Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:46

Hier extra veel mensen die inderdaad in de buurt blijven, het is dus extra druk in het aangrenzende park waar normaal vooral mensen met hun hond uit de wijk komen, nu veel skeeleraars, hardlopers, mensen met kinderen, zouden ze misschien naar het bos zijn gegaan waar wel meer ruimte is, gaan ze nu allemaal naar het park in de buurt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:47

Frisse neus kan je ook in je omgeving halen. Hoef je niet heen aangezien er met klem is aangegeven om niet naar het strand te gaan.
Ik heb ook geen balkon of een tuin. En ik ga ook niet naar het strand

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:50

Wij wonen tijdelijk in een huurwoning en hier ook nauwelijks tuin. De kinderen spelen buiten en wij gaan er hier in de buurt af en toe uit voor een wandeling met de hond of ik ga skeeleren. Hou echt wel rekening met afstand, zie hier ook wel mensen hetzelfde doen. Maar geen groepen of rijen achter elkaar aan ofzo. Denk dat dat prima kan zo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:53

Christiene schreef:
Mooi weer dus wat kan wel.. juist ergens gaan wandelen buiten of fietsen... Met de auto maar ergens heen en hoppa nog een drukte.

Het valt me hier nog mee kwa fietsers geen groepen meer dat was 2 week terug wel anders.

Dat valt mij vandaag ook op. Altijd veel wielrenners en mountainbikers hier, nu minder en met 2 hooguit 3 personen i.p.v. +10. Maar er rijdt hier ook steeds politie op de motor en met de auto rond om daarop toe te zien.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:53

De update is vroeg vandaag:

164 nieuwe doden
336 nieuwe opnames

Bron: NOS

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:55

Ik fiets ook alleen een rondje hier in de omgeving, ga geen drukke plekken opzoeken

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 12:58

Yaralisa schreef:

164 nieuwe doden
336 nieuwe opnames

Aantal opnames is wel een stuk minder! Aantal dode diep triest :(

fjordjes

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:06

Net te horen gekregen dat de oma van m'n man het coronavirus heeft en dat ze er waarschijnlijk niet meer bovenop komt. Afscheid nemen gaat helaas niet meer. Het ergste is nog dat m'n schoonmoeder en tante van m'n man haar al ruim 8 jaar niet hebben gesproken vanwege een grote ruzie in de familie. Ik vind het vreselijk dat we gewoon niks meer kunnen doen en vreselijk voor m'n man dat hij geen afscheid meer kan nemen, ben helemaal uit m'n doen...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:21

Weer een hoop mensen overleden :(

Ik vraag me wel af nu het aantal opgenomen mensen wat af neemt, mensen overlijden of worden beter, hoe zou het nu gaan met de ic capaciteit.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:25

fjordjes schreef:
Net te horen gekregen dat de oma van m'n man het coronavirus heeft en dat ze er waarschijnlijk niet meer bovenop komt. Afscheid nemen gaat helaas niet meer. Het ergste is nog dat m'n schoonmoeder en tante van m'n man haar al ruim 8 jaar niet hebben gesproken vanwege een grote ruzie in de familie. Ik vind het vreselijk dat we gewoon niks meer kunnen doen en vreselijk voor m'n man dat hij geen afscheid meer kan nemen, ben helemaal uit m'n doen...

Sterkte

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:31

fjordjes schreef:

tsja dan waren die paar weken ook niet genoeg als ze er al acht jaar mee gewacht hebben. Het is karma toch bij dat soort dingen, je bent altijd te laat als je er niets aan doet en met acht jaar... is een heleboel genoeg tijd gehad

sterkte voor jullie

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:41

Cer schreef:
Omdat die mensen misschien de hele week binnen hebben gezeten, en geen tuin hebben en even een frisse neus willen halen?
Omdat ze op het strand misschien makkelijker 1,5 bij elkaar uit de buurt kunnen blijven, dan in een park (wat vnl toch dicht is) of op een stoep?

Die surfers zullen wellicht van een school zijn, die geven niet het goede voorbeeld (en ze zijn nogal makkelijk herkenbaar), maar goed, zolang ze 1,5 bij elkaar uit de buurt dobberen... mag het of mag het niet? Het is niet noodzakelijk, dus ik zou zeggen van niet..

De promenade leek aardig leeg.. de parken ook.. triest gezicht, maar ja, noodzakelijk. Het is daar echt te krap.
Qua scheveningen, als er een max op het OV zit,en op de parkeerplaatsen, kun je er alleen komen als je erheen kan fietsen of lopen, dus het zullen misschien ook veel locals zijn? Scheveningen staat niet bekend om zn brede straten en vele tuinen, dus misschien dan even naar het strand? Zoiets?

