Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:15

Nou ik kan me hier ook melden na een rare mensen ervaring.

Mijn paard op MP, mensen wilden direct komen kijken want waren in de buurt. Beetje navraag gedaan wat ze ermee wilden. Hebben het paard niet aangeraakt niks, waren er wel helemaal weg van en wilden haar kopen na klinische goedkeuring. Beetje overdonderd dat het zo snel ging. Ze zou een contract opsturen en de tijd van de keuring ook. Niks gehoord. Toen ik ernaar vroeg dag later had ze het verstuurd maar niet aangekomen. Toen begonnen de bellen te rinkelen. Beide klinieken waarover ze het had (want inmiddels wel tijd doorgekregen) gebeld, maar stond geen afspraak.
Daarna 3x gebeld naar haar gebeld, niet meer opgenomen. En toen was ik er klaar mee en heb ik gemaild dat ze niet meer welkom zijn en dat ik het paard niet aan hun verkoop. Wat een rare lui heb je toch. Vinden die het leuk om iemand zo te behandelen?!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:20

Hoe verzin je dat hè, contract opgestuurd en afspraken zijn gemaakt, terwijl daar gewoon niets van waar is. Is dat een of andere psychische stoornis ofzo?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:30

Je zou het bijna gaan denken ja -O- En dan gaat het nog over een levend dier ook.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:52

Nou, ik heb er veel moeite mee dat ik mijn paard verkoop. Dan is het al pittig als het zo snel gaat en als ze dan ook nog eens zo makkelijk met je gevoel spelen frustreert dat wel. Wijze les voor de volgende keer. Gelijk gegevens opschrijven en niet meer van een Marktplaats mail en een 06 uitgaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:10

ik kreeg vanmorgen een mail dat ik duister en verdacht ben :+

iemand wil wat komen ophalen en heeft al meerdere keren gevraagd om mijn adres maar ik heb zoiets van zolang er geen vaste afspraak staat hoef je mijn adres ook niet te hebben, of is dat nu echt duister en verdacht?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:18

Alja schreef:

iemand wil wat komen ophalen en heeft al meerdere keren gevraagd om mijn adres maar ik heb zoiets van zolang er geen vaste afspraak staat hoef je mijn adres ook niet te hebben, of is dat nu echt duister en verdacht?

Ohja, hoevaal ik al gezegd heb wanneer ik wel of niet thuis ben en waar ik woon...
Niet slim en daar ben ik ook al voorzichtiger mee geworden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:20

Liannevh schreef:
Voor mij als dyslect is het wel leesbaar, of tenminste ik zie wel wat er bedoeld zou kunnen worden,haha.ik heb je citaat aangepast naar wat ik denk dat ze bedoeld.

Bedankt! Ik dacht ook zoiets, maar zonder interpunctie leest het bijzonder irritant.
Ik heb haar inmiddels weer gesproken en ze komen morgenavond even langs om naar de vogels te kijken. (Ze zijn nog te jong, dus mogen nog niet verhuizen).
Ik ben benieuwd :D De nieuwe mails waren iets makkelijker te ontcijferen :+

Edit: Alja, dat heb ik ook weleens gehad ja. De kopers mailden al in de trant van: 'Ja, we komen morgenavond even langs'.
Uh, ten eerste kwam mij dat helemaal niet uit en ten tweede vond ik dat nogal dwingend :') Ze mogen best komen kijken, maar in overleg.
Ik geef pas een adres wanneer er duidelijke afspraken zijn gemaakt.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:11

nou maandag iets besteld via een webwinkel, staat er voor 14.00 uur besteld de volgende dag geleverd.
mmmmm.....ook vandaag reed het witte busje met pakketjes mijn huisje voor bij....:(
Ik heb ze gebeld....nemen niet op, dus nu gemaild.
Het is niet erg dat het wat langer duurt, maar adverteer er dan ook niet mee.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:13

Dinsdag was natuurlijk ook een feestdag, maar dan zou het toch gisteren verzonden moeten zijn en vandaag binnen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:19

ja, maar de bevestiging/factuur vermeld het volgende:
Als uw bestelling is verzonden ontvangt u een mail met de gegevens over levering van uw bestelling.

