Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IsaCalixa schreef:Oké, ik maak me nu ff zorgenik heb mijn dopper laten weken in wat water met schoonmaakazijn en daarna heel goed afgespoeld, maar is dit nu gevaarlijk als ik er weer uit drink? Ben nu toch een beetje bang dat er nog restjes schoonmaakazijn in zitten
xSCWx schreef:IsaCalixa schreef:Oké, ik maak me nu ff zorgenik heb mijn dopper laten weken in wat water met schoonmaakazijn en daarna heel goed afgespoeld, maar is dit nu gevaarlijk als ik er weer uit drink? Ben nu toch een beetje bang dat er nog restjes schoonmaakazijn in zitten
Nee dat kan geen kwaad. Schoonmaak azijn merk je direct als dat "schadelijk is" aan een brandende mond. En dan nog, als je een slok schoonmaak azijn hebt genomen zeggen ze simpelweg water drinken om het te verdunnen.
Jolliegirl schreef:Nederland is absoluut niet zelfvoorzienend.
Bij lange na niet. Als de hele transport stopt, zijn we het haasje.
Er zijn niet voldoende producerende boeren om aan iedereen voldoende te leveren... Zeker niet nu het klimaat zo naar de donder gaat.
dakplaat schreef:Jolliegirl schreef:Nederland is absoluut niet zelfvoorzienend.
Er zijn niet voldoende producerende boeren om aan iedereen voldoende te leveren... Zeker niet nu het klimaat zo naar de donder gaat.
We produceren in Nederland echt meer dan genoeg om iedereen te voeden hoor. Daarom gaat het gros ook voor de export.
Emmaa_ schreef:dakplaat schreef:[⁶"]
Nederland is absoluut niet zelfvoorzienend.
We produceren in Nederland echt meer dan genoeg om iedereen te voeden hoor. Daarom gaat het gros ook voor de export.
Kookaburra schreef:Bekende van mij moet dit weekend een lange autorit maken (het betreft dierenwelzijn, mochten mensen over het nut gaan twijfelen).
Maar... Zijn de wc's bij tankstations wel toegankelijk?
Enerzijds zou je zeggen 'natuurlijk!', want ook truckers moeten naar de wc... Maar toch, zijn ze op pompstations daadwerkelijk open?
dakplaat schreef:Melk, vlees, granen, groenten en fruit, het is echt allemaal royaal verkrijgbaar in Nederland. Het exporteren/importeren is alleen financieel interessanter.
Het zou volgens mij juist heel goed zijn om weer eens "ouderwets" Nederlands voedsel te eten.
Schemerdier schreef:dakplaat schreef:Melk, vlees, granen, groenten en fruit, het is echt allemaal royaal verkrijgbaar in Nederland. Het exporteren/importeren is alleen financieel interessanter.
Het zou volgens mij juist heel goed zijn om weer eens "ouderwets" Nederlands voedsel te eten.
Zeg maar dag tegen koffie, thee, veel soorten fruit, elke dag vlees (niet genoeg veevoeder voor alle dieren), daardoor ook niet genoeg melk/zuivel, geen lekker brood of pasta (terug naar rogge en haver), geen chocolade, rijst, citroenen, mandarijnen, avocado's, aardbeien of kersen (zal niet genoeg zijn voor iedereen in de zomer), geen/weinig noten, weinig tot geen vis, geen specerijen
Ik kijk er al helemaal naar uit.
Jolliegirl schreef:Dit dus.
Mensen die zeggen dat er voldoende is, weten echt niet hoe de cirkel werkt.
Het is niet alleen eten voor ons..
Maar ook de grondstoffen en eten voor het vee.
Nyaleti schreef:Ik heb een kerkuil gevonden in de stal thuis. Helaas overleden maar is nog helemaal mooi in takt.
Heeft een ringetje om dus heb hem online gemeld bij de organisatie maar kan ik er nu nog iets mee? Misschien nu belangrijk wat betreft vogelgriep?
Vind het een te mooi dier om hem hier in de kliko te gooien