Vanmorgen stond ik weet keurig bij de Aldi te wachten om m’n wagentje terug te zetten, en iedereen knalt gewoon zo voor me langs.....
Mensen, kom op nou!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boheme schreef:Lau_ schreef:Hier in Den Haag is het echt gewoon alsof het normale leven gewoon door gaat, hoe dan
Er staat in het ad, dat er drukte heerst langs de kust en in bossen.. mensen snappen het echt niet.. blijf gewoon in je eigen omgeving.
SusanH schreef:Idd ik maak ook een ommetje. In mijn eigen buurt. Kom ik vaak niet eens iemand tegen. Of hooguit een handje vol mensen zodat je ruim voldoende afstand kan houden.
Boheme schreef:SusanH schreef:Idd ik maak ook een ommetje. In mijn eigen buurt. Kom ik vaak niet eens iemand tegen. Of hooguit een handje vol mensen zodat je ruim voldoende afstand kan houden.
Juist hier ook.. gewoon door de buurt, meestal einde van de dag. Heerlijk rustig. Maar dat je nu de auto pakt en bewust ergens verder weg heen rijd begrijp ik niet.. dan snap je in mijn ogen de ernst van de situatie niet.
LadyMadonna schreef:Net hier op bokt nog iemand aangesproken die op buitenrit wil net de trailer... maar dat geldt kennelijk niet voor iedereen, en dan worden ze boos op mij
Citaat:Ik doe het ook niet, maar even doordenkend: je rijdt in je auto (geen besmetting) naar een plek waar niemand is (geen besmetting). Wat is het probleem?
purny schreef:https://www.regio15.nl/corona/31536-maatregelen-getroffen-in-haaglanden-om-drukte-te-voorkomen
Ik denk echt bij mezelf... waarom....
LadyMadonna schreef:Net hier op bokt nog iemand aangesproken die op buitenrit wil net de trailer... maar dat geldt kennelijk niet voor iedereen, en dan worden ze boos op mij
Vanmorgen stond ik weet keurig bij de Aldi te wachten om m’n wagentje terug te zetten, en iedereen knalt gewoon zo voor me langs.....
Mensen, kom op nou!
CharleyT schreef:purny schreef:https://www.regio15.nl/corona/31536-maatregelen-getroffen-in-haaglanden-om-drukte-te-voorkomen
Ik denk echt bij mezelf... waarom....
Ben bang dat je moet accepteren dat mensen niet allemaal dezelfde insteek hebben hoe om te gaan met corona en alles wat daar bij komt kijken.
Niet al teveel op elkaar letten kan al helpen om wat relaxter deze gekke nare tijd door te komen.
MizzMontana schreef:CharleyT schreef:
Ben bang dat je moet accepteren dat mensen niet allemaal dezelfde insteek hebben hoe om te gaan met corona en alles wat daar bij komt kijken.
Niet al teveel op elkaar letten kan al helpen om wat relaxter deze gekke nare tijd door te komen.
Maar de vraag van Rutte was toch juist: let een beetje op elkaar?
En we letten in deze gekke nare tijd op elkaar door geen onnodige verplaatsingen te doen. Gaan surfen op het strand lijkt me geen noodzaak?
Maar again; voor mij is het makkelijk praten zo buitenaf op de boerderij. Het gevoel op een flatje vijf hoog achter zal anders zijn.
Daphara schreef:Als iemand een buitenrit wil maken is het niet aan iemand anders om te zeggen ‘wat begrijp je niet aan “blijf thuis”?’
Marcella schreef:Maar voor 4000 euro kan je dus geen personeel aanhouden en mag je alsnog blij zijn om te overleven als bedrijf.
Beveiliging branche maak geloof ik ook geen aanspraak op geen enkele vergoeding, maar heel veel locaties weggevallen en nu is er ook wel weer werk voor terug gekomen, maar niet voldoende voor al het vaste personeel.
https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nie ... spartandhp
Prijs voedsel daalt kan alleen zijn dat je als consument er nog niks van merk.
