Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:27

Ik ben bewust alleen heen gegaan :') mijn moeder zou zich niet met mij willen vertonen omdat ik zo zenuwachtig ben. Tevens werkt alleen gaan dan ook iets beter voor mij.

Morrie

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:30

Ik word door de huisarts geprikt in 1 of ander wijkcentrum waar amper parkeerruimte is. Ga dus mooi op de fiets de volgende keer

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:31

Fitzroy schreef:
Volgens mij had ik die tip uit de Stentor hier ook al geplaatst? Kijk regelmatig online en er komen steeds andere dagen en locaties tevoorschijn

mooi thanks

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:42

Zebrastreep schreef:
karuna schreef:
Nee is afgeraden ivm eventuele reacties, geen probleem er een weekendje van te maken.

Mag wel hoor, het wordt alleen geadviseerd om niet te gaan auto rijden als je als bijwerking moe zijn hebt. Dit is meer om het risico dat je in slaap kan vallen (na de tweede vaccinatie had ik na een uurtje of 7 niet eens de puf meer om te lopen dus laat staan auto rijden) verder is het echt niet zo dat je niks mag.

Ik ben de volgende keer de dag erna vrij. Geen zin meer in herhaling van vorige week

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:45

purny schreef:
Zebrastreep schreef:

Mag wel hoor, het wordt alleen geadviseerd om niet te gaan auto rijden als je als bijwerking moe zijn hebt. Dit is meer om het risico dat je in slaap kan vallen (na de tweede vaccinatie had ik na een uurtje of 7 niet eens de puf meer om te lopen dus laat staan auto rijden) verder is het echt niet zo dat je niks mag.

Ik ben de volgende keer de dag erna vrij. Geen zin meer in herhaling van vorige week

Tweede keer was ik daar ook wel blij mee moet ik zeggen. Viel precies in mijn vrije weekend. Anders had ik mij wel ziek gemeld was niet te doen de tweede keer. Eerste keer kon werken prima

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:52

DuoPenotti schreef:
Wil mijn vriend een afspraak maken, heeft hij alleen opties ver weg.
Wil hij dichterbij moet hij de brief afwachten voor een telefoonnummer....

Jij woont hier toch om de hoek? Ik kon vorige week nog online afspreken voor in Weert.
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 27-05-21 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:53

@Zebrastreep: ik was echt doodop de eerste keer. Als mijn lichaam dit kleine beetje al als corona herkende wil ik echt niet weten wat ik meemaakte als ik het echt had gekregen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 17:54

Ik heb gisteren Moderna gehad. Pijnlijke arm nu rond de prikplek, paracetamol helpt. Verder nergens last van. Samen met een vriendin gegaan, gewoon de afspraak op dezelfde tijd gemaakt. Hier ging 50-59 op 1 dag in de sporthal van de gemeente. Is een klein half uurtje rijden voor ons en we zijn beiden geënt. Volgende keer doen we het weer zo.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:11

Alleen naar vaccinatie? Er zijn chirurgen die gaan opereren na vaccinatie. Zijn geen incidenten mee geweest hoor.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:12

Bloodymary schreef:
DuoPenotti schreef:
Wil mijn vriend een afspraak maken, heeft hij alleen opties ver weg.
Wil hij dichterbij moet hij de brief afwachten voor een telefoonnummer....

Jij woont hier toch om de hoek? Ik kon vorige week nog online afspreken voor in Weert.

Klopt, hij wil ook naar Weert, maar kon alleen naar Venlo en Oostrum.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 18:21

raket schreef:
Alleen naar vaccinatie? Er zijn chirurgen die gaan opereren na vaccinatie. Zijn geen incidenten mee geweest hoor.

Even relativeren. Er zíjn neveneffecten. Zowel van het vaccin als van een prik op zich. De overóvergrote meerderhed heeft nergens last van doch een niet verwaarloosbaar aantal wordt lichtelijk niet goed. Daarom wordt híer ook iedereen verzocht 15 -30 muniten te wachten in/bij het centrum voor naar huis te gaan.
Als je weet dat te vaccineren persoon wat gevoelig of onzeker is, lekker samen gaan.

Ikzelf fiets een kwartiertje na bloed geven naar huis, doch mijn ene vriendin is echt een paar uur flauwtjes; kan beter gereden wórden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:10

Oké, maar om mensen nu vooraf angst in te boezemen...

