Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:14

_lautje_ schreef:
Te zwaar is soms natuurlijk wel echt een probleem. Er komt bij kinderen steeds meer en steeds jonger obesitas voor. Als je hoort van kinderen van nog geen 2 die bijna 20kg wegen en alleen maar fristi drinken.....

Tuurlijk! Maar dat is dus niet in verhouding :)

Ik ga voor de jongste eens op zoek naar slofjes, hebben jullie aanraders? Hij kruipt, trekt zich op en blijft ook echt even staan (sinds vandaag). Onze oudste had leren slofjes (lelijk maar wel heel goed voor de voeten en handig), zijn er alternatieven?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:27

Die van mij is 2 gram en 2,3 cm :+

Vestje/jasje van Feetje. Binnenkant heeft een printje met luchtballonnen. Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:29

Ik vind de Hobea en vergelijkbare slofjes fijn. En verder gewoon anti slip sokjes :)

Schattig Fee!

Eliana

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 21:43

Hobea slofjes bevallen hier goed! Ze moet bijna weer nieuwe.
Hier trouwens bijna 18 maanden. Gok dat ze nu richting de 9 kilo gaat (laatste meting was 8,3 kilo in mei maar toen was ze ziek en toen was het 75 cm) dus zal nu richting de 80 cm zijn.
Ze zit qua maat van sommige dingen nog in 74 maar gaat nu richting de 80.en qua schoenmaat gaat ze nu richting maat 20.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:09

Fee kan ik je op fb al taggen in dingen of is het nog geheim?

Oot heeft vandaag tortillachips met kaas geluncht := :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:10

Sommige vrienden weten het nog niet dus doe nog maar even niet, haha! Als we het iedereen persoonlijk hebben verteld zet ik denk ik ook wel wat op fb, dan mag je los :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 22:13

*\%/* *\%/*

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:46

Ik weet nog dat ik na de eerste echo gelijk een meetlint heb gepakt om te zien hoe groot dat nou precies was :D Zo bijzonder!
Laatst bijgewerkt door Mavelle op 21-08-18 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:52

Ja ik vind het ook allemaal bijzonder. Het is nu een druifje. Ook leuk om het daarmee te vergelijken. Zo klein nog, maar toch ook alweer zo groot. :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 06:49

Nou dat jasje is dan pas echt op de groei gekocht :D Ziet er uit als een fijn stofje :)

Leuk is dat hè dat druif-walnoot-kiwi-sinaasappel verhaal of hoe ging het ook alweer.
Las ik hier nou ergens iets van 107 cm en 14 kg? Dat is dan best een staakje zeker?

Onze Luukie-in-the-Sky-with-Diamonds (wil liefst de hele dag Beatles liedjes zingende BeatBugs op TV kijken...) woog 15 kg bij 96 cm en hem vinden mensen er over het algemeen als een lang, slank ventje uitzien :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:14

Zal gup donderdag eens laten meten en wegen op het consternatie bureau. Is ook al weer een jaar geleden

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:20

Hi, even binnen komen wandelen. Hebben jullie ervaring met de baby kleding van wish? :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:32

Nee, wel met die van Alie en vond het zonde van mijn geld :+ rare stofjes, rare maatvoering, rare pasvorm. Koop er hooguit nog sokken voor ze :)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:34

Ik ken het merk niet.

Onze man is nu 1.05 gok ik en hij woog bij de dierenwinkel op de weegschaal 16.3 kilo.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 07:40

Ik zou daar altijd voorzichtig mee zijn. Vaak voldoen de verfstoffen niet aan onze eisen en zitten er veel giftige metalen in.
(Om maar te zwijgen over de milieubelasting en menselijke uitbuiting)
Overigens speelt dat ook al bij kleren van de Primark. Daar zijn de giftige stoffen vaak ook net op het randje of er (flink) overheen.
Ik wil dat niet op de huid van mijn baby :n :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:03

Bedankt!!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:06

Dat wat Lautje zegt idd. En het is echt niet zo dat, omdat het verkocht wordt, het wel in orde zal zijn. Want dat is gewoon niet zo.
De effecten zal je niet direct merken (hoewel sommige stoffen echt wel flinke allergische reacties kunnen geven), maar waarom zou je risico lopen met kankerverwekkende stoffen en stoffen die schadelijk zijn voor de mogelijke reproductiviteit van je kind?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:29

Wish en Ali haal ik voor mezelf ook niet qua kleding, los van de pasvorm en de kwaliteit vind ik het ook te belastend voor het milieu. Wel eens wat gekocht hoor maar als ik er even kritisch naar kijk dan mag ik het ook niet van mezelf. Daarbij is er hier zo vaak sale dat je het voor de prijs eigenlijk ook niet echt hoeft te doen, althans: wij hebben de financiële ruimte om daarin andere keuzes te maken.

