Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:35

Flying_Angel schreef:
Ik vind het wel altijd lastig hoe ik het moet noemen. Want ik ben bijna 8 jaar samen, we hebben een kindje en wij gaan nooit trouwen, dus ik moet altijd 'mijn vriend zeggen'. Voor mij voelt dit heel kinderachtig en puberaal. Of dat je op latere leeftijd nog iemand hebt ontmoet. Maar 'mijn partner' klinkt weer heel ouderwets. :)) Maar ik zeg nooit vriendlief, daar krijg ik jeuk van! :+

Ik zou gewoon 'mijn man' of 'mijn partner' zeggen in jouw geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:36

Flying_Angel schreef:
Ik vind het wel altijd lastig hoe ik het moet noemen. Want ik ben bijna 8 jaar samen, we hebben een kindje en wij gaan nooit trouwen, dus ik moet altijd 'mijn vriend zeggen'. Voor mij voelt dit heel kinderachtig en puberaal. Of dat je op latere leeftijd nog iemand hebt ontmoet. Maar 'mijn partner' klinkt weer heel ouderwets. :)) Maar ik zeg nooit vriendlief, daar krijg ik jeuk van! :+
O, ik vind 'mijn partner' dan juist wel weer iets van nu, juist doordat heel veel mensen idd niet meer trouwen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:38

Flying_Angel schreef:

Wij zijn 17 jaar samen en heb dit dilemma ook. Naast vriend, noem ik hem soms ook: m'n vent/kerel en man/partner. Maar het is het toch allemaal net niet. :')

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:38

Mkango schreef:
Flying_Angel schreef:
O, ik vind 'mijn partner' dan juist wel weer iets van nu, juist doordat heel veel mensen idd niet meer trouwen.

Ik ook idd. Partner dekt alles, vriend man verloofde, en is daarnaast ook lekker onzijdig. Kan je er nooit naast zitten als je aan iemand iets vraagt over zijn /haar partner :Y)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:41

Flying_Angel schreef:

je partner?

Flying_Angel

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:43

Denk dat ik dan toch ook maar 'aan de partner' moet gaan haha. Moet er even aan wennen denk ik. Maar ik ga het proberen! :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:16

prompter schreef:
"Hubbie". Oh gruwel.

En dan 'oefenen' met je 'hubbie' en toeleven naar je 'NOD-dag'. Hopen op 'beebz'. En uiteraard teleurgesteld als je toch 'ongi' wordt. :))

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:21

Oh hou op, en ik vergeet nog je "wenkies" bijwerken :x

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:22

Ik zeg tegen bekenden vaak 'mijn vriend'. Maar bij emergency contacts (voor tijdens hardloopwedstrijden enzo) noem ik hem mijn partner.

Hubbie vind ik sowieso vreselijk.

Maar woorden als 'gezellie', 'heerlie', 'dinnies' vind ik ook om te :r
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 12-04-22 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:22

prompter schreef:
Oh hou op, en ik vergeet nog je "wenkies" bijwerken :x

Wenkies on fleek! <<)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:25

Ik vergeet nog Engelse woorden gebruikt in een Nederlandse zin :))

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:27

_O- _O- _O-

O ja, ook erg ja, wijnen met de dinnetjes (en dat is dan een groep vrouwen van minimaal in de dertig vaak).

Ik heb naast m'n werk een nagelsalon en ik kots ook over de uitspraken 'nageltjes bij de klantjes zetten' die ik echt veel langs zie komen op social media _-:(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:28

Smallheal schreef:

Maar we hebben toch zo veel Engelse/ Franse/ Duitse woorden die hier gewoon gebruikt worden?

Wijnen is geen werkwoord :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:33

Smallheal schreef:
Guilty. :o Het hypocriete is dat ik me er bij anderen vaak ook aan erger, maar doordat ik tweetalig ben opgegroeid en ook al jaren meer in het Engels communiceer dan in het Nederlands, ontglipt me nog weleens een woord of uitdrukking en ik heb ook niet altijd zin om eerst vijf minuten te gaan zitten graven in m'n geheugen. Dingen als 'no worries' en 'mate' zeg ik vooral op de automatische piloot. Tegelijkertijd krijg ik dan wel weer jeuk als ik op de site van Divoza 'birth alarmen' zie staan. :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 21:59

Helderder schreef:
Ik gooi er ook nog één in:
Mensen die hun smartwatch gekoppeld hebben aan hun telefoon en dan met name de bericht functie. Vooral Whatsapp berichten lezen vind ik zo verschrikkelijk asociaal. Ben je in gesprek en is die persoon constant een 'nonchalante' blik op die smartwatch aan het werpen. Vind ik net zo asociaal als pontificaal midden in een gesprek je telefoon pakken en daar op kijken. Die constante afleiding en desinteresse in het moment... :roll:

Ik vond dat ook! Tot ik zelf een smartwatch kreeg. Al let ik er wel erg op. Ook jaren lang wegens werk altijd mijn werk Gsm binnen het zicht gehad…

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:01

Wij zijn 16 jaar samen en getrouwd en ik zeg afwisselend mijn man/vent/vrijer/lief haha :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:08

Ik zie bij het woord hubbie altijd zo'n hele dikke kalende man voor me, met zo'n te klein t-shirt waardoor je vooral buik ziet.
Zo'n morbide obese teletubbie ofzo.

Afbeelding

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:08

Als iemand "mijn partner" zegt ga ik er standaard een beetje van uit dat het iemand van hetzelfde geslacht is. Waarom geen idee maar die associatie heb ik bij die benaming.

Anders kan je toch gewoon man/vrouw of vriend/vriendin zeggen?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:10

corinep schreef:
Als iemand "mijn partner" zegt ga ik er standaard een beetje van uit dat het iemand van hetzelfde geslacht is. Waarom geen idee maar die associatie heb ik bij die benaming.

Anders kan je toch gewoon man/vrouw of vriend/vriendin zeggen?

Dit heb ik ook. Mijn stagebegeleider praatte ook de hele tijd over ‘zijn partner’. Maar hij deed zo geheimzinnig, dacht dus ook dat het een man was. Maar da was nie, het was onze collega :))

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:10

996981 schreef:
corinep schreef:
"Mijn verloofde" :x :r

Het is of je vriend/vriendin, of je bent getrouwd. Dat je verloofd bent zegt he-le-maal niks en boeit werkelijk niemand.

Maar dat is gewoon een officiële burgerlijke staat toch?

Nee?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:11

Ik vind partner een prima benaming. Doet er toch ook helemaal niet toe welk geslacht die is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:11

Dat heb ik bij partner ook.
Maar net als eerder genoemd vriend vind ik ook voor een jonger of nieuw stel. Maar mijn man is het ook niet.
Dus wissel tussen man en vriend op geen beter woord.
Misschien moeten wij het nieuwe woord van 2022 daar voor uitvinden :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:12

Partner :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 22:16

poes schreef:
Partner :D

Nah, saai.

Ik stem voor: levensgezel

:D :D