Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:11

Yonker schreef:
Duhelo schreef:
ik vind dat je op tinder enkel de uitersten hebt. Diegene die gewoon seks willen, en diegene die direct iets vast willen en dan ook min of meer gaan stalken en doen. Een blijft bij me bezig, die gaat gewoon 4 keer op een avond het gesprek gaan heropenen, ook al geef ik aan dat ik bv bezig ben, of naar iets kijk oid. Om dan zo 2 uur na het laatste gesprek nog gewoon "slaapwel" te sturen.
Of, overdag als ik aangeef druk te zijn, iets zeggen van: oke, dan spreek ik je vanavond.
Euhm, en wie bepaalt dat?

Cringing (maar ik ben mss iets te veeleisend)

Als je hier nu al zo hard op cringed zou ik gewoon zeggen dat je het niet ziet zitten om hem überhaupt nog te spreken? Zo moeilijk is dat ook niet :+

Gini schreef:
Duhelo schreef:
ik vind dat je op tinder enkel de uitersten hebt. Diegene die gewoon seks willen, en diegene die direct iets vast willen en dan ook min of meer gaan stalken en doen. Een blijft bij me bezig, die gaat gewoon 4 keer op een avond het gesprek gaan heropenen, ook al geef ik aan dat ik bv bezig ben, of naar iets kijk oid. Om dan zo 2 uur na het laatste gesprek nog gewoon "slaapwel" te sturen.
Of, overdag als ik aangeef druk te zijn, iets zeggen van: oke, dan spreek ik je vanavond.

Cringing (maar ik ben mss iets te veeleisend)

Jep, dat vind ik veeleisend. Je zal op Tinder toch een beetje een gesprek met elkaar moeten hebben om te zien of het iets is/kan worden. Wat verwacht je dan dat die doet?

oh, maar ik cringe op meer uitspraken dan dat alleen hoor (mannetje kan blijkbaar heel moeilijk nee aanvaarden, blijven doorbomen op onderwerpen dat ik denk van, ugh .)
We hebben soms wel leuke gesprekken hoor, op zich wel een interessante jongen. Maar imo niet als love-interest, maar kan wel een leuke kennis zijn/worden. Even aanzien en dan maar eens peilen wat zijn verwachtingen zijn, blijkbaar is mijn "zachte" aanpak niet voldoende.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:14

Ja, wat Marlinde zegt.
Niet altijd kun je het aan het uiterlijk afzien, maar sommige leggen het er wel erg duidelijk bovenop met de foto-keuze.

Gini schreef:
Jep, dat vind ik veeleisend. Je zal op Tinder toch een beetje een gesprek met elkaar moeten hebben om te zien of het iets is/kan worden. Wat verwacht je dan dat die doet?

Eens, duidelijk dat hij jou (Duhelo) leuk vindt en dus geïnteresseerd in jou is. Dat jij het stalken vindt, dat geeft aan dat jij duidelijk niet zo geïnteresseerd bent in hem.

Het grappige vind ik wel dat het al snel 'niet goed is': Praten ze te weinig = niet goed (maar he, dat is wat mannen doen blijkbaar, best wel een stereotypering die ik vaak voorbij zie komen), praten ze te veel = niet goed want dat is stakkerig.

Persoonlijk vond ik de fijnste gesprekken als het gewoon een beetje vanzelf liep, geen 'interview' vragen om het gesprek gaande te houden.

Anyway, ik heb denk ik al een maandje geleden mijn Tinder verwijderd.
Sinds vrijdag de 13de ben ik niet meer vrijgezel.

Afbeelding

Sinds dat we elkaar ontmoet hebben, zijn we niet langer dan 3 dagen uit elkaar geweest.
Best frustrerend dat ik nu thuis zit met verkoudheidsklachten (gisteren getest, negatief), maar alsnog ga ik nu nergens heen. En heb hem dus ook niet gezien sinds vrijdag.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:15

Duhelo schreef:
oh, maar ik cringe op meer uitspraken dan dat alleen hoor (mannetje kan blijkbaar heel moeilijk nee aanvaarden, blijven doorbomen op onderwerpen dat ik denk van, ugh .)
We hebben soms wel leuke gesprekken hoor, op zich wel een interessante jongen. Maar imo niet als love-interest, maar kan wel een leuke kennis zijn/worden. Even aanzien en dan maar eens peilen wat zijn verwachtingen zijn, blijkbaar is mijn "zachte" aanpak niet voldoende.

Dat verhelderd het wel een beetje meer.
Als het je irriteert zou ik het gewoon afkappen, dan zijn jullie gewoon niet de juiste match.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:41

Fem schreef:
Duhelo schreef:

Dat verhelderd het wel een beetje meer.
Als het je irriteert zou ik het gewoon afkappen, dan zijn jullie gewoon niet de juiste match.

Diegene die echt té zijn (eentje bepaalde in het eerste gesprek dat in de avond alleen weggaan (dus nog niet persé uitgaan, maar ook bv dingen met de paarden) een no go was), die worden wel heel snel afgekapt inderdaad.

