Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:16

Ik vind toiletten afsluiten raar. Hoe zou je besmet moeten raken van een toilet als je gewoon je handen wast na toilet gang...
desnoods doe je extra keer een doekje over het toilet en de handgrepen.
Met mijn kind die zindelijk probeert te worden is het overal afsluiten van die toiletten echt zo niet tof :\

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:19

Het virus wordt ook aangetroffen in ontlasting. Daar is het voor.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:20

Omdat het virus ook in de darmen kan zitten en dat toilet doorspoelen een potentiële verspreidingsbron kan zijn.
Veel patiënten hebben last van diarree, van licht tot zware diarree.
Daarom ook doorspoelen met deksel op de pot.

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:20

Ouderenpsychiatrie hier; geen mondkapjes/pbm. Niet voor de verpleging, therapeuten, schoonmaak, etc. Enkel de dames die komen bloedprikken of de pedicure, maar die komen 'van buiten' en komen in meerdere instellingen.
Ik zou het ook niet fijn vinden om met mondkapje te werken, en ik denk dat het mijn patienten ontzettend zou ontregelen.

Wij hadden gisteren weer bezoek binnen! Afgelopen tijd alleen in bezoekruimte met plexiglas, het buitenterras of een wandeling. Nu mogen ze op 1.5m toch weer evdn bij elkaar zijn. Grootste deel vd familie geeft nu al aan hier geen gebruik van te willen maken. We roepen allemaal wel heel hard dat bezoekregels zo slecht zijn, maar heel eerlijk...hoeveel oudjes zitten normaal ook niet weken of maanden zonder bezoek? Ik ben benieuwd of er voor onze 'vergeten patienten' nu ook eens iemand komt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:23

mysa schreef:

Dat snap ik, maar dat virus moet je wel in je slijmvliezen krijgen om je te kunnen infecteren.
Dus als je goed je handhygiëne toepast is er weinig kans dat je besmet raakt. Het vliegt niet uren rond ofzo.
En als je goed afzuigventilatie hebt, het toilet goed schoonmaakt en vaker gebeurt er niks.
Hoeveel mensen gaan nu helemaal voor de grote boodschap bij de tandarts. Of überhaupt buitenshuis, dat valt echt heel erg mee.

In het zwembad op vakantie was het toilet ook dicht, lekker handig met al die kinderen :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:25

verootjoo schreef:
mysa schreef:

Dat snap ik, maar dat virus moet je wel in je slijmvliezen krijgen om je te kunnen infecteren.
Dus als je goed je handhygiëne toepast is er weinig kans dat je besmet raakt.
En als je het toilet goed schoonmaakt en vaker gebeurt er niks.
Hoeveel mensen gaan nu helemaal voor de grote boodschap bij de tandarts. Of überhaupt buitenshuis, dat valt echt heel erg mee.

In het zwembad op vakantie was het toilet ook dicht, lekker handig met al die kinderen :')

Wij hebben dus nu schoonmakers per gang. Die om het uur het toilet schoonmaken. Daarom hebben we ook toiletten afgesloten. Anders is het niet haalbaar.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:21

Ik ga zelden ergens anders naar de wc. Als ik bijvoorbeeld lang onderweg ben, zorg ik dat ik van te voren niet veel drink en onderweg af en toe een slokje water, kan ik het een hele middag volhouden. Maar ik kan me voorstellen dat het voor mensen met medische problemen lastiger is.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:31

Mijn moeder durft tegenwoordig nergens meer naartoe omdat ze blaasproblemen heeft. Bijna altijd wanneer je ergens vraagt of je het (personeels)toilet mag gebruiken is het antwoord 'nee sorry, alleen personeel en kinderen'. Daar heb je wat aan als je dan dus gewoon in je broek plast... Nu komt ze sowiezo nergens gezien ze tot de risicogroep hoort.

Tandarts was dan wel weer een schat, mijn moeder belde omdat haar gebitje kapot was en kon meteen terecht. Maar omdat ze slecht ter been is kon ze nooit voor sluiting daar zijn. Toen kwamen ze haar ophalen met extra mondkapje voor mijn moeder, daarna ook weer thuis gebracht.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:44

Wistaire schreef:
Mijn moeder durft tegenwoordig nergens meer naartoe omdat ze blaasproblemen heeft. Bijna altijd wanneer je ergens vraagt of je het (personeels)toilet mag gebruiken is het antwoord 'nee sorry, alleen personeel en kinderen'. Daar heb je wat aan als je dan dus gewoon in je broek plast... Nu komt ze sowiezo nergens gezien ze tot de risicogroep hoort.