Ook die mail heb ik nog niet gehad, dus kennelijk dus ook nog niet onderweg.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:27

is het geld wel van je rekening?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:10

ja, want ik heb betaald via ideal

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:50

Alja schreef:

Ik zou toch eerst willen weten waar ik moet zijn voor ik een afspraak maak.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:54

Woonplaats staat toch gewoon op mp? Alleen willen sommigen dus eerst je adres alvorens er een dag/tijd afgesproken is.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 23:32

Idd woonplaats staat erbij dus snap het niet zo goed... Maar ja dan gewoon maar niet!

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:44

Starbreeze schreef:
Woonplaats staat toch gewoon op mp? Alleen willen sommigen dus eerst je adres alvorens er een dag/tijd afgesproken is.

Ja, maar als het in de buurt is, dan zou ik het graag weten, dan weet ik ook wanneer ik er in de buurt kom.
Vooral als het de zelfde woonplaats is als waar ik zelf woon.
Het huisnummer interesseert mij nog niet zo, maar de straatnaam zal ik al wel prettig vinden.

En snap niet waarom mensen zo moeilijk doen erover.
Als ik iemand heb die zo moeilijk doet, dan maar niet koop ik het wel bij een ander.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:53

Ik geef bij de vraag naar het adres aan dat het in *wijk* is vlakbij *supermarkt* en dat ze het exacte adres krijgen wanneer er een afspraak gepland staat.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:46

MarvanTom schreef:
Aangezien ik mijn ouderlijk huis leeg moet maken ivm verkoop van het huis, zet ik af en toe wat items op MP.
Nu dus de klokkenafdeling.
1 voor gratis ophalen, omdat de klok het niet meer doet, maar vast voor iemand anders een leuke decoratie.
Reactie: wat er precies mis is met de klok en of ik wil verzenden.
Mijn reactie: geen idee waarom de klok het niet doet en verzenden ga ik niet doen ivm de achterlijk grote afmeting van dat ding.
Weer reactie: jammer dat ik niet weet wat er mis is en zelf woont ie in Leeuwarden en heeft geen rijbewijs of auto. Doorschemerend of ik dat ding wil komen brengen...
Ja, heel jammer, maar ik ga toch echt niet een gratis klok naar Leeuwarden rijden. :evaw:

Stiekem zit ik toch op dit soort reacties te wachten. :=

En een reactie die ik jullie niet wil onthouden.
Het gaat over de gratis op te halen klok, de ad staat op gereserveerd, morgen komt er iemand de klok halen.
Niet deze persoon, lees maar:

" GOEDEDAG ALS JE DIE KLOK NAAR MIJ KAN OP STUREN
WIL DIE KLOK WEL VAN JE HEBBEN ?????????
IK HOOR HET WEL !!!!!!! GROETJES !!!! KNAP_KNAAPJE "
ALS JE DIE GOED VERPAKT DAT DIE NIET BREEKT
IN WATTEN MET EEN PAAR STIKKER ER OP BREEKBAAR
KAN JE DIE TEGEN KOSTEN VERGOEDING STUREN
DIE IK JE DAN OOK ECHT GA BETALEN
OF HOE JIJ HET GRAAG WILT DAT IK HET DOE
WIL JE DAT KLOKJE DAN NAAR MIJ STUREN
MIJN E_MAIL = xxx@live.nl
EN MIJN ADRES OM De KLOK OP TE STUREN =
zijn adres"

_O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:04

Ik vind het ergens best schattig :=

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:08

ik zou een poppenhuis klokje opsturen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:16

Vandaag een heel schattig jochie aan de deur gehad voor een deel van harry potter, hij was er super blij mee, erg leuk dus. :D

