Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:39

Nikass schreef:
De vershoudbakjes van de spaaractie van Albert Heijn (doorzichtige met groene deksel), kunnen die in de magnetron?

Maar niet in de oven op 200 graden, heb ik ontdekt }:0

Century

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:07

Maar weinig kunststof kan tegen die temperaturen!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:08

Dank!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:29

Nope. Net als een glazen bord onder je pizza schuiven en in de oven doen :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:37

Glas zou daar wel tegen moeten kunnen, maar ik gok dat de oven al voorverwarmd was? Dat is dan een te grote schok denk ik ja :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:49

Ik vraag me af waarom de kneipp douchegel van redelijk weinig zooi als ingredienten naast veel natuurlijke olien van oa de kruiden en vruchten die ze gebruiken. Nu er van alles instopt wat er in mijn ogen niet in thuis hoort.
Het was altijd het enige waar ik goed tegenkon. -O- Maar sinds de nieuw douchegel extreem droge huid en meer jeuk en irritatie. Nu heb ik de oude flessen eens naast de nieuwe tubes gehouden.

Er zit nu alcohol in, sojaolie en palmolie. En meer chemische toevoegingen. De oude fles op plek 4 de eerste plantenolie. Nu pas op plek 7 of 8.

Gewoon balen dat die ook wegvallen. En vooral soja en palmolie en alcohol zijn best omstreden als toevoeging. -O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:37

Karuna, dat is wel bijzonder, dat ze van het natuurlijke afgaan en het in slechtere producten zoeken.

Zou Weleda iets voor je zijn? Eens ooit in een grijs verleden, zo'n 35-40 jaar geleden denk ik had je in Bergen een natuurwinkel, de Garve. Bergen, een dorp van standing ( toentertijd zeker!), een prachtig kronkelend landweggetje naar de schuur waar de Garve zat... Ik kwam er eigenlijk voor de wol, boekjes over het maken van speelgoed op een natuurlijke manier enzo, maar daar hadden ze dus al Weleda, zeep zonder dat het zeep was, ik vond het wel apart. https://www.weleda.nl/verzorging/lichaa ... uchecremes .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:54

Weleda ken ik, geen goed idee dan ben ik een jeukende hoop ellende. De meeste parfums gaan fout, alcohol is een no go. Shampoo van garnier een lijn (mits ik oplet dat er niks inzit aan plantjes waar ikniet tegen kan) gaat goed, mits ik afwissel. In nederland niet veel te koop. Goddank franse voorraad altijd. Alleen die teveel op mijn lichaam gaat weer niet goed.

Ik vind het echt stom dat een merk dat natuurlijk promoot deze kant opschiet zonder dat ze dat op de vepakking zetten behalve in de miniletters ingredienten. Heb ik net weer drie tubes gekocht -O-

Neutral wil ook niet :n . Ouderwetse olijfolie zeep gaat wel met handen alleen lastig aan te brengen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 23:55

Over paardenspellen ik speel the last of us 2 komt ook best wat paardrijden in voor, maar ook veel ellende :') ik wil ook een volwassen mooi paardenspel, haha. Red dead redemption wil ook nog proberen, maar omdat het volgens mij zo'n open world game is weet ik niet hoe leuk ik het ga vinden.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:00

karuna schreef:
Weleda ken ik, geen goed idee dan ben ik een jeukende hoop ellende. De meeste parfums gaan fout, alcohol is een no go. Shampoo van garnier een lijn (mits ik oplet dat er niks inzit aan plantjes waar ikniet tegen kan) gaat goed, mits ik afwissel. In nederland niet veel te koop. Goddank franse voorraad altijd. Alleen die teveel op mijn lichaam gaat weer niet goed.

Ik vind het echt stom dat een merk dat natuurlijk promoot deze kant opschiet zonder dat ze dat op de vepakking zetten behalve in de miniletters ingredienten. Heb ik net weer drie tubes gekocht -O-

Neutral wil ook niet :n . Ouderwetse olijfolie zeep gaat wel met handen alleen lastig aan te brengen.

Heb je sebamed al geprobeerd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:10

Ja daar reageer ik nog erger op zelfs -O- gewoon irritant

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:17

Oh dat is wel echt vervelend inderdaad als je al zoveel hebt geprobeerd. -O-

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:18

karuna schreef:
Ik vraag me af waarom de kneipp douchegel van redelijk weinig zooi als ingredienten naast veel natuurlijke olien van oa de kruiden en vruchten die ze gebruiken. Nu er van alles instopt wat er in mijn ogen niet in thuis hoort.
Het was altijd het enige waar ik goed tegenkon. -O- Maar sinds de nieuw douchegel extreem droge huid en meer jeuk en irritatie. Nu heb ik de oude flessen eens naast de nieuwe tubes gehouden.

Er zit nu alcohol in, sojaolie en palmolie. En meer chemische toevoegingen. De oude fles op plek 4 de eerste plantenolie. Nu pas op plek 7 of 8.

Gewoon balen dat die ook wegvallen. En vooral soja en palmolie en alcohol zijn best omstreden als toevoeging. -O-

En iets van zo'n harde zeep van happysoaps of the body shop of iets dergelijks? Zit wel parfum in maar mijn eczeem handen reageren wel vrij goed op de harde zepen...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:24

karuna schreef:

Ken je dit: https://www.metolijf.nl/bad-en-douchepr ... douchegels ? Klinkt goed, maar ja, dat zegt niet alles...

