Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 06:24

Je moet ook geen schrikdraad op je hoofd dragen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 07:25

Oei dat is met recht wel schrikken Zebrastreep

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 07:37

denisesilver schreef:
Mijn ouders hebben (weer eens) hommeles over de ouders van mijn vader. Even als achtergrond; mijn vader is terminaal ziek, kanker. Mijn oma en moeder hebben al jaren mot met elkaar. Mijn moeder houdt hierin de bal af en mijn oma gedraagt zich hierin schijnheilig. We hebben afgelopen zomer voor mijn vaders verjaardag gebarbecued. Hier waren zijn ouders niet bij aanwezig, want dat was "te druk". Nu zijn zij komend weekend 60 jaar getrouwd en geven, jawel, een groot feest. Het is nu afgelopen weekend uitgekomen dat mijn opa en oma niet op mijn vader's verjaardag waren, omdat mijn moeder zogenaamd niks tegen hen had gezegd op de verjaardag van mijn neefje. (Mijn moeder heeft gewoon hallo gezegd, maar gaat niet de schone schijn op houden). Mijn oma heeft daarnaast tegen mijn vader gezegd dat mijn moeder eigenlijk niet welkom is op hun jubileum.

Ik hoor dit dus net pas van mijn zus. En we vragen ons beide af wat nou wijsheid is. Gaan wij als kleinkinderen wel naar dat feest? Dat zou dan echt puur voor mijn vader zijn. Of blijven we beide thuis, omdat onze moeder dus schijnbaar niet genodigd is? Aan de ene kant heb ik zoiets van dat is hun probleem niet het mijne, en het ligt richting mijn vader natuurlijk gevoelig. Aan de andere kant wil ik mijn moeder hierin niet afvallen, en vind ik de gang van zaken van wat mijn oma klaarspeelt ronduit kinderachtig.

En mijn paard besloot vandaag dat ze het stappen maar niks vond. Stomme trut heeft eerst een paar keer op haar achterbenen staan dansen en de ronde erna zichzelf losgetrokken. Mijn arm klopt ervan en ik voel een spier van mijn schouder naar mijn nek doortrekken. Is verdorie mijn "goede" schouder ;(

Gaat je vader wel? Zoja dan zou ik meegaan en anders overleggen met je vader en moeder wat hun ervan vinden, dat jullie beide partijen niet willen afvallen en te vriend houden

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 07:43

_San87_ schreef:

:') :')

Ineke2 schreef:
Oei dat is met recht wel schrikken Zebrastreep

Ik dacht wel even chips, is het niet gevaarlijk zo recht je hoofd in. Maar er staat natuurlijk geen 230 volt op.

Ik ben wel zo'n ezel dat dit waarschijnlijk niet de laatste keer zal zijn.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:15

Schuur_ schreef:
denisesilver schreef:
Mijn ouders hebben (weer eens) hommeles over de ouders van mijn vader. Even als achtergrond; mijn vader is terminaal ziek, kanker. Mijn oma en moeder hebben al jaren mot met elkaar. Mijn moeder houdt hierin de bal af en mijn oma gedraagt zich hierin schijnheilig. We hebben afgelopen zomer voor mijn vaders verjaardag gebarbecued. Hier waren zijn ouders niet bij aanwezig, want dat was "te druk". Nu zijn zij komend weekend 60 jaar getrouwd en geven, jawel, een groot feest. Het is nu afgelopen weekend uitgekomen dat mijn opa en oma niet op mijn vader's verjaardag waren, omdat mijn moeder zogenaamd niks tegen hen had gezegd op de verjaardag van mijn neefje. (Mijn moeder heeft gewoon hallo gezegd, maar gaat niet de schone schijn op houden). Mijn oma heeft daarnaast tegen mijn vader gezegd dat mijn moeder eigenlijk niet welkom is op hun jubileum.