Het ging de laatste tijd zo goed, maar helaas, 't is weer raak.
Ik had een krultang op marktplaats staan, voor 5,00, prima ding, ik gebruik 'm alleen niet meer want ik heb een kleinere aangeschaft.
Kreeg een mailtje, hoe groot 'ie was en of ze 'm kon ophalen. De grootte was goed en ze wilde er 7,50 voor betalen. Ze vroeg vervolgens naar het busstation, maar met de bus is mijn huis slecht bereikbaar. Aangegeven, versturen kon. Ze had geld overgemaakt, waarop ik een aantal mailtjes kreeg met 'is het al aangekomen' 'wanneer verstuur je het'. Heel vriendelijk geantwoord dat ik het gelijk verstuur wanneer het geld op mijn rekening staat, dat in principe een dag duurt (na 3 u overgemaakt). Nog even gecheckt of hij werkte en zo snel mogelijk verstuurd, en het begon weer.

'Hij doet het niet, hoe werkt hij'
Wederom vriendelijk uitgelegd hoe hij werkte en dat het natuurlijk eventjes duurde voordat hij helemaal warm is.
'Hij doet het niet, hij zit al in de stekker, hij werkt niet'
Had even niet gereageerd, was rond etenstijd, en jawel, een half uurtje later:
'Hij werkt niet en ik denk dat ik m naar je terug moet sturen gr'

Ja doeeeeeeei! Hij werkte gewoon, en je mag 'm lekker terug sturen maar ik ga je niet betalen. :')
What to do? Of staat zij in haar recht?
Je zult zien dat ze de krultang echt terugstuurt, want bij DHL staat je adres erop. Ook dat 'moet terugsturen' alsof ze gedwongen wordt door de goden of dat ik een niet-goed-geld-terug-producten verkoper ben. :+
Ik verkoop dingen van 60 euro waar ik geen omkijken naar heb, en spullen van 7,50 waar ik gewoon (letterlijk) 25 mailtjes in moet steken. Welkom bij marktplaats. :')

Dus, wat vinden jullie? Niks terugsturen, afwachten, akkoord gaan?

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:22

Ik zou dan ook zo iets hebben van :evaw:

Heb voor 168,60 gisteren een enorme bak met paardenspullen gekocht. Gloednieuwe dekens, hoofdstellen, transportbeschermers, meeste zelfs nog in verpakking... Geld is overgemaakt en ze zou het vandaag op de bus doen. Nu maar hopen dat ie maandag of dinsdag ook echt aankomt ;)

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 22:59

ik heb zo ooit eens een correctiebit verkocht. of ik hem even op wilde meten, dus ik een foto gemaakt van het bit met een rolmaat tussen de bitringen. Krijg ik vervolgens een mailtje of ik ook even de boog mee wil meten, want anders wist ze niet of hij ging passen.....

Aangegeven dat ik dat beste wilde doen, maar dat het massief staal is, en dus niet vormt of uitrekt, Was geen probleem, want de maat moest wel passen.

Krijg ik vervolgens na het opsturen een mail hoe hij aan het hoofdstel met hangen. En dan met tig fotos erbij... of ik even de juiste terug wilde mailen. Echt gewoon met de boog naar beneden achterstevoren in het hoofdstel. Heb de juiste foto maar teruggemaild, met daarbij de vraag of ze wel wist wat dit bit deed. Nee, maar mijn vriendin heeft dit bit ook en zij rijdt heel goed :S:S:S arm paard..

Zo ook een keer met een hoofdstel maat shet.
Past dit in een envelop? Ja hoor, los past het in een envelop, dus ik alles los in een grote envelop gedaan (anders past het niet). Krijg ik daarna een mail of ik ook de handleiding erbij heb om hem in elkaar te zetten.....

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:02

Hahaha ^^

Ik heb mijn vliegendeken op mp staan, ik hou mn hart vast ~~}>

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 23:06

Starbreeze schreef:
Hahaha ^^

Ik heb mijn vliegendeken op mp staan, ik hou mn hart vast ~~}>

helpt hij ook tegen de dazen? :Y)