Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 05:29

Slecht geslapen, regen & dit tijdstip. Mijn humeur heeft een hoop koffie nodig wil het een beetje bij kunnen trekken vandaag.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 05:39

Vandaag moet de auto voor de apk.
Ik krijg dan een leenfiets.
Ik heb een hekel aan fietsen zonder motor en ik haat regen. Dus ik hoop dat het om 8 uur droog is anders kom ik als een verzopen kat op het werk aan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 06:03

Ik haat motoren, helemaal als die voor 6 uur in de ochtend lawaaierig starten en wegrijden. Het maakt echt heel veel meer lawaai dan een auto die start en normaal wegrijd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:39

daantjuhhh schreef:
Mo_86 schreef:
Auto moest voor de APK en dit gaat 2200 euro kosten… De auto is het wel waard maar jemig dit doet zeer!

Jeetje. Dat is wel absurd veel hoor.

Ben je bij een dealer geweest?

Of gewoon een lokale garage?

Ligt eraan toch? Distributieriem vervangen en 4 nieuwe banden en je bent er zo'n beetje.

Oh wacht, dat checken ze niet met APK... Dan ben ik ook wel benieuwd. Misschien AKP met grote beurt of zo.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 07:53

Ik was voor de distri 400 euro kwijt incl. manuren.. en 4 nieuwe banden zal ongeveer hetzelfde kosten. 2200 euro zal echt wel wat anders zijn denk ik..

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:56

Ligt ook maar net aan de banden. Die van ons (22inch) zijn al snel bijna 400 euro per stuk dan zit je al snel aan een bedrag van 2000 euro bij de apk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:58

Als er iets met de motor of schakelbak is, dan kom je wel aan dat bedrag.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 07:58

Ineke2 schreef:
Ik haat motoren, helemaal als die voor 6 uur in de ochtend lawaaierig starten en wegrijden. Het maakt echt heel veel meer lawaai dan een auto die start en normaal wegrijd.

Ze zijn wel sneller weg, terwijl veel auto-eigenaren hun auto langdurig en nodeloos laten draaien. Dat is juist iets waar ik mij aan kan ergeren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:03

Mo_86 schreef:
Auto moest voor de APK en dit gaat 2200 euro kosten… De auto is het wel waard maar jemig dit doet zeer!

Wat een geld!!!! Hier betaal ik voor een APK tussen de 30 en 40 Euro en de meeste (eventuele) werkzaamheden kunnen wij gelukkig zelf fixen. We hopen op een dag nog eens een goede brug te kunnen bekostigen, want dat liggen op een kartonnetje op die koude stenen van de oprit begint zelfs bij onze jongens door te werken naar de botten. :D

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:12

Dit is inclusief een grote beurt, de apk kosten zelf, het vervangen van een slot (blijkt een afkeurpunt) en de klapper van het jaar is het vervangen van het roetfilter. Het is een diesel en sinds dit jaar is de maximale toegestane uitstoot door de overheid heeeeeeel ver naar beneden bijgesteld waardoor wij nu fors over die grens heen gaan. En het is bij een dealer dus tja. En we kiezen er zelf voor om een diesel te rijden dus we moeten even slikken, het laten uitvoeren en weer door.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:14

Mo_86 schreef:
Dit is inclusief een grote beurt, de apk kosten zelf, het vervangen van een slot (blijkt een afkeurpunt) en de klapper van het jaar is het vervangen van het roetfilter. Het is een diesel en sinds dit jaar is de maximale toegestane uitstoot door de overheid heeeeeeel ver naar beneden bijgesteld waardoor wij nu fors over die grens heen gaan. En het is bij een dealer dus tja. En we kiezen er zelf voor om een diesel te rijden dus we moeten even slikken, het laten uitvoeren en weer door.

Ai, dat doet pijn ja. Maar wel verklaarbaar.

Sterkte voor je bankrekening.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:21

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:24

Eindelijk worden mijn medicijnen bezorgd maar precies een tijd dat ik weg moet eb tijd kan je niet veranderen...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:28

Voor 2200 euro laat ik mijn auto niet maken hoor, dan gaat hij weg. Dat zijn toch geen bedragen meer.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:30

Suzanne F. schreef:
Voor 2200 euro laat ik mijn auto niet maken hoor, dan gaat hij weg. Dat zijn toch geen bedragen meer.