Huertecilla schreef:Daphara schreef:Als iemand een buitenrit wil maken is het niet aan iemand anders om te zeggen ‘wat begrijp je niet aan “blijf thuis”?’
Ik vind van wel.
Het gaat om het beperken van een besmettingsrisico.
Degenen die zich verplaatsen verhogen het risico. Ook voor de rest. Ieder ander heefthet recht daar wat van te zeggen. Heet zelfverdediging.
Daphara schreef:MizzMontana schreef:
Maar de vraag van Rutte was toch juist: let een beetje op elkaar?
En we letten in deze gekke nare tijd op elkaar door geen onnodige verplaatsingen te doen. Gaan surfen op het strand lijkt me geen noodzaak?
Maar again; voor mij is het makkelijk praten zo buitenaf op de boerderij. Het gevoel op een flatje vijf hoog achter zal anders zijn.
Op elkaar letten wordt niet bedoeld elkaar betuttelen en continu oordelen over wat de ander wel of niet doet. Als iemand een buitenrit wil maken is het niet aan iemand anders om te zeggen ‘wat begrijp je niet aan “blijf thuis”?’
Dat is betuttelend en neerbuigend en valt voor mij in ieder geval niet onder ‘let een beetje op elkaar’ zoals Rutte het bedoelde.
Lau_ schreef:mijn opa is vanacht rustig ingeslapen, zijn longen waren er nooit meer bovenop gekomen
fjordjes schreef:Net te horen gekregen dat de oma van m'n man het coronavirus heeft en dat ze er waarschijnlijk niet meer bovenop komt. Afscheid nemen gaat helaas niet meer. Het ergste is nog dat m'n schoonmoeder en tante van m'n man haar al ruim 8 jaar niet hebben gesproken vanwege een grote ruzie in de familie. Ik vind het vreselijk dat we gewoon niks meer kunnen doen en vreselijk voor m'n man dat hij geen afscheid meer kan nemen, ben helemaal uit m'n doen...
Cer schreef:purny schreef:Frisse neus kan je ook in je omgeving halen. Hoef je niet heen aangezien er met klem is aangegeven om niet naar het strand te gaan.
Ik heb ook geen balkon of een tuin. En ik ga ook niet naar het strand
Goedzo, dikke pluim voor jou![]()
Ik zit ook binnen hoormorgen mag ik weer even naar buiten van mezelf
Daphara schreef:Als je zoals sommigen gaat kijken naar anderen dan is iedereen egoïst.
Gebruiken jullie nog cosmetica, verzorgingsproducten, badschuim, haarproducten, deodorant?
Door jullie keuze om bijvoorbeeld deo op te spuiten, moet ik nog dagelijks naar mijn werk om te zorgen dat jullie verzorgingsproducten van de hoogste kwaliteit zijn, want veel van de procesindustrie draait gewoon door.
En laten we wel wezen, deodorant is geen noodzakelijk goed in deze tijd, make-up ook niet.
Bestel je online in plaats van naar de winkel te gaan? Door jou moet iemand nu naar zijn werk om jouw pakket in te pakken en de pakketbezorger de weg op om het te bezorgen. En was die bestelling nou echt zo noodzakelijk?
Dat bedoel ik met elkaar veroordelen, als je hard genoeg zoekt is er bij iedereen wel wat te vinden.
Maar als we gewoon iets verdraagzamer zouden zijn en inderdaad “let een beetje op elkaar” zouden opvatten als zorgzaamheid (zoals mijn voorganger hierboven goed aangeeft) in plaats van een vrijbrief om met de vinger naar een ander te wijzen, dan komen we deze crisis een stuk beter door.
Oh en blijf vooral deo en haarlak spuiten, ik vind het heerlijk dat ik er nog dagelijks uit mag voor mijn werk.