Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:11

Ik zit bij zo'n beetje alle groepen op Facebook die er bestaan haha. Vind het heel fijn voor vragen en tips inderdaad, en soms is het leuk om een link naar je artikel te plaatsen en je bezoekersaantallen omhoog te zien schieten

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:13

Oh ik zit nergens bij! Wat zijn leuke facebooks voor bloggers?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:24

Ik zit in de Bloggerlist voor posts van andere bloggers en in Blogging Babes voor tips en tricks

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:53

Ik zit nergens in, hebben jullie tips voor leuke groepen? :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:14

Eindelijk de blog geschreven waar ik al maanden op zat te broeden, over iets wat me erg nauw aan het hart ligt. Feedback is welkom :)
Ik ben een feminist. Jij niet?

Ik wil ook wel tips voor zo'n Facebookgroepen! Ik schrijf nu in het NL terwijl ik vroeger in het Engels schreef. Ik had een aardig Engelstalig publiek opgebouwd dus nu is het wel even zoeken naar nieuwe lezers.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 15:47

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:11

Wat leuk die FB groepen! Nooit bij stilgestaan om zoiets op te zoeken, wat een goede tip! Bedankt.

IKk kwam vanmorgen op mijn stats pagina... 0 (ja NUL!) bezoekers. De laatste keer dat dat was voorgekomen was begin december, nadat ik 2 jaar niet meer mijn blog had aangeraakt. Eerst wat teleurstelling, ik ben verslaafd aan stats, maar ik kan er wel om lachen. Om mezelf. :) Ik heb dit jaar al veel bezoekers gehad omdat ik 2x per week post.

Morgen een DIY projectje mét een YT filmpje. Ik hoop dat het ook een beetje helpt om mijn YT kanaal te boosten wat ik opnieuw aan het opbouwen ben. Zijn er meer mensen die een apart topic over vloggen/YT zouden willen hebben?

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:25

Ik ken je gevoel! Ik kwam net op mijn blog om te zien dat ik maar twee bezoekers gehad heb! De laatste tijd ging ik iedere dag richting 15 bezoekers dus dit is een beetje jammer...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:32

Nou ja dan weet je dus dat donderdag misschien een goede dag kan worden om te posten.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:34

Ik merk vooral dat het erg van mijn artikelen af hangt. Gisteren had ik een artikel over Viva Glam Miley en dat trok wel aardig wat bezoekers :)

Op mijn blog vandaag trouwens Dingen alleen doen
Laatst bijgewerkt door NienkeV1994 op 05-02-15 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:35

Ja ik post dus iedere dag... Links worden automatisch op Twitter en de Facebookpagina van mn blog gezet en ook op Bloglovin, maar echt... Niets. Hoewel, op donderdag zet ik altijd een eettip online. Ik kook namelijk op woensdag altijd en dan zet ik het recept op mn blog. Ik denk dat deze dan niet zo goed in de smaak valt...

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:38

Marrleen schreef:
Ja ik post dus iedere dag... Links worden automatisch op Twitter en de Facebookpagina van mn blog gezet en ook op Bloglovin, maar echt... Niets. Hoewel, op donderdag zet ik altijd een eettip online. Ik kook namelijk op woensdag altijd en dan zet ik het recept op mn blog. Ik denk dat deze dan niet zo goed in de smaak valt...

Daar zou het aan kunnen liggen ja :j ik moet zeggen dat ik zelf kooktips ook oversla omdat ik gewoon nooit kook, maar blijf deze vooral posten als jij het leuk vindt om te doen :) Vooral voor jezelf blijven bloggen! :D

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:42

NienkeV1994 schreef:
Marrleen schreef:

Daar zou het aan kunnen liggen ja :j ik moet zeggen dat ik zelf kooktips ook oversla omdat ik gewoon nooit kook, maar blijf deze vooral posten als jij het leuk vindt om te doen :) Vooral voor jezelf blijven bloggen! :D

Ik vind het leren koken best lastig... Ik kan eigenlijk alleen pasta maken dus gisteren had ik dikke paniek in de keuken omdat allebei mn ouders niet thuis waren en ik geen idee had hoe ik gehaktballen moest maken...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:06

Bloggen moet je eigenlijk doen omdat je het leuk vind je hobby te delen met mensen. De stats zijn een bijkomend extraatje naar mijn mening. Alleen op die manier hou je het vol, want als je voor de stats gaat dan is het soms heel erg demotiverend.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:09

Marrleen schreef:

Welnee, ze kunnen door je links toch ook op een andere post van je blog aan komen waaien? Ik heb koken pas leren waarderen nu ik zelf op kookles zit. Ik begin zelfs kookboeken te lezen. Ik snapte nooit hoe je nu een kookboek kunt lezen :? voor je plezier? Die zijn toch gewoon om in de keuken te lezen, om er vervolgens achter te komen dat je een cruciaal ingrediënt mist? ;)

Ik heb 1 bezoeker gehad nu. :P

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:10

Haha, dan kun je ook best daar over schrijven, toch? Dat je je er eigenlijk niet zo veel raad mee weet. Dat zou mij meer aanspreken dan als je toch probeert over te komen als een echte chef.

En wat betreft die stats, soms is dat gewoon zo. Het kan soms ook gewoon net toevallig een dag zijn dat niemand op de computer zit. Bij mij heb ik bijvoorbeeld de tentamenweek op de uni structureel minder bezoekers. En op feestdagen ed.

