Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:53

Pandora2 schreef:
Pleistervaccins op komst? Goed nieuws dus voor mensen met naaldenangst.
Nog even geduld wel, de belangrijke klinische fases nemen normaal gezien nog een paar jaar in beslag.

https://www.hln.be/wetenschap/schrik-vo ... ad530a34b/

Dat idee was er enkele jaren geleden ook al :)

Super interessant zou ik dat vinden, zowel voor mensen met een angst voor naalden, als voor mensen die het geen fijn idee vinden om d.m.v. een naald buiten alle normale verdedigings-linies om een "ziekte" in het lijf te brengen.

Hoewel ik me wel afvraag hoe dat dan aan zal voelen, zo'n pleister. En hoe lang / goed dat zou moeten blijven zitten enzo :)

Wat ik me bij het meer moeten tonen van de QR-code ook afvraag, is of er ook wat meer gekeken gaat worden hoe dat dan moet met kinderen onder de 12. Of die alsnog zonder prikken of testen overal naar binnen mogen.... of dat er weer wordt gezegd bij bvb. zwemles van er mag 1 ouder / verzorger mee en laat andere kinderen thuis.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:06

pmarena schreef:
Dat gebeurt toch wel, daar maak ik me echt totaal geen zorgen over. (school, speeltuin, familie / vrienden, het eigen zwemgroepje en andere sporten....)

Maar je hoeft het natuurlijk ook niet op te gaan zoeken in een pandemie.... een beetje de contacten beperken qua wat 1 iemand in 1 keer aanhoest, dat is wel lekker :=

Ik begrijp niet zo goed waarom het jaaaaaaren geen probleem is. En nu ineens het ergste wat er is.
Echt. Ik hoor mensen zeuren over dingen waar ze vroeger niet eens over nadachten.
En op zich prima dat je over sommige dingen wat bewuster nadenkt. Maar krijg soms hee idee dat we doorslaan.
Waar men vroeger Gezondheid zei als je niesde krijg je nu een blik alsof je melaats bent en hoe je in godsnaam durft jezelf buiten te begeven!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:09

Electra63 schreef:
Ik begreep gisteren uit een interview, dat de achterliggende gedachten is, dat jonge sportieve mensen, dan nu toch wel gaan vaccineren. Zodat de vaccinatiegraad nog wat omhoog gaat.

Ja in principe zijn de meeste maatregelen er natuurlijk ook deels op gericht om mensen te stimuleren om zich te laten vaccineren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:09

Citaat:
Waar men vroeger Gezondheid zei als je niesde krijg je nu een blik alsof je melaats bent en hoe je in godsnaam durft jezelf buiten te begeven!

omdat er sinds vorig jaar een andere consequentie aan kan hangen....

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:13

Dan nog.
Zolang niemand je vol in je bek spettert…
Iedereen hoest niest of proest wel eens hoor.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:18

Needje schreef:
pmarena schreef:
Dat gebeurt toch wel, daar maak ik me echt totaal geen zorgen over. (school, speeltuin, familie / vrienden, het eigen zwemgroepje en andere sporten....)

Maar je hoeft het natuurlijk ook niet op te gaan zoeken in een pandemie.... een beetje de contacten beperken qua wat 1 iemand in 1 keer aanhoest, dat is wel lekker :=

Ik begrijp niet zo goed waarom het jaaaaaaren geen probleem is. En nu ineens het ergste wat er is.
Echt. Ik hoor mensen zeuren over dingen waar ze vroeger niet eens over nadachten.
En op zich prima dat je over sommige dingen wat bewuster nadenkt. Maar krijg soms hee idee dat we doorslaan.

Misschien omdat het weer te druk wordt in de ziekenhuizen en we besmettingen moeten beperken? :)*

Als ik dan vorige keer bij dat zwemmen dat hele groepje kinderen op een kluitje zie staan, ik hoor er in het midden 1 die steeds aan het hoesten is...( niet een keer een kuch) dan vind ik dat niet echt verantwoord in de huidige situatie :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-11-21 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:20

Needje schreef:
Dan nog.
Zolang niemand je vol in je bek spettert…
Iedereen hoest niest of proest wel eens hoor.

is ook. Ik herken dan ook helemaal niet dat ik een blik krijg alsof ik melaats ben.. ligt misschien ook aan de omgeving?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:46

Pandora2 schreef:
Pleistervaccins op komst? Goed nieuws dus voor mensen met naaldenangst.
Nog even geduld wel, de belangrijke klinische fases nemen normaal gezien nog een paar jaar in beslag.

https://www.hln.be/wetenschap/schrik-vo ... ad530a34b/

Zouden ze dit nu niet net zo snel als het "gewone" vaccin kunnen testen? Dat zou wellicht aardig kunnen helpen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:48