Ik vermoed dat ik meer covid-vaccinaties heb gezet dan jullie. En die wachttijd is voor acute reacties(niet voorgekomen bij ons).

Het gros kan prima alleen komen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:14

Wij zijn ook.allebei alleen gegaan

Tweede keer ga ik ook.alleen

Ze vinden mij vanzelf wel.als het mis gaat

Maar ja als.excuus voor een vakantie zou ik het ook zeggen

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:39

Huh had ik niet alleen naar mijn vaccinatie moeten komen? Want daar werd niets van gezegd.
Op de zenuwen na niets waardoor ik niet zelf heen en terug kon rijden.

Ow ja ik reageerde hier niet meer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:42

Ik heb er niet eens over nagedacht om iemand (partner) mee te vragen.
Nu kan ik het lopen, maar ik denk daar niet eens over na.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 19:43

DuoPenotti schreef:
Fitzroy schreef:
Volgens mij had ik die tip uit de Stentor hier ook al geplaatst? Kijk regelmatig online en er komen steeds andere dagen en locaties tevoorschijn

mooi thanks

Prullenbak vaccin of wat anders? Ik zie geen posts van Fitzroy.. Ah gevonden in andere topic
Fitzroy schreef:
In de Stentor heb ik daar een stukje over gelezen. Een tip hoe je evt. andere data en locaties kunt krijgen.
https://www.destentor.nl/nijmegen/prika ... ~a687d9be/

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:07

karuna schreef:
Nee is afgeraden ivm eventuele reacties, geen probleem er een weekendje van te maken.

Bijzonder weer....

Ik ben ook gewoon alleen geweest met de auto...mijn moeder 76 op de fiets en mijn man ook gewoon met de auto

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:09

Het is toch ook gewoon gezellig samen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:12

Sizzle schreef:
Het is toch ook gewoon gezellig samen?

Ik denk dat mensen helemaal gek worden als ze met mij meegaan :')

Ik ben zo'n stresskip met prikken , ik val bijna flauw of raak in paniek. Als ik alleen ben , kan ik mijzelf nog enig sinds vertellen dat ik normaal moet doen want ik ben alleen.

Maar vond de rode kruis medewerkster de tweede keer wel heel erg prettig. Wat een leuk mens was dat , heel leuk even mee gepraat. Heb haar uiteraard ook even flink bedankt voor het geruststellen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:18

Nou gezellig 1ste keer mee omdat we gelijk met honden gingen wandelen

Je zit ruim half stom te wachten in auto

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:22

Wat maakt iedereen zich druk. 8)7 niks anders te doen? Mijn hemel. :roll: Het is ruim 1,5 uur rijden enkele reis en aardig laat op de dag ook. Met wachten erbij is het zo tegen 2100 uur. Dan nog terug 1,5 uur minstens over een aardige rotweg groot deel binnendoor. Nope als het niet hoeft liever niet. En het is een stuk gezelliger met zijn tweeen. Ik ben wachten wel gewend en vind dat ook totaal niet erg.
Dat jullie allemaal liever alleen gaan nou en. Daar maak ik me toch ook niet druk over. Pfffff :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:26

Het is gewoon dat jij altijd wat bijzonders hebt, Karuna. Het wordt helemaal niet afgeraden, alleen kies je er zelf voor zo ver weg te gaan en ja, dan zouden wij dat ook gezellig samen doen. Maar zeg dan niet dat het wordt afgeraden ...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:28

Lees je eigen berichten eens terug
In jouw regio zaten ggders uit de neus te vreten omdat er geen mensen kwamen en nu 140km verderop
Terwijl bv Zwolle nog geen week wachttijd heeft
150km is bijna Oost naar west Nederland

Uniek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:31

MoniqueT schreef:
Het is gewoon dat jij altijd wat bijzonders hebt, Karuna. Het wordt helemaal niet afgeraden, alleen kies je er zelf voor zo ver weg te gaan en ja, dan zouden wij dat ook gezellig samen doen. Maar zeg dan niet dat het wordt afgeraden ...

Nou dat, sowieso alleen een lokatie op 120 km.. Hoe dan..

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 20:35

DuoPenotti schreef:
Bloodymary schreef:

Klopt, hij wil ook naar Weert, maar kon alleen naar Venlo en Oostrum.

Ah, dan zal het nu waarschijnlijk drukker zijn. Ik kon met mijn bouwjaar vorige week donderdag boeken, maar ook pas voor 7 juni. Kreeg dat als eerste optie.