Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Elnienjo sorry maar dat is een kortzichtige en haatdragende mening..
Geen enkel geloof is haatdragend, de mensen maken dat er van..
Maar wij waren ook niet zo heilig hoor met bv 80jarige oorlog en kruistochten
purny schreef:Hoe weet je dat deze mensen besmet zijn als ze niet getest zijn?
Pandora2 schreef:Wij ( belgie ) hadden de voorbije weken ook al dagen met om en rond de 12.000 nieuwe besmettingen
SusanH schreef:In de zorg krijg je geen sneltest hoor. Gewoon via de teststraat, en ruim een dag wachten op de uitslag. Nu had ik vrij deze week. Maar stel dat ik wel had moeten werken. Dan had ik er van zondag tot woensdag ochtend uit gelegen want ik kreeg dinsdag avond laat de uitslag. Dat zijn 4 hele dagen. Terwijl je met een sneltest in 1 kwartier de uitslag weet. Ik vind dat ze sneltesten veel meer in moeten zetten. Nu zijn er alleen commerciële partijen waar je zo'n test kan laten doen. En dat varieert van 80 tot soms zelfs dik over de 100 euro.
Denise_Storm schreef:Er is een verschil tussen een sneltest en een test met prioriteiten.
Via de GGD kan zorgpersoneel en onderwijs zich laten testen met een prio test. Je krijgt dan (is het streven) binnen 24 uur de uitslag.
Een sneltest wordt nog niet gebruikt door de GGD. Bij een sneltest heb je heel snel de uitslag (met een kwartier kan je dan de uitslag hebben). Deze test moet je betalen (sommige werkgevers kiezen ervoor om zo’n test te vergoeden, omdat het vaak goedkoper is dan een werknemer onnodig thuis laten zitten).