Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:31

ikke schreef:
poes schreef:
Partner :D

Nah, saai.

Ik stem voor: levensgezel

:D :D

Of zoals Tim Snyder: the Companion. :)) Alternatief: inamorato/a

poes

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:35

Mijn keptje :D

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:08

corinep schreef:
Het is of je vriend/vriendin, of je bent getrouwd. Dat je verloofd bent zegt he-le-maal niks en boeit werkelijk niemand.

Hoe noem je dan je naaste als je besluit te trouwen, of in ondertrouw bent gegaan? Man/vrouw in sp'e? Dat is dan toch je verloofde?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:09

Ik ben na 20 jaar samen en 11 jaar huwelijk nog steeds zijn "vriendin". Klinkt wel lekker jong :+

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 23:15

Mijn man noemt me tegen andere mensen wel eens

Het vrouwtje
Die van ons
*mijn voornaam*
Mijn vrouw

8)7 %) :r

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 01:52

poes schreef:
Helderder schreef:
Ik gooi er ook nog één in:
Mensen die hun smartwatch gekoppeld hebben aan hun telefoon en dan met name de bericht functie. Vooral Whatsapp berichten lezen vind ik zo verschrikkelijk asociaal. Ben je in gesprek en is die persoon constant een 'nonchalante' blik op die smartwatch aan het werpen. Vind ik net zo asociaal als pontificaal midden in een gesprek je telefoon pakken en daar op kijken. Die constante afleiding en desinteresse in het moment... :roll:

Ik vond dat ook! Tot ik zelf een smartwatch kreeg. Al let ik er wel erg op. Ook jaren lang wegens werk altijd mijn werk Gsm binnen het zicht gehad…

Ik heb alleen een voorvertoning op mijn Apple Watch, dus zie dat het een what’s app is en van wie, maar niet wat er geschreven staat, dan moet ik er op klikken.

Die nonchalante blik is om te kijken wat er binnen komt, dus een agenda herinnering, een bericht, een belangrijk mailtje, een regen melding enz. De inhoud kan vaak wachten, maar ik vind het zelf ook fijn om te weten waarom mijn smartwatch trilt. Als het iets belangrijks is kun je jezelf excuseren en op je mobiel kijken, of toch nog net op tijd aanwezig zijn voor de vergadering enz.

Voor iemand die zo’n drukke baan heeft als ik, daarnaast nog 2 paarden, een klein legertje katten en een druk privé leven, helpt mijn horloge mij om overzicht te houden, snel het belangrijke van het onbelangrijke te kunnen scheiden, maar niet continu op mijn mobiel te hoeven kijken. Ik heb mijn scherm tijd sinds dien kunnen halveren.

Als iemand daar een probleem mee heeft, dan is het precies dat, hun probleem, niet de mijne.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:11

Making memories.
Weg er mee!!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 22:20

rien10 schreef:
Making memories.
Weg er mee!!

Urk, je was mooi!

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-22 23:09

Niobe schreef:
rien10 schreef:
Making memories.
Weg er mee!!

Urk, je was mooi!

#takemeback

Wat let je? :+

CenturyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-22 00:04

996981 schreef:
corinep schreef:
"Mijn verloofde" :x :r

Het is of je vriend/vriendin, of je bent getrouwd. Dat je verloofd bent zegt he-le-maal niks en boeit werkelijk niemand.

Maar dat is gewoon een officiële burgerlijke staat toch?

Nee, ondertrouw wel. Maar verloofd niet. Dat hoef je ook nergens op te geven oid.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:15

Helderder schreef:
Mensen die hun smartwatch gekoppeld hebben aan hun telefoon en dan met name de bericht functie. Vooral Whatsapp berichten lezen vind ik zo verschrikkelijk asociaal. Ben je in gesprek en is die persoon constant een 'nonchalante' blik op die smartwatch aan het werpen. Vind ik net zo asociaal als pontificaal midden in een gesprek je telefoon pakken en daar op kijken. Die constante afleiding en desinteresse in het moment... :roll:

Ik snap die 'smartwatches' echt niet... het is ondertussen al zo vaak bewezen dat social media slecht is voor de gezondheid, gaan mensen zo'n ding rond hun pols hangen om er nog obsessiever mee bezig te zijn. :+
Als ik in gesprek ben met iemand en die persoon besluit dat digitale media belangrijker is, is het gesprek snel gedaan. Ik heb wel andere prioriteiten dan mijn tijd te verspillen aan iemand die blijkbaar geen interesse heeft.

Edit; nu zie ik het bericht van Daphara. Voor agendameldingen en bij een drukke baan kan het me inderdaad wel handig lijken. Maar in gesprek met vrienden, of het constant ontvangen van social media meldingen lijkt me echt niet 'gezond'. Ook die meldingen van het weer, tja... is dat echt zó belangrijk om afgeleid voor te worden?

Sluit een beetje aan bij dat er tegenwoordig van je verwacht wordt dat je constant bereikbaar bent. Je bent soms verplicht om je mail twee keer per dag te checken en weet ik veel wat (nu stel ik daar echt mijn grens, of de school/het bedrijf dat nu accepteert of niet- als iets echt dringend is dan bellen ze maar).
Sommige van mijn vrienden hadden het in het begin moeilijk met het feit dat ik gerust een paar dagen niet reageer, flinke discussie over gehad met één vriendin. Nu doet ze het zelf ook. :+ Met mensen die ik in het echt kan zien, stuur ik tegenwoordig enkel (bijna) alleen nog om een datum te prikken om af te spreken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 17:51

ikke schreef:
poes schreef:
Partner :D

Nah, saai.

