[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:06

Als hij daadwerkelijk het beschreven gedrag vertoonde snap ik de beslissing :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:12

Jong verstiert de boel en papa en mama dwingen wel even af dat daar geen consequenties aan zitten voor hun wondertje. Ze zouden hun energie beter in zijn opvoeding stoppen, dan had dit nu niet nodig geweest.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:29

fleurtjeuh schreef:
Ladies, een vraag voor jullie mannen die zich hebben laten steriliseren.
Wat zijn hun ervaringen ermee?
Welke 'methode' is er gebruikt?

Verloofde zit er aan te denken om het ook te laten doen maar zou wel wat ervaringen willen weten.

Mijn man is gesteriliseerd 4 jaar geleden, methode was doorknippen en ik meen zelfs een stukje ertussen uit zodat het niet meer aan elkaar kan groeien.
Maar heel precies weet ik t niet.
Hij heeft er weinig last van gehad zoals hij zelf zegt. Wel gevoelig en alsof er wat trekt hoorde ik m wel eens zeggen.
Maar ik hoor ook mannen die veel last hebben en twee weken lopen als een cowboy die te lang op t paard heeft gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 08:50

Mars schreef:
Jong verstiert de boel en papa en mama dwingen wel even af dat daar geen consequenties aan zitten voor hun wondertje. Ze zouden hun energie beter in zijn opvoeding stoppen, dan had dit nu niet nodig geweest.

Nou dat was dus precies mijn idee erbij. Ik kan me niet voorstellen dat de school zoveel gedoe op de hals halen als het 'gewoon' geen leuk kind is. Aangepast lesprogramma voor hem als de rest moet oefenen, doe je niet zomaar.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:38

Relaxed schreef:
Mars schreef:

Nou dat was dus precies mijn idee erbij. Ik kan me niet voorstellen dat de school zoveel gedoe op de hals halen als het 'gewoon' geen leuk kind is. Aangepast lesprogramma voor hem als de rest moet oefenen, doe je niet zomaar.

Precies dit!

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:55

Ik lees hier al een tijdje mee. Ik wil helemaal geen kinderen en hou ook niet van kinderen. Mijn zussen hebben beide kinderen. Samen genoeg voor een hele kudde -O- .

Mijn partner wou altijd kinderen maar ik heb hem van het begin van onze relatie gezegd dat ik er hoogstwaarschijnlijk geen wou, maar dat hij wel zoveel dierenkindje mocht hebben als hij kon verzorgen. Nu bijna 12 jaar later zijn we nog steeds samen en heeft hij ook niet echt een kinderwens meer := . Hij houdt ook van de voordelen van een kindloos leven en zegt dat zijn kinderwens nooit sterker was dan zijn liefde voor mij <3 .

Nu het geen waar ik wel tegenaan loop is dat ik graag gesteriliseerd zou worden maar de gynaecoloog wil dit niet doen voor dat ik 35 ben omdat ik er spijt van zou kunnen hebben :(. Mijn partner is niet echt open voor een sterilisatie.

En nog iets waar ik tegen aanloop.... mijn schoonvader wou altijd kleinkinderen en nu heeft mijn partner zijn zus na jaren zeggen hoe graag ze kindjes wilde, gezegd dat ze niet zo zeker is of ze die nog wilt. De schoonvader werd hier echt zo kwaad over. Ik begrijp niet dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn.

Vinden jullie het trouwens moeilijk als een goede vriendin moeder of vriend vader wordt? Ik begrijp wel dat er veranderen maar opeens gaat het altijd over dat kind of moet het kind er steeds bij zijn -O- .

Trouwens, ik ben ook uitgenodigd op de verjaardag van een kindje dat 1 jaar wordt. Help? Waarom doen mensen een feestje voor een kind dat er niets aan heeft/niets van beseft? 8)7

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:23

Aprella schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee. Ik wil helemaal geen kinderen en hou ook niet van kinderen. Mijn zussen hebben beide kinderen. Samen genoeg voor een hele kudde -O- .

