Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:08

DuoPenotti schreef:
@biks
Ik denk idd dat er heel veel zoals hem in stonden, geen echte reden om niet te vaccineren, maar denken dat gebeurt mij niet en maar uitstellen.
daar word nu al een paar maanden voor gewaarschuwd, maar lekker eigenwijs blijven.

Robert, je zag op de ic wel een verschuiving in leeftijd sinds de Delta variant en toen ook de vaccinatie.
Dat er toch meer jongere bij kwamen.
En 50 vind ik niet onder ouder vallen. Ja oke in vergelijk met iemand van 20 wel, maar het zijn mensen die vol in het leven staan, zowel werk, sport, van alles.
eerst was het echt 70 plus en nu steeds meer 50+. Vind dat wel zorgelijk.

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:10

Maar die ver asntwoordelijkheid die wij nog moeten nemen is nu nog altijd om de zorg te ontlasten. Er moet dus wel degelijk meer aandacht aan de zorg besteed worden want het virus blijft. Meer personeel..meer bedden..
Die oproep deed Gommers of Kuipers laatst ook.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:15

Ik vraag me dan nog steeds af waar de 'haarden' zitten, of hoe mensen eraan komen..
Ik blijf 'de thuissituatie' zoiets vaags vinden... (alsof Covid aanbelt of door het raam komt, om je te verrassen..)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:26

Cer schreef:
Ik vraag me dan nog steeds af waar de 'haarden' zitten, of hoe mensen eraan komen..
Ik blijf 'de thuissituatie' zoiets vaags vinden... (alsof Covid aanbelt of door het raam komt, om je te verrassen..)

Is het niet zo dat als persoon 1 het op een feestje oploopt en dan thuis de anderen besmet er dus bijvoorbeeld 3 thuis besmet zijn en 1 in andere situatie? Of dus kind raakt besmet op school, besmet thuis ouders dus weer thuissituatie

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:35

ruitje schreef:
Ik lijk uit jouw posts te halen Vayo, dat jij het acceptabel vind dat gevaccineerden er 'klaar' mee zijn/ niet wil dat zij regels opgelegd krijgen en dat alles alleen maar ingezet moet worden op ongevaccineerden?

Ik ben een beetje de hoop aan het verliezen dat we ooit zonder maatregelen gaan zitten, we hebben best een hoog % vaccinaties in NL, er blijven echter andere varianten opduiken en wereldwijd is het % gevaccineerd echt belabberd.

Ik denk dat het niet meer is of of( dus gevacvineerd=geen maatregel en ongevaccineerd=maatregel) . Ik denk dat we vast blijven zitten aan een combinatie :o . En dan moeten dus ook gevaccineerden dus nog hun verantwoordelijkheid nemen...

Dat klopt eigenlijk wel. Het beeld laat vooral zien dat de IC´s vol liggen met eigenlijk voorheen gezonde mensen die zich niet hebben laten vaccineren. Die groep zorgt er nu grotendeels voor dat de zorg het niet meer bij kan benen. En dit had voorkomen kunnen worden.
Intensivisten geven dit ook aan en geven aan dat vaccineren belangrijk is. Vaccineren helpt goed tegen ernstig ziek worden en ziekenhuisopname.

De gevaccineerden met onderliggend lijden en een kwetsbare gezondheid kunnen we individueel beschermen. Dit deden we voorheen ook al.
Maar als je om je heen alleen maar gezonde en volledig gevaccineerde mensen om je heen hebt, dan vraag ik me af waarom we weer terug moeten naar maatregelen voor de gehele bevolking. Je kunt het risico enorm inperken door je te laten vaccineren. En het is duidelijk dat het probleem nu is dat niet gevaccineerden in het ziekenhuis belanden.