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:35

moonsparkle schreef:
Over paardenspellen ik speel the last of us 2 komt ook best wat paardrijden in voor, maar ook veel ellende :') ik wil ook een volwassen mooi paardenspel, haha. Red dead redemption wil ook nog proberen, maar omdat het volgens mij zo'n open world game is weet ik niet hoe leuk ik het ga vinden.

Red dead redemption 2 is geen paardenspel, wel ontzettend gaaf met een super mooi en verdrietig verhaal. Zeker de moeite waard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 00:37

Red Dead is idd geen paardenspel, maar vind dat ze het element met verschillende rassen, kleuren en bonding levels wel echt heel leuk gedaan hebben. Het geeft wel echt een extra spelelement, vooral voor mensen die paarden ook daadwerkelijk leuk vinden.

En wbt open world: de wereld is echt giga ja. Maar ik heb hem de eerste keer ook vrijwel alleen op de storyline gespeeld en dat kan prima. Bij m'n tweede playthrough heb ik pas de open world elementen aangedaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:13

Ik weet dat red dead niet echt een paardenspel is. In the last of us zit ook maar een klein deel paardrijden de rest is vooral mensen en ondoden omleggen :') maar heeft ook een mooi verhaal en mooie scènes.

Ik zou bij red dead dan denk ik inderdaad de storyline spelen en dan ben ik er daarna misschien wel klaar mee, haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 09:42

Jet schreef:
karuna schreef:

Ken je dit: https://www.metolijf.nl/bad-en-douchepr ... douchegels ? Klinkt goed, maar ja, dat zegt niet alles...

Ik heb gelukkig nog wat oude voorraad kneipp gevonden in een verhuisdoos en nog een blok nyon olijfzeep. Ik heb daardoor wat tijd om rustig te zoeken. De link ziet er op zich niet verkeerd uit. Al vallen er wel al meteen een aantal weg ivm de naam al jasmijn, melk. Altijd fijn een allergie :)) -O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 13:52

Ik heb lampen die op batterij werken, maar nu zit er een beetje roest op die veertjes waar je batterijen in steekt. Ze doen het nu dus ook niet meer. Kan ik dat roest er af krijgen en zo ja, hoe? Vind ze zo leuk, wil ze niet weggooien. :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:26

moonsparkle schreef:
Ik weet dat red dead niet echt een paardenspel is. In the last of us zit ook maar een klein deel paardrijden de rest is vooral mensen en ondoden omleggen :') maar heeft ook een mooi verhaal en mooie scènes.

Ik zou bij red dead dan denk ik inderdaad de storyline spelen en dan ben ik er daarna misschien wel klaar mee, haha.

Als je het paardrijden in TLOU kan waarderen kan je vast ook veel lol hebben met RDR2 :D Ik vind het nog altijd een prachtspel, een van de beste 60 euros die ik ooit heb uitgegeven :') Verhaallijn al een paar keer gespeeld maar ik kan er ook echt van genieten om het een middagje aan te zetten gewoon om rond te rijden met m'n paard en te zien waar de omgeving me brengt. Beetje jagen op wilde dieren, vage world events tegenkomen... Ik blijf het maar spelen.

@karuna: was kneipp hiervoor dan zo'n "schoon" merk qua dingen? Ik baal er met bijv naturebox ook wel van dat ze in hun shampoobars weer terug troep hebben gestopt terwijl die eerder dus echt perfect waren. Het zal allemaal wel goedkoper/makkelijker zijn om zo te produceren maar echt helemaal ruk als je daar pas te laat achterkomt en er geen stickertje opzat met 'vernieuwde formule' oid :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:38

Memories ja in ieder geval alcoholvrij en geen palmolie en geen soja olie en relatief weinig chemie al heb je altijd wat nodig. Maar idd geen sticker of opmerking vernieuwde formule. :n Ik heb dat ooit met de deodorant van neutral gehad. Opeens een heel bekende allergeen er in zonder melding. Maar dat merkte ik pas toen mijn oksels al in brand stonden. %) Na een heel lange zoektocht naar parfumvrij, alcoholvrij na veel probeersels op zoutspray afgewisseld met zoutstick uitgekomen. Die gaat goddank goed

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:57

Captain schreef:
Ik heb lampen die op batterij werken, maar nu zit er een beetje roest op die veertjes waar je batterijen in steekt. Ze doen het nu dus ook niet meer. Kan ik dat roest er af krijgen en zo ja, hoe? Vind ze zo leuk, wil ze niet weggooien. :')

Met contactspray. Van WD40 bijvoorbeeld :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:07

Zijn er meer mensen die een rituals cadeaubon via de postcode loterij hebben gewonnen?

Er staan een paar producten op die pagina die ik eigenlijk allemaal niet wil... kan je niet zelf kiezen welk product je koopt met de bon?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:10

Trui schreef:
Zijn er meer mensen die een rituals cadeaubon via de postcode loterij hebben gewonnen?

Er staan een paar producten op die pagina die ik eigenlijk allemaal niet wil... kan je niet zelf kiezen welk product je koopt met de bon?

ik hoop het niet, want ik ben superallergisch voor Rituals spul

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 19:22

Captain schreef:

Je kunt een stukje fijn schuurpapier proberen, om de roest weg te krassen en het blanke metaal weer tevoorschijn te halen. Hoe kleiner de korrel (= groter getal) hoe beter.
Het zal echter nooit meer zo goed roestbestendig zijn als het origineel was.