Mijn partner wou altijd kinderen maar ik heb hem van het begin van onze relatie gezegd dat ik er hoogstwaarschijnlijk geen wou, maar dat hij wel zoveel dierenkindje mocht hebben als hij kon verzorgen. Nu bijna 12 jaar later zijn we nog steeds samen en heeft hij ook niet echt een kinderwens meer := . Hij houdt ook van de voordelen van een kindloos leven en zegt dat zijn kinderwens nooit sterker was dan zijn liefde voor mij <3 .

Nu het geen waar ik wel tegenaan loop is dat ik graag gesteriliseerd zou worden maar de gynaecoloog wil dit niet doen voor dat ik 35 ben omdat ik er spijt van zou kunnen hebben :(. Mijn partner is niet echt open voor een sterilisatie.

En nog iets waar ik tegen aanloop.... mijn schoonvader wou altijd kleinkinderen en nu heeft mijn partner zijn zus na jaren zeggen hoe graag ze kindjes wilde, gezegd dat ze niet zo zeker is of ze die nog wilt. De schoonvader werd hier echt zo kwaad over. Ik begrijp niet dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn.

Vinden jullie het trouwens moeilijk als een goede vriendin moeder of vriend vader wordt? Ik begrijp wel dat er veranderen maar opeens gaat het altijd over dat kind of moet het kind er steeds bij zijn -O- .

Trouwens, ik ben ook uitgenodigd op de verjaardag van een kindje dat 1 jaar wordt. Help? Waarom doen mensen een feestje voor een kind dat er niets aan heeft/niets van beseft? 8)7

Hey! Balen van die sterilisatie, je kunt er hier in het topic een hoop over teruglezen :+ Ik wil het er binnenkort ook met mijn HA over gaan hebben maar ik durf het nog niet zo goed :o

Ik vind ouders die kleinkinderen eisen echt het laagste van het laagste :o Ga even lekker een tweede leg doen ofzo dan, het is niet jouw verantwoordelijkheid om koters te baren omdat hij dat zo leuk vindt. (Geldt ook voor je schoonzus dus he.) Gek genoeg als je die mensen vraagt of je dat kind dan na de geboorte bij ze mag droppen en ze weer mag afhalen als ze 18 zijn willen ze dat ineens niet _O-

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:31

Welkom!

Schoonouders herken ik. Mijn schoonmoeder blijft er maar over door gaan. Laatst nog; oh wil je nog steeds geen kinderen? Wacht maar komt wel!

Die dacht dat dat in die paar jaar samen met vriend wel ging veranderen ofzo :Y) helaas schoonmoeders....

Sterilisatie is lastig ja. Ik heb 22ste een gesprek bij gyn, nervousssss

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:41

sanso schreef:
Welkom!

Schoonouders herken ik. Mijn schoonmoeder blijft er maar over door gaan. Laatst nog; oh wil je nog steeds geen kinderen? Wacht maar komt wel!

Die dacht dat dat in die paar jaar samen met vriend wel ging veranderen ofzo :Y) helaas schoonmoeders....

Sterilisatie is lastig ja. Ik heb 22ste een gesprek bij gyn, nervousssss

Humor als je dan dadelijk gesteriliseerd bent. Ben je daar van af..

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:45

Ze weet nog niks van de afspraak. Denk dat ze dan van dr stoel valt _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:45

Ik heb hier ook wel eens gelezen: je moet gewoon zeggen dat je onvruchtbaar bent en dan genieten van hun geshockeerde gezichten

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:00

Maar dan krijg je weer die ohhhh wat sielugh en wat jammer verhalen. Heb ik ook geen zin in haha.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:01

sanso schreef:
Maar dan krijg je weer die ohhhh wat sielugh en wat jammer verhalen. Heb ik ook geen zin in haha.

