Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:44

Suzanne F. schreef:
Kunstgebit hebben sommige jongere mensen ook al hoor. Dus dat kan zeker. Maar het is heel persoonlijk wat je een afknapper vind. Ik knap op zoveel dingen af dat het niet realistisch is. Dat probleem ligt dan ook bij mij.
Maar als je op een kunstgebit afknapt of op een slaapapneu-apparaat, hoe ga je er dan mee om als hij/zij dat later wel ineens nodig heeft na jaren relatie of huwelijk?

Ik denk dat dat heel anders is als je 35 bent en start met daten en zoiets hebt of als je 20 jaar samen bent en dat komt aan de orde.

Hhilde

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:47

Mij zou dat (ik ben 30) echt niet uitmaken, als iemand een kunstgebit heeft of slaapapneu. Als iemand goed bij me past en we hebben het fijn samen, vind ik dat geen afknapper. Blijft persoonlijk natuurlijk :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:03

Als iemand echt leuk is, je tot over je oren verliefd bent en dan er achter komt dat hij met een slaapapeu-apparaat slaapt, dan denk ik dat het ook niet zoveel uitmaakt.
Iets waar ik persoonlijk echt op afknap is stinken... Maar dat merk je de eerste date ook al :+ al heb ik tijdje met een jongen gedate... en de laatste keer dat die bij mij was stonk die echt ontzettend. Ik was op dat moment al klaar met hem maar hij had nog wat van mij geleend en dat wilde ik graag terug maar na die ene keer was ik al helemaal afgeknapt :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:15

Nou daar kom je al snel achter iemand met slaap apneu. Nou mij niet bellen ik krijg moordneigingen van mensen die overmatig snurken en als ik niet kan slapen. Dus nee ik raak al niet tot mn oren verliefd want neem aan dat je vrij snel weet dat iemand zoiets gebruikt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:17

Zonnetje81 schreef:
Nou daar kom je al snel achter iemand met slaap apneu. Nou mij niet bellen ik krijg moordneigingen van mensen die overmatig snurken en als ik niet kan slapen. Dus nee ik raak al niet tot mn oren verliefd want neem aan dat je vrij snel weet dat iemand zoiets gebruikt.

:') Die moordneigingen.. check ellende is dat m’n vriend 10 jaar geleden niet snurkte en ik hem nu ‘s nachts wel met een kussen op z’n kop wil meppen.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:51

Verschrikkelijk. Mijn ex ging steeds meer snurken, alleen geloofde ie mij niet dat het zo erg was. Tot ie vd dokter hoorde (pre screening operatie) dat dit zeker ernstig kon zijn en hij onderzoek moest laten doen. Hier kwam uit dat het idd erg was en ze waren verbaasd dat ie geen klachten had verder..

Dus idd zo’n apneu apparaat.

‘Vergat’ ie hem telkens aan te doen en zei dan tegen mij wanneer ik erop los mepte omdat ik simpelweg gek werd van zijn gesnurk, dat ‘ie toch niet sliep’…

Brr, zo blij dat ik hiervan af ben.. Mijn huidige vriend snurkt heel af en toe en zeer licht, wanneer ik hem wil aanstoten heeft ie het al in de gaten en gaat ie verliggen, dan is het ook meteen over.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:19

Hhilde schreef:
Wat fijn D_akota, geniet er van <3

_Mir dat is inderdaad onwijs persoonlijk. Voor mij is een enorme afknapper iemand die niet over gevoel kan praten of continu heel erg stoer doet over gevoel. Is er op dit moment iets waar je tegenaan loopt?

Ik heb ontzettend gemengde gevoelens hierover. Deze man doet enorm zijn best en maakt tijd vrij etc etc. Uiterlijk is ook mijn type. Dit is waarvan ik altijd riep dat ik het graag wilde, toch ben ik ontzettend bang mijn vrijheid kwijt te raken. Ik praat hier ook over met een goede vriend hij zegt.. jij hebt gewoon bindingsangst. Ik ben natuurlijk ook inmiddels lang alleen, dus altijd gewend alles alleen te doen.

Ergens wil een grote stap terug even, maar ergens wil ik dit ook niet opgeven. Misschien heb ik gewoon even tijd nodig. Ik loop wel tegen wat kleine dingetjes aan, maar besef me dat ik zelf ook niet perfect ben natuurlijk.

@pien, daar heb gelijk in! Dan is het inderdaad beter in die situatie.

@Suzanne F. Ik ben van mening als dat later gebeurd dat het dan minder erg is.. Misschien stom, maar later in de relatie vind ik dat anders. Of het moet plots een extreme verandering zijn, dan kan je alsnog de relatie stoppen om die reden natuurlijk..

