist ook. Geweldige bus, kreeg ‘m een paar maandjes geleden gloednieuw mee. Alles erop en eraan, heel leuk zo’n moderne bus. Maar man, die lane assist _-:(
Ik rij over veel smalle landweggetjes, dus ik rij toch wel vaak half de berm in zodra er tegenliggers voorbij komen. Stuurt ie ‘m doodleuk terug, en met nog best veel kracht ook. Altijd bang dat ik per ongeluk tegen de tegenligger aanbeuk -O-

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:38

Hou op, schei uit. Die van ons stuurt gelukkig niet terug maar gilt wel snel (wat ook met een knop zo uit te zetten is). Maar een paar weken geleden was onze eigen stuk en kregen we een gloednieuwe elektrische Volvo mee. Man wat hebben we ons geërgerd. Vooral dat zelf terug sturen. En elke keer opnieuw al die alarmen afzetten. Reed verder prima maar we waren blij onze oude vertrouwde auto weer terug te hebben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:42

Ik wordt soms wel een beetje gek van de buurman zijn vrienden die vinden dat de muziek keihard moet. Ik ben er al eens geweest en wil ook geen zeur zijn, maar vind het irritant dat ik niet eens rustig op de bank kan zitten.

Het is nu 45 min aan de gang, maar ja beetje normaal kan wel lijkt mij.

Ben ook kapot hoor van alle zorgen omtrent mijn veulen wat eerst niet goed ging en het vele werken. Veel last minute veranderingen in mijn agenda. Het is gewoon even teveel

Volgende week heb ik vakantie.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:48

Als ik het zo lees over die moderne auto's, dan ben ik nog steeds blij dat ik een twintig+ jaar oude auto met weinig toeters en bellen heb. :o Ik moet er niet aan denken dat een auto voor mij gaat denken, doodeng lijkt me dat. En levensgevaarlijk ook, als je er niet op bedacht bent (zoals de ervaring van de pakketbezorgster hierboven).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:55

Shenavallie schreef:
Als ik het zo lees over die moderne auto's, dan ben ik nog steeds blij dat ik een twintig+ jaar oude auto met weinig toeters en bellen heb. :o Ik moet er niet aan denken dat een auto voor mij gaat denken, doodeng lijkt me dat. En levensgevaarlijk ook, als je er niet op bedacht bent (zoals de ervaring van de pakketbezorgster hierboven).

Nou ik vind het eigenlijk ook wel een eng idee om mensen met zulke auto’s tegen te komen en dat het dan verkeerd gaat misschien.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:59

Helemaal mee eens, Niobe. :j

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:14

Nou, dat klinkt inderdaad gevaarlijk, een auto die zelf tegenstuurt.
Vroeger kon je dingen nog uitzetten of manipuleren door zekeringetjes om te draaien maar nu met de computergestuurde techniek zal dat wel anders zijn he.
Op zich is hoe ouder hoe beter, alles wat automatisch gaat kan je zelf moeilijker of niet repareren of aanpassen. Ooit had ik een auto met draaiding om ramen open te doen, viel het raam soms uit het ophangsysteem. Kon je gewoon de nopjes van de binnenbekleding van die deur losmaken en het raam weer terugzetten. Was het weer goed.
Maar tegenwoordig moet je zelfs nieuwe lampjes door de garage laten doen hè.

Toch zou ik als ik jullie was de boekjes (of AI/google) er goed op nazoeken, het moet toch kunnen worden uitgeschakeld lijkt me. Wij mensen horen de baas te blijven over de techniek en niet andersom.

Mijn ergernis: weinig energie gehad vandaag.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 22:26

Wij hebben ook lane assist maar kunnen hem gewoon uit zetten. Doen we ook op landweggetjes. We hebben ook full on traffic assist (die noemen we Driving Jesus, haha) en die is wel handig als je je drinken wil open draaien o.i.d. maar ik heb die verder nooit aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:28

Mijn Volvo rijdt gewoon van de weg als ik niet oplet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:29

Fijn om te lezen van die landweggetjes.
Kan niet van/naar huis zonder die te gebruiken.

Inderdaad auto uit 2005 zo gek nog niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:31

Ik reed laatst in een auto (van iemand anders) die niet goed uitgelijnd was. Remmen betekende trillen en naar rechts. Dat is pas gevaarlijk. _O-

Eigenaresse van de auto had het niet eens gemerkt. Maar als je niet stuurde en het stuur los liet ging je naar rechts. :+

Afspraak om uit te lijnen staat trouwens. :=

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:33

Ik erger me altijd aan de front assist. Zo gauw er een auto voor mij remt en ik niet begint te piepen. Ik schrik altijd harder van die piep, dan van de auto die voor mij remt. :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:33

Aan m'n benen en aan mijzelf. Dat ik zo dom was om onkruid te gaan bosmaaieren in korte broek, en de pijnlijke tintelingen van 1001 brandnetels maar niet minder worden. Heb uit ellende maar een hooikoorts tablet genomen om te hopen dat die de reactie was bedaard := Wijze les. Die ik helaas al eens eerder heb gevolg maar weer was vergeten blijkbaar :))

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:38

Buurman ben ik geweest, chille gozer dus ik dacht rust.

Maar in de halve straat zijn feestjes.

En ook daar muziek -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:11

_San87_ schreef:

Dat doet mijn Picanto van 2008 ook :D

Mijn moeder is gelukkig thuis. Ging er nog even om hangen. Ze werd bij de apotheek ineens niet lekker, en ze zijn toen met haar terug naar de verpleegafdeling gegaan, waar ze out ging. Normale bloeddruk, maar voor haar doen veel te laag. Dat is ze gewoon niet gewend. Het is nog niet veel. Ze eet moeilijk. Maar spraak ed gaat weer redelijk gelukkig.

Ikzelf ga lichamelijk wat minder. Spanningen van de laatste tijd lijken er nu uit te komen, met als gevolg nekpijn met uitstraling naar hoofd en armen/handen. Ik mag de 28ste naar de fysio. Die zit helaas zo verschrikkelijk vol na vertrek van collega's, dat ze niet meer met twee weken tussentijd kan inplannen, zoals voorheen was.

Ongerelateerde ergernis is mensen die in een slachtofferrol gaan zitten ipv zelfreflectie toepassen :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 23:44

_San87_ schreef:

Dat klinkt misschien raar, maar zo moet dat dat wat mij mij (59 jaar) betreft. IK rij het kreng. MIJN auto, ik bepaal. Mijn Skoda gooit soms zijn kont eruit. Heerlijk. Kom maar auto, you and me. Geen elektronica. Wij met zijn tweeën. F*ck technologie. 40 jaar rij-ervaring. Niks mooier dan een auto die wil wat ik niet niet per se wil. Kom maar. Jij en en ik. Ik win.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 00:17

Maar een auto die tegenstuurt of je terug de rijbaan op dwingt als jij dat niet wil, doet toch net dát wat jij nu beschreef? :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 00:32

Ik sliep net bijna en toen liep er opeens en spin in m’n bed. Daarna sliep ik echt en toen was er net opeens super veel vuurwerk dichtbij m’n huis. En lang ook. :+

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 01:19

Little_Gift schreef:
Maar een auto die tegenstuurt of je terug de rijbaan op dwingt als jij dat niet wil, doet toch net dát wat jij nu beschreef? :=

Dat is misschien te voorspelbaar voor hem :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 07:30

Weer een nachtmerrie gehad waar ik al een half uur van slag van ben. Gaat ook nog wel even duren. :o

Ik moet echt opletten dat ik nog durf te gaan slapen in de avond. :n