Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:38

Ik vind het ook bijzonder dat er niet veel locaties zijn... Maar ik zeg er verder niks op anders heb ik weer een groentje in mijn inbox

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:42

Er zijn echt veel mensen die aangeven dat je dus niet altijd in de buurt een afspraak kunt maken. In dit geval was het bovendien niet eens Karuna die dat aangaf, maar DuoPenotti. Ja, dat gebeurt vaker. Waarom is niet altijd helemaal duidelijk, maar er zijn echt meer mensen die dat aangeven.

(En het steeds herhalen van 'jij hebt ook altijd wat bijzonders' maakt het snel persoonlijk. Je kunt het vinden, maar het voegt heel weinig toe om het steeds in het topic te zetten.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:49

120 km, dat is Den Haag - Apeldoorn ongeveer , knap eindje idd

Maar het kan op zich dus wel dichterbij alleen moet je dan langer wachten?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:50

Maar aan de andere kant lijkt het me heel sterk nu we op stoom zijn in het vaccineren dat er geen locatie bij jou in de buurt is?
Dit kwam in het begin nog wel eens voor maar nu?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:51

Cer schreef:
120 km, dat is Den Haag - Apeldoorn ongeveer , knap eindje idd

Maar het kan op zich dus wel dichterbij alleen moet je dan langer wachten?

Ja dat is hier ook.
Zowel vrienden als mijn ouders konden pas over weken in Eindhoven terecht terwijl ze wel een week later in Helmond of Weert konden.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:52

Ik hoorde collega´s dat ze vanuit Dordrecht een voorstel in Boxtel kregen, dat is toch ook een 75 km. Toen hij later belde kon hij dichter bij huis.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:53

Shadow. Maar das gelukkig geen 125 km.

Maar met bellen zou hij dichterbij kunnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:53

Misschien is dat bij kleine dorpen anders?

Wij moesten ook 20km, binnen dezelfde stad/regio, ook 45 min want file :D hadden er een uur voor uitgetrokken en konden bij aankomst gelijk doorlopen

Ik moet sowieso nog wachten..

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:55

Echte bijwerkingen kwamen bij mij pas wat later. Zaterdag geprikt . Zondag niet helemaal lekker , en gisteren echt opeens zo moe dat ik amper op mijn benen kon staan en om tien ur s'ochtends twee uur ben gaan slapen terwijl ik moest werken, had even geen keuze. Maar nu weer helemaal de oude en lekker gesport.
Het valt wel mee hoor , maar dat is vooral achteraf :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:55

Shadow0 schreef:
Er zijn echt veel mensen die aangeven dat je dus niet altijd in de buurt een afspraak kunt maken. In dit geval was het bovendien niet eens Karuna die dat aangaf, maar DuoPenotti. Ja, dat gebeurt vaker. Waarom is niet altijd helemaal duidelijk, maar er zijn echt meer mensen die dat aangeven.

(En het steeds herhalen van 'jij hebt ook altijd wat bijzonders' maakt het snel persoonlijk. Je kunt het vinden, maar het voegt heel weinig toe om het steeds in het topic te zetten.)

Het was wel Karuna die er anderhalf uur voor gaat rijden en ik ben pas voor de eerste keer persoonlijk tegen haar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:08

Voor Janssen kan ik me voorstellen dat je verder moet rijden. Dat wordt niet overal gegeven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:12

Als je zo ver moet, snap ik wel dat je niet alleen gaat.
Ik woon 5 min. lopen van de enige locatie op dit eiland :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:15

Electra63 schreef:

Haha! Wel mooi dan dat er een locatie is en je niet met de boot hoeft...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:17

Ik ga ook alleen. Voor mijn locatie werd trouwens gevraagd of je op de fiets kon komen ivm beperkte parkeergelegenheid. Dus zo erg zal het wel niet zijn :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:22

Ik vind het in zoverre bijzonder dat als ik op vrijdag een uitnodiging krijg en telefonisch afspreek ik kan kiezen uit 3 locaties en op de maandag er na al geprikt ben!

Mijn man idem. Kon ook een halve week later al terecht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:43

Eerste optie die mijn man kreeg was "pas" 13 juni, op 40 minuten rijden van hier. Terwijl hier ook een grote prik locatie is, en 1 gemeente verderop ook. Maar wel de afspraken gemaakt. Hij vindt auto rijden niet erg en er woont ook een vriendin van ons daar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:43

Bloodymary schreef:
Electra63 schreef:

Haha! Wel mooi dan dat er een locatie is en je niet met de boot hoeft...

Het is een eiland, bereikbaar via een dam of brug :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 21:57

Een half uur tot 40 min met de auto vind ik niet bepaald erg ver of zo (dichtbij zelfs) en dat durfde ik ook nog wel zelf met een aantal dextro‘s achter de kiezen. Maar als ik 120 km moest rijden wat voor mij normaal echt een non-probleem is zou ik toch niet snel na een inenting. Mijn bloeddruk is standaard op het randje en bij zoiets als een inenting (of masker) kiept ie nog meer. Ik sta dan ook heel de middag en avond al te tollen op mijn benen en heel licht in mijn hoofd. Ben dan ook vanavond niet naar mijn paard gegaan omdat ik zo niet graag in de auto stap.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:00

Het is maar net waar je voor kiest. Vaak is enkele keren opnieuw online kijken genoeg om redelijk dichtbij een plek te krijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:17

De keuze was of over drie weken in de buurt of morgen een heel eind verderop. De tijd is er dus waarom niet. Dan is de keuze snel gemaakt. Afspraak is telefonisch gemaakt. De jongen heeft heel wat postcodes ingetypt voor hij wat vond. Zelf merkte hij ook al dat de inderdaad eerder extreem rustige regio nu volledig overlopen is met afspraken nu ze op jaar 1968 en jonger zijn gekomen. Er zijn meer dan voldoende priklocaties hier in de omgeving maar allemaal sinds vorige week propvol.

Maar dan nog, wat maken jullie je zinloos druk. :n Al zouden we met 6 mensen erheen gaan dan is dat ons probleem niet dat van een ander. :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:23

Wij hebben zojuist ook afspraken gemaakt, ik als eerste, kon kiezen tussen 3 data op verschillende locaties, Eindhoven, Boxtel en Helmond. Heb dus 13 juni Eindhoven gekozen. Vervolgens mijn man ingelogd, kon ook kiezen uit 3 data op diezelfde locaties, maar die kon eerder, 11 juni in Eindhoven.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:25

Volgens mij kun jij dan gewoon mee de 11e, Neonlight. En word je dan gevaccineerd omdat je al een afspraak hebt staan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:26

Het loont vaak wel om het een paar keer te proberen. Ik moest zelf bellen, want ik had medische indicatie vóór mijn jaartal en dat vond de site niet leuk. Mijn man heeft vandaag een afspraak gemaakt (1972) en die heeft het twee keer geprobeerd en kan nu volgende week in Helmond (we wonen in Eindhoven).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 22:59

Er word toch elke keer aangegeven dat diegene die op jaartal uitgenodigd word het on line doet om drukte bij de afsprakenlijn te voorkomen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 00:36

Ik ga niet met mijn man mee, die moet 2 keer op vrijdag om 10:45 en ik heb om 11 uur cursus met de hond. :+ Die 2 dagen kan ik wel wachten.
In Helmond kon ik ook net iets eerder dan Eindhoven, maar is vreselijk rot voor ons om naar toe te rijden. Eindhoven dwars door, en voor we in Eindhoven zijn hebben we al een vreselijke omweg omdat van alles afgesloten is wat van west naar oost loopt met de aanleg van de nieuwe N69.