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:00

@Mir; die twijfels herken ik wel. Maar dat was meer omdat ik verruigd single was en hier enorm van genoot. Dit wilde ik dus absoluut niet opgeven. Dus toen ik die ene leuke jongen ontmoette, was ik toch behoorlijk in de war. Ene kant heerlijk die gevoelens, andere kant lastig want ik gaf ook wat op.. (mijn vrijheid om te seksen met wie en wanneer ik wilde.. Dit kon ik blijven doen, maar dan zou hij die vrijheid ook hebben :j )
Dus tja, echt gemixte gevoelens, haha. Al heb ik nooit negatieve punten in hem gezien, juist telkens positieve waar ik me over bleef verbazen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:12

_Mir, kan het zijn dat je zijn ‘puntjes’ ziet zodat je voor jezelf het gevoel hebt dat er een goede reden is om hem af te wijzen? En zijn die puntjes inderdaad echt zo erg, of hoort het bij het mens zijn? Het is ook eng om je aan iemand te binden, zeker als je nog twijfelt of je er klaar voor bent. Welke vrijheden ben je bang te verliezen en zijn die in een eventuele toekomstige relatie te overleggen? Kun je over deze angst praten met je date of zijn jullie nog niet in dat stadium? Voor hem is het misschien meer dan prima om rustig aan te doen en samen te ontdekken of jullie toekomst hebben, misschien herkent hij je struggle wel :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:20

Mooie post hhilde. Ik ben het met je eens. En goeie vragen die je stelt

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:50

Hhilde schreef:
_Mir, kan het zijn dat je zijn ‘puntjes’ ziet zodat je voor jezelf het gevoel hebt dat er een goede reden is om hem af te wijzen? En zijn die puntjes inderdaad echt zo erg, of hoort het bij het mens zijn? Het is ook eng om je aan iemand te binden, zeker als je nog twijfelt of je er klaar voor bent. Welke vrijheden ben je bang te verliezen en zijn die in een eventuele toekomstige relatie te overleggen? Kun je over deze angst praten met je date of zijn jullie nog niet in dat stadium? Voor hem is het misschien meer dan prima om rustig aan te doen en samen te ontdekken of jullie toekomst hebben, misschien herkent hij je struggle wel :)

Hele goede dit inderdaad, dankjewel.

Ik heb niet het gevoel dat ik naar redenen zoek. Misschien mis ik (ondanks zijn uiterlijk prima is) toch aantrekkingskracht? Want dat zijn natuurlijk nog steeds 2 verschillende dingen. Ik heb het nog niet daarover gehad met hem, want ik wil hem zo lang mogelijk bezig zien zoals hij is als je begrijpt wat ik bedoel? Ik hoor af en toe opmerkingen die mij echt benauwen bijv. ''Ik wil je eigenlijk wel vaker zien dan 1 keer pw'' en.. wat gaan we dan en dan doen? Ik ben zo ver nog niet. Nu moet ik ook toegeven dat ik nog nooit iemand voor serieus ben tegen gekomen, dus dit ook niet ken. En dat hele dag appen he... ik ken weinig mannen die dat doen hoor en ik hou er niet van. Voel me eigen zelf soms meer man :')

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 22:00

Heb je liefdesbang al eens gelezen Mir? Best veel herkenbare punten waarbij je dan jezelf eigenlijk saboteert met angstgedachten.
Ik was het niet met het hele boek eens, maar het was wel goed er weer eens kritisch over na te denken wat mijn eigen gedachten eigenlijk voor invloed gaven.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:33

Ah Mir, ik snap je zo goed :(:) Het komt écht goed, linksom of rechtsom, maar het heeft tijd nodig. Ik snap dat je hem niet teveel wil beïnvloeden, maar als jullie het er nooit over hebben kan het ook daar weer op stuklopen. Voel maar wat voor jou een fijne volgende stap is :)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:39

Hhilde schreef:
Ah Mir, ik snap je zo goed :(:) Het komt écht goed, linksom of rechtsom, maar het heeft tijd nodig. Ik snap dat je hem niet teveel wil beïnvloeden, maar als jullie het er nooit over hebben kan het ook daar weer op stuklopen. Voel maar wat voor jou een fijne volgende stap is :)

Daar heb je ook weer gelijk in. Ik wacht het nog even rustig af of ik me er oke bij ga voelen. :)

@assie dat boek ken ik nog niet, dankjewel voor de tip.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:33

Ik ben ook niet zo van het de hele/elke dag appen, helemaal als het over niks gaat. Dus dat herken ik wel. Waar appt hij over?

Ik ben nu net weer single na een maandje daten. Hij wilde ook wat vlot gaan, had het binnen een week al over samenwonen en dat hij van me hield. Ook al had ik hem verteld dat ik het rustig aan wil doen :+ Was ook iets jonger dan ik, ik denk niet dat ik dat nog een keer wil.