Tandarts was dan wel weer een schat, mijn moeder belde omdat haar gebitje kapot was en kon meteen terecht. Maar omdat ze slecht ter been is kon ze nooit voor sluiting daar zijn. Toen kwamen ze haar ophalen met extra mondkapje voor mijn moeder, daarna ook weer thuis gebracht.

Wat lief zeg!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:18

Wistaire schreef:

Waarom dan weet de uitzondering voor kinderen?

Misschien moet ik toch eens zo'n pasje aanvragen bij de mld stichting

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 08:55

Ik vind dat toiletten altijd toegankelijk moeten blijven voor mensen. Nu op dit moment met corona niet maar bij de artsen en tandartsen moet je gewoon naar de wc kunnen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:38

Ben het helemaal met deze man eens, op het hydrochloroquine stukje na dan, waarvan volgens mij toch bewezen was dat het niet werkt. Maar idd. Het nieuwe normaal. Dit is niet normaal, hoe we nu met elkaar en de situatie om gaan. En de spoedwet is niet de oplossing: https://www.linkedin.com/pulse/mijn-gre ... hare-modal

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:57

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:59

Die van de desinfectant in de supermarkt.. nooit bij nagedacht

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:59

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:03

Zo lang die Roemenen enz hutje mutje blijven wonen blijft dat.
En veel doen dat ook uit zichzelf hoor. Want dat bespaard kosten, het is echt niet zo dat de werkgever ze zo huisvest.

Hier in het dorp is een camping, daar huren ze zelf chalets en zitten daar met minimaal 5 in 1 huisje.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 10:38

Afgezien van de woonomstandigheden van de medewerkers van een slachthuis lijkt dat virus koude, vochtige omstandigheden heel prettig te vinden *klik voor artikel*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:20

Ik moet er sowieso altijd aan wennen dat je in Nederland vaak niet naar de WC kan. Hier in Spanje kan dat eigenlijk in elke supermarkt en in alle winkels. En daar hangen meestal prima schoonmaakschema´s en zijn ze heel netjes.

Nog niet gehoeven nu in corona-tijd, maar ook niet op gelet. Wel in Kiabi, een grote low-cost kledingwinkel geweest met mijn dochter. Waren de paskamers dicht. Hingen brieven om vooral verschillende maten mee te nemen en thuis te passen, terugbrengen kon tot 90 dagen. Ha, is voor ons een uur heen en weer. Ze heeft dus gewoon wat dingen in het uiterste hoekje van de parkeergarage achter de auto gepast en is meteen gaan ruilen en terugbrengen.

Die kwam hier in december met winterkleding en toen werd het 30 graden.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:36

Pandora2 schreef:
In Duitsland is er een grote uitbraak in een slachthuis.
Meer dan de helft van de 1000 personeelsleden is besmet

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d=msedgdhp

En 7000 personen in quarantaine. Ik gok dat daar ook Nederlanders onder vallen. Omdat er ook Nederlands vee wordt daar ook geslacht.

Ik ben trouwens wel bang dat het laagdrempelig testen tot extra onvoorzichtigheid leidt, klein percentage van al die testen is immers maar positief.
Maar men vergeet dat het een momentopname is.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:40

Ze zeiden gister dat de medewerkers met Pinksteren massaal naar hun familie in Roemenië ging en daar vermoedelijk besmet zijn geraakt.

Vraag me dan af, is reizen nu echt zo een goed idee!?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:41

Ik vind dat hele vakantie gebeuren buiten eigen land geen goed idee.
Maar als je aan mensen hun vakantie komt, oei oei....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:41

Wil ze de kost niet geven die dat geen probleem vinden.
Ze staan te popelen om weer op vakantie te gaan.

Dat dus penotti.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:49

Popstra schreef:
Ze zeiden gister dat de medewerkers met Pinksteren massaal naar hun familie in Roemenië ging en daar vermoedelijk besmet zijn geraakt.

Vraag me dan af, is reizen nu echt zo een goed idee!?

Roemenie had toch niet zulke grote uitbraken als hier? Of is dat gewoon niet zo in het nieuws gekomen?
Roemenie stond volgens mij op geel.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:52

Volgens de officiële cijfers deed Roemenië het inderdaad een pak beter. Maar je hebt er maar ééntje nodig die de boel weer aansteekt natuurlijk.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 11:53

_Penotti schreef:
Ik vind dat hele vakantie gebeuren buiten eigen land geen goed idee.
Maar als je aan mensen hun vakantie komt, oei oei....

Dat idd.... Ik wil wel vakantie. Maar dat gaat gewoon in eigen land.. M'n Italië vakantie zeg ik af (eind juli)