Ligt toch aan de auto, imo.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:34

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:

En aan de rest van de omstandigheden. Mijn auto is dat niet meer waard, maar tegelijkertijd koop je voor dat geld ook geen vergelijkbare auto. Ik kijk dus niet naar de waarde van de auto meer, maar of die daarna weer tijd mee kan. Want het geld voor een vergelijkbare auto heb ik zeker niet. Zou dan altijd een auto met meer km moeten worden en dus weer meer kans op meer onderhoud.

Terwijl mijn ouders bij een reparatie van paar duizend euro de auto's wel wegdoen. Ook al zijn hun auto's veel jonger en veel meer waard, bepaalde kosten kopen ze liever een andere auto :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 08:56

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:

De mijne heb ik ooit gekocht voor 800 euro meer, dus in dat geval.. :))

Wat een bedrag! Arme bankrekening, doet vast zeer. :(:)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:07

De auto is het zeker nog meer dan waard, ook is het absoluut onmogelijk voor dat geld een vergelijkbare auto te kopen. Ik snap wel heel goed de afweging hoor en onze vorige auto zou bij dit bedrag absoluut weg zijn gegaan. Deze is een bijzondere uitvoering met heel veel opties dus dan is het ogen dicht en betalen haha. Dan kan ie hopelijk nog heel veel jaren mee. Deze auto’s staan er ook om bekend redelijk onverwoestbaar te zijn dus hopelijk hebben we nog even :D

En om on topic te blijven: ik ga de deur uit, regen dus waterdichte jas aan. Is het vies warm buiten. Zweet me kapot nu het droog is met m’n jas. Maar het is tenminste wel droog

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:14

Ik erger me aan het leed dat solliciteren heet..
Of ik krijg gewoon helemaal geen reactie, bij ene mocht ik op gesprek maar was de job net ingevuld (kreeg wel een andere functie aangeboden maar de regio was echt super ver weg)
Een andere waren ze mega enthousiast aan de telefoon en hebben ze mij 3 keer gebeld, ze gingen verder iets bespreken maar ondertussen anderhalve week verder en nog geen nieuws :roll:
En dan te bedenken dat ik dus een knelpuntberoep heb met 15 jaar ervaring >;)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:26

Man heeft weer autosleutels mee genomen. In zijn jaszak
Gelukkig heb ik een extra bos. Maar gruwelijk vervelend... :')

De knurft heeft gisteravond het huis afgesloten met mijn sleutels en de sleutels niet terug in t bakkie gelegd.

Heb hem gebeld en gevraagd of hij zijn dna wilt checken.
Zou me niet verbazen als er goudvis in zn dna zit verweven.

Hij heeft dezelfde humor. Dat scheelt.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:32

Goudvis dna _/-\o_

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:57

Hahaha _O-

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:31

Ik weet niet wat ik op het condoleance kaartje moet schrijven... Gaat om een gezin waarbij het kindje veel te vroeg is geboren en overleden.... Op het kaartje zelf staat al; dit verlies is niet in woorden uit te drukken. Binnenzijde; heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Alleen onze namen vind ik zo onpersoonlijk, maar eigenlijk zegt de tekst op de kaart ook al meer dan genoeg....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:32

iirrssjjee schreef:
Ik weet niet wat ik op het condoleance kaartje moet schrijven... Gaat om een gezin waarbij het kindje veel te vroeg is geboren en overleden.... Op het kaartje zelf staat al; dit verlies is niet in woorden uit te drukken. Binnenzijde; heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Alleen onze namen vind ik zo onpersoonlijk, maar eigenlijk zegt de tekst op de kaart ook al meer dan genoeg....

“Wij denken aan jullie”

En dan de namen?

Zou ik doen. :j

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 11:07

Mijn man heeft bppd (Benigne paroxismale positieduizeligheid) en die dacht gisteren dat het een goed idee was om de manoeuvre die daar bij hoort in zijn uppie te gaan doen. Conclusie, het is verergert, hij kan dinsdag pas bij de dokter terecht. En ik zit op dit moment op mijn enige vrije dag met een kleuter opgescheept.. Dat klinkt heel gemeen en zo bedoel ik het niet, maar waarom doe je zoiets alleen terwijl de manoeuvre het liefst bij de dokter moet gebeuren. Of als het niet anders kan met ze 2en thuis..