Ik hoor dit dus net pas van mijn zus. En we vragen ons beide af wat nou wijsheid is. Gaan wij als kleinkinderen wel naar dat feest? Dat zou dan echt puur voor mijn vader zijn. Of blijven we beide thuis, omdat onze moeder dus schijnbaar niet genodigd is? Aan de ene kant heb ik zoiets van dat is hun probleem niet het mijne, en het ligt richting mijn vader natuurlijk gevoelig. Aan de andere kant wil ik mijn moeder hierin niet afvallen, en vind ik de gang van zaken van wat mijn oma klaarspeelt ronduit kinderachtig.

En mijn paard besloot vandaag dat ze het stappen maar niks vond. Stomme trut heeft eerst een paar keer op haar achterbenen staan dansen en de ronde erna zichzelf losgetrokken. Mijn arm klopt ervan en ik voel een spier van mijn schouder naar mijn nek doortrekken. Is verdorie mijn "goede" schouder ;(

Lastige situatie! Ik zou mezelf er niet in mengen en gewoon naar het feest gaan. Als je thuis blijft kies je heel duidelijk partij voor je moeder en dat zal je niet in dank afgenomen worden. Dan staat je vader in zijn toestand tussen nog meer vuren in.

Ik denk dat ik inderdaad ga, maar als mensen me vragen waar mijn moeder is, krijgen ze gewoon rond hun oren dat zij niet welkom was. Doorgaans worden er altijd maar smoesjes verzonnen, en dat moet nu onderhand maar eens afgelopen zijn. Ondertussen staat hun huwelijk voor de derde keer (dat ik weet) op klappen, omdat de schoonfamilie er een bom onder gooit.

Het helpt nu ook niet dat we met zijn allen op hetzelfde terrein wonen, dus je niet weg kan uit de spanning.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:48

Jagers die op 50 meter voor ons huis zonder vooraf zich te melden een hondenoefening doen met schieten etc...

Mijn hond over de zeik, hond van de buren verdwenen...

Even voortijd ene briefje in de bus doen is natuurlijk teveel gevraagd

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:55

_San87_ schreef:

_O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 09:58

De regen.
Gisteren al zeiknat geregend, vanochtend met de hond uitlaten weer regen. Ben er nu al weer klaar mee :Y)

Raya11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:10

hagelslag schreef:
Jagers die op 50 meter voor ons huis zonder vooraf zich te melden een hondenoefening doen met schieten etc...

Mijn hond over de zeik, hond van de buren verdwenen...

Even voortijd ene briefje in de bus doen is natuurlijk teveel gevraagd

Dat is niet meer van deze tijd blijkbaar om dingen even te melden bij omwonenden :x zit hier ook sinds maandag grotendeels ingesloten omdat de winkel waar ik naast woon verbouwd word 1,5 week lang. Een hoop lawaai en mijn pad elke keer geblokkeerd. Had ik netjes (en een kleine moeite) gevonden als ze het even zouden melden..

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:30

Hond die vannacht de prullenbak had geplunderd...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:38

Weet niet zo goed raad met dit weer. Gisteren nog korte mouwen. Weet niet wat ik aan moet doen. Wel of geen sokken, verwarming aan of niet. Zit te werken in mijn kantoor aan huis. Voor het een is het te koud, voor het ander te warm.

Ja ik weet het, gezeur over het weer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:41

Ik weet even niet wat ik met mijn lijf aan moet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:42

Te moe voor wat ik wil doen. ;(

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:54

Ik denk dat ik inderdaad ga, maar als mensen me vragen waar mijn moeder is, krijgen ze gewoon rond hun oren dat zij niet welkom was. Doorgaans worden er altijd maar smoesjes verzonnen, en dat moet nu onderhand maar eens afgelopen zijn. Ondertussen staat hun huwelijk voor de derde keer (dat ik weet) op klappen, omdat de schoonfamilie er een bom onder gooit.

Het helpt nu ook niet dat we met zijn allen op hetzelfde terrein wonen, dus je niet weg kan uit de spanning.

