Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:21

Dat klopt knollentuin. Inderdaad in de vriezer bewaren. Wel in een afgesloten iets. Het liefst in een zak zodat er weinig lucht bij zit. Om de veren recht te houden kun je hem het beste met de kop naar voren in de zak schuiven. Net zoals we paarden met de vacht meeborstelen, schuif je een vogel met de veren mee.

Nu bedenk ik mij nog iets. Je zei dat de vogel intact is, dus ik verwacht niets geks. Maar controleer als je hem wel op wilt laten zetten even of hij nog oke is:
http://preparateur-pieter.nl/geschikt-om-te-prepareren

Qua vogelgriep... Misschien voor het idee even in een dubbele zak.
https://www.wur.nl/nl/Onderzoek-Resulta ... riep-1.htm

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:42

dejavu schreef:
DuoPenotti schreef:
[ [url=m/hbPaJT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welk kleding merk is dit?
Ik heb hem helaas niet groter.

Kan dit van de Boerenbont zijn? Ik moet morgen even kijken hoor. (Aan de kapstok)

Als je dat wilt doen, graag :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 10:28

Boerenbond heeft een soort S als merkteken.
Dat is dit niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:37

Ik vraag me af hoe ik microsoft Edge weer zover krijg dat hij embedded video's wil afspelen? Op youtube zelf kan ik gewoon kijken, maar als een video embedded is op een andere site, krijg ik een streamingsfoutmelding.
Het heeft niet te maken met toestemming van de filmer op youtube, het zit echt ergens in Edge zelf sinds de laatste update, maar ik kan het niet vinden.....

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:48

DuoPenotti schreef:

Ik heb een jas van Welkoop met dit merk. Adventure Line heet het.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:08

Super. Dank je wel!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 20:35

Update over de kerkuil: ik had in een Facebookgroep gevraagd wat ik er mee zou kunnen. Blijkt erg bijzonder te zijn om een (kerk)uil te vinden die er nog netjes uit dus hele hoop reacties gehad van mensen die hem graag zouden willen laten opzetten door een professional. Iemand uit de buurt blij mee gemaakt. :)
Toch fijn, prachtig dier om zo eens van dichtbij te kunnen bekijken maar zo zonde dat hij dood is. Nu toch "niet voor niks"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 21:50

Ah, goed geregeld! Prachtig zijn ze <3

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:17

marleen_88 schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik heb een jas van Welkoop met dit merk. Adventure Line heet het.

Ja dit merk bedoel ik. Verkopen ze ook bij de Boerenbond.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 12:15

Is het een fijn merk?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 23:33

Betaalbaar en behoorlijk sterk. Ik vind van wel!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 08:38

Is er iemand die naar het Nederlands vertaalde of Nederlandstalige science fiction leest?
Wordt er ‘wormhole’ of ‘wormgat’ gebruikt? Of nog iets anders? :)

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:25

Kan (grote) temperatuurverschillen tussen overdag en 's nachts voor een paard een nadelig effect hebben op de mest?
Mijn beide merries hebben al langdurig veel mest water en heb al vanalles geprobeerd (ook dierenarts erbij gehad) -O- -O-
Meer details kan ik alleen via pb geven.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:20

DuoPenotti schreef:
Is het een fijn merk?

Ik heb een softshell jas en vind het een prima jas. Echt wel winddicht en warm.

ladyrosa schreef:
Kan (grote) temperatuurverschillen tussen overdag en 's nachts voor een paard een nadelig effect hebben op de mest?
Mijn beide merries hebben al langdurig veel mest water en heb al vanalles geprobeerd (ook dierenarts erbij gehad) -O- -O-
Meer details kan ik alleen via pb geven.

Ja, dat kan. Mijn haf heeft dat paar winters terug ook gehad. Niet langdurig overigens. Wat lastig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 14:24

Thanks allemaal over de tips van het merk.
Ik heb hem gekocht, ging namelijk over een 2ehands jas.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:53

Wat bedoelen die wappies op Facebook met MSM? Als ik het google kom ik op een of ander geneesmiddel uit :+

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:57

MainStreamMedia, gok ik zomaar. Nee, ik ben geen wappie :n

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:06

Waarom. Waarom heeft nog geen enkel bedrijf een kwalitatief goede paarden game uitgebracht. Ik weet nog toen ik ZES was en in bad zat en dacht: de nintendo paarden games zijn echt stom. Als ik ounder ben zullen ze vast allemaal mooie goede paardenspellen maken voor de pc"

Inmiddels zijn we 14 jaar verder en er is nog steeds niets van hoge kwaliteit wat niet een app is slecht werkt.

En dit is zo dom. Want relatief gezien zullen veel paardenmeiden met paarden geld hebben om een redelijk dure game over paarden te kunnen kopen. En de paardenmeiden zonder paard, zullen de game al helemaal kopen om zo dichtbij mogelijk te kunnen komen bij het hebben van een paard. En de ouders van die meiden zullen denken "liever dit kopen dan dat ze op paardrijles gaat"

Het is zo'n gemiste kans voor bedrijven. Ik snap echt oprecht niet dat na zoveel jaar, en zoveel games, er nog niets geweldigs op de markt is. Denken bedrijven echt dat wij als doelgroep niet genoeg geld binnen halen? Want dan hebben ze het mis :=

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:15

Lestrange01 schreef:
Waarom. Waarom heeft nog geen enkel bedrijf een kwalitatief goede paarden game uitgebracht. Ik weet nog toen ik ZES was en in bad zat en dacht: de nintendo paarden games zijn echt stom. Als ik ounder ben zullen ze vast allemaal mooie goede paardenspellen maken voor de pc"

Inmiddels zijn we 14 jaar verder en er is nog steeds niets van hoge kwaliteit wat niet een app is slecht werkt.