Ik vind het niet meer gerechtvaardigd dat we nu starten met maatregelen voor iedereen en niet eerst overgaan tot een 2g maatregel. Ook stoor ik me eraan dat er een wetswijziging overwogen wordt om een qr-code op MBO en HBO scholen te kunnen eisen, terwijl ze dit voor kerken en andere geloofsgebouwen niet willen doen. Terwijl de jeugd, helemaal als ze gevaccineerd zijn, amper tot niet de zorg belasten met corona. Als je kijkt naar Staphorst en Urk dan zie je daar relatief veel besmettingen en ziekenhuisopnames. Het zou dan niet meer dan logisch zijn dat om te beginnen daar in de kerken en geloofsgebouwen een qr-code getoond moet worden.

Afstand houden van vreemden vind ik geen probleem. Mondkapjes in een supermarkt ben ik al niet blij mee, maar vooruit dat doen we dan maar. Verder weiger ik inderdaad nog terug te gaan naar een beperking van bezoek, afstand houden tot vrienden en familie en een avondklok. Dát vond ik zulke beperkende maatregelen die veel schade toebrengen.
Als je een grens verlegd is het de volgende keer makkelijker om die grens nog een keer te verleggen.

Vaccineren is gewoon een goede manier om jezelf te beschermen. Zet dan nu in op boosters. Ik ga hem met liefde halen. Maar ik laat me niet meer opleggen hoeveel mensen ik in mijn eigen huis mag ontvangen of dat ik afstand van vrienden en familie moet houden, terwijl wij allemaal gezond en gevaccineerd zijn. Dergelijke maatregelen wegen voor mij niet op tegen het minieme risico dat je nog loopt als je gezond en volledig gevaccineerd bent. Ik denk dat ik in het verkeer meer risico loop en dat risico accepteren we ook dagelijks. De maatregelen komen er nu gewoon om niet gevaccineerden te beschermen. En daar wil ik inderdaad niet veel voor inleveren, omdat zij zelf die verantwoording ook kunnen nemen door zich te laten vaccineren.

Ook vraag ik me af wat er de afgelopen 1,5 jaar gedaan is aan het uitbreiden van IC´s en het aantrekkelijk maken van werken in de zorg. De bevolking groeit en we hebben een hoge graad van vergrijzing. Het moeten opschalen van (IC) bedden is dan niet vreemd.

Waarom is het wel acceptabel dat mensen na ruim 1,5 jaar ellende ervoor kiezen om zich niet laten vaccineren terwijl dit bewezen bescherming geeft en zij hier dus een risico mee nemen, maar is het niet acceptabel dat gezonde gevaccineerden die beschermd zijn ervoor kiezen om zich niet aan (alle) maatregelen te houden omdat zij hier teveel last van ondervinden?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 02-11-21 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:40

MyWishMax schreef:
Cer schreef:

Is het niet zo dat als persoon 1 het op een feestje oploopt en dan thuis de anderen besmet er dus bijvoorbeeld 3 thuis besmet zijn en 1 in andere situatie? Of dus kind raakt besmet op school, besmet thuis ouders dus weer thuissituatie

Dat kan, maar dan vind ik persoonlijk de oorzaak: "schoolgaande kinderen" en niet 'thuis situatie'..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:45

MyWishMax schreef:
Cer schreef:

Vanochtend net gelezen dat er , wanneer er geen duidelijke bron gevonden word meestal ingezet word op thuissituatie en dat lang niet altijd correct is. Ook is de horeca in opkomst als bron van besmetting. Nog niet veel maar wel van 2,5 naar 5 % in even tijd. Wanneer je dan 8000 besmettingen per dag hebt zijn dat er minimaal 400. Ze worden lang niet allemaal gevonden en lang niet iedereen gaat testen. Bij de meeste bedrijven moet je eerst testen bij klachten voor je op je werk komt dus die cijfers zijn iets realistischer. Maar thuissituatie is natuurlijk een wassen neus want diegene die daar besmet word is besmet door iemand anders van buitenaf.
In er word ook in de helft van de gevallen geen bron gevonden , dus bron en contactonderzoek is ook een wassen neus bij deze aantallen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 02-11-21 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:45

Als volwassen ouders en opa´s en oma´s zich laten vaccineren, kunnen kinderen ook lekker probleemloos naar school zonder bij elke snotneus te laten testen. En natuurlijk houd ik mijn kinderen bij opa en oma vandaan als ze ziek zijn. Maar dit deed ik altijd al.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 10:54

IMANDRA schreef:
HC hou nu eens op met die misinformatie rondom natuurlijke infectie!

