Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:52

Dat mag dan weer niet, maar oplichten mag wel....

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:55

Dyphusion schreef:
Waar ongeveer woont ze dan? Misschien kan een bokker helpen.

In Almelo. Het gaat om een stel met kinderen. Ik heb haar naam en de adresgegevens. Ook haar telefoonnummer.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:06

Ik hoop dat er meer goeie ideeen komen. Toch onbegrijpelijk dat iemand je wel mag oplichten, maar je mag er niets tegen doen? Aangifte heeft blijkbaar geen zin, Mp doet niks.. maar als je zelf wat doet ben je de banketstaaf?

Wat is dan de bedoeling? Dat ‘men’ niks meer koopt van een ander?

IHN

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:51

ow,dan had ik ff veilig thuis gebeld, hoor... of haar een bericht dken dat je melding gaat maken aangezien hun kinderen niet veilig opgroeien bij ouders die de boel oplichten. dat vind ik trouwens ook echt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:20

IHN schreef:
ow,dan had ik ff veilig thuis gebeld, hoor... of haar een bericht dken dat je melding gaat maken aangezien hun kinderen niet veilig opgroeien bij ouders die de boel oplichten. dat vind ik trouwens ook echt..

Enig idee hoe je een gezin kan beschadigen met dit soort grappen? :roll:

Er wonen wel bokkers hier in de regio (Almelo). Misschien is het een optie. Ik waag me er zelf niet aan. Misschien IHN wel?

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:37

Lente schreef:
IHN schreef:

Niet dat ik dit DE oplossing vind, maar is de moeder hier niet degene die het gezin 'beschadigd' ?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:38

Lente schreef:
IHN schreef:

Er wonen wel bokkers hier in de regio (Almelo). Misschien is het een optie. Ik waag me er zelf niet aan. Misschien IHN wel?

uhmmm... weet je hoe beschadigd een kind kan raken in een dergelijke gezinssituatie? Je zegt het zelf al.. mss wonen er nog bokkers in de buurt... 1x een verkeerde oplichten en er komt een stelletje verhaal halen. Sorry maar als je als ouders je kinderen in zulke situaties brengt (waarbij het ook zeer ws ooit wel uitlekt.. ook lekker voor de kids op school enzo) moeten je kinderen heel snel uit huis gehaald...of je moet als ouders je leven heel snel beteren. verder zou het me persoonlijk geen reet kunnen schelen of ik ze zou beschadigen..oplichten vind ik namelijk ook geen leuke grappen.kids zijn beter af zonder zulke klaplopers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:46

Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Kinderen uit huis halen, beter af zijn...

We weten niets over de situatie van deze mensen. We weten niet of dit vaker voorkomt, wat de omstandigheden zijn... Ik denk niet dat het aan ons is om te oordelen.

Zullen we terug on topic gaan?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:00

Lente schreef:
Je hebt duidelijk geen idee waar je over praat. Kinderen uit huis halen, beter af zijn...

We weten niets over de situatie van deze mensen. We weten niet of dit vaker voorkomt, wat de omstandigheden zijn... Ik denk niet dat het aan ons is om te oordelen.

Zullen we terug on topic gaan?

ik denk dat ik dat wel degelijk weet, maar natuurlijk mag jij je eigen oordeel daarover hebben en ik denk ook dat ik van mening ben dat je geen mensen hoort op te lichten en dat als je dat doet je kennelijk niet voor jezelf kunt zorgen en dus al helemaal niet voor kinderen. enfin... on topic dan maar weer..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 01:02

Wat een kletskoek hier, wie weet klopt de naam en de identiteit (kinderen?) ook niet. Kun je helemaal niks mee.
Laten we verder het ontopic houden en misschien dat jullie de discussie (indien nodig) via pb verder kunnen voeren.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 07:55

Hebben meer mensen er last van dat meldingen niet doorkomen? Ik krijg geen melding meer van berichtjes en als ik dan marktplaats toevallig zelf open zie ik ineens dat ik een berichtje heb. Dus soms reageer ik pas na 2/3 dagen. Ik heb mijn instellingen gecheckt en meldingen staan gewoon aan..

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:10

ja heb ik ook... verschillende zaken al misgelopen daardoor

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:44

Druppie7711 schreef:
Hebben meer mensen er last van dat meldingen niet doorkomen? Ik krijg geen melding meer van berichtjes en als ik dan marktplaats toevallig zelf open zie ik ineens dat ik een berichtje heb. Dus soms reageer ik pas na 2/3 dagen. Ik heb mijn instellingen gecheckt en meldingen staan gewoon aan..

