Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kinke schreef:Olle schreef:Zeg ik dat het ergens ok is?
Het is alleen wel een logische (rationele) manier van selecteren.
Ik ben dan nog wel geen 50+, maar als ik moet kiezen voor een bed voor mij of mijn jongere neefjes dan weet ik waar dat bed heen gaat.
En als het nou iemand is die 5 jaar jonger is dan jou en een onbekende?
Popstra schreef:Klopt, zou het ook niet leuk vinden als bijv mijn moeder er naast zou wonen en ik dan dit hysterische tafereel zie terwijl ik zelf niet bij mijn moeder kwam om haar te beschermen tegen de Corona.
_Penotti schreef:Ik denk niet dat ze elkaar met bosjes aanstaken, dat deed het personeel wel.
En nee niet expres maar er waren geen goede middelen dat te voorkomen.
En er loopt niet alleen verzorging rond, maar ook de schoonmaak, de technische dienst.
rien10 schreef:En al zou ik het fysiek kunnen (ja) en mijn huis kunnen aanpassen (ja, dat kan), ik zou het nooit doen. Ik wil niet mijn moeder in huis hebben. Ze is afgelopen november overleden en hoeft dit allemaal niet mee te maken. Maar als ze nog zou leven, zou ik haar niet in huis hebben genomen.
MarlindeRooz schreef:_Penotti schreef:Ik denk niet dat ze elkaar met bosjes aanstaken, dat deed het personeel wel.
En nee niet expres maar er waren geen goede middelen dat te voorkomen.
En er loopt niet alleen verzorging rond, maar ook de schoonmaak, de technische dienst.
Heb jij de illusie dat de bejaarden allemaal 1,5 meter afstand houden?![]()
Hint: dat doen ze niet
MarlindeRooz schreef:Dat neemt niet weg dat het een weloverwogen keuze is om zo streng te zijn bij bejaarden. Hartstikke logisch want het zijn kwetsbare mensen en ze vielen destijds in Brabant bij bosjes om omdat ze elkaar aanstaken. Dat bewoner 1 nou denkt ik wil mijn kinderen zien boeiend dat ik dood ga. Dan steekt hij ook direct bewonder 2 tot en met 30 aan. Die willen misschien nog wel gewoon 10 jaar langer leven nog. Wanneer je in een groep woont kan je die keuze niet zelfstandig maken.
Kinke schreef:Olle schreef:Zeg ik dat het ergens ok is?
Het is alleen wel een logische (rationele) manier van selecteren.
Ik ben dan nog wel geen 50+, maar als ik moet kiezen voor een bed voor mij of mijn jongere neefjes dan weet ik waar dat bed heen gaat.
En als het nou iemand is die 5 jaar jonger is dan jou en een onbekende?
MarlindeRooz schreef:Het is nooit goed genoeg volgens sommige mensen. Wanneer ze het sneller toegelaten was en er was een sterftegolf ontstaan dan hadden ze het ook verkeerd gedaan. Beter het zekere voor het onzekere. Wat is 3 maand nou op een mensenleven?
_Penotti schreef:MarlindeRooz schreef:Het is nooit goed genoeg volgens sommige mensen. Wanneer ze het sneller toegelaten was en er was een sterftegolf ontstaan dan hadden ze het ook verkeerd gedaan. Beter het zekere voor het onzekere. Wat is 3 maand nou op een mensenleven?
Voor ons niet veel, zijn het je laatste 3 maanden is het erg veel.
Mensen zitten in een verzorgingstehuis niet omdat het zo goed met ze gaat.
Was daar een griepje binnen gekomen of het norovirus ligt de helft ook dood. Alleen dan wel omringd met familie.
En dan zeg ik niet dat ze iedereen maar zoals anders binnen hadden moeten laten, maar bijvoorbeeld wel 1 aangewezen persoon.
Ik blijf dit mensonterend vinden.
ook bij een hysterisch wijf.
MarlindeRooz schreef:_Penotti schreef:Voor ons niet veel, zijn het je laatste 3 maanden is het erg veel.
Mensen zitten in een verzorgingstehuis niet omdat het zo goed met ze gaat.
Was daar een griepje binnen gekomen of het norovirus ligt de helft ook dood. Alleen dan wel omringd met familie.
En dan zeg ik niet dat ze iedereen maar zoals anders binnen hadden moeten laten, maar bijvoorbeeld wel 1 aangewezen persoon.
Ik blijf dit mensonterend vinden.
ook bij een hysterisch wijf.
En als die 1e persoon dan in de supermarkt werkt? En elke dag honderden mensen ziet. En als de vaste bezoeker van de buurvrouw nou op de corona afdeling in het ziekenhuis de lakens wast? En als persoon nummer drie dikke schijt heeft aan de 1,5 meter. Dan heb je dikke kans dat die mensen besmet worden. En dit terwijl er niet genoeg capaciteit was toen.