Wijze keus!!
Dit is precies hetzelfde als wat er nu bij mijn schoonmoeder gebeurd.
Ik ben het zat dat zij mij altijd naar beneden haalt en nu is de bom gebarsten. Ik ben niet meer welkom daar en mijn man en de kleinkinderen van schoonmoeder komen daar uiteraard wel. Ook wij wonen op 1 erf.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:59

Bloodymary schreef:
Weet niet zo goed raad met dit weer. Gisteren nog korte mouwen. Weet niet wat ik aan moet doen. Wel of geen sokken, verwarming aan of niet. Zit te werken in mijn kantoor aan huis. Voor het een is het te koud, voor het ander te warm.

Net zo goed een ergernis toch?
Ik ga zo met een shirt, vest, jas, sokken en dichte schoenen naar de kapper, er wordt regen verwacht en dus ik ga voor waterdicht + het zal het nog verder afkoelen. Eenmaal daar gaat de jas uit, als het warm genoeg is het vest ook. Dat vind ik een voordeel van een vest tov een trui, die kan je nog dicht maken, open ritsen, uittrekken, opnieuw aantrekken als je het toch te koud krijgt.
De verwarming in huis heb ik nog niet aan, hier is het nog 21 graden zonder verwarming.

Marcella schreef:
Ik weet even niet wat ik met mijn lijf aan moet.

Bij twijfel zou ik even iets liefs opzoeken en dat knuffelen, diertjes kunnen zo lief en troostend zijn, en als ze niet troosten dan was het in elk geval even leuk en gezellig. Ik verwacht vandaag ook meer pijnklachten door de weersveranderingen, ik probeer nog zoveel mogelijk in huis te doen nu het nog kan en als het straks niet meer kan ga ik mij laten afleiden door de pc, huisdiertjes, muziek en tv.

De voorspelling voor vandaag is dat reumaklachten kunnen oplaaien ivm het weer, ik denk dat je best lief mag zijn voor jezelf en het vandaag rustiger aan mag doen als dat prettiger voelt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:03

Bloodymary schreef:

Het is inderdaad raar en somber weer. Wij hebben nu voor de tweede week de houtkachel aan in de avond. Onze woonkamer ligt op het noorden, dus dan is het sowieso al sneller koud.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:05

Paard met virus. Vorige week gebeld dat ze koorts had eb dikke benen. Koorts zakte heel snel, was alleen woensdag en was donderdagmiddag zelfs geen verhoging meer, dikke benen werden erger dus da voor weekend langs geweest en gewoon metacam doorgeven, wat we al deden, en vochtafdrijvers gegeven. Hele weekend normale temperatuur, maar benen waren niet dun. Wel minder dik als voor de da maar niet goed. Maandag benen helemaal dun weer, maar temperatuur weer lichtjes hoger. Gisteren hetzelfde maar niks om echt te stressen.

Vandaag ondanks metacam bijna 39 graden dus weer de da gebeld en die komen ergens vandaag. Maar zo enorm poedersuiker, waarom wisselt het zo enorm, dagen met dikke benen was temperatuur normaal, nu zijn benen normaal en schiet de temperatuur weer omhoog... Vrijdag niks te ontdekken, longen en hart goed en noem alles maar op.
Andere paarden met virusje waren na 3 dagen weer topfit

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:20

Telpeva schreef:
Bij twijfel zou ik even iets liefs opzoeken en dat knuffelen, diertjes kunnen zo lief en troostend zijn, en als ze niet troosten dan was het in elk geval even leuk en gezellig. Ik verwacht vandaag ook meer pijnklachten door de weersveranderingen, ik probeer nog zoveel mogelijk in huis te doen nu het nog kan en als het straks niet meer kan ga ik mij laten afleiden door de pc, huisdiertjes, muziek en tv.

De voorspelling voor vandaag is dat reumaklachten kunnen oplaaien ivm het weer, ik denk dat je best lief mag zijn voor jezelf en het vandaag rustiger aan mag doen als dat prettiger voelt.

Thanks.

Sinds maandag al flinke oplaai. Gisteren ook niet naar stage/werkervaring plek geweest.

Loop ook flink te snotteren en te hoesten dus luchtwegen rommelen ook.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:33

Over de vraag T-shirt of trui , ik zweet mij rot in een te dikke trui :') Ik doe nu altijd laagjes aan zodat er altijd wat uit kan. Maar binnen is het ineens hartstikke warm. Met name als je bezig gaat.

