Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:33

eilleen333 schreef:
germie schreef:
Die van mij heeft eens op een stal gestaan waar ze altijd over stroomdraden sprong, ongeacht hoe hoog. Nooit eentje kapot gemaakt. Is een teken dat het dier er niet gelukkig is, nu blijft ze achter 80 cm hoog draad staan. Als een paard dan eens mis springt, dan kan het ook in de sloot komen. Je kunt het nooit 100% voorkomen.

Het ging trouwens zo ver dat m'n paard wist hoe poortgrepen werkten. Die kun je in de mond nemen zonder een schok te krijgen. Nu op een nieuwe stal doet ze dit niet meer. Het heeft dus echt met de omgeving te maken, maar die van mij was goed in ontsnappen zonder wat kapot te maken. Enige nadeel met die poortgreepactie was dat de andere paarden ook vrij rond liepen. :+

Ik ben van mening dat er altijd wel een hek is waar je paard wel achter blijft. En anders inderdaad de omgeving aanpassen zodat hij binnen wil blijven.
Als je paard in de sloot kan komen, kan hij ook op de weg komen. En ik denk dag iedereen het ermee eens is dat paarden niet los op de openbare weg horen. Waarom het sloot geval dan anders zou zijn snap ik niet. Je paard hoort binnen de omheining te blijven, en als hij dat niet doet moet je wat veranderen.

Er zijn genoeg gebieden waar sloten ook op zichzelf als 'omheining' worden gebruikt. Dat zie ik met wegen nog niet zomaar gebeuren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:38

Zie dat bucas niet meedoet met de korting. En anders was het alsnog pech, had ik er maar naar moeten vragen.
Al is het wel gek. Heb het eens eerder gehad met een ander product in een andere winkel. Scheelde bijna 100 euro, dus toen ben ik teruggegaan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 12:39

oomens schreef:
eilleen333 schreef:

Ik ben van mening dat er altijd wel een hek is waar je paard wel achter blijft. En anders inderdaad de omgeving aanpassen zodat hij binnen wil blijven.
Als je paard in de sloot kan komen, kan hij ook op de weg komen. En ik denk dag iedereen het ermee eens is dat paarden niet los op de openbare weg horen. Waarom het sloot geval dan anders zou zijn snap ik niet. Je paard hoort binnen de omheining te blijven, en als hij dat niet doet moet je wat veranderen.

Er zijn genoeg gebieden waar sloten ook op zichzelf als 'omheining' worden gebruikt. Dat zie ik met wegen nog niet zomaar gebeuren.

Klopt, alleen zou je je dan af kunnen vragen of de sloot zo geschikt is als omheining als de brandweer ze er steeds uit moet plukken ;)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:08

Mag ik eens een vraag stellen?
Allereerst heb ik een afspraak met de dierenarts vrijdag en die heeft het antwoord sowieso wel, maar ik ben nu nieuwsgierig haha.

Mijn poes is waarschijnlijk dragend en wordt gesteriliseerd en ik vroeg me af tot wanneer een dierenarts de vruchtjes weghaalt :)

Alvast bedankt!

Sammie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:10

Abortus bij een poes? Geen idee!! Kunnen ze wel steriliseren bij een zwangerschap?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:11

Ik dacht van wel dan halen ze de vruchtjes weg, maar dat is meestal tot een bepaald stadium :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 13:12

Sammie schreef:
Abortus bij een poes? Geen idee!! Kunnen ze wel steriliseren bij een zwangerschap?

:j Castratie wordt het dan, dan halen ze gewoon de hele baarmoeder inclusief jongen eruit.

Hier ook tot max 3 weken geloof ik, later vind ik ook gewoon sneu. Dan maar een paar kittens erbij.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:00

Daar waar de koe de sloot inging stond ook gewoon stroomdraad. Ongelukjes gebeuren.

Ik heb een slootspringer hier staan. Die springt stroom en sloot, maar als de strook te breed is land ze aan de andere kant half in de sloot en klautert er dan uit. Ze doet het al jaren en op elke stal. Dus doen we geen stroomdraad, dan komt ze er veiliger mee weg. Achter hout blijft ze wel staan, tenminste... Meestal. Hekken aan de straatkant zijn 2 meter tussen de gebouwen door. Daar kan ze er echt niet uit.

Ooit word ze oud en vind ze het ook niet leuk meer.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:51

eilleen333 schreef:
Eergisteren een dure deken gehaald bij de EJ, vandaag starten de btw vrije dagen. Heb de deken al opgehad, maar zouden ze erin trappen als ik hem inlever en daarna met korting ga kopen? :p

Ik heb je volgende bericht al gelezen, maar een slim truukje om dit te doen: koop de deken met korting. Breng de nieuwe deken terug met de oude (duurdere) bon. Heb jij je korting en de winkel een schone deken terug.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:33

En dat is oplichting en daar zijn andere dan weer de dupe van.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:41

Maar meestal als je gewoon langskomt met de bon, als bewijs dat je het product net voor de korting hebt gekocht, krijg je vaak alsnog het verschil terug

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:48

xSCWx schreef:
eilleen333 schreef:
Eergisteren een dure deken gehaald bij de EJ, vandaag starten de btw vrije dagen. Heb de deken al opgehad, maar zouden ze erin trappen als ik hem inlever en daarna met korting ga kopen? :p

Ik heb je volgende bericht al gelezen, maar een slim truukje om dit te doen: koop de deken met korting. Breng de nieuwe deken terug met de oude (duurdere) bon. Heb jij je korting en de winkel een schone deken terug.