Ac ik kan ook zeggen ´hou toch eens op met zwart/wit polariseren tussen óf voor alles óf tegen alles´.
Omdat het jouw/jullie niet bevalt is het incorrect? Tja, zo wil het wel lukken met verplichten ja.

Covid infectie geeft meer/breder/duurzamer weerstand dan een vaccin.
Een vaccin heeft VEEL minder risico bij een infectie.
Het is geen óf, óf :)*
Een infectie oplopen na vaccinatie geeft het beste van twee werelden met minimaal risico.

Nee, niet imo.
Inmiddels vele miljoénen voorbeelden en ruim statistiek. Opvallend weinig officiële publicatie >;) Wel een rapport met tienduizenden perfect vergeleken in een recent Israelisch onderzoek.
Zoekt en gij zult vinden. Maar ja, waar geen wil is, is geen weg.

Ok, weer even wat boerderijklussen doen want wil op terras van het restaurant verderop lunchen in de zon. Wel vitamine D geen QR code ;)
Als het inderdaad zonnig wordt zoals de weersverwachting aangeeft, dan met het zijspan; frisse lucht!!!
Jullie ook veel plezier; la vida es bella *\%/*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:06

Zoek en gij zult vinden is duidelijk gejat van een bepaalde groep. Jij komt met de bewering dat natuurlijke besmetting veel beter werkt dan vaccinatie, daar zet ik een gedegen onderzoek tegenover en dat word genegeerd. Dan kom je met de volgende vaccinatie en daarna besmetting werkt veel beter, met wederom verwijzing naar zoek het zelf maar op.
Geen zin in want jij leest toch niet dus stop maar met je kreten. Waarom moeite doen voor iemand die zo rotsvast in zijn eigen idee vastbijt en doet waar hij de anderen continu van beschuldigd?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:49

Vayo schreef:
Ik vind het niet meer gerechtvaardigd dat we nu starten met maatregelen voor iedereen en niet eerst overgaan tot een 2g maatregel. Ook stoor ik me eraan dat er een wetswijziging overwogen wordt om een qr-code op MBO en HBO scholen te kunnen eisen, terwijl ze dit voor kerken en andere geloofsgebouwen niet willen doen. Terwijl de jeugd, helemaal als ze gevaccineerd zijn, amper tot niet de zorg belasten met corona. Als je kijkt naar Staphorst en Urk dan zie je daar relatief veel besmettingen en ziekenhuisopnames. Het zou dan niet meer dan logisch zijn dat om te beginnen daar in de kerken en geloofsgebouwen een qr-code getoond moet worden.

Ja kerken worden uit de wind gehouden terwijl ze toch voor een groot deel het probleem zijn.
Ik ga me als dubbel gevacineerde ongelovige in ieder geval niet meer strak aan de regels houden om gelovige wappies te ontzien.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:01

Ook veel mensen uit de fitness en influencer wereld zijn niet gevaccineerd. Ben heel benieuwd hoe die nu naar de sportschool kunnen gaan. Die moeten dan 5x per week testen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:03

Huertecilla schreef:
IMANDRA schreef:
HC hou nu eens op met die misinformatie rondom natuurlijke infectie!

Ac ik kan ook zeggen ´hou toch eens op met zwart/wit polariseren tussen óf voor alles óf tegen alles´.
Omdat het jouw/jullie niet bevalt is het incorrect? Tja, zo wil het wel lukken met verplichten ja.

Zo zwart-wit ben ik niet. Ik zou verplichten ook liever niet zien, maar als dat het alternatief is voor code zwart... ja, dan liever verplichten.

Huertecilla schreef:
Covid infectie geeft meer/breder/duurzamer weerstand dan een vaccin.
Een vaccin heeft VEEL minder risico bij een infectie.
Het is geen óf, óf :)*
Een infectie oplopen na vaccinatie geeft het beste van twee werelden met minimaal risico.

