Het is verdomd ingewikkeld Mijn oplossing is alleen tweedehands goed kopen (en daarbij ben ik nog steeds kritisch) of nieuw goed wat in Europa is geproduceerd. Meubels, speelgoed en andere zaken idem. Ook niet waterdicht hoor.
Urbanus
Geplaatst: 21-08-18 10:00
Ik ben er niet zo mee bezig -> maar via Wish koop ik niks meer, in het verleden wel hydrofielen.
Kleding H&M, Zara en een aantal duurdere merken. Voor mezelf Juffrouw Jansen, geproduceerd in Portugal.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 21-08-18 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ben persoonlijk wel fan van H&M voor kinderkleding. Kan er best veel vinden wat mijn smaak is, blijft goed in de was en is betaalbaar.
Pantykous
Geplaatst: 21-08-18 10:23
lieveli schreef:
Fee kan ik je op fb al taggen in dingen of is het nog geheim?
Oot heeft vandaag tortillachips met kaas geluncht
Cruz is gek op mayo
Via Ali en Wish nog nooit wat gekocht al is Cruz daar wel terug te vinden. Daar koop ik gewoon uit principe al niks. Dat geldt voor mezelf ook trouwens.
Overigens wil goedkoop niet altijd betekenen dat het onder slechte omstandigheden en van slechte stoffen wordt gemaakt, de Zeeman doet dat bijvoorbeeld goed.
Bij Ali hebben ze toch wel wat spul dat als organic verkocht wordt. Dat moet je natuurlijk ook maar geloven maar ik heb daar nog nooit een miskoop mee gedaan voor mijn gevoel. Zo af en toe is het leuk om daar een leuk shirtje te scoren
Was Formaldehyde niet als kankerverwekkend geclassificeerd?
Allerlei dampende stoffen schijnen in best veel spullen te zitten. Matrassen enzo.
Formaldehyde is ook een lichaamseigen stof, dat vooropgesteld. Maar het inademen is idd kankerverwekkend.
_lautje_
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 10:46
Ja klopt. Zeeman is er heel bewust mee bezig. Mijn zwager heeft een aantal Hema’s en die heeft ook wel dingen die echt geen probleem zijn. Hij kent daar het hele proces van.
Het is echt ook een kwestie van zelf kijken. Als er made in Bangladesh staat weet je vaak wel hoe laat het is. Mijn tante werkt al 40 jaar in ontwikkelingslanden. Heeft tijdens de genocide in Rwanda gezeten. Coördineert de ebola hulpverlening. Maar ook in Bangladesh. Die zegt ook nergens heb ik gevraagd eerder weg te mogen omdat het té erg is. En dat is niet de situatie wua rampen, maar de mentaliteit. Ze zei nergens is een mensenleven minder waard dan daar. Als je arm bent remt een auto niet als je oversteekt. Als je arm bent maakt get niet uit dat 16uur werkt per dag en voor je 30e doodgaat.
Heel treurig is dat idd. Maar we lossen het niet op door de handel daar weg te halen, daar maak je het eigenlijk alleen maar erger mee. Wel kun je bijdragen door te kopen bij bedrijven die hun zaken op orde hebben en zijn aangesloten bij bijvoorbeeld ETI of BSCI. Die helpen de producenten te ontwikkelen en onderwijzen ze, om zo samen een betere werkomgeving te creëeren.
simongek
Geplaatst: 21-08-18 11:20
Heb me er nooit zo mee bezig gehouden.
Koop geen kleding bij ali of andere soortelijke sites. Totaal niet mijn smaak en van wat ik bij kennissen heb gezien geen mooie pasvorm en kwaliteit.
Zo, volgens mij kunnen wij straks wel weer shoppen. Dame heeft een flinke groeispurt gehad. Dat dacht ik ook al, want ze kon ineens over het campingbedje heen kijken die we als box bij m'n ouders gebruiken.
Net CB met 14 maanden gehad. 77,5 cm en 10,25 kg. Vorige keer met 11 maanden was ze 72,5 maar toen was ze in lengte ook niet gegroeid. Dus nu ff een groeispurtje.