Ik stem voor: levensgezel

:D :D

Mijn wederhelft :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:31

DezeNaam schreef:
Helderder schreef:

Ik snap die 'smartwatches' echt niet... het is ondertussen al zo vaak bewezen dat social media slecht is voor de gezondheid, gaan mensen zo'n ding rond hun pols hangen om er nog obsessiever mee bezig te zijn. :+
Als ik in gesprek ben met iemand en die persoon besluit dat digitale media belangrijker is, is het gesprek snel gedaan. Ik heb wel andere prioriteiten dan mijn tijd te verspillen aan iemand die blijkbaar geen interesse heeft.

Edit; nu zie ik het bericht van Daphara. Voor agendameldingen en bij een drukke baan kan het me inderdaad wel handig lijken. Maar in gesprek met vrienden, of het constant ontvangen van social media meldingen lijkt me echt niet 'gezond'. Ook die meldingen van het weer, tja... is dat echt zó belangrijk om afgeleid voor te worden?

Sluit een beetje aan bij dat er tegenwoordig van je verwacht wordt dat je constant bereikbaar bent. Je bent soms verplicht om je mail twee keer per dag te checken en weet ik veel wat (nu stel ik daar echt mijn grens, of de school/het bedrijf dat nu accepteert of niet- als iets echt dringend is dan bellen ze maar).
Sommige van mijn vrienden hadden het in het begin moeilijk met het feit dat ik gerust een paar dagen niet reageer, flinke discussie over gehad met één vriendin. Nu doet ze het zelf ook. :+ Met mensen die ik in het echt kan zien, stuur ik tegenwoordig enkel (bijna) alleen nog om een datum te prikken om af te spreken.

Same here. Ik ben ook niet altijd de snelste reageerder. Dat wordt niet meer echt begrepen/aanvaard. Bellen vind ik op zich ook best een asociale manier van communiceren. Je dwingt de persoon eigenlijk om alles waarmee die bezig is te pauzeren om met jou te praten. Dat hoeft natuurlijk niet altijd negatief te zijn, zeker niet. Maar over het algemeen verkies ik communicatie in berichtvorm zodat ik zelf kan bepalen wanneer ik een deeltje van mijn tijd daaraan spendeer.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 18:33

fohadie schreef:
corinep schreef:

Hoe noem je dan je naaste als je besluit te trouwen, of in ondertrouw bent gegaan? Man/vrouw in sp'e? Dat is dan toch je verloofde?

Ehhh Hubbie to Be??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 19:38

nafkedemi schreef:
Ehhh Hubbie to Be??

Hubbie...

Jeuk %)

UM O:)

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:01

GEINTJE!!!!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:10

Hij van de centen?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 20:22

Ik noem mijn man de Financieel Directeur, mag dat wel? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:43

De sponsor. :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:47

Mkango schreef:

Zo noemen mijn moeder en ik mijn vader als het om het paard gaat :') Heb zelfs ooit wedstrijdnaam van paard gehad met een verwijzing naar zijn naam. Hoort erbij als gesponsorde :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:49

MyWishMax schreef:
Mkango schreef:

Zo noemen mijn moeder en ik mijn vader als het om het paard gaat :') Heb zelfs ooit wedstrijdnaam van paard gehad met een verwijzing naar zijn naam. Hoort erbij als gesponsorde :+
Zo noem ik mijn vader ook regelmatig, ja. _O- Alleen betaalt hij geen cent mee aan m'n paard, dat dan weer niet. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:51

Mijn vader ook niet hoor. Moeders betaalt zelf, maar het levert leuke blikken op :')

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:56

Mkango schreef:
Flying_Angel schreef:
Ik vind het wel altijd lastig hoe ik het moet noemen. Want ik ben bijna 8 jaar samen, we hebben een kindje en wij gaan nooit trouwen, dus ik moet altijd 'mijn vriend zeggen'. Voor mij voelt dit heel kinderachtig en puberaal. Of dat je op latere leeftijd nog iemand hebt ontmoet. Maar 'mijn partner' klinkt weer heel ouderwets. :)) Maar ik zeg nooit vriendlief, daar krijg ik jeuk van! :+
O, ik vind 'mijn partner' dan juist wel weer iets van nu, juist doordat heel veel mensen idd niet meer trouwen.

ik ben vrij jong (ergens tussen de 20 en de 30) en inmiddels al weer bijna 4 jaar getrouwd, en ik heb het dus eigenlijk een beetje andersom, ik voel me soms een beetje 'overdreven' om te zeggen 'mijn man'. Maar het is toch echt zo dus ik ga ook niet opeens mijn vriend zeggen als het eigenlijk gewoon echt mijn man is :') . maar met 'mijn man' voel ik me soms zo overdreven klinken, zo alsof ik er mee wil pochen of wil laten zien dat ik getrouwd ben ofzo terwijl dat totaal niet het geval is en ik gewoon naar een benaming zoek. En soms zie ik bij nog onbekende mensen (als ik mij voorstel) ook wel wat veranderen in hun houding, als ik aangeeft dat ik een man heb, zonder verder in te vullen wat er dan precies in hun hoofd gebeurd, haha :D.
Zal voorzelf wel voorbij gaan als ik nog wat ouder wordt hahaha :')

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:00

Ik ben niet getrouwd maar zeg altijd mijn man. Het is een man én hij hoort bij mij. Moeilijker is het niet toch :Y)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:54

Een niet-getrouwd familielid beschrijft haar status met haar partner als ‘eeuwig verloofd’. Dat is ze inmiddels al 40-45 jaar. Vind ik wel een mooie beschrijving, eeuwig verloofd.