Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Werd er streng gecontroleerd ja? Met ID kaart erbij? Ik gok het niet.
Tot nu toe word ik bijna nergens gecontroleerd.
ApplePapple schreef:MarlindeRooz schreef:Werd er streng gecontroleerd ja? Met ID kaart erbij? Ik gok het niet.
Ik werd wel gecontroleerd op het festival waar ik heen ging, MET ID-kaart.
En alsnog corona gekregen terwijl ik maar 3 uurtjes vooraf had getest.
Dus, gevaccineerde zijn net zo goed besmettelijk blijkt wel(gelukkig niet echt heel ziek geweest)
ApplePapple schreef:MarlindeRooz schreef:Werd er streng gecontroleerd ja? Met ID kaart erbij? Ik gok het niet.
Ik werd wel gecontroleerd op het festival waar ik heen ging, MET ID-kaart.
En alsnog corona gekregen terwijl ik maar 3 uurtjes vooraf had getest.
Dus, gevaccineerde zijn net zo goed besmettelijk blijkt wel(gelukkig niet echt heel ziek geweest)
MarlindeRooz schreef:Ik heb ook heel vaak mijn mondkapje af in de trein. Maar alleen als er binnen 1,5 meter niemand is of wanneer ik me echt heel naar voel. Ik wil ook best uitleggen aan de conducteur waarom dat zo is. Alleen heb je in de trein geen privacy en niet iedereen hoeft mijn privé-problemen te horen. Dus dan kies ik er voor om hem snel op te zetten als de conducteur komt (bij de NS echt bijna nooit).
Maar het is toch al niet bewezen dat de goedkope of zelfgemaakte mondkapjes ook maar iets doen. Maar goed ik wil andere mensen een veilig gevoel geven en ik draag hem dus gewoon als ik dicht bij iemand ben.
Needje schreef:Je weet gewoon niet door wie je besmet bent. Dus je kan niet zeggen dat het en gevaccineerde was. Net zoals de rest niet kan zeggen dat het niet zo was.
Odysseus schreef:MarlindeRooz schreef:Ik heb ook heel vaak mijn mondkapje af in de trein. Maar alleen als er binnen 1,5 meter niemand is of wanneer ik me echt heel naar voel. Ik wil ook best uitleggen aan de conducteur waarom dat zo is. Alleen heb je in de trein geen privacy en niet iedereen hoeft mijn privé-problemen te horen. Dus dan kies ik er voor om hem snel op te zetten als de conducteur komt (bij de NS echt bijna nooit).
Maar het is toch al niet bewezen dat de goedkope of zelfgemaakte mondkapjes ook maar iets doen. Maar goed ik wil andere mensen een veilig gevoel geven en ik draag hem dus gewoon als ik dicht bij iemand ben.
Ja hoor, is allang bewezen (zelfs sinds 2013):
Testing the Efficacy of Homemade Masks: Would They Protect in an Influenza Pandemic?
https://www.cambridge.org/core/journals ... F35F819D55
"Performance of fabrics for home-made masks against the spread of COVID-19 through droplets: A quantitative mechanistic study"
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 1620301802
Homemade cloth face masks as a barrier against respiratory droplets - systematic review
https://www.scielo.br/j/ape/a/YsZRXZPtC ... t/?lang=en
Citaat:Conclusie
Je kan een mondmaskers dragen om jezelf te beschermen tegen het coronavirus of om anderen te beschermen wanneer je besmet bent. Zelfgemaakte textielen maskers bieden in het beste geval een klein beetje bescherming, bijvoorbeeld wanneer veel mensen in een ruimte aanwezig zijn. Andere maatregelen, zoals je handen wassen en afstand houden, hebben meer effect.
DuoPenotti schreef:nou bij gebrek aan beter kan ik nu niet echt scharen onder ze werken....
ApplePapple schreef:Hmm, juist. Bijzonder als je eigenlijk nergens anders komt en zo wel op ruim 1,5 m. Ik kan dus echt nergens anders besmet zijn geraakt toen, dat is uitgesloten.
Wel lachwekkend, dat er hoe dan ook excuses wordt bedacht om het maar niet aan de gevaccineerden te laten liggen.
Ja, ik erken dat het ook door bovenstaande manier (iemand met een neppe QR-code) anderen besmet geraakt konden zijn op het festival. Net zo grote kans als dat een gevaccineerde anderen heeft kunnen besmetten.
Ben benieuwd vanavond naar de persconferentie, al blijken de meeste punten wel al online te staan.
Odysseus schreef:DuoPenotti schreef:nou bij gebrek aan beter kan ik nu niet echt scharen onder ze werken....
Dus we hebben van de vijf links, ééntje die het zo uit zijn verband poneert en die volg je? Cherry picking....
Gelukkig zitten we ook in een situatie waarin er absoluut geen gebrek aan beter meer is. Wellicht wordt het tijd voor verplichtte FFP2 maskers, zoals bijv. bij Italiaanse airlines al verplicht is vanaf Nederlandse luchthaven.
DuoPenotti schreef:op het moment dat FFP2 verplicht worden draag ik weer.
Maar zolang al die andere meuk mag ben ik tegen.
pmarena schreef:Ik vind jezelf nu niet aan de nieuwe regels houden (als die dat worden) eigenlijk net zo zeikerig, zo niet erger, dan niet willen vaccineren "omdat het moet". Is toch ook gewoon "ik doe het niet omdat ik me gedwongen voel en ik ben het er niet mee eens".
Loretta schreef:DuoPenotti schreef:op het moment dat FFP2 verplicht worden draag ik weer.
Maar zolang al die andere meuk mag ben ik tegen.
Daar kan ik me ook wel in vinden. die goedkope lapjes die helpen inderdaad niets.
Aan het begin van de Pandemie was het notabene jaap van dissel die steeds zei dat die goedkope mondkapjes niet hielpen.