Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:01

Aangezien ik mijn ouderlijk huis leeg moet maken ivm verkoop van het huis, zet ik af en toe wat items op MP.
Nu dus de klokkenafdeling.
1 voor gratis ophalen, omdat de klok het niet meer doet, maar vast voor iemand anders een leuke decoratie.
Reactie: wat er precies mis is met de klok en of ik wil verzenden.
Mijn reactie: geen idee waarom de klok het niet doet en verzenden ga ik niet doen ivm de achterlijk grote afmeting van dat ding.
Weer reactie: jammer dat ik niet weet wat er mis is en zelf woont ie in Leeuwarden en heeft geen rijbewijs of auto. Doorschemerend of ik dat ding wil komen brengen...
Ja, heel jammer, maar ik ga toch echt niet een gratis klok naar Leeuwarden rijden. :evaw:

Ad 2: hardstikke dure klok, bieden vanaf 75 euro om te kijken of er via MP een koper te vinden is.
Zo niet, dan ga ik bij een antiekwinkel langs.
Reactie: 50 euro en ik kom het morgen halen.
En nog een :evaw: .

Stiekem zit ik toch op dit soort reacties te wachten. :=

Lieszje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:32

Ja leuk is dat he..
Gratis aanbieden en dan nog proberen of je het wilt komen brengen..
Heb het zelf op fb meegemaakt, één keer iets van een euro en vandaag met een ruil.
En dan kom ik zelfs al naar een andere plaats maar de andere kant van het dorp is denk te ver weg :')

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:37

Ik zag op een van de FB groepen een paar beugels staan die ik graag wil hebben (sprenger bow balance), alleen er stond geen prijs bij. Ik doe een reëel bod (vind ik zelf :D ), krijg ik een reactie terug 'Mijn prijs is 200 euro''. In de winkel zijn ze tussen de 150 en de 170 euro. Dus de vraagprijs is nog hoger dan de nieuwprijs :+

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:54

Ik heb een keer wat anders..

Iemand koopt iets van mij, betaald netjes.
Pakketje ligt hier dan ook klaar, maar...

Ik heb geen adres gekregen.. Zit Al 2 dagen te mailen over haar adres..
Zou toch denken dat je die toch wel zo snel mogelijk zou geven als je wat koopt.. :')

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:56

Das ook gek Nancy! Heb je ook geen telefoonnummer gekregen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:58

Nee ik heb niks van haar, enkel haar voornaam..
Net weer een mailtje eruit gedaan. Moet niet gekker worden, haha. :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:25

Ik heb jonge valkparkieten die al te reserveren staan (mogen pas over een week of 4 weg).
Allemaal enthousiaste nieuwe baasjes, maar een van hen laat opeens niets meer van zich horen :?
Wat moet ik daar nou weer mee. Ik zou juist enthousiast zijn, foto's willen etc. Het gaat toch om een dier :=
Ik heb er niet zo'n goed gevoel meer bij, maar het is nog net te vroeg om hem weer opnieuw te reserveren aan te bieden.. Hmmmzz.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:17

misschien zijn ze op vakantie

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:18

Nee, krijg toevallig net een mailtje. Niet te ontcijferen gewoon...

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:41

Vertel! Nu ben ik benieuwd

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:51

Cayenne schreef:

nou dan zou het bij mij al einde oefening zijn bij verkoop van levende have (ik ben net als jij erg aan mijn dieren gehecht en een goed passend liefdevol huis is voor mij een vereiste...) en geen vage onduidelijke reactie's etc

Wellicht is het een jong kind dat jouw aan het emailen is? maar dan nog kinderen hebben altijd begeleiding nodig bij het houden/verzorgen van een huisdier

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:59

We hebben een Harvink bank te koop staan en best wel veel mensen sturen een mail. Maar voornamelijk met de vraag ''hoe breed is hij?'' ''hoe hoog is hij?'' maar we hebben die informatie duidelijk in de advertentie staan. En als je dan een mail terug stuurt krijg je ook nooit een reactie terug met ''ik heb geen interesse meer'' ofzo. Gewoon helemaal niets... als ik ergens geen interesse meer heb dan meld ik dat netjes. Tegenwoordig is het blijkbaar normaal om gewoon niet meer tereageren -_-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:29

_Nancy schreef:

Zou toch denken dat je die toch wel zo snel mogelijk zou geven als je wat koopt.. :')

Heeft ze het adres niet bij de bankoverschrijving neer gezet? Heb ik wel eens gehad die had het in de onderwerpregel gezet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:50

studiemiep schreef:
Cayenne schreef:

nou dan zou het bij mij al einde oefening zijn bij verkoop van levende have (ik ben net als jij erg aan mijn dieren gehecht en een goed passend liefdevol huis is voor mij een vereiste...) en geen vage onduidelijke reactie's etc

Wellicht is het een jong kind dat jouw aan het emailen is? maar dan nog kinderen hebben altijd begeleiding nodig bij het houden/verzorgen van een huisdier

Nee, volgens eigen zeggen is ze begin 30.