Nee. Je roept wel steeds dat een infectie een duurzamere weerstand geeft, of meer weerstand geeft, maar daar is nog geen enkel bewijs voor. Bredere weerstand ja, maar dat verschil is tot noch toe niet significant gebleken en dus niet waard om de risico's van COVID, zélfs na vaccinatie, te nemen.

Huertecilla schreef:
Nee, niet imo.
Inmiddels vele miljoénen voorbeelden en ruim statistiek. Opvallend weinig officiële publicatie >;) Wel een rapport met tienduizenden perfect vergeleken in een recent Israelisch onderzoek.
Zoekt en gij zult vinden. Maar ja, waar geen wil is, is geen weg.

Nou dan deel wat van die 'miljoenen voorbeelden en ruim statistiek'! Jij maakt een statement, dan is het in een nétte discussie aan jóú om dat statement te onderbouwen. Waarom zou ik moeite moeten gaan doen om jouw statement te gaan onderbouwen? Dat is echt de omgekeerde wereld. Het laat alleen zien dat jij geen zin hebt om jouw statements te onderbouwen en snel je kop in het zand steekt als je om bewijs wordt gevraagd. Lekker makkelijk.

Ik heb wel wat eigen bronnen:

pubmed schreef:
Kentucky residents who were not vaccinated had 2.34 times the odds of reinfection compared with those who were fully vaccinated. These findings suggest that among persons with previous SARS-CoV-2 infection, full vaccination provides additional protection against reinfection. To reduce their risk of infection, all eligible persons should be offered vaccination, even if they have been previously infected with SARS-CoV-2.
(dit was wel nog ten tijde van Alpha)
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34383732/

Vaccineren is dus sowieso al beter dan een vorige/eerste natuurlijke infectie. Hoewel jij dat niet ontkent, wil ik het hier toch even delen, ook voor anderen ;).

Ook wel een interessant stukje uit een ander artikel:
Anna Durbin schreef:
There's no doubt that natural infection confers immunity, and we're seeing some evidence—not surprising—that a previous COVID-19 infection plus vaccination provides more durable protection than simply vaccines alone. But that doesn't mean that vaccinated people should go out there and try to get infected. That risk just isn't worth taking as people, even young healthy people, can get very, very sick. We want to simply stop infections from happening, full-stop, to get this virus under control and prevent it from mutating further.
– Anna Durbin, Professor, Bloomberg School of Public Health and Johns Hopkins School of Medicine

https://hub.jhu.edu/2021/09/10/infectio ... -vaccines/

Dit is ook wat de Israelische onderzoeken die ik kan vinden stellen. Natuurlijke infectie gevolgd door vaccinatie zorgt voor een bredere en duurzamere immuunrespons. Er wordt niks gesteld over eventuele voordelen van een dubbele vaccinatie gevolgd door een natuurlijke infectie, wat jij claimt.

Want, de kans dat je ernstig ziek wordt is een stuk lager dankzij vaccinatie (1 op 20.000), maar niet 0. Waarom vrijwillig dat risico gaan lopen bij 'natuurlijke' herinfectie die bovendien ontzettend grillig is en geen garantie voor betere bescherming, als die extra bescherming mogelijk niet eens zoveel meer bewezen feitelijk, merkbaar verschil brengt? Waarom dan niet gewoon een booster-shot met een ander vaccin nemen zodat je ook die bredere bescherming krijgt zonder het risico op ernstig verloop/long covid? "mixing vaccines also can sometimes create a broader, more potent response than getting multiple doses of a single vaccine"

Als je dan echt die risicoanalyse wil maken, de kans op hartproblemen bij een mRNA vaccin was zo'n 1:600.000. Dus je hebt 30x zoveel kans om in het ziekenhuis te belanden met een natuurlijke infectie versus een bijwerking krijgen van een eventuele booster-vaccinatie. En zelfs al is die bijwerking krijgen n.a.v. de booster twee keer zo waarschijnlijk (ik weet immers niet of een derde vaccinatie dit risico verhoogt, daar vind ik zo geen cijfers van, maar stél dat dat zo is) dan heb je alsnog 15x hogere kans om in het ziekenhuis te belanden door een natuurlijke infectie dan om een bijwerking te krijgen door het vaccin.

