Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:03

996981 schreef:
_San87_ schreef:

Waarom vraag je dat aan mij, ik vind een eenkindpolitiek geen goed idee.

Uh, omdat het raar is om het te vragen aan mensen waarmee je niet in gesprek bent? :+

Ik denk niet dat een eenkindpolitiek in Nederland ook maar enige invloed heeft op de populatie wereldwijd.

Zoals ik zei, ik vind een eenkindpolitiek geen goed idee.

Schemerdier schreef:
_San87_ schreef:
Tegen 2100 :)). We zitten in 2022 en de wereldbevolking groeit tot 2064 nog gewoon door naar 9,7 miljard, wordt geschat. Dat het in de toekomst af gaat nemen, vast. Maar nu dus nog niet.

Als het je gaat om de klimaatimpact maakt dat ook helemaal niet uit, want het zijn wij Westerse mensen die zoveel vervuilen, niet de mensen uit minder ontwikkelde (wat is dat eigenlijk een nare term) gebieden.

Het gaat mij helemaal nergens om, ik wilde alleen aangeven dat de bevolking op dit moment nog groeit. Niet meer, niet minder.

Verder eens, ja.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 12-04-22 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 09:09

@ Sanet. Antraciet is een steenkool soort. De naam van de kleur is daarvan afgeleid.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:43

Ja klopt. Soort steenkool dus :D
Wordt hier nog gebruikt om witloof te stoken.
Als de wind goed zit, komt de geur mij aanwaaien in de winter :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:51

Over antraciet gesproken: ik snap niet dat dat zo'n populaire inrichtingskleur is. Net of je in een grot woont, ik dacht dat we daar een paar duizend jaar geleden al mee gestopt waren :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:53

Foaly schreef:
Over antraciet gesproken: ik snap niet dat dat zo'n populaire inrichtingskleur is. Net of je in een grot woont, ik dacht dat we daar een paar duizend jaar geleden al mee gestopt waren :')

Hartstikke retrooooo dus

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:36

:D
Ik vind alle tinten grijs grafkleuren.
Misschien is dit ook een UO :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:12

't is in ieder geval een vreselijk slecht boek.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:27

elnienjo schreef:
Feit is dat ik me onzeker voel op een tweewieler. Dat zal voor meer mensen gelden. Hoe ouder hoe meer kans op iets te breken bij een val. Dat is ook een feit gezien je botdichtheid afneemt.

Maar bewegen, en dus ook fietsen is juist heel belangrijk om sterke botten te houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:35

Ze moeten maar eens ophouden met alle ouderen die als kasplantje zitten te verteren in leven te houden. Als ze aangeven dat het genoeg is geweest, dan mogen ze van mij gerust dat prikje of pilletje krijgen als ze daar zelf 100% achter staan.

Veel te veel leed gezien in de ouderenzorg toen ik daar werkte. Gewoon omdat het allemaal medisch kan, toch maar alles uit de kast halen en sleuren. Duiten vol geld voor wat soms?
Het geld dat daarmee vrij komt kan dan gebruikt worden om te investeren in betere ouderenzorg of tegemoetkoming in de onkosten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:53

Kinke schreef:
elnienjo schreef:
Feit is dat ik me onzeker voel op een tweewieler. Dat zal voor meer mensen gelden. Hoe ouder hoe meer kans op iets te breken bij een val. Dat is ook een feit gezien je botdichtheid afneemt.

Maar bewegen, en dus ook fietsen is juist heel belangrijk om sterke botten te houden :)

Wandelen is daar juist erg goed voor. Volgens mij beter dan fietsen omdat je je benen dan meer belast.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:14

Foaly schreef:

Ik vind het voor badkamer/toilet schitterend, maar in de rest van de je huis idd wel wat saai

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:36

Sababber schreef:
Ja! De ergste vind ik “collegatje”, zo minderwaardig. Waarom niet gewoon collega? Of als mensen vragen hoe het met mijn “vriendje” is, ik ben 25+ Ik heb het over mijn vriend of partner. Bij vriendje denk ik aan een knul van 16 :')

Walgelijk. Ook dat ge’vriendlief’ hier op Bokt :r

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:48

Mijn vriendin zegt ook altijd “collegaatje”. Mijn standaard vraag is dan altijd: is ze zo klein dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:35

rien10 schreef:
Mijn vriendin zegt ook altijd “collegaatje”. Mijn standaard vraag is dan altijd: is ze zo klein dan?

