Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

future_vet schreef:Ik zat hier gister wel met dilemma.
De makelaar had (gezien woning onbewoond is) iemand de woning al eerder dan de kijkdagen laten zien. Die had interesse en een bod gedaan. Niet fantastisch maar OK. Nu vroeg de makelaar van ja tegen welk bod zou je de kijkdagen annuleren, want ze wilde nog wel hoger bod neerleggen.
Voelt niet goed voor ons dus gezegd dat we dat niet willen. 3 redenen:
1. Blijf t raar vinden dat makelaar zonder overleg al heeft laten bezichtigen. (Voelt beetje als inbreuk)
2. Zelf niet al te lang gelden aan de kopers kant gestaan en vond het echt heel oliebol als woningen voor de bezichtiging al geannuleerd was. Zo wil ik niet zijn. Dit is wel de doorstroom markt, maar alsnog gun ik men een eerlijke kans.
3. Is wel erg makkelijk werken voor onze verkoopmakelaar… hoeft geen 3.5 uur meer aan bezichtigingen te doen. Waar betaal je dan voer als die niet op funda hoefde.
Wat hadden jullie gedaan?
robbie88 schreef:En toch is een goed bod een goed bod, gewoon aangeven wat je graag wenst te krijgen.. hier bij de buren best veel kijkers maar maar 1 bod gehad . ( en dan heb ik het over een keurig instapklare vrijstaande woning van 4,5 ton
moonsparkle schreef:Ik lees een beetje dubbele dingen over bouwkundige keuring in bedenktijd. Aan de ene kant voor verkoper aantrekkelijker omdat het heel snel is en ze anders nog anderen kunnen benaderen. Aan de andere kant omdat er dan geen voorbehoud is kunnen mensen er gewoon nog van af zien ook als ze gewoon koudwatervrees krijgen haha.
Bij een keuring benoemen ze ook soms dingen die klein zijn of niet erg nodig maar dan schrikken mensen misschien toch van de oplopende kosten.
Ik twijfel dus als ik zou bieden op een oud huis. Misschien met keuring maar dan onder voorbehoud van als er hoge directe kosten zijn
Binnen bedenktijd zou ik dan weer een beetje bang zijn dat ik niemand op tijd kan vinden
Het misgaan op taxatie gebeurd niet zo heel vaak, maar je had dan hoop ik wel ook onder voorbehoud van financiering geboden?
Dus mijn bedrag genoemd en toen was het rond. Zij had ook als voorwaarde dat de tweede dag bezichtigen (met vier kijkers hoor, maar dat klinkt toch minder lekker) kwam te vervallen.
Berdien schreef:Ik had een vergelijkbare situatie, met als verschil dat dit wel een reguliere bezichtiging was. Diezelfde dag een bod gehad, maar dat was me te laagDus mijn bedrag genoemd en toen was het rond. Zij had ook als voorwaarde dat de tweede dag bezichtigen (met vier kijkers hoor, maar dat klinkt toch minder lekker) kwam te vervallen.
Omdat er toen echt veel appartementen de markt op kwamen, ik mijn gewenste bedrag (40k boven de vraagprijs) kreeg en ze mee kon in mijn oplevertermijn hebben we dat gedaan. Was het ook maar klaar