Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:16

Nooit gedaan.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:18

Hier ook nooit gedaan. Wel eens spijt van gehad ;) Jeuken dat mijn hele hoofdhuid deed! Uhm... Daarna wederom nooit gedaan :+

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 17:45

Oké, ik maak me nu ff zorgen :') ik heb mijn dopper laten weken in wat water met schoonmaakazijn en daarna heel goed afgespoeld, maar is dit nu gevaarlijk als ik er weer uit drink? Ben nu toch een beetje bang dat er nog restjes schoonmaakazijn in zitten

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:32

IsaCalixa schreef:
Oké, ik maak me nu ff zorgen :') ik heb mijn dopper laten weken in wat water met schoonmaakazijn en daarna heel goed afgespoeld, maar is dit nu gevaarlijk als ik er weer uit drink? Ben nu toch een beetje bang dat er nog restjes schoonmaakazijn in zitten

Nee dat kan geen kwaad. Schoonmaak azijn merk je direct als dat "schadelijk is" aan een brandende mond. En dan nog, als je een slok schoonmaak azijn hebt genomen zeggen ze simpelweg water drinken om het te verdunnen.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:37

xSCWx schreef:
IsaCalixa schreef:

Nee dat kan geen kwaad. Schoonmaak azijn merk je direct als dat "schadelijk is" aan een brandende mond. En dan nog, als je een slok schoonmaak azijn hebt genomen zeggen ze simpelweg water drinken om het te verdunnen.

Oh, gelukkig maar! :) bedankt voor de uitleg!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:55

Jolliegirl schreef:
Nederland is absoluut niet zelfvoorzienend.
Bij lange na niet. Als de hele transport stopt, zijn we het haasje.
Er zijn niet voldoende producerende boeren om aan iedereen voldoende te leveren... Zeker niet nu het klimaat zo naar de donder gaat.

We produceren in Nederland echt meer dan genoeg om iedereen te voeden hoor. Daarom gaat het gros ook voor de export.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:58

dakplaat schreef:
Jolliegirl schreef:
Er zijn niet voldoende producerende boeren om aan iedereen voldoende te leveren... Zeker niet nu het klimaat zo naar de donder gaat.

We produceren in Nederland echt meer dan genoeg om iedereen te voeden hoor. Daarom gaat het gros ook voor de export.

Dat is niet waar. Wij exporteren (net als alle andere Europese landen) zo veel omdat wij door regulaties meer geld overhouden aan exporteren en dan importeren uit non-EU landen, dan aan het zelf consumeren of importeren vanuit de EU zelf. Je kan het vast ff volhouden maar niet op lange termijn en daarnaast krijg je dan echt een extreem eenzijdig dieet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 18:58

Alleen verse sperciebonen, bananen en mangos en dergelijke mogelijk rijst vallen dan van het menu. Terug naar omas seizoenskost :j

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 19:09

Emmaa_ schreef:
dakplaat schreef:
[⁶"]

Dat is niet waar. Wij exporteren (net als alle andere Europese landen) zo veel omdat wij door regulaties meer geld overhouden aan exporteren en dan importeren uit non-EU landen, dan aan het zelf consumeren of importeren vanuit de EU zelf. Je kan het vast ff volhouden maar niet op lange termijn en daarnaast krijg je dan echt een extreem eenzijdig dieet.[/quote]

Melk, vlees, granen, groenten en fruit, het is echt allemaal royaal verkrijgbaar in Nederland. Het exporteren/importeren is alleen financieel interessanter.
Het zou volgens mij juist heel goed zijn om weer eens "ouderwets" Nederlands voedsel te eten.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:40

Bekende van mij moet dit weekend een lange autorit maken (het betreft dierenwelzijn, mochten mensen over het nut gaan twijfelen).
Maar... Zijn de wc's bij tankstations wel toegankelijk?
Enerzijds zou je zeggen 'natuurlijk!', want ook truckers moeten naar de wc... Maar toch, zijn ze op pompstations daadwerkelijk open?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 23:49

Ja.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:02

Kookaburra schreef:
Bekende van mij moet dit weekend een lange autorit maken (het betreft dierenwelzijn, mochten mensen over het nut gaan twijfelen).
Maar... Zijn de wc's bij tankstations wel toegankelijk?
Enerzijds zou je zeggen 'natuurlijk!', want ook truckers moeten naar de wc... Maar toch, zijn ze op pompstations daadwerkelijk open?

Overdag wel, maar of het tijdens de avondklok ook zo is durf ik niet te zeggen. Ergens kwam ik een bericht tegen dat een tankstation-eigenaar meldde dat hij wel open wilde blijven voor de mensen die wel op pad mogen tijdens de avondklok, maar dat het wel haalbaar meot zijn, dat hij niet voor 2-3 mensen de hele nacht open kan blijven...

