zo de paardjes hebben hun rondje gehad en ik moet zeggen het viel nog mee, nu staat alles buiten en duik ik onder de douche. Rustig aan doen vandaag en buienradar in de gaten houden wanneer de regen komt, zonder al te veel donder en bliksem hoop ik.
09:30 luchttemperatuur 25.8 in de schaduw en de wind. Gevoelstemperatuur 32.6
Agossie
Geplaatst: 02-08-13 09:43
Ik zie helemaal nergens iets van onweer of regen... Alleen dat het mógelijk vannacht om 4:00 zou kunnen gaan onweren. Verder wordt het vandaag weer een inferno. Nu even alles opengegooid, maar ik zal het straks weer dicht doen om de hitte buiten te houden. Het is nu 25,5 graden in huis en prima uit te houden.
hier in huis nu al 28 graden alles dicht en gordijnen ook dicht om t koel te houden in huis... verder is t buiten al te warm voor mijn idee
quartel
Geplaatst: 02-08-13 09:58
vanmorgen om 7 uur was het lekker. Maar nu voel je de echte hitte al aan komen. Net even mijn paard buiten gedaan, voor de echthitte gaat hij weer even naar binnen. Na de hitte naar buiten en vanavond heel laat pas weer naar binnen.
Ik werd echt opgevroten door de vliegen in de wei......het is echt heel erg nu Gelukkig heb ik een spray kunnen maken die echt werkt anders bleef hij binnen.
Hitte-onweer kan zeer plaatselijk ontstaan. Daar zie he nu nog niks van op de kaart. Er ligt nu nog een blokkerend koufront op de Noordzee maar als die verstoten wordt gaat het los met mogelijk estrofex level 2, dus zeer zware windstoten tot 110 kmpu en veel neerslag en hagel. Klein kansje voor eind van de middag maar anders laat in de avond.
Onze paarden hebben vannacht heerlijk buiten gestaan. Vanmorgen om 7uur getraind en nu staan ze lekker in de chill modus op stal. Het is nu al behoorlijk warm! In Groningen vrijwel geen wind.
Goed te weten, Joolien, ik denk dat ik dan de schuiltent vanmiddag al plat maak. Ik wil namelijk niet dat de dieren die wel buiten staan met het onweer een risico lopen door mijn tent.
Shirley
Geplaatst: 02-08-13 10:21
Ik heb net een dik uur in de volle zon achter het glas in de kraan gezeten.... dan is het gewoon heerlijk buiten als je er uit mag
Beestjes blijven ook allemaal lekker bij huis, in de schaduw, met veel en koel water ... en hooi uiteraard, want ze hebben altijd wel trek, wat voor weer het ook is
In de kraan gezeten Shirley? wat voor kraan,een hijskraan? Als de wind vanmiddag gaat draaien komen er ook wolken het land binnen.En ik hoor toch echt op verschillende berichten dat er onweer en regen komt vanavond/vanacht vanuit het Zuiden. Dat kan toch ook niet anders met zo'n hitte. Leuk zo'n zomer waarbij je jezelf gewoon binnen moet opsluiten en alles dicht moet laten. Lijkt wel een straf,Eenzame opsluiting. Pfff Grafweer is dit.
gohya, ik heb inmiddels ook weer alles hermetisch afgesloten. Moet eigenlijk boodschappen doen. Paard word binnengehaald door weidegenootje. Alleen zie ik nu wel op tegen het afbreken van de tent (waar ze dus géén gebruik van hebben gemaakt... dozen... )