Echt wel heel leuk om te lezen dat het zo goed gaat bij veel mensen hier! Ik ben nu even genezen maar misschien komt er ook wel een leuk iemand op mijn pad.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:24

assie schreef:
Heb je liefdesbang al eens gelezen Mir? Best veel herkenbare punten waarbij je dan jezelf eigenlijk saboteert met angstgedachten.
Ik was het niet met het hele boek eens, maar het was wel goed er weer eens kritisch over na te denken wat mijn eigen gedachten eigenlijk voor invloed gaven.
Ik heb hem hier in de boekenkast staan.

Aanrader :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:25

Mariett schreef:
Ik ben ook niet zo van het de hele/elke dag appen, helemaal als het over niks gaat. Dus dat herken ik wel. Waar appt hij over?

Ik ben nu net weer single na een maandje daten. Hij wilde ook wat vlot gaan, had het binnen een week al over samenwonen en dat hij van me hield. Ook al had ik hem verteld dat ik het rustig aan wil doen :+ Was ook iets jonger dan ik, ik denk niet dat ik dat nog een keer wil.

Echt wel heel leuk om te lezen dat het zo goed gaat bij veel mensen hier! Ik ben nu even genezen maar misschien komt er ook wel een leuk iemand op mijn pad.
We kunnen altijd nog op jacht op Texel, grijns.

Is gewoon alweer een jaar geleden!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 15:50

Liefdesbang heb ik ook regelmatig als tip gelezen in Kroegpraat (weet niet of er meer insta-meiden hier zijn die Liesbeth Rasker volgen? :') ) ik ben nog steeds in dubio of ik hem eens ga halen.

(edit: net even gekeken of hij in de online bieb ook te verkrijgen is voor E-book... en dat is het geval *\o/* maar even lenen :D)

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 20:55

Mariett schreef:

Hij appt dus echt over nutteloze dingen. Elke kleine gebeurtenis kan hij wel vertellen. Ik word daar een beetje moe van en ga ook kortaf reageren. Ik heb helaas toch voor mezelf besloten dat dit m niet gaat worden. De 'kleine dingetjes' zijn voor mij toch te storend. Dus ik ga weer rustig verder kijken.

Binnen een week over samenwonen praten wauw! Hoeveel scheelt het qua leeftijd? Sommige jongere mannen kunnen toch erg volwassen zijn, het is maar net wie je treft.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 08:41

Oh ja ik ben voor Ailill! Tussendoor veel gebeurd ook :D

Als je je meteen al ergert aan iemands gedrag wordt het denk ik niet beter _Mir, dus verstandige keuze.
Hij was iets meer dan een jaar jonger! Dus kan wel, dacht ik. Maar hij was de oudste in al z’n vriendengroepen dus dat maakte het verschil ook nog wat groter. Had eigenlijk een soort continu schuldgevoel omdat hij me zo leuk vond en ik veel meer tijd nodig had.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 18:33

Verstandig Mir! Weer wat geleerd over jezelf en wat je graag wil :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 20:54

Ik gooi er even, zo voor het weekend, een leuke discussie in. Wat vinden jullie? Ik ben nu bijna een jaar single, en vind daten/mensen ontmoeten helemaal niet leuk :+

Ik ben misschien met 6/7 mensen serieus op date geweest, waarvan 3 meerjaren een relatie gehad.

https://www.bedrock.nl/marathondater-minder-kans-liefde/

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:22

Hmm, die snap ik wel ja. Vind het zelf ook wat wanhopig overkomen als je veel/snel date. Maar das ook wel afhankelijk waarom je date.

Gewoon een pleziertje (of vaker), of serieus? Met die laatste heb ik dan geen ervaring maar was wel selectief met wie ik date voor een potentiële sekspartner. Seks voor een avond had ik niks mee (of Nouja, dan ga ik wel naar de club :'))

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:26

Ik kan me er wel in vinden eigenlijk. Ik zou ook niet met verschillende mannen tegelijk willen of kunnen daten. Dat voelt niet eerlijk en dan denk ik ook niet dat ik ze oprecht een eerlijke kans zou geven.

In the meantime, ik ben ook nog steeds happy met mn match. Ik zou gisteravond naar hem toe maar natuurlijk moest hier sneeuw vallen en het spiegelglad worden dus ik durfde het niet aan. Volgende week maken we dat wel goed :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 21:33

Hier is het vooral lange tijd echt vrij, en open communicatie en een langere periode (weken/maanden, al komt dat ook weer niet vaak voor) voordat we elkaar echt ontmoeten. Wel beeldbellen, lange gesprekken enz enz. Maar beide de insteek: we leven al 30+ jaar zonder elkaar, dit voelt goed. Tot nu toe wist ik bij alle 3 ook voor de eerste keer ontmoeten dat het wel goed zat, misschien juist omdat je elkaar al langer kent?

Veel mensen vinden dat vreemd merk ik.

Bedpartners is inderdaad iets anders, eigenlijk veel makkelijker, maar ja dan mis je weer die echte diepgang.

Meerdere mensen tegelijk daten zou ik niet doen, en ook van de ander niet tof vinden. Mits duidelijk vanuit beide is be/afgesproken en daten serieus is.