Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:23

Mensen denken vaak dat een graf voor altijd is, maar dat is niet waar. Veel graven worden na een bepaalde periode (vaak 10 jaar) geruimd, de stenen dan recyclen is een optie.

marley93

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 08:00

Hangt er ook maar net vanaf hoe lang mensen blijven betalen voor het graf. We hebben destijds mijn tante en oma maar in de achtertuin gezet omdat niemand uit de familie meer voor het graf wilde betalen, (Dat waren van die grote zware crematie potten) maar ze mochten óók niet uitgestrooid worden.
Ja, euh... wat wil je dan?

Zouden de potten eigenlijk ook worden hergebruikt? Stel er is geen familie meer, en die potten staan er maar te staan, zouden ze dan de as op dat perk van de begraafplaats uitstrooien en de pot schoonmaken en recyclen?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:48

Hallo
Ik lees al een tijdje mee

Ik zocht een valkparkiet en had iemand gevraagd hoe de vogel is wat hij voor prijs vroeg

Hij vroeg me te bieden en,omdat het best een aparte kleur was ,zei ik direkt dat ik geen idee had welke prijsrichting hij wilde gaan en of hij gewoon de vraagprijs wilde vragen

Weer een bericht dat ik moet bieden
Dus ik weer...ik heb werkelijk geen idee en wil je niet beledigen in de prijs
De meeste in mijn omg staan voor zo en zoveel
(Intussen totaal geen info over de vogel zelf gekregen)
Weer een bericht en hij vroeg meer dan het dubbele dus dan wat ik bood

Heb hem heel vriendelijk bedankt,maar toen verlaagde hij zijn prijs ietwat

En erna nog een bericht als ik m nu direkt ophaalde ,was hij nog goedkoper
Dit was na 22 savonds..gezegd dat ik het tijdstipt sowieso niet ging halen en ik naar 3en andere ging kijken
,maar vondt het wel vreemd dat ik intussen de helft gezakt was en de vogel aan me opdrong

De volgende morgen vroeg direkt een bericht dat ik hem nu gelijk kon halen voor nog minder
Wel sneu voor t dier,maar ik vertrouw het niet

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:55

LibertyLucky schreef:
Hallo

Ik zocht een valkparkiet en had iemand gevraagd hoe de vogel is wat hij voor prijs vroeg

Hij vroeg me te bieden en,omdat het best een aparte kleur was ,zei ik direkt dat ik geen idee had welke prijsrichting hij wilde gaan en of hij gewoon de vraagprijs wilde vragen

Dit was na 22 savonds..gezegd dat ik het tijdstipt sowieso niet ging halen en ik naar 3en andere ging kijken
,maar vondt het wel vreemd dat ik intussen de helft gezakt was en de vogel aan me opdrong

De volgende morgen vroeg direkt een bericht dat ik hem nu gelijk kon halen voor nog minder

Kan je er beter eentje bij Cayenne halen. Daar weet je precies wat ermee gebeurd is en hoe ze in de hand zijn geweest en zijn opgegroeid. Die heeft echt een tien sterren huisje.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:04

Daphara schreef:
Mensen denken vaak dat een graf voor altijd is, maar dat is niet waar. Veel graven worden na een bepaalde periode (vaak 10 jaar) geruimd, de stenen dan recyclen is een optie.

Dat ligt er inderdaad aan hoe lang je betaald.
mijn vader is 38 jaar dood nu maar ligt er nog steeds.

Maar dat zerken gerecycled werden wist ik niet, wel fijn dat dat kan.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 10:40

Wij verkopen nog steeds jonge eenden. Ik kreeg de vraag "of ze nog wel goed opvoedbaar zijn als ze nu van baasje verwisselen". Ik krijg meteen beelden in mijn hoofd van iemand die met een eend komt opdagen bij de puppycursus _O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 11:38

Suzanne F. schreef:
LibertyLucky schreef:
Hallo

Kan je er beter eentje bij Cayenne halen. Daar weet je precies wat ermee gebeurd is en hoe ze in de hand zijn geweest en zijn opgegroeid. Die heeft echt een tien sterren huisje.