Je wil het gewoon niet. Klaar. Je bent aan niemand behalve je partner een antwoord verschuldigd vind ik.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:08

Zelfs partner nog niet eigenlijk. Mijn lichaam mijn keuze. Hij is alleen zaaddonor (en hooguit geldschieter voor als het mis gaat in de toekomst) en verder vrij weinig.
En dan heb ik het alleen over zwangerschap. Niet als het kind er daadwerkelijk is want dan wordt er vanuit gegaan (logisch ook) dat beide ouders zorg dragen ervoor. Maar ervoor is een partner technisch gezien alleen een zaaddonor haha.

Klinkt lekker fris :')

Ik zeg ook altijd; jij hebt voor mij gekozen uit heel veel andere dus je doet het er maar mee. Nu wilt hij ook geen kinderen dus dat komt goed uit maar zo is het met meer dingen. Wil best een compromis sluiten maar niet constant en ook niet mezelf aanpassen voor een ander zijn behoeftes. Dan had ie een ander moeten kiezen :D ik ben nu eenmaal geen makkelijk persoon haha. Geef ik eerlijk toe.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:13

Aprella schreef:

Ik zie dat jij van Belgie bent. Daar steriliseert men toch juist eerder? Een vriendin van mij heeft zich daar half in de 20 al kunnen laten steriliseren. Beetje belachelijk dat je moet wachten tot 35. Die leeftijd vind ik persoonlijk de uiterste leeftijd om nog een kind op de wereld te zetten. Sterilisatie verkiezen boven hormonen moet altijd mogelijk zijn. Zou er wat assertiever invliegen bij de gyn en anders een andere zoeken.

Ik vond het een verlies toen een jeugdvriendin een kind kreeg. Onze levens gingen te ver uit elkaar lopen dus de vriendschap verwaterde. Ik ben rond de 30 eigenlijk toevallig meer bewust kindvrije mensen tegengekomen en dat bevalt een stuk beter. Ik maakte toen vaak georganiseerde verre rondreizen en buiten het seizoen tref je dus gelijkgestemden die ook niet aan de zomervakantie vast zitten.

Naar kinderverjaardagen ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit gaan. Daar ben ik altijd heel resoluut in geweest. Door dat kind ben je geen prioriteit meer in het leven van vrienden en mag je wel altijd op komen draven met kadootjes en in de herrie gaan zitten? No thanks!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:18

De vrienden die ik heb met kinderen zijn gelukkig ook nog gewoon zichzelf naast het feit dat ze ouders zijn , dus gelukkig geen last van dat het alleen nog maar om de kinderen draait
En ja tuurlijk zullen de kinderen er nog al eens bij zijn of voor gaan
Maar goed, ze horen nu eenmaal bij hun leven ...
Voordeel is dat die vrienden ook gewoon heerlijk nuchtere opvoeders zijn
Dat scheelt de helft

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:23

sanso schreef:
Zelfs partner nog niet eigenlijk. Mijn lichaam mijn keuze. Hij is alleen zaaddonor (en hooguit geldschieter voor als het mis gaat in de toekomst) en verder vrij weinig.
En dan heb ik het alleen over zwangerschap. Niet als het kind er daadwerkelijk is want dan wordt er vanuit gegaan (logisch ook) dat beide ouders zorg dragen ervoor. Maar ervoor is een partner technisch gezien alleen een zaaddonor haha.

Klinkt lekker fris :')

Ik zeg ook altijd; jij hebt voor mij gekozen uit heel veel andere dus je doet het er maar mee. Nu wilt hij ook geen kinderen dus dat komt goed uit maar zo is het met meer dingen. Wil best een compromis sluiten maar niet constant en ook niet mezelf aanpassen voor een ander zijn behoeftes. Dan had ie een ander moeten kiezen :D ik ben nu eenmaal geen makkelijk persoon haha. Geef ik eerlijk toe.