Koekkoek, oplichten mag niet geloof ik...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:07

Er mag zoveel niet :+ ik snap trouwens niet waarom mensen dit oplichterij vinden? Je mag een deken terug brengen binnen x dagen. Dat wordt netjes gedaan :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:12

Omdat je een product verwisseld en dat mag niet. Je mag alleen het zelfde product, ongebruikt, ongewassen, onbeschadigd retouren binnen 14 dagen. Die wet is ontwikkeld om mensen te beschermen. Maar met de massale fraude die er mee plaatsvind kunnen we onderhand beter de winkeliers gaan beschermen met een contra wet.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:13

Is inderdaad geen oplichting als je het gewoon binnen de termijn terug brengt. En denk dat de winkel dan ook nog eens blijer is met een schone nieuwe deken dan 1 die al op een paard heeft gelegen.
@veulen84 het is toch hetzelfde product?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:14

Ja maar veulen dat gebeurt toch ook... Dezelfde deken gaat retour, alleen met een ander bonnetje?

Hypothetisch dan, want deze zit niet in de aanbieding.

Oh en natuurlijk is het netter om het eerst even te vragen of er misschien iets mogelijk is.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:21

Nee, het is niet het zelfde product. Je brengt een andere deken terug dan je met die bon hebt gekocht. Er zijn behoorlijk veel redenen waarom producten in actie kunnen op een bepaald moment en niet op een ander moment. Bv kortingen van leverancier, grote partij inkoop enz.
Bovendien treiter je er ook nog eens een andere klant mee. Je koopt een product uit een voorraad. Dan is er 1 minder om aan een klant te verkopen die hem wel echt gaat houden. Die persoon benadeel je dus.

Je maakt een winkel hier helemaal niet blij mee, op het moment dat de deken echt op het paard heeft gelegen (anders dan passen over een andere deken) mag hij niet meer geruild worden. Je hebt de koop gevalideerd en een goedkopere prijs is geen reden tot ruilen.

Er zijn al steeds meer bedrijven die een uniek serienummer op producten of verpakkingen plaatsen om dit soort dingen te voorkomen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:26

Sammie schreef:
Er mag zoveel niet :+ ik snap trouwens niet waarom mensen dit oplichterij vinden? Je mag een deken terug brengen binnen x dagen. Dat wordt netjes gedaan :)

Klopt, maar de winkel is wettelijk gezien niet verplicht het geld terug te geven. Een ander product uit laten kiezen of waardebonnen mag ook.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:30

Dat klopt inderdaad volgens mij

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:32

Overigens is een fysieke winkel niet verplicht je product terug te nemen. Webwinkels zijn dat wel verplicht binnen 14 dagen. De laatste is dan ook verplicht om je geld terug te geven.

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:15

eilleen333 schreef:

Even contact opnemen met het hoofdkantoor, grote kans dat je alsnog de korting krijgt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 20:29

Bucas valt buiten de korting, dus ik heb er sowieso niets aan. Vroeg me alleen af hoe het wettelijk zou zitten als je inderdaad binnen een omruiltermijn zoiets hebt.

Ik baal sowieso. Deken is dus vies en gebruikt, maar hij blijkt onwijs scheef te zakken... Dus morgen omruilen met de deken van de new forest en hopen dat die deken wel recht blijft liggen. Dan wisselen die twee maar van deken.
Anders heb ik straks een mooie zo goed als nieuwe (maar beetje vieze) bucas vliegendeken net hals maat 185 in de aanbieding :p

Redford

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:23

eilleen333 schreef:
Bucas valt buiten de korting, dus ik heb er sowieso niets aan. Vroeg me alleen af hoe het wettelijk zou zitten als je inderdaad binnen een omruiltermijn zoiets hebt.

Ik baal sowieso. Deken is dus vies en gebruikt, maar hij blijkt onwijs scheef te zakken... Dus morgen omruilen met de deken van de new forest en hopen dat die deken wel recht blijft liggen. Dan wisselen die twee maar van deken.
Anders heb ik straks een mooie zo goed als nieuwe (maar beetje vieze) bucas vliegendeken net hals maat 185 in de aanbieding :p

Wij hebben laatst zoiets gehad met laarzen, donderdagavond gekocht, kregen vrijdagmorgen een mail over 21% korting. Maar die heb ik later dus nog wel gehad, na contact opgenomen te hebben..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:19

Ligt het nu aan mij of zijn de kant en klaar sla pakketten van de Lidl de helft kleiner geworden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 17:29

Sammie schreef:

Ja zeker, alles wordt dan weggehaald en eventuele kittens worden dan ingeslapen.