Andere zoals het voorbeeld hierboven zijn in het algemeen wel ok, maar komen dan later in de gesprekken uit dat het toch niet voor meer is, die ga ik dan wel wat zachter proberen te laten weten dat ik niet echt interesse heb, omdat die vaak wel mensen zijn die op zich wel leuk zijn als kennis / vriend.
Maargoed, dan moeten ze het ook wel vatten natuurlijk :+

@Fem: gefeliciteerd!

Fem

Re: Tinderavonturen deel 4: swipen als een tierelier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:57

Ik begrijp het.
Soms wil je iemand ook niet direct ergens op afkeuren, terwijl het bij andere meteen overduidelijk is dat het niet gaat werken, kan het in sommige gevallen ook nog wel werken als je beide een beetje 'geeft en neemt'.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 12:59

Wat leuk fem!! :D

Ga wel een beetje mee in dat het nooit goed genoeg is ofzo? Zie dat hier vaker voorbij komen. Merk dat aan mezelf ook wel soms, maar heb dr echt stuk makkelijker in geworden. Als ik ze irritant begin te vinden kap ik t gewoon af.

Vorige week vrijdag met tinder match gebeld, volgende dag appje dat die geen klik voelde. Nou dikke prima succes gewenst en nummer verwijderd. Belt die gisteren dat ik door zn hoofd spook en dat die het er met een vriend over had en die gezegd had bel dr dan gewoon. Was beetje verbaasd, zat die gisteren dus ook met die vriend in de auto en had ik een telefoongesprek met beide heren ofzo? Was heel raar en ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:00

Bwa, als de ander overduidelijk niet op zoek is naar maar kennissen of vrienden, vind ik dat gesudder maar niks eigenlijk. :o Zelf heb je het toch ook liever als iemand duidelijk zegt geen interesse te hebben?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:03

Door iemands hoofd blijven spoken kan een goed teken zijn.
Ik zou persoonlijk willen uitzoeken wat de reden daarvan is Yonker.

Als het is omdat hij oprecht toch interesse heeft, dan zou er nog best iets leuks uit voort kunnen komen, als het is omdat hij geen andere opties heeft, bang is om alleen te zijn, 'settle for less', dan zou ik er voor passen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 13:34

Fem schreef:
Door iemands hoofd blijven spoken kan een goed teken zijn.
Ik zou persoonlijk willen uitzoeken wat de reden daarvan is Yonker.

Als het is omdat hij oprecht toch interesse heeft, dan zou er nog best iets leuks uit voort kunnen komen, als het is omdat hij geen andere opties heeft, bang is om alleen te zijn, 'settle for less', dan zou ik er voor passen.

Ik vind hem niet iemand die 'settle for less' eigenlijk zo kwam die iig niet over. Weet alleen ook niet of ik hem nu zelf een berichtje wil sturen of dat ik maar gewoon ff afwacht. Gisteren was ook wel een kort telefoongesprek omdat ik druk was en geen tijd had om langer te bellen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:16

Fem wat leuk, gefeliciteerd!!!

Yonker, geef het een kans. Beetje raar maar oh well, er zijn wel gekkere dingen gebeurd.

Duhelo, misschien is Tinder gewoon niet jouw medium. Dat kan natuurlijk ook.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:26

Duhelo schreef:

Huh, ik snap niet dat je hier zo'n punt van maakt. :') Als je überhaupt niet met hem wil praten, verwijder hem dan gewoon als match? :)

Gefeliciteerd Fem!! :D :):)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:27

MarcoBorsato schreef:
Duhelo, misschien is Tinder gewoon niet jouw medium. Dat kan natuurlijk ook.

Mwoah, i'm having fun, vind het alleen wat moeilijk om mensen waarvan het in het begin wel leuk is, maar dan niet meer leuk, hoe dat "aan te pakken" zeg maar.
Voor de rest is het swipen en chatten wel leuk tijdverdrijf :+.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:28

Gewoon zeggen dat je geen klik voelt?? Zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 14:31

ja, misschien maak ik er inderdaad wel teveel gedoe van. Ik heb altijd "schrik" om mensen te teleurstellen, terwijl er hier eigenlijk nog niks van afhangt.
Maargoed, mijn punt was eigenlijk eerder dat de mannen daarop precies enkel maar een snelle wip zoeken, of dan het totaal tegenovergestelde zijn en direct huisje tuintje kindje willen, dingen gaan bepalen/invullen voor je, etc...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:50

Ik zou dat juist leuk vinden als iemand op die manier initiatief neemt. Je weet nooit wat ervan komt.

Ik klets met iemand van tinder naar vorige week al overgestapt op de app. Geen idee of het wat wordt maar voor nu leuke afleiding want ik heb 2 gebroken ribben dus kan even helemaal niks. Beetje appen is altijd welkom dan!