En wat tazzey zegt inderdaad, je moet het doen omdat je het leuk vindt. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:14

Tazzey schreef:
Bloggen moet je eigenlijk doen omdat je het leuk vind je hobby te delen met mensen. De stats zijn een bijkomend extraatje naar mijn mening. Alleen op die manier hou je het vol, want als je voor de stats gaat dan is het soms heel erg demotiverend.

Maar als je het wil delen met anderen is dat toch ergens onlosmakelijk verbonden met stats?
Het is waar wat je zegt, maar ik hou ontzettend van schrijven én van mijn schrijven te delen met anderen. Daarom schreef ik vroeger voor verschillende websites artikels en recensies, want ik vond het leuk om te weten dat ik mijn mening kon neerschrijven, of een interview met een toffe band posten, of een column kon delen met een groot publiek. Ik blog nu met dezelfde reden; ik schrijf omdat ik het zélf leuk vind, maar het doel is wel om mijn ideeën met de wereld te delen en anderen te informeren over bepaalde onderwerpen of hen te entertainen met verhaaltjes of hen een nieuwe film/serie/acteur/artiest te doen ontdekken. En ik kan me inbeelden dat als je doel is om met anderen te delen, het teleurstellend is als je amper bezoekers krijgt. Als je het niet ook maar gedeeltelijk voor een publiek/lezers/bezoekersaantallen doet, dan zou je even goed in een dagboek kunnen schrijven.

Heb je al geprobeerd om op andere blogs met dezelfde onderwerpen te commenten? Ik merk dat als ik bij anderen ga commenten, er ook heel wat verkeer mijn kant uit komt.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:19

@Yasmine, een blog heb je toch voornamelijk omdat je het zelf leuk vind. Je deelt het sowieso en die stats zijn niet belangrijk op dat moment. Al hebben 10 mensen het gelezen dan heb je eigenlijk je doel al bereikt toch?

Ik heb mijn blog gestart omdat ik het leuk vond om mijn nieuwe aanwinsten met vriendinnen (verspreid door het land) te delen. Op een bepaald moment werd mij door een bedrijf naar de stats gevraagd en toen ben ik pas gaan kijken. Ik ben blij met hoe het nu gaat maar had hij minder goed gelopen dan had ik het alsnog leuk gevonden.

Als je een blog start met het idee dat je direct veel bezoekers trekt dan kan ik me voorstellen dat dat teleurstellend is maar een realistisch beeld is het niet. Iedereen begint onderaan. Je fan base moet je opbouwen en dat duurt even maar je houdt er als het goed is wel een vaste groep aan over die langzaam aan steeds groter zal worden.

Dus om een lang verhaal kort te maken, ik denk niet dat het handig is om met de instelling te bloggen dat je direct veel volgers hebt.

Overigens kun je zelf heel veel doen om de stats te verbeteren.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:23

Ik ben wat dat betreft nu met SEO bezig en reageer inderdaad ook veel op andere blogs en post alles op social media. Ik kan niet zeggen dat ik niet met m'n stats bezig ben, maar het is niet dat ik bij iedere post denk: gaat dit bezoekers opleveren? Als een post een keer niet goed bekeken wordt, so be it. Ik wilde die post schrijven en daar gaat het om

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:26

Ik heb ook van die dagen er tussen dat er niemand kijkt. Maar ik heb ook dagen met flinke uitschieters.
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:30

Je zult op en bepaald moment een patroon gaan ontdekken in je stats. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn vrijdag artikel het altijd goed doet maar die gaat pas in de avond lopen. Vrijdag tot een uur of 17.00 heb ik bijna geen kijkers en tussen 20.00 en 23.00 krijgt hij een mega boost.
De zondag hangt af van het weer, als het goed weer is dan loopt die maandag pas en ik het snert weer dan loopt hij op zondag als een trein.

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:40

Ik ben mijn blog heel erg aan het promoten op (bijvoorbeeld) Facebook en Twitter. Dat werkt wel goed, want daar krijg ik lezers door. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik echt schrijf omdat ik het leuk vind. Ik schrijf al zolang als ik me kan herinneren (het waren de meest opwindende lessen in groep 3) en toen ik leerde hoe het toetsenbord op onze eerste computer werkte typte ik iedere week een krantje met de nieuwtjes uit mn straat. (Daar kwamen ook mijn konijnen in voor.)

De stats zijn gewoon iets leuks wat er bij komt, verder schrijf ik gewoon omdat ik het echt geweldig vind om te schrijven. Dat is ook een reden waarom ik journalistiek ben gaan studeren, het is alleen jammer dat ik van de opleiding geschopt ben omdat het me maar niet lukte om één tentamen te halen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:41

Dat is zuur Marleen! Ga je aan een andere instelling wel verder?

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:50

Dat kan dus niet, er is een landelijke regel dat als je je propedeuse niet haalt, je twee jaar geen journalistiek mag studeren aan welke hogeschool dan ook. Ik was al van plan om van hogeschool te veranderen. Propedeuse halen bij het windesheim en dan naar Utrecht maar dat gaat helaas dus ook niet door en ik heb geen idee wat ik nou moet doen... Welke studie ik moet gaan doen want journalistiek is het enige wat ik wil...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:52

Dat is ook flauw. In mijn tijd was het zo dat je twee jaar niet die studie mocht doen aan de instelling waar je je BSA kreeg maar wel vrij stond om naar een andere instelling te gaan.