[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:50

Christiene schreef:
zo had ik een vriendin die zei dat ze niet alleen in het bejaarden huis wil zitten later.
mwaah mijn eigen opa en oma zien mij en nog eentje wel maar de andere klein kinderen hooguit een keer per jaar of helemaal niet, en de eigen kinderen komen ook niet wekelijks langs.

Denk dat er genoeg oudjes in het bejaardenhuis zitten waarvan de (klein)kinderen niet of nauwelijks langskomen. Die zullen zich vast eenzamer voelen dan de kindvrijen, want verwachting is de moeder van de teleurstelling.

MusicIsLife

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:44

Er blijkt een geweldige Facebookpagina te zijn voor dit onderwerp. Erg vermakelijk :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:22

MusicIsLife schreef:
Er blijkt een geweldige Facebookpagina te zijn voor dit onderwerp. Erg vermakelijk :+

Welke?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:11

Soms kom je dingen tegen..

https://www.popsugar.co.uk/parenting/Es ... LNy0DlvIIA

'My daughter has this special ability to make anyone's day brighter, no matter what it is they're going through. So while a simple trip to the grocery store might make you mad, sad, or annoyed, my daughter is there to make you happy. There's something about her innocence, honesty, and silly behaviour that's infectious.'

:')

Jahoor, wat moet het toch een geluk zijn om zo'n speciaal kind te hebben. Echt een wondertje.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:14

Oh vast zo een die je random gaat aanspreken, je hand wil pakken of ineens een knuffel geven, nee danku := Om maar te zwijgen over die moeder, is er duidelijk ook één van de applausgeneratie.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:16

[***] schreef:
Soms kom je dingen tegen..

https://www.popsugar.co.uk/parenting/Es ... LNy0DlvIIA

'My daughter has this special ability to make anyone's day brighter, no matter what it is they're going through. So while a simple trip to the grocery store might make you mad, sad, or annoyed, my daughter is there to make you happy. There's something about her innocence, honesty, and silly behaviour that's infectious.'

:')

Jahoor, wat moet het toch een geluk zijn om zo'n speciaal kind te hebben. Echt een wondertje.

Wat irritant zeg! En dan nog in de illusie leven dat mensen helemaal lyrisch moeten reageren als ze met haar wondertje voorbij komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:16

Nou wij hebben anders vaste gasten... met 2 meisjes. Ze worden drietalig opgevoed. Spreken met paps Engels en bestellen “mag ik alsjeblieft gluten free chicken nuggets”. En ze hebben hele foute enorme my Little pony mutsen. Ze eten heel rustig en lief ook. Ook ruimen ze alles op en bedanken ze ons altijd uitgebreid voor het eten. Daarna huppelen ze vaak in stilte weg terwijl die mutsen dan heen en weer schudden. Ik smelt dan steeds. ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:28

:').

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:30

Ik zeg dan altijd er wel bij, dat ik ze op die leeftijd ook wil krijgen. Dus niet als baby. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:32

Mars schreef:
Oh vast zo een die je random gaat aanspreken, je hand wil pakken of ineens een knuffel geven, nee danku := Om maar te zwijgen over die moeder, is er duidelijk ook één van de applausgeneratie.

Pff ik stond toen een keer ergens in de wc te wachten toen er ook een kind tegen mij begon te praten, ik verstond er geen zak van dus heb m gewoon genegeerd, en dan hoor je van van moederlief 'ach mevrouw is niet zo vrolijk he, ze wil niet eens tegen je praten'. Uhm oke dan :roll:

@MarlindeRooz, ik probeer me een voorstelling te maken van wat lief eten inhoud, maar het wil nog niet echt lukken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:37

Gewoon netjes en ze knabbelen er echt aan. _O-

Toch beter dan de hond doet, die kan netjes eten hoor. Maar die denkt: fiets jullie ik ben 12, ik eet je halve hand erbij op doei.

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:40

Ik ben ooit uitgescholden geweest door een moeder op de tram. Haar kind raakte mij aan/n mij vast en ik duwde het zachtjes en vriendelijk weg en zij dat ik dat niet wilde.
Moeder zei dat ik haar kind niet mocht aanraken of ze ging mij in elkaar slaan. 8)7

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:18

Ik zit op een leuke kindervrije site op facebook. Mensen met kinderen worden hier ook echt niet toegelaten. Dit is gewoon een groep voor mensen zonder kinderen waar zij lekker kunnen zeggen wat ze willen. Soms vind ik dat wel fijn als ik net weer eens 20x onderbroken ben door zo'n kind of andere ergernissen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:21

[***] schreef:
Mars schreef:

Pff ik stond toen een keer ergens in de wc te wachten toen er ook een kind tegen mij begon te praten, ik verstond er geen zak van dus heb m gewoon genegeerd, en dan hoor je van van moederlief 'ach mevrouw is niet zo vrolijk he, ze wil niet eens tegen je praten'. Uhm oke dan :roll:

@MarlindeRooz, ik probeer me een voorstelling te maken van wat lief eten inhoud, maar het wil nog niet echt lukken.