Ik heb net de Mingo Velvet Duck green legging zonder verzendkosten gescoord.
Hoe valt CarlijnQ? S. gaat net richting maat 80 maar de maten daar zijn 74/80 en 86/92. Het voelt zonde om 74/80 te kopen maar 86/82 is waarschijnlijk weer veel te groot.
Qua verantwoorde kleding vind ik het lastig, ik koop ook graag binnen Europa gemaakte kleding maar soms wel H&M en Hema. Ik wil niet meewerken aan dat soort toestanden, maar wat gebeurt er met die werknemers als daar niks meer verkocht wordt en op ze straat te komen staan?
Dat is het lastige hè. Het blijft in stand omdat eigenlijk alles ‘fout’ is. De hoop is tpch dat als de productie daar afneemt fabrieken zelf gaan inzien dat betere omstandigheden ook klanten kan opleveren. Maar de vraag naar massa goedkope kleding is zo groot nog...
Carlijnq valt redelijk op maat geloof ik. Niet zo groot als MR iig.
Hoe r gisteren de truien van afgelopen winter gepast en die zitten precies goed. Dus zal wel rond de kerst/januari alsnog groter kunnen gaan inslaan... Mouwen heeft nog ruimte zat, maar vooral op lijf wordt korter. Maar daar blijf ik mij over verbazen, armlengtes bij kinderkleding. Alsof we chimpansees hebben. Zit hele trui netjes kan je alsnog mouw omslaan. Gelukkig erger ik mij er niet zo aan. En ik hou ook wel van truitjes die niet te kort vallen. Wil geen blote rug. Heb ik zelf ook hekel aan.
idd Lautje! hier ook heeele lange mouwen in verhouding tot het lijfje van de trui. sommige truien is het prima bij, maar soms staat het ook gewoon raar met die omgeslagen mouwen. Suf is dat.
Niwla
Geplaatst: 21-08-18 11:44
Ik test CarlijnQ wel even met een marktplaat setje, als daarvan 74/80 goed zit koop ik nog wat van de nieuwe collectie.
Oh echt, gaan de kleren nu zo lang mee? Dan mag ik nog wel even wat inslaan. Gek inderdaad met die mouwen hè. Ja, blijft inderdaad lastig. Dikke kans dat die fabrieken gewoon op zoek gaan naar andere manieren/ plaatsen om goedkoop te produceren, maar lekker blijven kopen gaat sowieso niet helpen.
Idd die mouwen! Past het hele shirt netjes, moet je alsnog die mouwen omslaan
Niwla
Geplaatst: 21-08-18 11:52
lieveli schreef:
Waar hedde gij die mingo legging gescoord?
Bij Hedgehog and Deer! Ik had wel de laatste groene in maat 1-2.
_lautje_
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-18 11:53
Mini rodini 92/98 gaat hier zeker een jaar gedragen worden Niwla! Na Tweede jaar groeien kinderen niet zoveel meer in de lengte, maar meer breedte. Gemiddeld gesproken dan hè
Heb hier in feb/maart veel 92/98 gekocht en dat gaat dan tot kerst zeker wel mee denk ik. Deze had ze gisteren aan en zit nu gewoon mooi. Ook wel mijn favoriet dit. Dus hoop dat het nog lang past
Hier juist omgedraaid, oudste is na zijn 2 jaar meer in de lengte gegaan waardoor alles meer in verhouding is. Er voor groeide hij eigenlijk in de breede, veel gehoopt dat het ook eens omgekeerd ging zijn. En is effectief gebeurd, hij loopt nu met shorten in maat 98 van vorige zomer.
Niwla
Geplaatst: 21-08-18 12:25
Die trui is ook fantastisch lau.
Dagje gammel thuis is niet zo best voor de portomonnee. Small Rags spijkerbroekje, CarlijnQ trui en Mingo legging rijker. Maargoed, we hebben ook nog bijna niks voor de winter dus het mag.