Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:36

In het oosten een dikke bui gehad met wat zacht gerommel maar de lucht klaart nu op en de zon begint te schijnen. Shït.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:37

We hebben net een klein buitje gehad, maar ik hoop toch echt op nog veel meer. Volgens Buienradar zou het constant moeten regenen, maar dat doet het helaas niet.
Wel alvast de vruchtdragende planten onder de tuintafel gezet, zou zonde zijn als er hagel komt en alle pepers en vijgen eruit geslagen worden.

Askja

Re: Stormchasetopic #2, chase jij met ons mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:41

Voor wie denkt dat het echt maar een storm in een glas water is: check even de Europese radar om te zien wat er vanuit Frankrijk deze kant op komt.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:42

Als ik buienradar mag geloven zal het bij ons wel meevallen. Hoop wel dat er iets van regen gaat vallen

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:42

Hier schijnt de zon gewoon nog en blauwe lucht.. Wel code oranje voor vanavond, we wachten het maar ff af.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:44

Ben veilig aangekomen, hier laatste druppels en zon. Denk dat hier net gestopt is.

Maaaaaar hele grote dikke waarschuwing. Tijdens de buien rijdt je op een glibberige zeep laag. Wit schuimend en totaal geen grip. Ben heel blij dat ik mijn winterbanden er nog op had zitten. Bus ermee gekocht, maar afremmen voor bebouwde kom. Vrachtwagen voor me scgoof al heen en weer, ik heb vooral gas losgelaten en had flinke afstand maar remmen eerst gebeurd niks, daarna abs en achterkant die wilde uitbreken terwijl ik 60 op de 80 weg reed vanwege de schuimlaag net als vrachtwagens voor me en voor ik bij 55 was glibberde ik al weg. Met banden die bedoeld zijn voor waterafvoer en gladde omstandigheden

Blij met slipcursus ook met rijles vroeger en ijsrijden lessen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:46

Code oranje is afgegeven voor de kustprovincies voor zeer zware wind.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:47

Winterbanden?! Met alle respect ik snap dat je er een soort van blij mee bent in regen (al kom je verder met zomerbanden met goed profiel) maar met deze temperaturen zorgen winterbanden alleen maar voor veel minder grip en een langere remweg

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:47

Hier begint nu de nieuwe bui ben benieuwd!
Wordt erg donker in huis
Zit in bilzen-belgie tegen maastricht

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:48

Jeej eindelijk regent het hier, hoor in de verte ook onweer dus ben benieuwd wat het brengt!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:48

Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:50

Joolien schreef:

We wachten rustig af. Staat bijna geen wind hier nog. :)

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:50

Joolien schreef:

Voor vanavond toch pas?
Moet voor half 3 besluiten of we merrie met veulen gaan binnen halen,daarna ben ik alleen thuis en kan ik ze niet meer binnen halen want we moeten een stuk over de weg lopen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:51

En inderdaad zoals je zegt, ik ben aardig bedreven in buien en weer lezen maar zo snel als deze aankwam. Bij nemen van foto twiedelden alle vogels er nog blij op los, telefoon opgeruimd en in een keer allemaal stil. -O-

Ik weet het weet dat met warm weer remweg langer is. Ben ik me van bewust. Maar heb bus gekocht paar weken geleden met de winterbanden er nog op. Zomer banden zaten los achterin. Heb overleg gehad met de garage erover trouwens, de banden die ik heb zijn eigenlijk meer all weathers dat echte winterbanden. Goed bij natte wegen en temperaturen onder de 30 graden. De zomerbanden die erbij zitten zijn niet de beste met natte wegen. Ik rijd normaal veel zandwegen en blubber. Na overleg besloten dus de winterbanden te laten zitten.

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:53

Normaal gesproken stille meelezer,

Ben heel benieuwd wat er allemaal komt uiteindelijk. Rij nu door Almelo daar regent het al wel redelijk. Onderweg naar huis in lattrop hopelijk valt daar ook wat regen. Trekt er normaal gesproken altijd langs heen. :\

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:58

Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Wonen zelf aan de kust in Noord-Holland maar zijn toevallig vanavond in het oosten van het land. Moet nog maar even kijken voordat we vertrekken hoe het weer en vooruitzicht op dat moment is.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:01

Joolien schreef:

Dat concert in het openluchttheater in Bloemendaal gaat vooralsnog gewoon door. De organisatie gaat alleen uit van wat regen en daar delen ze poncho's voor uit.
Vind het een beetje een lastige situatie, het schijnt ook echt in een bosrijke omgeving te zijn dus mocht het gaan stormen dan zal het er vast lekker spoken.

gohya

Hier een regenbui gehad en nu word de lucht weer blauw en schijnt de zon.

Berdien

In Groesbeek een beste bui en wat rommels. Nu droog. Rijden nu weer naar het noorden, tussen de buien in.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:02

Hier was net echt een enorme stilte voor de storm. Het was echt muis en muis stil, geen zuchtje wind helemaal niks.

Nu regent en onweer het hier ook.

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:04

Nou de bui hier viel reuze mee, kwartiertje lang aardige regen gehad en een beetje gerommel. Het is nu al weer droog. De grote rode vlek die buienradar liet zien kwam hier niet tot uiting.

geertje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:05

Hier lekker warm helaas ook wel wat broeierig. Lekker briesje. Eigenlijk wel mooi weer

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:06

saga schreef:
Joolien schreef:

Dat concert in het openluchttheater in Bloemendaal gaat vooralsnog gewoon door. De organisatie gaat alleen uit van wat regen en daar delen ze poncho's voor uit.
Vind het een beetje een lastige situatie, het schijnt ook echt in een bosrijke omgeving te zijn dus mocht het gaan stormen dan zal het er vast lekker spoken.

Caprera? Mijn ervaring is dat de organisatie bij echt dreigend weer wel aflasten. Regen is prima buiten het podium te houden, maar bij harde wind niet. En idd, ligt midden on het bos, toegangsweg loopt door het bos en parkeren is ook onder de bomen.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 09-08-18 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:07

Berdien schreef:
In Groesbeek een beste bui en wat rommels. Nu droog. Rijden nu weer naar het noorden, tussen de buien in.

Keuring goed gegaan?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:08

Hier hebben we een regenbui gehad met wat wind. Op dit moment word het donker buiten en de wind is volledig weg.