--

Dat ik nog steeds erg twijfel of ik wel op mijn huidige werkplek wil blijven. Reden is dat de organisatie een nieuwe manier van werken heeft bedacht. Dit moet eigenlijk om de overheid de zorg teveel bezuinigd heeft. 1 op de 3 mensen moet straks in de zorg werken op deze manier. Dus i.p.v. dat je op één vaste locatie werkt ga je ruim inzetbaar worden. Dat betekend dat ik straks geen 9 , maar 79 collega's heb. En geen 12 bewoners maar ook 80 bewoners. Iets waar ik mij niet prettig in voel , en ook twijfels heb of ik mijn rol als persoonlijk begeleider nog goed uit kan voeren.

Je hoort allemaal mooie praatjes vanuit hoger op , maar elke keer is het ook ja het is nog niet concreet maar we verwachten dit en dit.

Het is voor mij veelte onduidelijk , en dit moet in januari al ingaan. Er zijn nog geen gesprekken geweest met mij over wat ik nu wil. Duidelijk was wel werk je niet mee , dan krijg je ontslag. Iets wat mij een hele domme keuze lijkt vanuit de organisatie met al de tekorten. En er gaan nog veel mensen vertrekken.

Ik twijfel vooral omdat ik op een manier zorg moet gaan bieden waar ik niet achter sta. De bewoners krijgen heel veel verschillende mensen voor hun neus. En dat zorgt voor stress , onrust en de structuur en duidelijkheid valt met name in het begin heel erg weg. Dat is mijn ogen ook vragen om meer problemen in het gedrag. En achter die visie sta ik niet, en dat staat mij ook enorm tegen en ik wil daar liever niet aan meedoen.

Ik denk al langer om iets van een eigen bedrijfje te beginnen buiten de zorg. Iets voor mijzelf zodat een ander niet meer mij hoeft te vertellen hoe ik moet werken en aan andermans visie vast moet houden. In mijn vakantie heb ik hier al meerdere malen over nagedacht, maar de stap zetten wat ik dan precies wil vind ik lastig. Eigenlijk wil ik iets opbouwen en dan op mijn huidige werk gaan afbouwen.

Mijn collega's met name mijn favo collega gaat het echt niet leuk vinden. Gisteren hadden we al bijna ruzie omdat ik het een paar keer benoemde dat ik niet weet of ik hier wel mee door wil gaan. Van haar moet ik het eerst proberen( dit ga ik ook doen) Nu heeft zij het wel iets makkelijker omdat ze 60 plus is en je daardoor ook minder mee hoeft te doen in het nieuwe werkplan , wat meer als logisch is. Maar mijn eigen geluk vind ik wel wat belangrijker. Maar ook als ik benoem dat onze vriendschap zeker blijft wat er ook gebeurd wordt ze aardig chagrijnig als ik het onderwerp bespreek.

Ik ga maar wat onderzoek doen naar wat ik wil en zal dat dan nog maar even stilhouden totdat ik concreet plannen heb wat ik nu wil gaan doen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:42

Bloedneus.

En mogelijk wordt bijstand toch weer ww. 8)7

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 11:50

Gisteren heel stoer mensen vragen gesteld, en vandaag niet meer stoer genoeg om te antwoorden op hun reactie :') Waarom ben ik zo

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:05

JudithGigi schreef:
Gisteren heel stoer mensen vragen gesteld, en vandaag niet meer stoer genoeg om te antwoorden op hun reactie :') Waarom ben ik zo

Waar ging het over?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:14

JudithGigi schreef:

Verwachten ze vandaag antwoord dan?
Zo nee, wachten tot je weer stoer bent.
Zo ja, you're proper (+ woord waar Max Verstappen taakstraf voor kreeg)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:17

Cowboy55 schreef:
JudithGigi schreef:

Verwachten ze vandaag antwoord dan?
Zo nee, wachten tot je weer stoer bent.
Zo ja, you're proper (+ woord waar Max Verstappen taakstraf voor kreeg)

Ik verwacht meteen antwoord. }>

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 12:18

De buienradar.