Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:34

IMANDRA schreef:
Wauw.

Elnienjo, Islam is geen haatreligie. Het kan beoefend worden als haatreligie. Maar dat kan net zo goed met het christendom (KKK anyone?). Dat maakt nog niet het merendeel dat de Islam beoefend slecht, of hatend, of vrijheden ondermijnend.

Beeldenstorm, Ierland?
Had ook niks met religie te maken toch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:35

Kan het over corona blijven gaan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:37

Bloodymary schreef:
Ik blijf er bij dat door alleen de horeca te sluiten en verder alles door te laten gaan zoals nu, dit virus echt niet af gaat nemen. En dat vind ik dan weer erg sneu voor de horeca.

Wat zou je nog meer willen/voorstellen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:47

Alles dicht zoals het in maart/april was. Ook de scholen. Dat is de enige manier om het weer terug te brengen nu lijkt mij. Zoveel mogelijk thuis werken, zo min mogelijk fysieke besprekingen met klanten. Dan is het misschien in een paar weken weer teruggebracht. Maar zo niet.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:49

Bloodymary schreef:
Alles dicht zoals het in maart/april was. Dat is de enige manier om het weer terug te brengen nu lijkt mij. Zoveel mogelijk thuis werken, zo min mogelijk fysieke besprekingen met klanten.

En toch maak ik me echt zorgen om de jongeren en kinderen en hun sociale gevoelens.

Daarvoor word ook al gewaarschuwd kinderen die niet lekker ik hun vel zitten en meer zelfmoord neigingen.

Daarnaast konden we niet testen zoals we nu wel opeens kunnen, dus dat is ook vergelijken met ?

Er zijn veel besmettingen ja maar we zitten nog wel onder het ic en minder doden.

Daarnaast denk eens aan huiselijk geweld. Scholen moeten in mijn ogen open blijven kleinere klassen en misschien om de dag.

Bloodymary

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:51

Tja, en zo heeft iedereen wel wat waar het pijn doet. Als ze dat bij de maatregelen drie weken geleden hadden gedaan, dan hadden ze de herfstvakantie meegepakt en was het nu misschien al bijna klaar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:52

Bloodymary schreef:
Tja, en zo heeft iedereen wel wat waar het pijn doet. Als ze dat bij de maatregelen drie weken geleden hadden gedaan, dan hadden ze de herfstvakantie meegepakt en was het nu misschien al bijna klaar.

Al bijna klaar ? Blijf dromen dit is allemaal niet zomaar klaar. Tuurlijk positief blijven maar het leven moet ook door gaan.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:52

Bloodymary schreef:
Alles dicht zoals het in maart/april was. Ook de scholen. Dat is de enige manier om het weer terug te brengen nu lijkt mij. Zoveel mogelijk thuis werken, zo min mogelijk fysieke besprekingen met klanten. Dan is het misschien in een paar weken weer teruggebracht. Maar zo niet.

Dit zijn nu toch al de regels (behalve de scholen)?

Zou de scholen ook heel graag weer beperkt open zien, net als vlak voor de zomer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:53

Elnienjo, ik zie jou vaker voorbij komen met extreem rechtse uitspraken en vind het erg jammer dat je dit deelt op een forum waar veel jonge meiden zitten. Er is helemaal niks mis met de islam. Met geen enkele religie is iets mis, het ligt aan hoe de mens het geloof uit en dat is persoonsgebonden. Er zijn genoeg gruweldaden gebeurt uit naam van de kerk in het verleden. Verder is dit totaal off-topic en zou het fijn zijn als het over het probleem gaat waar wij als gehele samenleving nu mee kampen; Corona

Ben benieuwd wanneer ik de uitslag ga krijgen van de test. Heb wel echt last van die brok in mijn keel gevoel door slijm

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:54

Sheran schreef:
Bloodymary schreef:

Dit zijn nu toch al de regels (behalve de scholen)?

Zou de scholen ook heel graag weer beperkt open zien, net als vlak voor de zomer.

Ik denk als de scholen half open gaan dat het indammen van virus ook beter gaat.

Rennie89

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:58

Ik vermoed dat als OV gebruik en naar buiten gaan alleen bij noodzakelijke situaties toegestaan is (bijv boodschappen, vitale beroepen etc) dat het ook al een verschil zal maken.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:01

Rennie89 schreef:
Ik vermoed dat als OV gebruik en naar buiten gaan alleen bij noodzakelijke situaties toegestaan is (bijv boodschappen, vitale beroepen etc) dat het ook al een verschil zal maken.

Maar mensen hebben toch ook kleding etc nodig? Maar ik ga sowieso nu niet graag meer naar winkels toe of wat dan ook.

Enige wat ik nog zou willen is even een nachtje naar hotel en genieten van natuur om even bij te komen en ready voor komende maanden werk. Maarja of dat echt nog kan straks.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:03

Misschien overbodige winkels sluiten? en wat mij betreft vallen kledingwinkels daar ook onder voor 2/3 weken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:03

De maatregelen van vorige week daar merken we begin volgende week hopelijk de dalingen van.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:04

moonsparkle schreef:
Misschien overbodige winkels sluiten? en wat mij betreft vallen kledingwinkels daar ook onder voor 2/3 weken

Online kopen is idd ook een optie.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:06

Wanneer is eigenlijk de volgende persconferentie?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:06

Wel dubbel want ik ben ook heel erg voor winkels, en ik winkel niet graag online vooral niet met kleding. Ik denk alleen je kunt toch wel even 3 weken geen kleding kopen.

Maar ja sinterklaas en kerst enzo zitten er ook aan te komen

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:08

moonsparkle schreef:
Wel dubbel want ik ben ook heel erg voor winkels, en ik winkel niet graag online vooral niet met kleding. Ik denk alleen je kunt toch wel even 3 weken geen kleding kopen.

Maar ja sinterklaas en kerst enzo zitten er ook aan te komen

Klopt en ik ben bang dat met Sinterklaas etc er enorme drukte ontstaat voor bezorgers. Misschien gewoon optijd online bestellen ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:14

Rennie89 schreef:

Dat is nu ook al zo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:20

Janinevv schreef:
moonsparkle schreef:

Nee ik steun liever de lokale winkels ipv de webwinkels

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:21

Ik ook maar alles wat niet noodzakelijk is kan toch ook wel even wachten?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:23

purny schreef:
Janinevv schreef:

Nee ik steun liever de lokale winkels ipv de webwinkels[/quote]

Ik ook zeker maar als alle winkels dicht gaan en ik heb toch nieuw paar schoenen nodig voor mijn werk (dingen slijten erg snel) of wat dan ook.

Ik roep maar even wat, dan komt het aan op de online winkels.

En ja ik kan wel even wachten met een nieuwe spijkerbroek maar wat is even ? Want even 3 weken dicht dan komt alles gewoon weer op gang als we weer versoepelen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:27

Met al dat thuiswerken heb ik geen nieuwe kleren of zo nodig. Loop de hele dag in mijn oude kloffie rond.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:27

En ik heb al medelijden met de pakket bezorgers

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 16:29

Neonlight schreef:
Met al dat thuiswerken heb ik geen nieuwe kleren of zo nodig. Loop de hele dag in mijn oude kloffie rond.

Ik werk niet thuis, dat kan niet.