En het is iemand die een keer wel echt weet wat ie wel en niet wil, erg prettig!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:01

Hoe dat nou dan? Was je nieuwe haffel stout? Sterkte! :knuffel:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:02

Duhelo schreef:
ja, misschien maak ik er inderdaad wel teveel gedoe van. Ik heb altijd "schrik" om mensen te teleurstellen, terwijl er hier eigenlijk nog niks van afhangt.
Maargoed, mijn punt was eigenlijk eerder dat de mannen daarop precies enkel maar een snelle wip zoeken, of dan het totaal tegenovergestelde zijn en direct huisje tuintje kindje willen, dingen gaan bepalen/invullen voor je, etc...

Gelukkig is het wel iets genuanceerder want er zijn toch een hoop relaties uit voort gekomen hier.

Misschien swype je de verkeerde types?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:09

Ik denk dat dat ook eigenlijk de twee doelgroepen zijn die op Tinder zitten: voor de fun of voor serieus.

Duhelo, dat iemand zegt dat die huisje, tuintje, kindje wilt, wilt daarom niet zeggen dat die drie zaken binnen de twee maanden gerealiseerd moeten zijn. Het geeft enkel een indicatie dat die persoon in een levensfase zit waarbij die vindt dat het gespeel over is en dat die van zichzelf vindt dat die wel aan een flinke portie settelen toe is. Ik vind dat ook best wel normaal. Als dertiger ga je toch niet meer zo snel 5 jaar "proberen of het wel iets is en we zien dan wel".

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:16

Wat leuk fem gefeliciteerd *\o/*

Als iemand irriteert dan is het toch gewoon niet de juiste combi :=

Ik laat bij weinig interesse vanuit zijn kant stuur in gewoon niets meer zelf. Bij te opdringerig zeg ik gewoon dat het niets gaat worden oid trant.

En toch kom ik ook mannen tegen die gewoon willen zien hoe het loopt. (En zo sta ik er zelf ook in)

Hier een match die af wilde spreken, nou ja leuk! Hij geeft een datum maar puntje bij paaltje moet die ineens werken en daarna was het ineens bezoek van vrienden. Dan ben ik er wel klaar mee :')

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 16:20

Imaginaerum schreef:
Hoe dat nou dan? Was je nieuwe haffel stout? Sterkte! :knuffel:

Ze kon er weinig aan doen maar ik viel wel hard. Iets met jagers en een te los zadel. Ambulance met sirenes, het hele pakket want ik kreeg echt absoluut geen lucht en dat werd steeds erger. Ik was overeind geholpen door twee stadgenoten en zat in de kantine maar daarna kon ik niets meer.

De ambu werd gebeld en die trok alles uit de kast, kraag, opblaasbaar iets om niet te bewegen en volledig plat gespoten. Dus nu thuis en ik doe vooral heel weinig.

Superlieve verzorgster zet de haf gewoon aan het werk en dat gaat supergoed!

Haha tindermatch vroeg net voorzichtig of ik soms met nog tig matches aan het appen was nou nee ik hou het bij 1 tegelijk

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 17:07

MarcoBorsato schreef:
Duhelo schreef:

Gelukkig is het wel iets genuanceerder want er zijn toch een hoop relaties uit voort gekomen hier.

Misschien swype je de verkeerde types?

Zeg ik toch ook niet dat er geen relaties kunnen uitkomen toch?

Laten we zeggen dat ik heel voorzichtig ben in het swipen. Het opdringerig gevalletje komt trouwens van facebook af (die ging ook al even voor me invullen dat, ondanks ik aangaf niet kindminded te zijn en er eigenlijk geen te willen, mijn gevoelens wss wel nog gaan veranderen, als ik de juiste man tegenkom ... :? . En dan ook stug gaan volhouden. Of zichzelf uitnodigen voor iets te komen doen, waar ik netjes aangeef dat ik bij die activiteiten geen toeschouwers hoef, en dan toch gaan aan en doordringen. Zoiets vind ik gewoon cringy.)

Maar ik heb wel al een aantal leuke gesprekken gehad eruit ook, sommige gaan niet verder dan een paar gesprekjes, heb er wel een paar die wel blijven rollen, dus we kijken dat rustig aan.

Woops Daffodil, ben je ook lekker klaar mee! Fijn dat je verzorgster kan oppakken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:00

Wat leuk, een succesverhaal :knuffel:

Over fun vs serieus gesproken.. Ik kwam net een profiel tegen, toch al niet m'n interesse verder, die schreef dat hij uitkijkt naar een samengesteld gezin, met een hele eagere tekst. Ik zit er ook niet op voor de neuq, maar daar krijg ik toch ook een Hooooolaaaaa Bert-gevoel van.

M'n date van afgelopen weekend wil 5 december weer afspreken. Vind dat wel een lange tussentijd. Wat vinden jullie?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 20:51

Hij wilt weer afspreken en heeft zelf al een concreet tijdstip voorgesteld, that is all that matters right now. :)

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:00

Misschien dat hij gewoon niet eerder kan (kan ik me best voorstellen als single ouder :=)

En inderdaad je hebt al een datum 8-)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 21:35

Is 2 weken dat valt op zich wel mee toch?
Hij neemt in ieder geval het initiatief om zelf een datum voor te stellen.