Ik vond het vroeger ook al vreselijk asociaal om als je ziek bent gewoon door te gaan met alles :+
En dan is er een verschil tussen een keer hoesten of niezen of continu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:58

Ik vind dat pappen en nathouden van de regering gewoon slappe hap. In het begin prima wat betreft alle regels maar ze hebben nu al lang kunnen nagaan dat hun beleid niet voldoende werkt. Komen ze weer aan met mondkapjes enz. Die helpen maar laten ze verdorie nu eens gewoon doorpakken en goed ook.
Bijna 1250 mensen in het ziekenhuis met Corona waarvan er veel voorkomen konden worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:59

MyWishMax schreef:
Ik vond het vroeger ook al vreselijk asociaal om als je ziek bent gewoon door te gaan met alles :+
En dan is er een verschil tussen een keer hoesten of niezen of continu.

Precies, iemand die echt *Kuche-kuche-kuch!* *Uche-uche-uche-uch!!* *Kuch-rochel-kuche-kuch!!* bacillen staat rond te strooien, op een plek waar die bovenop andermans lip staat en echt niet kostte wat kost hoeft te zijn..... dat heb ik nooit leuk gevonden.

En ik ben heus niet panisch voor alles. Maar wanneer het penibel wordt in de capaciteit van de zorg, dan is het wel fijn om met zijn allen een beetje verstandige maatregelen te nemen.... en als er nu dan zo'n hoesterd op 4m2 met een kluitje van 20 andere kinderen staat, dan denk ik daar toch het mijne van... laten we zeggen dat ik het absoluut niet erg vond dat die van ons nog een paar meter verderop onder de lekkere warme douche bleef hangen :=

Maar zo vind ik het ook idioot als mensen kinderen naar school of KDV sturen met waterpokken of weet-ik-wat, onder het mom van "je moet het toch een keer krijgen" of "hij/zij was al eerder besmettelijk" of "goed voor de weerstand om af en toe ziek te worden".

Laat dat lekker aan die andere ouders zelf over, of ze daar op zitten wachten...dat hoef je toch niet voor een ander te beslissen :? Hou je zieke kind lekker thuis :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:19

Volgens mij bijna geen besmettingen in de winkels maar daar dan weer die schijnheilige bij de meeste niet werkende smoelluier voor de mond... ik denk dat ik hem demonstratief op mijn hoofd ga zetten. In OV of ziekenhuizen oid prima.

Ik ben niet gevaccineerd om hiermee door te blijven. Zoals in het eerder geplaatste filmpje van die sukkel die nog wel ff aan ging kijken.

1,5 meter prima, mag van mijn altijd blijven met vreemde. Heerlijk geen mensen in je ruimte.
Met bekende binnenhuis gaat niemand dat meer doen gok ik zo.

Qr code mag van mij overal, maar zonder handhaven weinig zin.

En mensen die gevaccineerd wilden zijn zijn dat al, die gaan dat niet ineens doen of ze moeten net een naaste in de familie ziek hebben dat ze er eens over na denken. Maar dan denken ze waarschijnlijk nog dat het nep is of dat het ze niet overkomt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:27

DuoPenotti schreef:
1,5 meter prima, mag van mijn altijd blijven met vreemde. Heerlijk geen mensen in je ruimte.
Met bekende binnenhuis gaat niemand dat meer doen gok ik zo.

Gaat niemand zich meer aan houden binnenshuis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:28

Mwoah er zijn best mensen die alsnog hun prik gaan halen als het allemaal lastiger wordt om dingen te ondernemen zonder QR-code :j

En mensen die het risico eerst niet zo hoog vonden vanwege de maatregelen, en met de zomer een prik niet nodig vonden voor zichzelf, omdat het er voor hen op leek dat het wel goed zou komen allemaal. Maar die nu toch zien dat het risico verhoogt, en dan toch maar besluiten om hun prik(ken) te gaan halen.

Ik ben er zelf ook wel blij mee dat ik mijn eerste prik in de zomer heb gehaald, en de 2e een paar weken geleden. Dan zat er 3 maanden tussen ( wat een prima tussentijd lijkt te zijn voor de goede werking) en omdat ik pas net die 2e heb gehad, hoef ik niet aan een 3e om de winter door te komen *\o/*

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:35

pmarena schreef:
Mwoah er zijn best mensen die alsnog hun prik gaan halen als het allemaal lastiger wordt om dingen te ondernemen zonder QR-code :j

En mensen die het risico eerst niet zo hoog vonden vanwege de maatregelen, en met de zomer een prik niet nodig vonden voor zichzelf, omdat het er voor hen op leek dat het wel goed zou komen allemaal. Maar die nu toch zien dat het risico verhoogt, en dan toch maar besluiten om hun prik(ken) te gaan halen.