En buiten de voor- of nadelen voor jezelf: waarom het risico lopen dat je iemand besmet met een minder immuunsysteem? We hebben immers gezien dat je ondanks vaccinatie alsnog besmettelijk kan zijn, dus als je actief naar een besmetting op zoek gaat als gevaccineerde, het lukt om die te krijgen (wat blijkbaar nog best lastig is, de huidige cijfers liggen rond de 1:5000, al kan die kans iets hogere liggen inmiddels vanwege de hoogte van de besmettingen nu), je dan alsnog anderen kan besmetten en anderen dan door jouw bewuste acties in het ziekenhuis kunnen belanden?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:13

MarlindeRooz schreef:
Ook veel mensen uit de fitness en influencer wereld zijn niet gevaccineerd. Ben heel benieuwd hoe die nu naar de sportschool kunnen gaan. Die moeten dan 5x per week testen.

Heb ook al veel berichten voorbij zien komen van sportschooleigenaren die hier totaal niet blij mee zijn.
Ik snap dat ze geen uitzondering kunnen maken, maar ik zou sporten en gezond leven juist meer stimuleren dan nu voor sommige mensen beperken.
Uiteraard doen ze dat ook zelf door niet te vaccineren, maar toch.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:14

De uitgelekte ingrepen op een rij
-Houd anderhalve meter afstand (dringend advies, per direct)
-Werk de helft van de tijd thuis (dringend advies, per direct)
-Het coronatoegangsbewijs geldt ook in onder meer sportscholen, zwembaden en ‘doorstroomlocaties’ als dierentuinen, musea en pretparken (plicht, vanaf 6 november)
-Draag een mondkapje in publieke binnenruimten zoals winkels, stations, bibliotheken en gemeentehuizen (verplicht, vanaf 6 november)
-Een regionale aanpak in corona-brandhaarden lijkt onhaalbaar, wel worden bedrijven en burgemeesters opgeroepen beter te handhaven
-Extra regels exclusief voor ongevaccineerden zijn voorlopig uit beeld
-Het kabinet bereidt alvast wetgeving voor zodat de coronapas ook bij bedrijven verplicht kan worden

https://www.ad.nl/politiek/dit-maakt-het-kabinet-vanavond-bekend-mondkap-op-afstand-houden-thuiswerken-vaker-coronapas-mee~aa701f0c/

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:24

Extra regels voor ongevaccineerden uit beeld… nou volgens mij zijn ze er indirect al.

Mij lijkt gezond leven promoten beter dan geen sportscholen en duur groente en fruit..

Ben benieuwd hoe het komt met de zwemlessen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:29

Ik hoop dat ze in winkels weer die anderhalve meter strepen op de grond gaan zetten, mondkapjes: nouja dat moet dan maar, en op meer plekken QR-code: +:)+

En ik duim dat bij de zwemlessen die looproutes weer ingevoerd worden zodat je alleen samen zit met ouders van de lopende zwemles en niet ook nog met die van de vorige en de volgende zwemles + snotterende broertjes en zusjes die ze meeslepen...

Vorige keer ook, terwijl de ene les bezig is, verzamelen alle kinderen voor de volgende les achter de schuifdeuren bij de douches. Die staan dus allemaal op een hoopje te wachten tot de deuren opengaan. Loopt er 1 tussen constant te hoesten. Heb je lekker zo in 1 keer een stuk of 20 kinderen aangehoest :r

Die zitten weer allemaal op verschillende scholen...met verschillende families...

[edit: tiepvaut]
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-11-21 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:31

pmarena schreef:
Heb je lekker zo in 1 keer een stuk of 20 kinderen aangehoest :r
Die zitten weer allemaal op verschillende scholen...met verschillende families...

