Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steeph schreef:Mijn haar rijkt nu tot mijn onderrug (los, stijl, redelijk dikke bos). Hoeveel gewicht zou ik verliezen als ik het er af zou scheren? Is er een methode om haar te wegen zonder dat ik het hoef af te knippen?
Citaat:In warm water kunnen metalen beter oplossen dan in koud water. Daardoor bestaat de kans dat de normen voor bijvoorbeeld koper, lood of zink worden overschreden. De gegarandeerde kwaliteit van koud leidingwater geldt daarom niet voor verwarmd leidingwater. Daarom raadt het waterbedrijf om die reden het drinken van verwarmd leidingwater af.
Macs schreef:Huh, ik heb een boiler maar hier komt koud en warm uit volgens mij (het is zo'n grote tank boven de wasbak, ik heb geen los kraantje voor warm water of zo, gewoon zoals iedereen 1 links en 1 rechts)
Het water komt er direct echt gloeiend heet uit (je krijgt er brandblaren van) maar zou niet weten welke temperatuur eigenlijk. Maar je mag dit dus niet drinken? Is ons helemaal niet verteld toen we hier kwamen wonen..
Trui schreef:Hoe warm je van die picolinies op? De verpakking is foetsie en mijn vader is niet thuis
dees_daan schreef:Trui schreef:Hoe warm je van die picolinies op? De verpakking is foetsie en mijn vader is niet thuis
Wat dacht je van de oven en gewoon om de paar minuten kijken of ze klaar zijn?
Ik wist niet dat warm water drinken slecht kan zijn, al drink ik het hooguit lauw.
_Mirjam schreef:Macs schreef:Huh, ik heb een boiler maar hier komt koud en warm uit volgens mij (het is zo'n grote tank boven de wasbak, ik heb geen los kraantje voor warm water of zo, gewoon zoals iedereen 1 links en 1 rechts)
Het water komt er direct echt gloeiend heet uit (je krijgt er brandblaren van) maar zou niet weten welke temperatuur eigenlijk. Maar je mag dit dus niet drinken? Is ons helemaal niet verteld toen we hier kwamen wonen..
Warm water uit de kraan consumeren wordt ALTIJD afgeraden omdat door het warme water de metalen van de geiser/boiler/leidingen erin oplossen, zoals al eerder vermeld. Als je warm water wil hebben voor het eten of drinken, is het beter om koud water uit de kraan te halen en dat in een waterkoker of pan op te warmen.
Macs schreef:Huh, ik heb een boiler maar hier komt koud en warm uit volgens mij (het is zo'n grote tank boven de wasbak, ik heb geen los kraantje voor warm water of zo, gewoon zoals iedereen 1 links en 1 rechts)