Wat superlief! Dank je wel! <3 <3 <3
Ik heb momenteel alleen helaas niets om te reserveren, want alles is waarschijnlijk al gereserveerd voor dit jaar en de rest van mijn vogels hebben rust.

LibertyLucky: Dit zou ik ook niet vertrouwen. Om wat voor kleur gaat het?
En als je wilt kun je me via PB wel de naam van de verkoper doorsturen. Ik weet wel een aantal kwekers die het echt vooral voor het geld doen en niet om de gezondheid en het welzijn van de vogel denken. Die vragen ook gigantisch veel geld voor een mutatie die niet bijzonder is.
Ik reken geen extra geld voor speciale mutaties, vind dat zo'n onzin :o Het gaat vooral om het karakter. Al mijn vogels kosten daarom hetzelfde.
Maar sowieso een kweker die vooral bezig is met het geld en geen info geeft over de vogel zelf zou ik al links laten liggen en niet vertrouwen.
Er zijn helaas ook broodfokkers in de vogelwereld.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 12:00

Ik had al een tijd stropdassen op MP plaats staan. Maar door corona en thuiswerken liepen die natuurlijk voor geen meter maar nu mensen weer naar het werk mogen, begint het opeens te lopen. :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:07

Hoe zien jullie dit,
Bankstel van 2 jaar oud volgens de verkoper(zonder bon).
Liever gister al weg dan vandaag.
Nieuw Preis was 1700 volgens verkoper en hij wil nu nog 600 Euro hebben

Maar de bank liever nu per direct kwijt.

Dus ik vroeg hoeveel hij ervoor wil hebben als ik hem direct ophaal.
Ja 550.
Waarop ik dus nu geantwoord heb dat ik het toch nog wat te veel vind ivm moet nu direct weg en geen aankoopbon er meer bij

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:14

Snap ik, waarschijnlijk als je over een paar dagen reageert betaal je veel minder

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:18

Of als je geduld hebt mag je hem gratis ophalen. Ik heb mijn "nieuwe" bank ook gratis kunnen ophalen omdat ie weg moest omdat de nieuwe bank geleverd zou worden. En mijn oude bank heb ik er eerst ook op gezet voor 20 euro en ben net zolang gezakt in prijs tot iemand hem kwam ophalen. Dus als de bank echt weg moet mag je hem over een tijdje gewoon gratis ophalen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:42

Gratis hoeft ansich niet.
Maar ik ga geen 600 Euro betalen.
Niet als iets per direct weg moet.
Maar ik kreeg eerst een arrogant antwoord ivm dat ik dacht dat ze hem gratis weg zou geven. En de bank heeft haar ooit veel gekost, maarja dat laatste is niet mijn probleem.
Als je iets koopt en weer wilt verkopen is het maar net wat de gek ervoor geeft :Y)

En toen had ik terug gestuurd dat ik gratis niet verwacht maar wel dat als iets snel weg moet de prijs zakt.
En toen kreeg ik een vriendelijker wat wil je er voor geven terug
Ik denk dat ik ga terug sturen 150 O:)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:47

Heb je een concreet tegenbod gedaan? Ik snap wat je doet hoor en zou het ook proberen, maar ik zou nu eerder met een concreet tegenbod komen. De verkoper heeft al twee keer een prijs laten weten: vraagprijs en dan een prijs als antwoord op jouw vraag. Hier vind ik dat dan wel de bal in het kamp van de koper ligt om met een voor hem/haar schappelijk bedrag te komen. :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 14:57

Nouja een prijs tussen niet gratis en 550 heeft ze laten weten

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:05

Ik zou gewoon bieden wat je het waard vindt. Zij kunnen wel zeggen dat de bank 2 jaar oud is en zoveel heeft gekost, maar ik geloof zonder bon niemand op zijn blauwe ogen. Dat zijn loze beweringen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:10

Ik heb nu 200 Euro geboden.
Maar zien wat er gebeurd.
Ik kan hem vandaag ophalen als 't niet te laat word ivm vroege dienst

Oh en ik krijg een voor 500 mag hij mee anders niet.
Nouja dan niet...
500 vind ik teveel

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:16

Snap ik, dat zou ik ook niet betalen voor een tweedehands bank, ongeacht hoe duur die misschien was.
Wie weet wat er allemaal op/mee gebeurd is. :')

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:18

Matheno schreef:
Snap ik, dat zou ik ook niet betalen voor een tweedehands bank, ongeacht hoe duur die misschien was.
Wie weet wat er allemaal op/mee gebeurd is. :')

Ieh bah kwakje en co -O-

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:23

Ik heb nog nooit een nieuw bankstel gekocht, maar altijd 2e hands. Gewoon goed schoonmaken, stoommachine er overheen en klaar. Als je ergens op bezoek bent denk je toch ook niet aan wat er mogelijk allemaal op dat bankstel is gebeurd (tenzij die echt vies is)?