Ja je moet koetsiekoe taal praten en niet het engeltje negeren :roll:

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:55

Aprella schreef:
Ik ben ooit uitgescholden geweest door een moeder op de tram. Haar kind raakte mij aan/n mij vast en ik duwde het zachtjes en vriendelijk weg en zij dat ik dat niet wilde.
Moeder zei dat ik haar kind niet mocht aanraken of ze ging mij in elkaar slaan. 8)7

Joeeee koekoek :=

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:54

sanso schreef:
Aprella schreef:

Joeeee koekoek :=

Nou inderdaad echt koekoek

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:30

Mars schreef:

Het is een goede les voor Butterfly dat de wereld niet om haar draait. Dat er mensen zijn die betere dingen te doen hebben dan haar vriend(in) te worden.
Dat (maar dat is voor als ze ouder wordt) het soms ook beter is om niet ieders vriendinnetje te willen zijn.
En dat je als vrouw soms meer bereikt als je niet als een overenthousiaste labrador met iedereen vriendjes wilt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 21:59

Zat vandaag op terras lekker van een biertje en schaal nacho's te genieten. Ondertussen hoofdschuddend kijkend naar de mamabrigade. Alleen aan een tafeltje zittend en de koters in de speeltuin maar in de gaten houden. Dan kan je toch beter gewoon thuis blijven met ze? :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:12

idinn schreef:
Zat vandaag op terras lekker van een biertje en schaal nacho's te genieten. Ondertussen hoofdschuddend kijkend naar de mamabrigade. Alleen aan een tafeltje zittend en de koters in de speeltuin maar in de gaten houden. Dan kan je toch beter gewoon thuis blijven met ze? :')

Beter dat ze in de speeltuin uitrazen dan in je huis...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:16

Christiene schreef:
idinn schreef:

Beter dat ze in de speeltuin uitrazen dan in je huis...

Beter gewoon beide niet. Als ik lekker op terrasje zit met mijn man en een drankje, zonnetje erbij denk ik nou nooit ‘goh wat jammer dat we geen zeurend/jankend roze wurm mee hebben om in de gaten te moeten houden.’ Hetzelfde met uitslapen, heb het nou nooit vervelend gevonden om op mijn eigen tempo te kunnen opstaan, ontbijten etc en niet te hoeven klooien om een stel krijsers naar voetbal/zwemmen oid te rijden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:42

Ik hoef het zelf ook niet maar snap wel waarom je je kind in de speeltuin laat spelen als jij op het terras zit. Is toch juist goed? Als ze op het terras zaten te vervelen was dat weer niet goed geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:51

Dat in de speeltuin spelen ipv jengelen op terras is ook helemaal prima. Het continu moeten loeren of dat goed gaat daar in de speeltuin... dat lijkt me dus 3x niks :')

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:52

idinn schreef:
Dat in de speeltuin spelen ipv jengelen op terras is ook helemaal prima. Het continu moeten loeren of dat goed gaat daar in de speeltuin... dat lijkt me dus 3x niks :')

Ja dat moet sowieso als je kids hebt :') Maar lijkt me ook a-relaxed terrassen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 16:43

Ik had vandaag een kinderverjaardag :') Man man wat een drama was dat. Kwam er een borrelplankje op tafel en al die kinderen echt als gieren er omheen met grijpgrage handjes. Sommige stopten gewoon taart en worst tegelijk in hun mond. Die kinderen waren steeds zo rap dat verder niemand echt wat kon pakken. Op een gegeven moment zie ik een kind gewoon zijn half opgekauwde worst op de grond spugen zodat ie kaas erin kon proppen. Ik heb werkelijk mijn ogen uitgekeken bij het spektakel :wow: En dan zeggen die ouders: “oh het zijn ook zulke lekkere snoepers hè”. Ben iig niet lang gebleven, werd gewoon misselijk van het gemaal met open mond, de hoeveelheid uitgespuugd eten en andere ranzigheid (werd dus werkelijk een luier verschoond in de woonkamer, naast de tafel met snacks).
En ik snap het niet, dit zijn echt allemaal hele normale mensen. Geen tokkies ofzo. En als ze zonder kinderen zijn gewoon gezellige mensen. Maar zo’n middag.... nee ik ga dit echt niet meer doen.