Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sclimpre schreef:MarlindeRooz schreef:
En als die 1e persoon dan in de supermarkt werkt? En elke dag honderden mensen ziet. En als de vaste bezoeker van de buurvrouw nou op de corona afdeling in het ziekenhuis de lakens wast? En als persoon nummer drie dikke schijt heeft aan de 1,5 meter. Dan heb je dikke kans dat die mensen besmet worden. En dit terwijl er niet genoeg capaciteit was toen.
In een eerste fase vond ik de lockdown de goede oplossing.
Maar ik vind dat het veel te lang geduurd heeft voordat mensen in een verzorgingsinstelling terug bezoek mochten hebben. Bezoek werd als 'gevaarlijk' aanzien, terwijl besmetting evengoed via het personeel binnenkwam. Je kan toch van 1 vaste bezoeker vragen het bezoek kort te houden zijn gezond verstand te gebruiken? Nee daar heb je geen controle op. Van het personeel vraag je ook hun gezond verstand te gebruiken, en daar heb je evenmin controle op.
neetoch schreef:Ik weet wat een verschrikkelijke ziekte dementie is. En toch zou ik dat zolang als dat het kan op mij proberen te nemen. Maar bij zoiets gaat ze ook niet meer het verzorgingstehuis in, dan wordt het een verpleegtehuis toch? Ik ben inderdaad geen ziekenverzorgende. Het is trouwens niet eens echt mooi van mij hoor, maar ik vind wel dat ik dan na al die jaren wel eens het kwartje naar haar kant mag laten opvallen ipv altijd maar andersom door mijn ziekte.
Ik heb het idd met lede ogen aangezien hoe dit nu met onze oudjes is gegaan met de corona en ja ik vind het mensonterend wat er is gebeurd. In mijn beleving is het ook geen beschermen van de ouderen geweest, als je ze opsluit met de verzorgers die zonder bescherming wel in en uit mochten. Ik weet daardoor gewoon nu heel zeker dat ik dat niet ga willen voor mijn moeder, want er komt echt wel weer een ander virus die zo rond zal gaan met hoe dat de wereld er tegenwoordig uitziet.
nynke55 schreef:Ik vind het niet asociaal. Hoe lang ben je nu bij een tandarts, half uurtje? Dus gewoon thuis naar het toilet. Restaurant vind ik wat anders, daar zit je toch zo een paar uur. En ik kan niet oordelen over hoe druk een assistente het heeft, dus of ze daar tijd voor heeft? Geen idee.
SusanH schreef:Ik ben blij dat ik geen mondkapje op hoef. Ik zou het niet fijn vinden om er de hele dienst mee te moeten lopen. Groot deel van mijn werk bestaat uit gesprekjes met clienten. Dat is met een mondkapje op vrij lastig. Omdat ik niet goed verstaanbaar ben, en omdat je een groot deel van de mimiek mist.
SusanH schreef:Ik ben blij dat ik geen mondkapje op hoef. Ik zou het niet fijn vinden om er de hele dienst mee te moeten lopen. Groot deel van mijn werk bestaat uit gesprekjes met clienten. Dat is met een mondkapje op vrij lastig. Omdat ik niet goed verstaanbaar ben, en omdat je een groot deel van de mimiek mist.
Marie_Anne schreef:Ik vind het niet gek of asociaal, maar ik vind wel dat ze dat van te voren in een mail kunnen melden. Samen met de andere maatregelen, zodat je goed op de hoogte bent voor je afspraak.
nynke55 schreef:Ik vind het niet asociaal. Hoe lang ben je nu bij een tandarts, half uurtje? Dus gewoon thuis naar het toilet. Restaurant vind ik wat anders, daar zit je toch zo een paar uur. En ik kan niet oordelen over hoe druk een assistente het heeft, dus of ze daar tijd voor heeft? Geen idee.