In mijn geval klopt dat wel, collega en ik zijn beide dwerg :)).

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:45

Jungles schreef:
Sababber schreef:
Ja! De ergste vind ik “collegatje”, zo minderwaardig. Waarom niet gewoon collega? Of als mensen vragen hoe het met mijn “vriendje” is, ik ben 25+ Ik heb het over mijn vriend of partner. Bij vriendje denk ik aan een knul van 16 :')

Walgelijk. Ook dat ge’vriendlief’ hier op Bokt :r

Hier had ik laatst met een collega een leuke discussie over, de contaminatie van de Nederlandse taal.
Er zijn heel veel van dit soort voorbeelden met woorden en gezegden, waarbij deze "vriendlief" ~mijn vriend & mijn lief ~is samengevoegd tot één woord.

Ik vraag me dan af of het een contaminatie is of een porte-manteauwoord?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Porte-manteauwoord

https://nl.wikipedia.org/wiki/Contaminatie_(taal)

Overigens heb ik er helemaal geen probleem mee, ik vind juist dat soort afwijkingen in de taal super interessant. (Waarschijnlijk ook een onpopulaire mening)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:55

"Hubbie". Oh gruwel.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:19

prompter schreef:
"Hubbie". Oh gruwel.

Vreselijk, vooral als mensen het dan ook nog gebruiken terwijl ze niet eens getrouwd zijn :+ Dan geeft het dubbel jeuk ;(

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:46

Kindlief gebruik ik alleen op Bokt. Ik zet hier niet haar naam meer.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:50

Ik gooi er ook nog één in:
Mensen die hun smartwatch gekoppeld hebben aan hun telefoon en dan met name de bericht functie. Vooral Whatsapp berichten lezen vind ik zo verschrikkelijk asociaal. Ben je in gesprek en is die persoon constant een 'nonchalante' blik op die smartwatch aan het werpen. Vind ik net zo asociaal als pontificaal midden in een gesprek je telefoon pakken en daar op kijken. Die constante afleiding en desinteresse in het moment... :roll:

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:13

rien10 schreef:

De films zijn iets beter naar 't schijnt :P

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:20

Helderder schreef:
Ik gooi er ook nog één in:
Mensen die hun smartwatch gekoppeld hebben aan hun telefoon en dan met name de bericht functie. Vooral Whatsapp berichten lezen vind ik zo verschrikkelijk asociaal. Ben je in gesprek en is die persoon constant een 'nonchalante' blik op die smartwatch aan het werpen. Vind ik net zo asociaal als pontificaal midden in een gesprek je telefoon pakken en daar op kijken. Die constante afleiding en desinteresse in het moment... :roll:

Het nadeel is dat ik mijn geluid heb uitgezet van mijn Watch en alles trilt hetzelfde. Dus ik heb geen idee of er iemand bij de voordeur staat of dat mijn moeder mij een kus emoji stuurt :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:24

Pandora2 schreef:
rien10 schreef:

De films zijn iets beter naar 't schijnt :P

Nee hoor, gewoon echt niet. :')

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 19:58

"Mijn verloofde" :x :r

Het is of je vriend/vriendin, of je bent getrouwd. Dat je verloofd bent zegt he-le-maal niks en boeit werkelijk niemand.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:12

corinep schreef:
"Mijn verloofde" :x :r

Het is of je vriend/vriendin, of je bent getrouwd. Dat je verloofd bent zegt he-le-maal niks en boeit werkelijk niemand.

Maar dat is gewoon een officiële burgerlijke staat toch?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 20:31

Ik vind het wel altijd lastig hoe ik het moet noemen. Want ik ben bijna 8 jaar samen, we hebben een kindje en wij gaan nooit trouwen, dus ik moet altijd 'mijn vriend zeggen'. Voor mij voelt dit heel kinderachtig en puberaal. Of dat je op latere leeftijd nog iemand hebt ontmoet. Maar 'mijn partner' klinkt weer heel ouderwets. :)) Maar ik zeg nooit vriendlief, daar krijg ik jeuk van! :+