Ja, heb ik ook! Ik check als ik met een koop of verkoop of bod bezig ben dus zeer regelmatig of er een reactie is.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:48

Ik heb al ruim een week geleden iemand een bericht gestuurd voor afmetingen van een hamsterkooi. Volgens mij wil de persoon niet verkopen, alleen te koop zetten. Wel lezen en niet reageren. Hoe moeilijk is het even de maten door te geven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:59

IHN schreef:

En dan zegt Veilig Thuis: "Oke bedankt, doen we niks mee, doei!"

bridgetF schreef:
Ik heb al ruim een week geleden iemand een bericht gestuurd voor afmetingen van een hamsterkooi. Volgens mij wil de persoon niet verkopen, alleen te koop zetten. Wel lezen en niet reageren. Hoe moeilijk is het even de maten door te geven.

Ohh irritant!

Ik had een longboard op mp staan, wilde een man voor zijn dochter kopen maar ik moest wel even bewijzen dat ik geen oplichter was. Hij zou zonder dochter eerst langs komen en kennis maken :') :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:59

Heb ik idd ook.. Maar dacht dat het aan mijn nieuwe telefoon lag. Heel irritant

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:30

Ik heb dat ook! Maar alleen op mijn telefoon. Op mijn ipad krijg ik ze wel gewoon door.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:49

Moderatoropmerking:
Oplichting is ontzettend vervelend maar dit topic is er niet om te bespreken hoe je de oplichters kunt terugpakken of lastigvallen met valse meldingen of door hun gegevens online te gooien. Ik snap de boosheid en ik hoop dat de situatie alsnog wordt opgelost, maar niet op die manier.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:42

Chabby schreef:
Bedankt voor je bericht. Het adres is al bekend. Deze heb ik ook genoemd in de aangifte. Helaas is de heenreis al twee uur met de auto.

Ik ga elke dag €0,01 naar het betreffende rekeningnummer overmaken. In de beschrijving vraag ik of zij contact met mij wilt opnemen in verband met de oplichting. Ik hoop dat dat invloed heeft.

Ik vermoed dat het rekeningnummer is opgeheven, want ik kan geen geld meer overmaken. Ik kreeg het de eerste dag weer terug gestort en ik kreeg vandaag een foutmelding.

Ik heb dit bericht van Marktplaats ontvangen. Ik vind het meer dan belachelijk.

"Via deze mail wil ik je informeren dat wij je aangifte via het Meldpunt internetoplichting van de politie hebben ontvangen.

Ik heb je aangifte bekeken en kan je aangifte niet afhandelen.

Uit je beschrijving blijkt dat wij geen rol kunnen spelen.

De kracht van Marktplaats is dat wij een advertentiesite zijn die toegankelijk is voor iedereen. Wij vinden het wel belangrijk dat gebruikers op een nette manier handelen. Dit gaat ook heel vaak goed. Ik vind het jammer dat dit in jouw geval niet zo is.

Wil je nog één keer proberen om er samen uit te komen? Dat is uiteindelijk de beste oplossing. Als je met deze gebruiker hebt gemaild, kan je op het laatste bericht reageren.

Komen jullie er samen niet uit? Dan kan je contact opnemen met het Juridisch Loket voor advies. Klik hier om naar het Juridisch Loket te gaan.

Ondanks de rotsituatie wens ik je nog een fijne dag toe."

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:55

Ik heb ook weer een rare. Telefoon staat te koop, gisteren kon die niet want stond file. Vandaag 5 uur was er niemand ik zeg neem aan dat je niet meer komt? Fijn om even te weten. Ja ik had de navigatie verkeerd ingesteld. Ja daggg je stuurde foto ervan en die was goed gisteren dus neem iemand anders in de maling. Mag ik morgen komen? Nou nee ben er wel ff klaar mee

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:59

Wat balen zeg Chabby. Zou wel mp terug mailen met wat je allemaal hebt gedaan en niet meer kan.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:08

Druppie7711 schreef:

Heb nu ook maar even gecheckt, en ik heb inderdaad ook berichtjes... stom dat ze dus niet doorkomen

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:58

Marocje schreef:
Wat balen zeg Chabby. Zou wel mp terug mailen met wat je allemaal hebt gedaan en niet meer kan.

Dat weten ze al. Ze hebben mijn aangifte van de politie ontvangen. Daarom vind ik het belachelijk dat ze bijvoorbeeld schrijven dat ik contact met de verkoper op moet nemen. Er wordt nog steeds geboden op de advertentie. Ik heb met een ander Marktplaats account gereageerd en mijn bod werd geaccepteerd. De oplichter is dus nog actief.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:00

Lotus83 schreef:
Druppie7711 schreef:

Heb nu ook maar even gecheckt, en ik heb inderdaad ook berichtjes... stom dat ze dus niet doorkomen

Wat raar. Normaal zou ik aanraden om even te e-mailen. Maar mijn ervaring met de klantenservice is ruk. Misschien helpt het om de app opnieuw te installeren of even in- en uitloggen.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:07

Laat me eff zeuren :')

Op iets gereageerd , laten we zeggen 10 euro onder de vraagprijs.
2 dagen niets gehoord en word overboden.
Krijg ik een bericht sorry is al weg.
Maar advertentie staat wel nog online. >;)

Als ze me gewoon had terug gestuurd met tegenbod was het leuker geweest.