Vrees wel dat het een illusie is om te denken dat alleen is goedkope kleding gifstoffen zitten. Kan me meerdere onderzoeken herinneren waarin niet alleen in kleding ban H&M en primark gevaarlijke stoffen gevonden werden maar ook hij Burberry, Armani en Levi. We worden gewoon aan alle kanten bedonderd als consument, ook als je actief probeert rekening te houden met welzijn/milieu/dwangarbeid.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:30

Ik heb een keer een pakje van Ali gehad dat wel fijn was. Hij werd wel wat vaal op den duur maar de kwaliteit viel me alles mee. Nu koop ik er eigenlijk nooit meer wat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:36

M_i_R schreef:
Vrees wel dat het een illusie is om te denken dat alleen is goedkope kleding gifstoffen zitten. Kan me meerdere onderzoeken herinneren waarin niet alleen in kleding ban H&M en primark gevaarlijke stoffen gevonden werden maar ook hij Burberry, Armani en Levi. We worden gewoon aan alle kanten bedonderd als consument, ook als je actief probeert rekening te houden met welzijn/milieu/dwangarbeid.

Dit dus :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:36

In principe moet je als importeur er voor zorgen dat je zaakjes op orde zijn en moeten je geïmporteerde spullen getest zijn. De Nvwa controleert hierop, steekproefsgewijs in de haven en met periodieke controles bij bedrijven. Bij wish en Ali ben je als consument zelf importeur en dat is onhaalbaar voor de nvwa om te controleren.

Dat vond ik ook altijd zo dubbel in Mn vorige werk. Wij mogen geen artikelen importeren met een te hoog gehalte aan lood, bijvoorbeeld. Dat is heel slecht voor het milieu en mag dus niet zomaar weggegooid worden. Lood zit meestal in soldeertin. Wat pas écht slecht is, is het inademen van lood bij het solderen zelf. Wat vaak wordt gedaan zonder beschermende middelen of mondkapjes. Dus zodra het hier wordt afgekeurd, wordt het terug gestuurd en mogen diezelfde mensen diezelfde producten nog een keer gaan maken. Met iets minder lood in het soldeertin weliswaar, maar het is nog steeds puur vergif voor je longen en lijf.
Het kan nooit kwaad om eens stil te staan bij de producten die je koopt en wat er aan vooraf is gegaan, voor het in de schappen ligt en bij jou thuis op tafel staat. Of het nou om kleding, elektronica of plastic rommeltjes gaat.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:38

Overigens gaat het in die onderzoeken vaak om een te hoog gehalte aan formaldehyde. Dat valt niet onder verboden stoffen, maar wel onder irriterende stoffen. Er mag maximaal een bepaald gehalte in het artikel voorkomen. Chinezen hebben vaak moeite hiermee, omdat ze voldoen aan de REACH richtlijn. Echter staat formaldehyde hier dus (nog) niet in.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 08:54

Ik heb nog nooit wat via Ali of wish besteld dus ik had echt geen idee.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-18 09:01

Daarom koop ik dus het liefste kleding welke zijn gemaakt in de EU. Dat scheelt in de werkomstandigheden en ook materialen. Er is gewoon (iets) meer controle.

De goedkopere lijnen van Burberry/Armani wordt gewoon in lage lonen landen gemaakt in dezelfde fabriek als H&M. Die kwaliteit is dan ook goedkoop. Dan betaal je echt voor schreeuwerige logo’s.

De duurdere lijnen worden meestal ook in Portugal of Spanje gemaakt. En van andere materialen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 09:29

Van die heel goedkope sites koop ik niet maar wel hema, c&a, soms h&m. Ik vraag me altijd af of die dure merken effectief beter controleren. Dat is moeilijk om zelfcte controleren en makkelijk gezegt door de bedrijven om zieltjes te winnen om hun dure kledij aan te verkopen.