Bedoel meer dat je dus iid samen die keus maakt in een relatie. Dus wel of geen kinderen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:30

Ah zo, verkeerd begrepen.

Weet iemand trouwens of er geen optie is om met een zak geld naar een chirurg/gyneacoloog te gaan voor een sterilisatie? Eventueel in België of Duitsland? Ik vroeg mij dat laatst ineens af.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:42

Magrathea schreef:
Ik heb hier ook wel eens gelezen: je moet gewoon zeggen dat je onvruchtbaar bent en dan genieten van hun geshockeerde gezichten

Dan krijg je vast oooh maar je kan ook nog adopteren/ivf 8)7

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:53

Smallheal schreef:
Magrathea schreef:

Dan krijg je vast oooh maar je kan ook nog adopteren/ivf 8)7

Ja hoor kan. Kun je me 40.000 euries lenen? Antwoord ik dan

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:55

En dan de week erop een dikke BMW op de dam *\%/*

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:36

elnienjo schreef:
Aprella schreef:

Ik zie dat jij van Belgie bent. Daar steriliseert men toch juist eerder? Een vriendin van mij heeft zich daar half in de 20 al kunnen laten steriliseren. Beetje belachelijk dat je moet wachten tot 35. Die leeftijd vind ik persoonlijk de uiterste leeftijd om nog een kind op de wereld te zetten. Sterilisatie verkiezen boven hormonen moet altijd mogelijk zijn. Zou er wat assertiever invliegen bij de gyn en anders een andere zoeken.

Ik vond het een verlies toen een jeugdvriendin een kind kreeg. Onze levens gingen te ver uit elkaar lopen dus de vriendschap verwaterde. Ik ben rond de 30 eigenlijk toevallig meer bewust kindvrije mensen tegengekomen en dat bevalt een stuk beter. Ik maakte toen vaak georganiseerde verre rondreizen en buiten het seizoen tref je dus gelijkgestemden die ook niet aan de zomervakantie vast zitten.

Naar kinderverjaardagen ben ik nooit geweest en zal ik ook nooit gaan. Daar ben ik altijd heel resoluut in geweest. Door dat kind ben je geen prioriteit meer in het leven van vrienden en mag je wel altijd op komen draven met kadootjes en in de herrie gaan zitten? No thanks!

Helaas heb ik een irrationele angst van alles dat wat medisch is.... dus dat ik naar de gynaecoloog ben geweest en het heb gevaagd was al een heel grote stap voor mij.
Voorlopig laat ik het even.

En ja... zo denk ik er ook over maar die vader beschouwd mijn partner als familie en nu moet ik meegaan. -O- Partner heeft wel beloofd dat we niet te lang gaan blijven dus dat is ook al iets.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:38

Aprella schreef:
En ja... zo denk ik er ook over maar die vader beschouwd mijn partner als familie en nu moet ik meegaan. -O- Partner heeft wel beloofd dat we niet te lang gaan blijven dus dat is ook al iets.

Partner zou van mij alleen mogen gaan. Je zit niet aan elkaar vastgegroeid tenslotte. Jij zal ook wel 'ns naar familie/vrienden gaan zonder je partner toch? Zou dit soort dingen gelijk afkappen zodat je daar niet jaarlijks hoeft te zitten (of meermaal jaars als ze er nog meer nemen)

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:56

Nee we zijn niet aan elkaar vastgegroeid. Maar het is een beetje nemen en geven. Hij is al een paar keer met mij mee geweest naar iets waar hij niets aanhad dus vind ik moeilijk om deze keer nee te zeggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:00

Aprella schreef:
Nee we zijn niet aan elkaar vastgegroeid. Maar het is een beetje nemen en geven. Hij is al een paar keer met mij mee geweest naar iets waar hij niets aanhad dus vind ik moeilijk om deze keer nee te zeggen.

Zou ik dus eerder oplossen door te zeggen dat hij de volgende keer niet meer met datgene mee hoeft van jou waar hij niets aan had.