Dit is een stukje:

Citaat:
Uhm ons vrouwtje is weg gevlogen maar we zijn opzoek naar nieuw tam vriendje vandaar en ik ga zo me vriend horenden zal ik het even vragen dan hoor u zo nog van me hoe gaat het verder met de vogeltjescen wat denken ik dat het is mag wendy

Wendy is trouwens niet haar naam. Die is heel anders..
Ik snap echt niet waar ze het over heeft :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:13

Autocorrect in combinatie met het IQ van een neusaap ofzo? Er is inderdaad geen touw aan vast te knopen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:16

Die laatste zin :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:16

Hmm ik heb ook wel gratis dingen van marktplaats , in geef dan vaak de mensen wel wat toe als ze even brengen willen en kunnen. Zo kom ik aan mijn bank , die brachten ze gewoon gratis en een fauteuil er gratis bij :oo . Ze wouden er niks voor , ze wouden er alleen maar vanaf en of ze nu naar de stort gingen of naar mij , zelfde route.

Maar ik geef ze er liever wel kleine vergoeding voor

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:19

Als t op route is en niet teveel sleepwerk vind ik brengen an sich ook geen probleem, maar er is imo wel een grens. Op iets reageren en eerst een prijs afspreken en dan mauwen over de afstand en dan nog eens durven te vragen of je het niet ff een keer kan langskomen brengen omdat ophalen voor hun te ver is... :')

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:34

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:35

Rebecca schreef:
<SNIP>

Ze wouden er niks voor , ze wouden er alleen maar vanaf en of ze nu naar de stort gingen of naar mij , zelfde route.

<SNIP>

Onbedoeld erg grappig! _O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:47

Ik wil even een leuke ervaring delen :D

Maandag op Marktplaats nauwelijks gebruikte jodhpurs gezien voor een klein prijsje. Gemaild om meer foto's, binnen een paar uur al antwoord. Bod gedaan en de jodhpurs komen vandaag of morgen mijn kant op :D

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:11

Dat is nou eens fijn zaken doen! :j

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:28

Kijk dat is fijn :)

Ik heb achteraf een miskoop gedaan..
Na een tijd zoeken eindelijk het aquarium en ondermeubel gevonden in de goede kleur en op een halfuurtje rijden.
Na een paar berichten kreeg ik een email dat hij voor 10 euro goedkoper weg mocht omdat de lamp ermee gestopt was.
Ben er thuis achtergekomen dat het niet de lamp zelf was.
Nu blijkt dat de hele transformator gesmolten is..
Gelukkig hou ik nog led over van mijn grote aquarium, maar baal er wel van :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:45

Sammie schreef:
Als t op route is en niet teveel sleepwerk vind ik brengen an sich ook geen probleem, maar er is imo wel een grens. Op iets reageren en eerst een prijs afspreken en dan mauwen over de afstand en dan nog eens durven te vragen of je het niet ff een keer kan langskomen brengen omdat ophalen voor hun te ver is... :')

Idd dan ben je al over een grens heen , heb wel meegeholpen hem van de kar te sjouwen.

Heb geen auto en aanhanger , en bank een goede had ik nog niet. Hij was nog piekfijn , niet doorgezakt de hoezen konden de was in. Ben er nog blij mee :) , ben alleen nu door de leuning gezakt :')

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:30

_Nancy schreef:

Heb ik ook wel eens gehad.
Uiteindelijk 1 cent terug overgemaakt met de melding dat ik graag een adres via de e-mail ontvang.

Ook wel eens een betaling gehad zonder verzendkosten en nooit meer iets van gehoord, dus uiteindelijk ook maar terug overgemaakt.
Denk dat het een kind was.

Nu een reactie op een pony van mij (die niet in de verkoop staat, maar wel weg mag).
Maar kon er echt niks van maken, en vroeg me echt af of die persoon nou gewoon over pony's wou praten of interesse had.
Uiteindelijk werd er toch naar een prijs gevraagd, maar toen ik die gaf kreeg ik weer een apart antwoord terug.
Dus geen idee wat ik er mee moet, maar vooral niet te veel tijd in steken, de pony hoeft niet weg.