Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 22:36

_Mir schreef:
Ik ging iets ophalen via marktplaats.

De deur ging open.. flinke rookwalm in mijn gezicht. Ik zei meteen, ik ruik dat hier gerookt wordt dat ben ik vergeten te vragen. Uiteindelijk heb ik het wel meegenomen en buiten neer gezet meteen. De lucht is er al grotendeels af gelukkig.

Maar zo kocht ik ook ooit een kleedje van rokers. Ik rook dat direct in de auto.. maar om nou terug te rijden ? Het was niet duur. Een keer gewassen en toch maar weg gegooid.

Even wassen met Wasparfum en dan ruik je niks meer ;-)

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:02

Oh bah, herkenbaar. Ik had eens een opklapbed gekocht via marktplaats en dat kwam ook bij een roker vandaan. Het was een logeerbed dus ik wilde het matras er eigenlijk op laten liggen, maar die lucht! Van alles geprobeerd, maar je bleef het ruiken. Uiteindelijk bij de IKEA een nieuw matras ervoor gekocht. Als ik dat had geweten, had ik het hele bed gelijk bij de IKEA gehaald.

Ook eens iets handgemaakts online gekocht en ook dat rook naar rook. Ik vind dat echt smerig en ook wel iets wat ik nu soms navraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:15

Bij mijn ouders in de berging lagen nog oude eettafel, 4 stoelen m, badkamerkastje en kledingkast van mijn oude appartementje en dat moest weg dus afgestoft en op mp gezet onder mom van elke euro is er 1 en scheelt ons ritme kringloop oid.
Had niet verwacht het te verkopen of gratis eventueel maar ik kreeg voor alles heel net bod wat meer was dan ik had gehoopt.
Alleen kledingkast is er nog, had op de eettafel eerst een bod van €20, akkoord mee gegaan, duurde even voor ze kwam, maar toch niet meegenomen, in de tussentijd voor zij kwam had ik al 2 boden hoger dan dat gehad maar dacht ik hou mij netjes aan de afspraak, dan maar €10 minder…
Dus die vrouw wou hem niet en heb de andere 2 benaderd, 1 reageerde helemaal niet en degene met het hoogste bod heeft m vandaag opgehaald, dus toch voor het hoogste bod verkocht _O-

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:05

Mag ik jullie om advies vragen?

Ik heb wat op marktplaats staan.
1,5 week geleden benaderd door iemand die interesse had.
Ze was meteen aardig drammerig, maar goed. Ze vroeg of ze de 23e kon betalen. Nou prima, maar dan wel een deel aan betalen, 10% van het totaalbedrag incl vzk.
Ze had meteen €20 over gemaakt.

Paar dagen geleden stuurde ze me bericht dat ze er vanaf zag. Ik had het nog niet gelezen en een uur later had ze bericht gestuurd dat ze het toch wil hebben en de 23e betaald.

Vanavond opeens bericht dat ze heel veel rekeningen heeft gekregen en haar aanbetaling van €20 terug wil.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb het dus in totaal 1,5 week gereserveerd gehad voor haar...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:09

Nee. Jij hebt het voor haar gereserveerd en daarom niet aan een ander verkocht. Haar probleem dat ze blijkbaar slecht met geld om kan gaan en impulsaankopen doet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:11

Aanbetaling is aanbetaling en zou ik niet teruggeven dat is juist zodat mensen het kopen

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:12

Nee. Aanbetaling is niet voor niets een aanbetaling. Als ze schijnbaar al zo krap zat, had ze van tevoren moeten bedenken dat het nog wel eens niet zou lukken.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 22:27

Je hebt alle recht om het te houden maar persoonlijk zou ik het er vanaf laten hangen of je het makkelijk aan een ander kan verlopen. Als je het voor die 200 euro zo kwijt bent aan een ander dan zou ik het terugstorten.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 23:47

Bedankt! Ik heb gezegd dat ik de aanbetaling houd. Het is niet iets wat makkelijk verkoopt. Nu zegt ze morgen de rest over te maken... Pff haha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:10

Amy223 schreef:
Bedankt! Ik heb gezegd dat ik de aanbetaling houd. Het is niet iets wat makkelijk verkoopt. Nu zegt ze morgen de rest over te maken... Pff haha.

Voet bij stuk houden he, want je zal nog wel 3x een ander bericht krijgen.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 07:46

Amy223 schreef:

Heeft zich in de tussentijd een andere potentiële koper gemeld?
Dus had ze pech gehad als ze niet had gereserveerd?