Ja echt hè, ik zit ook gewoon thuis nu, maar ik werk door de week nog buiten de deur en heb mijn paarden waar ik nog dagelijks heen ga.
Ik kan me zo voorstellen dat mensen na een week thuis er even uit willen. Je zou maar op een flat (zonder balkon) wonen of met een groot huishouden van 5+ mensen bij elkaar op de lip en geen echte ruimte voor jezelf hebben gehad de hele week.

Ik kan me zo voorstellen dat mensen even de natuur op willen zoeken. Nou dan blijf ik met liefde overdag binnen, zodat er meer ruimte voor hen is om er uit te gaan.

Al dat wijzen met een vingertje naar elkaar, pfff ik wordt er moe van. Probeer je eens in de ander te verplaatsen. Ik zeg niet dat het altijd verstandig is (of het meest verstandig) is waar mensen voor kiezen. Maar ik vind het echt niet onbegrijpelijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:51

Yaralisa schreef:

164 nieuwe doden
336 nieuwe opnames

Gisteren: 502 opnames. Het is weekend, maar corona lijkt me spoed.
Er is vertekening mogelijk, maar de trend lijkt nog steeds te dalen.

Ook het aantal IC opnames schijnt te dalen - hopelijk komen we niet in 'code zwart' terecht: voor iedereen die de behandeling aan lijkt te kunnen maken we een plaats.

Nu volhouden met het mooie weer!
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 04-04-20 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:52

Mijn verplaatsing in de ander is dat ik geen grote groepen en plekken op ga zoeken omdat er daar zeker meer mensen komen.
Frisse lucht kun je ook ergens anders halen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:54

purny schreef:
Frisse neus kan je ook in je omgeving halen. Hoef je niet heen aangezien er met klem is aangegeven om niet naar het strand te gaan.
Ik heb ook geen balkon of een tuin. En ik ga ook niet naar het strand

Goedzo, dikke pluim voor jou +:)+
Ik zit ook binnen hoor :j morgen mag ik weer even naar buiten van mezelf

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:55

Ik hoop dat t doorzet. Of het weekene invloed heeft, ik hoop t niet. Maar vorige week kregen we op maandag ook nog een aardige correctie

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:57

Ik hoop ook dat de aantal opnames blijven dalen. En dat het aantal sterfgevallen naar beneden gaat

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:59

Ben bang dat de sterfgevallen nog wel even doorloopt. Als ze gemiddeld 3 weken op de ic

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:59

https://www.stichting-nice.nl publiceert dagelijks de updates over de IC situaties, wel 1 a 2 dagen achter met de administratie, maar zo krijg je een beetje een beeld van hoe het nu op de IC's is qua capaciteit.

moonsparkle schreef:
Weer een hoop mensen overleden :(

Ik vraag me wel af nu het aantal opgenomen mensen wat af neemt, mensen overlijden of worden beter, hoe zou het nu gaan met de ic capaciteit.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:02

Joltsje schreef:
Ben bang dat de sterfgevallen nog wel even doorloopt. Als ze gemiddeld 3 weken op de ic

Het word eerst erger voordat het minder word. Volgens mij waren dat de woorden van Boris Johnson

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:05

Gecondoleerd Lau
Sterkte

Hier is het rustig in de buurt.
Iedereen zit wel lekker buiten in de achtertuin zo te horen.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:07

Hier in Den Haag is het echt gewoon alsof het normale leven gewoon door gaat, hoe dan _-:(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:18

Lau_ schreef:
Hier in Den Haag is het echt gewoon alsof het normale leven gewoon door gaat, hoe dan _-:(

Gecondoleerd.

Ik kan daar ook zo geïrriteerd om worden. Luister dan eens gewoon. Misschien krijgen we morgen wel weer een NL alert.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de weekcijfers... we krijgen nu cijfers per dag maar het zou misschien ook overzichtelijker zijn dat we te weten komen hoeveel mensen het in een week tijd krijgen/zijn opgenomen of zijn overleden.
Toch maandag eens uitzoeken..

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:23

Lau_ schreef:

Er staat in het ad, dat er drukte heerst langs de kust en in bossen.. mensen snappen het echt niet.. blijf gewoon in je eigen omgeving.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:26

Idd ik maak ook een ommetje. In mijn eigen buurt. Kom ik vaak niet eens iemand tegen. Of hooguit een handje vol mensen zodat je ruim voldoende afstand kan houden.