Ik ben er zelf ook wel blij mee dat ik mijn eerste prik in de zomer heb gehaald, en de 2e een paar weken geleden. Dan zat er 3 maanden tussen ( wat een prima tussentijd lijkt te zijn voor de goede werking) en omdat ik pas net die 2e heb gehad, hoef ik niet aan een 3e om de winter door te komen *\o/*

Achteraf had ik hem ook liever wat later gehad. Maar dat kan ik nket meer terug draaien. Toch voel ik me wel een stuk veiliger nu ik gevacineerd ben dus zo krampachtig vasthouden aan de regels als in het begin zal ik niet meer doen.

Een lapje voor de mond omdat het moet. Maar zo vaak schoon maken zie ik mezelf niet meer doen. En als er ergens geen controle is dan net zo makkelijk geen mondkapje

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:39

Ik heb al gezocht maar het zo snel niet kunnen vinden.

Wanmeer gaan meestal de nieuwe maatregelen in na de persconferentie?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:40

Ik lees vanaf de 6e.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:41

@Loretta: Dat snap ik dan weer niet. Als je zo stoer bent om geen mondkapje te dragen zonder dat er controle kan zijn, wees dan ook zo stoer om hem niet te dragen bij controles.
Van mij mogen er ook echt meer controles in burger komen, ook tegen het zwartrijden

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:47

purny schreef:
@Loretta: Dat snap ik dan weer niet. Als je zo stoer bent om geen mondkapje te dragen zonder dat er controle kan zijn, wees dan ook zo stoer om hem niet te dragen bij controles.
Van mij mogen er ook echt meer controles in burger komen, ook tegen het zwartrijden

Wat heeft zwartrijden met coronaregels te maken?

En de reden dat ik een mondkapje draag bij controle is om onkosten te voorkomen. Een jaar geleden droeg ik een mondkapje om besmetting of dat ik aan het verspreiden was te voorkomen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:54

Ik zag dit stukje in de krant, maar kan het volledige artikel niet lezen. Dus aangezien het gaat om 2 nederlandse wetenschappelijke diensten... heeft iemand de tekst van de 5 toekomstscenario's ?
Of het volledige artikel op HLN is ook welkom natuurlijk :)

Citaat:
Vijf langetermijnscenario’s voor het verdere verloop van de coronapandemie: van ‘griep+’ tot ‘het ergste staat ons nog te wachten’
De coronapandemie zal ons nog vele jaren in meer of mindere mate tot maatregelen dwingen. Die boodschap gaf coronacommissaris Pedro Facon vorige week toen hij stelde dat “de pandemie blijft golven tot 2023". In Nederland ontwikkelden twee wetenschappelijke organen recent vijf mogelijke toekomstscenario’s. Wij analyseren ze en legden ze voor aan onze experts. Van een onwaarschijnlijke terugkeer naar het oude normaal, tot een worstcasescenario waarin het ergste ons nog te wachten staat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:02

Omdat controleurs in burger ook mensen aan kunnen spreken dat ze een mondkapje op hun gezicht zetten.
En zodat ze ook de zwartrijders kunnen beboeten. Het is een win win situatie

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:13

Ik heb ook heel vaak mijn mondkapje af in de trein. Maar alleen als er binnen 1,5 meter niemand is of wanneer ik me echt heel naar voel. Ik wil ook best uitleggen aan de conducteur waarom dat zo is. Alleen heb je in de trein geen privacy en niet iedereen hoeft mijn privé-problemen te horen. Dus dan kies ik er voor om hem snel op te zetten als de conducteur komt (bij de NS echt bijna nooit).

Maar het is toch al niet bewezen dat de goedkope of zelfgemaakte mondkapjes ook maar iets doen. Maar goed ik wil andere mensen een veilig gevoel geven en ik draag hem dus gewoon als ik dicht bij iemand ben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:32

Als jij je in het openbaar vervoer bevindt dan heb je je te houden aan de regels van het ov.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:57

purny schreef:
Als jij je in het openbaar vervoer bevindt dan heb je je te houden aan de regels van het ov.

Ja nog steeds door de suffers die niet enten...
Lekker dan. Pak die aan maar dat durven ze niet. Want dan zijn ze weer bang voor rellen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:15

purny schreef:

Ja dat klopt. Maar ik kan ook een verklaring uitprinten waarom ik hem niet op hoef en hem dan nooit meer op doen. Dan is het niet illegaal. Doe ik het liever zo. Heb hem vaak op maar als het rustig is en/of ik me vervelend voel dan niet. :')