Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:35

Om op corona terug te komen, het gaat echt niet de goede kant op. 8764 besmettingen en 232 nieuw opgenomen patiënten. Het is nogal wat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:39

poeh, tot zover de afname van stijging... Niet heel hoopvol dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:40

oliebol dat is idd veel..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:41

Misschien wat achterstallig werk van de afgelopen dagen?

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:42

Vermoed dat we dit weekend of na het weekend richting de 10.000 gaan... De maatregelen helpen tot nu toe helemaal niks. Ziekenhuizen krijgen ook steeds meer problemen. Ow en de bubbels van voetbal schijnen ook niet te helpen dus laat dat ook stoppen dan zijn die sneltesten weer beschikbaar voor de vitale beroepen die het echt nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:43

Zou me niks verbazen idd.. Ik vind wel dat de sterfgevallen niet hoog zijn. In april waren het er soms 100+ per dag en nu?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:43

En dan heb je dus ook nog de mensen die nu misschien niet bij ggd getest zijn

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:45

moonsparkle schreef:

maar die besmettingen moeten wel gemeld worden bij de GGD dus die zijn meegenomen in de cijfers.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:45

Wij ( belgie ) hadden de voorbije weken ook al dagen met om en rond de 12.000 nieuwe besmettingen :7

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:46

Echwel schreef:
Elnienjo sorry maar dat is een kortzichtige en haatdragende mening..
Geen enkel geloof is haatdragend, de mensen maken dat er van..
Maar wij waren ook niet zo heilig hoor met bv 80jarige oorlog en kruistochten

Dat klopt zeer zeker, maar gelukkig is dat toch een stuk afgezwakt inmiddels. Bovendien hoeven we volgens mij niet bang te zijn dat er iemand vanuit de zwartekousengemeenschap met 'n hakbijl heidenen gaat omleggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:47

Fitzroy schreef:
Om op corona terug te komen, het gaat echt niet de goede kant op. 8764 besmettingen en 232 nieuw opgenomen patiënten. Het is nogal wat.

Schrikbarend! |(

purny

secricible schreef:
moonsparkle schreef:

maar die besmettingen moeten wel gemeld worden bij de GGD dus die zijn meegenomen in de cijfers.

Hoe weet je dat deze mensen besmet zijn als ze niet getest zijn?

Fitzroy

Relaxed, ik vond het juist weer veel met 59 doden. Ook dat loopt op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:48

purny schreef:
Hoe weet je dat deze mensen besmet zijn als ze niet getest zijn?

Misschien begreep ik moonsparkle verkeerd, maar die bedoelde toch dat mensen niet bij de GGD getest zijn, maar via een commercieel bedrijf?
In dat geval: een commercieel bedrijf is verplicht om positieve testen door te geven aan de GGD, de GGD doet ook de opvolging er van (of wat daar nog van over is nu met deze drukte)

Pandora2 schreef:
Wij ( belgie ) hadden de voorbije weken ook al dagen met om en rond de 12.000 nieuwe besmettingen :7

ik wilde reageren dat België ook een stuk groter is dan NL, maar realiseer me zojuist dat België minder inwoners heeft dan NL. Geen idee waar die realisatie ineens vandaan komt :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:49

Oh zo!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:50

Ja dat bedoelde ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:51

Fitzroy schreef:
Relaxed, ik vond het juist weer veel met 59 doden. Ook dat loopt op.

Ok, ik had het artikel nog niet gelezen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:54

Er zitten wel meldingen van eerdere dagen tussen staat op het Ad.nl

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:54

In de zorg krijg je geen sneltest hoor. Gewoon via de teststraat, en ruim een dag wachten op de uitslag. Nu had ik vrij deze week. Maar stel dat ik wel had moeten werken. Dan had ik er van zondag tot woensdag ochtend uit gelegen want ik kreeg dinsdag avond laat de uitslag. Dat zijn 4 hele dagen. Terwijl je met een sneltest in 1 kwartier de uitslag weet. Ik vind dat ze sneltesten veel meer in moeten zetten. Nu zijn er alleen commerciële partijen waar je zo'n test kan laten doen. En dat varieert van 80 tot soms zelfs dik over de 100 euro.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:57

Dit is te verwachten, niet fijn maar de maatregelen van vorige week dinsdag hebben volgende week pas effect , hopelijk en geen dag te laat.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:58

Er is een verschil tussen een sneltest en een test met prioriteiten.

Via de GGD kan zorgpersoneel en onderwijs zich laten testen met een prio test. Je krijgt dan (is het streven) binnen 24 uur de uitslag.

Een sneltest wordt nog niet gebruikt door de GGD. Bij een sneltest heb je heel snel de uitslag (met een kwartier kan je dan de uitslag hebben). Deze test moet je betalen (sommige werkgevers kiezen ervoor om zo’n test te vergoeden, omdat het vaak goedkoper is dan een werknemer onnodig thuis laten zitten).

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 14:58

Ik ben gewoon getest in het ziekenhuis waar ik werk. 2e x positief.
Die resultaten worden doorgegeven aan de ggd. Het is namelijk een meldplichtige ziekte. Dus iedereen die testen afneemt is verplicht besmettingen te melden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:00

SusanH schreef:
In de zorg krijg je geen sneltest hoor. Gewoon via de teststraat, en ruim een dag wachten op de uitslag. Nu had ik vrij deze week. Maar stel dat ik wel had moeten werken. Dan had ik er van zondag tot woensdag ochtend uit gelegen want ik kreeg dinsdag avond laat de uitslag. Dat zijn 4 hele dagen. Terwijl je met een sneltest in 1 kwartier de uitslag weet. Ik vind dat ze sneltesten veel meer in moeten zetten. Nu zijn er alleen commerciële partijen waar je zo'n test kan laten doen. En dat varieert van 80 tot soms zelfs dik over de 100 euro.

Wat mij betreft mogen ze ook vaart gaan zetten achter de blaastest en sneltest. Blaastesten zijn wel besteld dus hoop dat die over een paar weken wel echt mee gaan doen in de teststraat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:03

Denise_Storm schreef:
Er is een verschil tussen een sneltest en een test met prioriteiten.

Via de GGD kan zorgpersoneel en onderwijs zich laten testen met een prio test. Je krijgt dan (is het streven) binnen 24 uur de uitslag.

Een sneltest wordt nog niet gebruikt door de GGD. Bij een sneltest heb je heel snel de uitslag (met een kwartier kan je dan de uitslag hebben). Deze test moet je betalen (sommige werkgevers kiezen ervoor om zo’n test te vergoeden, omdat het vaak goedkoper is dan een werknemer onnodig thuis laten zitten).

Ik ga dat wel vragen aan de werkgever. Wij hebben in onze woonplaats iemand die sneltesten uitvoert, en de uitslagen ook direct correspondeert met de GGD. Stel je test positief pakt de GGD het verder op.

Ik heb trouwens niet binnen 24 uur de uitslag gehad. En ik hoop ook op de blaastest ik vond dat stokje niet fijn. Maar goed als het nog eens moet dan moet het maar.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 15:24

Ik blijf er bij dat door alleen de horeca te sluiten en verder alles door te laten gaan zoals nu, dit virus echt niet af gaat nemen. En dat vind ik dan weer erg sneu voor de horeca.