Ik heb nu een element bank van Ikea. In de winkel had ik een opstelling bedacht (nog niet gekocht), eenmaal thuis opgemeten en toen had ik door dat de bank in de winkel kleiner leek dan die werkelijk was. Blij dat ik de elementen nog niet gekocht had, ben ik eens op Marktplaats gaan neuzen wat er allemaal beschikbaar was aan elementen. In één dag alles opgehaald bij verschillende adressen in NL. Zo had ik een compleet set, inclusief bijbehorende tafel van €2500 voor nog geen €750 veel verkopers bleken zich vergist te hebben in de werkelijke maat (standaard element is 1x1 meter) en zo kon ik overal dus elementen weg halen.
Voordeel van veel Ikea banken is dat je elke zoveel jaar de hoezen kunt vervangen, dat is zeker geen overbodige luxe met katten en scherpe nagels.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:05

Het was ook slechts sarcastisch bedoeld _O-

Het bankstel staat er nu voor 550 op ipv 600

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:09

Ik zit al een tijdje te twijfelen om iets te kopen.
Nieuwwaarde is 120,-

Op marktplaats staat nu een nieuwe kost 85,-
Dat scheelt dus maar 35,- met nieuw
De tweedehands artikelen vragen ze rond de 60,- voor maar sommige zijn dan ook wel echt heftig gebruikt.

Wat zouden jullie doen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:16

De vraag is meer of het is €35,- waard is om geen garantie te hebben. Ik weet niet wat het is, maar niet alle producten doen het er even goed op om langere periode in de kast te liggen.

Ik geloof dat ik voor nieuw zou gaan, maar nogmaals, das totaal afhankelijk van wat het is.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 01:24

Helaas ook weer een. Ons hengstveulentje van dit jaar had ik op marktplaats gezet en na een aantal reacties van verschillende personen, met 1 van hen verder gegaan. Gegevens uitgewisseld en afspraken gemaakt, staat allemaal zwart op wit. Veulentje op verzoek op gereserveerd gezet, waarbij ik duidelijk aangaf hun gegevens eerst te willen hebben en duidelijke afspraken. Eind deze maand, dus dit weekend, zouden ze langskomen met een aanbetaling en dan in december als ze hem op konden halen het resterende bedrag.
Dit is ongeveer een maand geleden dat we dat afgesproken hebben.
Je raad het al, kreeg vandaag een slap appje dat ze er om financiële reden toch maar vanaf zagen.
Dit was dus echt de allerlaatste keer dat ik zonder aanbetaling iets op gereserveerd zet.
Ook had ze nog het lef brutaal te reageren, nadat ik haar er stevig op aan sprak dat ik deze gang van zaken niet accepteer.
Niet dat het veulen daar ooit nog naartoe gaat, maar alles staat zwart op wit, dus juridisch gezien heeft ze niet zoveel in te brengen.
Ik snap dat soort mensen echt niet he. Dat financiële plaatje had je een maand geleden ook al wel duidelijk, dan ga je niet een maand lang mensen aan het lijntje houden en ook nog eens eisen dat er gereserveerd wordt.
Is dus weer voor eens en voor altijd duidelijk hoe het online handelen tegenwoordig werkt. -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 03:18

financiële situatie kan altijd veranderen, maar ik snap wel dat dit de redenen zijn om aan een aanbetaling te denken. lijkt mij zwaar frustrerend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 05:14

Daarom ook: reserveren? Eerst aanbetalen.
Geen aanbetaling? Jammer wie het eerst komt, wie het eerst maalt.

Ik snap wel dat je heel erg baalt…