Ben beniewd of je de rest nog binnen krijgt.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 08:50

Nee nog geen potentiële nieuwe koper. Ik heb nu gezegd dat ik het restbedrag vandaag wil hebben. Zo niet houd ik de aanbetaling en mag ze verder zoeken. Ze stuurt me ook echt 6 berichten achter elkaar met hele verhalen dus ik ben er klaar mee haha :')

Edit, oké heel bijzonder, het bedrag staat nu al op m'n rekening :')

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 22:26

Sommige mensen op MP sporen niet.
Ik heb gratis paardenmest erop staan op basis van strokorrel.
Reageert er vanavond iemand die schrijft ik wil wel een paar zakken.
Dus reageer ik terug prima laat maar weten wanneer je komt.
Duurt het even komt die met de vraag of het ook naar paarden ruikt.
En dan moet je netjes blijven, had even de neiging om te zeggen, nee hoor het ruikt naar bloemetjes.
Dus hij zag er toch maar vanaf want anders hadden de buren er last van.
Dus heb hem succes gewenst met een zoektocht naar geurloze grond verbeteraar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 16:59

astrea _/-\o_ _O- _O- _O-

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:27

Ik heb nu al 5x deze week een reactie gehad op een advertentie met de vraag "waar woont u?" of "in welke regio woont u?". Als ik bij mijn advertenties kijk zie ik gewoon standaard mijn woonplaats vermeld? Overigens ook als ik zelf naar advertenties zoek zie ik gewoon de woonplaats eronder staan. Is dit op de telefoon anders ofzo? Je kijkt toch naar de plaats/regio voor je op iets reageert?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 14:33

Pearlx schreef:
Ik heb nu al 5x deze week een reactie gehad op een advertentie met de vraag "waar woont u?" of "in welke regio woont u?". Als ik bij mijn advertenties kijk zie ik gewoon standaard mijn woonplaats vermeld? Overigens ook als ik zelf naar advertenties zoek zie ik gewoon de woonplaats eronder staan. Is dit op de telefoon anders ofzo? Je kijkt toch naar de plaats/regio voor je op iets reageert?

Ik vraag het ook vaak, al iets te vaak gehad dat de woonplaats toch ineens aan de andere kant van het land was.. of toch verder weg dan de aangegeven woonplaats ivm verhuizing en niet aangepast nog.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 15:53

Artimes schreef:
Ik vraag het ook vaak, al iets te vaak gehad dat de woonplaats toch ineens aan de andere kant van het land was.. of toch verder weg dan de aangegeven woonplaats ivm verhuizing en niet aangepast nog.

Ja in het geval van voor de zekerheid vragen of het echt dichtbij is snap ik het, maar deze mensen wonen bij voorbaat al aan de andere kant van het land en dan krijg ik alsnog "Oh dat 200km bij mij vandaan!" Of "Oh dar is aan de andere kant van NL". Dan heb ik zoiets van dat staat toch gewoon in de advertentie?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:27

Nee dat klopt, het is idd niet mijn eerste vraag :D wel bizar dat je het zo vaak achter elkaar hebt gehad op één advertentie :x

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 16:43

Wat ik ook wel raar vind: iemand zet iets te koop, ik stel er diezelfde dag een vraag over, en vervolgens krijg ik als antwoord "ik kan volgende week pas meten, want we zijn nu even weg". Waarom zet je dingen online als je op vakantie gaat?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 19:06

Ik had vandaag weer een fijne…

Half 3 bericht gestuurd en meteen goed contact afgesproken voor de zelfde dag 16:00 (anderhalf uur later dus)
Sta ik daar, rolluiken dicht. Twee keer aangebeld, bericht via marktplaats. Geen gehoor. Dus weer weg gegaan, 3 kwartier later bericht. “Oh sorry ik was achter” :(

*stop hem nu maar…. Ik zoek wel verder :Y) *

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:18

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:31

Ik heb even gegoogeld en vond dit artikel https://nos.nl/l/2270161

Ik vind het een mooi idee en het is toch fijn als iemand het kan hergebruiken en het niet vernietigd wordt

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:50

Amber_anne schreef:
Ik heb even gegoogeld en vond dit artikel https://nos.nl/l/2270161

Ik vind het een mooi idee en het is toch fijn als iemand het kan hergebruiken en het niet vernietigd wordt

Ik had echt geen idee dat grafzerken hergebruikt werden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 23:59

Ik zou ze ook nog wel gaaf vinden om te hebben maar ik zou niet weten wat ik ermee moet, en ik heb zat kennissen die ze ook wel gewoon in de tuin zouden zetten O:)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 07:21

Wat mooi dat ze gerecycled kunnen worden! Nooit geweten en goed idee!