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:12

Fijn!
Het is gewoon overdag, dus een eventuele (en waarschijnlijke ;) ) avondklok maakt gelukkig geen verschil!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:32

dakplaat schreef:
Melk, vlees, granen, groenten en fruit, het is echt allemaal royaal verkrijgbaar in Nederland. Het exporteren/importeren is alleen financieel interessanter.
Het zou volgens mij juist heel goed zijn om weer eens "ouderwets" Nederlands voedsel te eten.

Zeg maar dag tegen koffie, thee, veel soorten fruit, elke dag vlees (niet genoeg veevoeder voor alle dieren), daardoor ook niet genoeg melk/zuivel, geen lekker brood of pasta (terug naar rogge en haver), geen chocolade, rijst, citroenen, mandarijnen, avocado's, aardbeien of kersen (zal niet genoeg zijn voor iedereen in de zomer), geen/weinig noten, weinig tot geen vis, geen specerijen

Ik kijk er al helemaal naar uit :') .

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 04:10

Waarom rijdt er snachts regelmatig politie over de snelweg zonder lichten aan? Zag t net weer en heb t al eerder gezien... :o?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 09:45

Schemerdier schreef:
dakplaat schreef:

Zeg maar dag tegen koffie, thee, veel soorten fruit, elke dag vlees (niet genoeg veevoeder voor alle dieren), daardoor ook niet genoeg melk/zuivel, geen lekker brood of pasta (terug naar rogge en haver), geen chocolade, rijst, citroenen, mandarijnen, avocado's, aardbeien of kersen (zal niet genoeg zijn voor iedereen in de zomer), geen/weinig noten, weinig tot geen vis, geen specerijen

Ik kijk er al helemaal naar uit :') .

Dit dus.

Mensen die zeggen dat er voldoende is, weten echt niet hoe de cirkel werkt.
Het is niet alleen eten voor ons..
Maar ook de grondstoffen en eten voor het vee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 11:07

Maar dat er geen koffie en bananen, enz zijn is balen, maar dat wil niet zeggen dat er geen eten hebben.
Dat er niet het luxe lekkere eten allemaal hebben dat we gewend zijn is wat anders natuurlijk.
Dan eten we misschien wel beter dan nu, eten van het seizoen als voorbeeld.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 12:50

Jolliegirl schreef:
Dit dus.

Mensen die zeggen dat er voldoende is, weten echt niet hoe de cirkel werkt.
Het is niet alleen eten voor ons..
Maar ook de grondstoffen en eten voor het vee.

Als boer durf ik wel te zeggen dat ik weet hoe voedsel geproduceerd wordt..
Al die buitenlandse producten daar gelaten (laten we wel wezen, hebben we die echt nodig?) kunnen we ons in Nederland prima redden met alles wat wij zelf kunnen produceren.
Geheel zonder aanpassingen niet, maar zeer goed mogelijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:03

En jij gaat daar als boer voldoende tijd voor hebben, voldoende inkomsten voor hebben met al die regels enz enz.
Er kan genoeg verbouwd worden om ook alle dieren in nederland eten te geven?

Ik heb zo m'n twijfels..
Maargoed, van mening (het is niet eens echt een mening, alles positief bedoeld uiteraard) verschillen mag.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:24

Afbeelding
Welk kleding merk is dit?
Ik heb hem helaas niet groter.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:13

Ik heb een kerkuil gevonden in de stal thuis. Helaas overleden maar is nog helemaal mooi in takt.
Heeft een ringetje om dus heb hem online gemeld bij de organisatie maar kan ik er nu nog iets mee? Misschien nu belangrijk wat betreft vogelgriep?

Vind het een te mooi dier om hem hier in de kliko te gooien :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:24

Op laten zetten?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:53

Nyaleti schreef:
Ik heb een kerkuil gevonden in de stal thuis. Helaas overleden maar is nog helemaal mooi in takt.
Heeft een ringetje om dus heb hem online gemeld bij de organisatie maar kan ik er nu nog iets mee? Misschien nu belangrijk wat betreft vogelgriep?

Vind het een te mooi dier om hem hier in de kliko te gooien :o

Laten prepareren!
Mag tegenwoordig door iedereen, zolang je hem maar laat registreren op je naam bij het RVO ;) Een vervoersverklaring van de politie is ook niet meer nodig.

Ik zou, als je hem laat opzetten, wel voor iemand kiezen met ervaring in het opzetten van vogels.

Eventueel, als je de gehele vogel niet ziet zitten. Kun je er ook voor kiezen om alleen de vleugels te laten prepareren.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:55

Volgens mij moet je m dan in de vriezer bewaren, maar dat weet ik niet heel zeker.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:20

DuoPenotti schreef:
[ [url=m/hbPaJT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Welk kleding merk is dit?
Ik heb hem helaas niet groter.

Kan dit van de Boerenbont zijn? Ik moet morgen even kijken hoor. (Aan de kapstok)