En uitendelijk staat het in de statistieken als 'thuis situatie' waarschijnlijk.. ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:39

Goede vraag :)

Ouders worden ziek, laten testen, maar weten niet hoe ze er aan komen dan denk ik?
Want veel jongere kinderen zullen toch niet getest worden. En die ouders komen waarschijnlijk ook gewoon in de winkel, op hun werk, op bezoek.... dus tja hoe kom je er aan?

Dan kan je ook niet met zekerheid zeggen dat je het thuis (door je kind) opgelopen hebt, lijkt mij.
Maar ook niet met zekerheid dat het bij de winkel of op het werk was....tenzij daar toevallig een besmetting bekend was.

Bij die kleine van ons op school zijn er zover bekend (nog) geen besmettingen geweest volgens de directrice. Maarja het is absoluut niet vrij van hoesten / niezen / snotneuzen. En als je niet test dan is het er niet....zeg maar.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-11-21 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:41

Josien_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Heb ook al veel berichten voorbij zien komen van sportschooleigenaren die hier totaal niet blij mee zijn.
Ik snap dat ze geen uitzondering kunnen maken, maar ik zou sporten en gezond leven juist meer stimuleren dan nu voor sommige mensen beperken.
Uiteraard doen ze dat ook zelf door niet te vaccineren, maar toch.

Ik begreep gisteren uit een interview, dat de achterliggende gedachten is, dat jonge sportieve mensen, dan nu toch wel gaan vaccineren. Zodat de vaccinatiegraad nog wat omhoog gaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:43

In Amsterdam is 13 % van de besmettingen zeker te herleiden naar de horeca! Waarschijnlijk een direct gevolg van Halsema’s opmerking dat er niet of maar mondjesmaat gecontroleerd ging worden. Nu moet ze de teugels aantrekken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:47

pmarena schreef:
Vorige keer ook, terwijl de ene les bezig is, verzamelen alle kinderen voor de volgende les achter de schuifdeuren bij de douches. Die staan dus allemaal op een hoopje te wachten tot de deuren opengaan. Loopt er 1 tussen constant te hoesten. Heb je lekker zo in 1 keer een stuk of 20 kinderen aangehoest :r

Ik begrijp je gevoel. Maar vergeet niet dat mensen en ook zeker kinderen juist ook blootgesteld moeten worden aan virussen enzo om afweer op te bouwen.
Die beschermde kinderen kunnen zo niets meer hebben. Dat moet je ook niet willen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:50

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:52

Needje schreef:
pmarena schreef:

Ik begrijp je gevoel. Maar vergeet niet dat mensen en ook zeker kinderen juist ook blootgesteld moeten worden aan virussen enzo om afweer op te bouwen.
Die beschermde kinderen kunnen zo niets meer hebben. Dat moet je ook niet willen.

Dat gebeurt toch wel, daar maak ik me echt totaal geen zorgen over. (school, speeltuin, familie / vrienden, het eigen zwemgroepje en andere sporten....)

Maar je hoeft het natuurlijk ook niet op te gaan zoeken in een pandemie.... een beetje de contacten beperken qua wat 1 iemand in 1 keer aanhoest, dat is wel lekker :=

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:53

Pff zo vervelend weer. Ik heb me wel gevaccineerd, vooral om ervoor te zorgen dat we weer zoveel mogelijk kunnen. Ik was niet echt bang om corona op te lopen omdat ik, toen er nog geen vaccin was, op corona afdelingen heb gewerkt.
Al wil ik zelf geen onnodig risico lopen op (long)covid, dus ik was blij met het vaccin.
Mondkapjes terug.. opzich niet heel erg, maar ik werk in een publieke binnenruimte en dan betekent dat toch weer 8 uur per dag een kapje. Het kan zeker veel erger, maar ik vind het toch gewoon heel vervelend..
Even een ego klaag post, sorry hoor.

Een andere vraag, wij willen de zomervakantie boeken, durven jullie dat al aan? We gaan binnen Europa.