En dit is zo dom. Want relatief gezien zullen veel paardenmeiden met paarden geld hebben om een redelijk dure game over paarden te kunnen kopen. En de paardenmeiden zonder paard, zullen de game al helemaal kopen om zo dichtbij mogelijk te kunnen komen bij het hebben van een paard. En de ouders van die meiden zullen denken "liever dit kopen dan dat ze op paardrijles gaat"

Het is zo'n gemiste kans voor bedrijven. Ik snap echt oprecht niet dat na zoveel jaar, en zoveel games, er nog niets geweldigs op de markt is. Denken bedrijven echt dat wij als doelgroep niet genoeg geld binnen halen? Want dan hebben ze het mis :=

Deze is wel grappig, ik heb vroeger my horse and me helemaal zwart gespeeld omdat die nog het beste vormgegeven was voor de wii

Ohhh en er komt nu ook een herinnering naar boven. ‘Mijn eerste pony’ volgens mij was dat met Anky verbonden. ‘Ohjoej en weigering’ wanneer je de hindernis niet goed aanreed :') door dat spel dacht ik vroeger echt dat je voor echte wedstrijden (dus niet de manege wedstrijdjes) eerst op een a pony moest beginnen voor je verder mocht. Boos dat ik was op mijn ouders want zo zou ik nooit echte wedstrijden kunnen gaan rijden als ik niet met een a pony mocht starten. Dus moesten ze maar snel een a pony kopen. En als ik ouder was was ik te groot door die a pony :')

maar alles is zo'n cliché verhaal, alles begint of staat met een ranch van oom x en neef y en jij weet niks van paarden etc etc etc en om de ranch te redden moet je een één of andere wedstrijd winnen :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:47

Voor mij is die droom voor een mooi 'paardenspel' als volwassene eigenlijk wel uitgekomen met Red Dead Redemption 1 en 2. Maar ik zit dan ook niet meer echt te wachten op een spel dat puur gericht is op paarden in de zin van, verzorg je eigen paard, red de ranch, of tem de woeste pony :') Behalve het herspelen van oude spellen voor de nostalgie dan. En ik denk dat de opbrengsten van dergelijk spel voor zo'n specifieke doelgroep toch hard zullen tegenvallen t.o.v. de doelgroep van een Red Dead Redemption of een ander avonturenspel waar paarden wel in verwerkt zitten maar niet het hoofdonderwerp zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:52

Ik denk inderdaad dat de markt per platform gewoon te klein is. Je zult heus mensen hebben die het willen spelen, maar die zitten verspreid over PC, Xbox, Switch, Playstation... Als je genoeg mensen wil aanspreken zul je dus ook over al die platforms een game moeten ontwikkelen en dat is denk ik veel te kostbaar voor een vrij niche onderwerp.

Daarnaast is paardenspellen altijd al een lastige geweest omdat je zo veel genres hebt. Spellen als Equestrian Challenge (dus puur gericht op trainen, wedstrijden) zijn wat leuker voor volwassenen maar voor jongeren weer wat minder, terwijl de story-gerichte paardenspellen vaak veel te kinderlijk zijn voor volwassenen. Je markt wordt daardoor zoooo klein.

Ik mis het ook wel hoor, puur voor de nostalgie zou ik wel graag nog een echt goed paardenspel willen spelen, met goede vormgeving en een uitdagend spelprofiel. Maarrrrrrr ik zou er ook mega snel op zijn uitgekeken en vervul mijn verlangens idd met spellen als RDR2. Wat ik dan wel weer graag zou willen is dat Sims 4 ook paarden/boerderijdieren krijgt, dat vond ik in Sims 3 echt een leuke.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 12:52

Lestrange01 schreef:

Willen ouders hun kinderen liever dagen gamend op hun kamer in plaats van een hobby in de buitenlucht? :D
Ik denk niet dat de gaming-industrie dom is om eerlijk te zijn. Ze spitsen zich toe op de grootste doelgroep en dat zijn niet die enkele paardenmeiden die een uurtje per dag virtuele paarden willen borstelen. Dat is een niche-doelgroep waar men zich misschien af en toe als zijproject mee bezighoudt.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 15:42

Memories schreef:
Voor mij is die droom voor een mooi 'paardenspel' als volwassene eigenlijk wel uitgekomen met Red Dead Redemption 1 en 2. Maar ik zit dan ook niet meer echt te wachten op een spel dat puur gericht is op paarden in de zin van, verzorg je eigen paard, red de ranch, of tem de woeste pony :') Behalve het herspelen van oude spellen voor de nostalgie dan. En ik denk dat de opbrengsten van dergelijk spel voor zo'n specifieke doelgroep toch hard zullen tegenvallen t.o.v. de doelgroep van een Red Dead Redemption of een ander avonturenspel waar paarden wel in verwerkt zitten maar niet het hoofdonderwerp zijn.

Partner vond het paardrijden maar suf in het spel, ging niet snel genoeg... :+
Hij: hij heet palomino.
Ik: neeeee... zucht... het is een palomino. -O-

Hij: hij trapt steeds, geen idee waarom?
Ik: omdat de orgen naar achteren staan?
Hij: hoe weet jij dat nu? :))

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 18:58

De vershoudbakjes van de spaaractie van Albert Heijn (doorzichtige met groene deksel), kunnen die in de magnetron?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 19:10

Nikass schreef:
De vershoudbakjes van de spaaractie van Albert Heijn (doorzichtige met groene deksel), kunnen die in de magnetron?

Ja, dat gaat prima