Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:02

Ik lijk ook goed ter been, dus mensen doen altijd boos als ik wil zitten. Terwijl als ik ga staan, en de bus remt hard, mijn knie zo floep uit de kom schiet. Is al twee keer gebeurd :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:45

Anne_GTI schreef:
:D Ik heb altijd een zitplaats...
Maar als ik merk dat er zoiets aan de hand is grijp ik direct in. Zet zo de bus stil tot het opgelost is.

+:)+

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:41

Sowieso is lopen met een koffer gewoon ruk. Dat vermijd ik ook als ik met een bus/tram zou kunnen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:50

Niet een ergernis maar best freaky. Wanneer je in de bus zit en niemand checkt uit maar het apparaat toch uit checkt. Ik zag echt serieus het lampje en het apparaat maakte het geluid

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:46

De bus waar ik vaak in zit doet dit ook. Midden op de snelweg, dan is het ook echt zo van: ‘Huh, waarom check je hier uit?’

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:48

Flying_Angel schreef:
De bus waar ik vaak in zit doet dit ook. Midden op de snelweg, dan is het ook echt zo van: ‘Huh, waarom check je hier uit?’

Ja het klonk nogal apart.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 23:00

Nouja, liever dat als een bus met een wazige versnellingsbak of een haperende deur.

Grote ergernis van vandaag; jongen met gruwelijke zweetvoeten ging pal achter me zitten. Gelukkig mooi weer en heb het raam maar open gedaan. Wat een lucht...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 02:19

Santigo_ schreef:
Sowieso is lopen met een koffer gewoon ruk. Dat vermijd ik ook als ik met een bus/tram zou kunnen

Dit dus. En je weet niet waar de reis naar toe ging. Misschien moet er al genoeg gelopen worden met de koffer die dag. Als je dan een stukje lopen kunt vermijden....

Zat vorige week vrijdag om 08:30 in de RandstadRail met mijn hond. Dat was ook erg druk en voor niemand echt plezierig. Ergernis van/ aan iedereen. Had wel verwacht dat de grootste drukte dan al voorbij was aangezien je vanaf 09:00 mag reizen bij de NS en ze dat dal noemen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:14

Ik vond het vrijdag in de spits sowieso abnormaal druk voor de vrijdag. Hadden mijn collega en ik het ook over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 10:41

Bij mij is het iedere morgen druk in die RR. En iedereen die bij de deuren staat ipv een stukje doorlopen.
Vanmorgen was het echter wel rustig, terwijl het nog geen vakantie is

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:17

De RR waar ik vanmorgen in zat was anders kneiterdruk :') Meestal als ik moet staan kan ik nog wel een stukje doorschuiven, maar ik stond nu al klem tegen de deur. En dan werpt twee haltes verderop zich een mevrouw met grote koffer naar binnen. Meerdere mensen: 'Mevrouw, dat past niet.' Mevrouw: 'Ja, ik zal wel moeten'.

Eh. Inmiddels reed twee tellen achter ons een lege tram 4. Ga daar lekker heen met je koffer in de spits :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 11:46

Foaly schreef:
De RR waar ik vanmorgen in zat was anders kneiterdruk :') Meestal als ik moet staan kan ik nog wel een stukje doorschuiven, maar ik stond nu al klem tegen de deur. En dan werpt twee haltes verderop zich een mevrouw met grote koffer naar binnen. Meerdere mensen: 'Mevrouw, dat past niet.' Mevrouw: 'Ja, ik zal wel moeten'.

Eh. Inmiddels reed twee tellen achter ons een lege tram 4. Ga daar lekker heen met je koffer in de spits :')

Idd. Ik ga in september op vakantie met 2 koffers maar geen haar op me hoofd die eraan denkt om met de tram te gaan voor 2 haltes. Tenzij ik om 6 uur in de morgen vertrek :+

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:00

Zelfs de RR van 05.50 is soms belachelijk druk al. En je verwacht dan toch echt dat de meeste mensen er dan ook nog niet zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:10

Op zich snap ik het wel dat je met een koffer liever de tram pakt, ook al is het voor twee haltes. Maar als je dan zo'n sardientjesblik aan ziet komen, dan wacht je toch even op de volgende :') Het is nou niet alsof die dingen maar eens per uur gaan :+

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 12:13

middelbare scholieren die met de hele klas bij een ROC gaan kijken en met de bus gaan. jeetje wat maken die een herrie zeg :') docent doet ook niks....

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:49

Foaly schreef:
Op zich snap ik het wel dat je met een koffer liever de tram pakt, ook al is het voor twee haltes. Maar als je dan zo'n sardientjesblik aan ziet komen, dan wacht je toch even op de volgende :') Het is nou niet alsof die dingen maar eens per uur gaan :+

Ligt eraan. De 9 in Den Haag rijd om de 5 minuten in de spits, maar iedere tram is een sardientjes blik dan. Maakt op dat moment niet uit of je de eerste of de volgende pakt, druk is het toch wel. En dan ga ik dus niet op de volgende wachten....

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 14:57

We stonden op HMC (of mss Brouwersgracht zelfs al), en ik ga er stiekem van uit dat als je een koffer bij je hebt, je naar Centraal wilt. Genoeg mogelijkheden daar :')

Plus wat ik zei, ik zag in de bocht de 4 letterlijk achter ons aan rijden. Dan kun je toch op zn minst kijken of je daar wel in past :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 16:51

Geen ergernis:
De buschauffeuse die met mijn hondje kwam kroelen ipv gelijk achter het stuur te kruipen. :D

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:33

Foaly schreef:
We stonden op HMC (of mss Brouwersgracht zelfs al), en ik ga er stiekem van uit dat als je een koffer bij je hebt, je naar Centraal wilt. Genoeg mogelijkheden daar :')

Plus wat ik zei, ik zag in de bocht de 4 letterlijk achter ons aan rijden. Dan kun je toch op zn minst kijken of je daar wel in past :+

Ben jaren trambestuurder geweest in Rotterdam. Wij hadden de ongeschreven regel dat als je zo laat was dat er een tram achter je reed, de halte voorbij ging en dan pas stopte. Jij alleen uitstappers je collega achter je de instappers.
In theorie een mooie manier om de pijn te verdelen en toch nog iets over te houden van je pauze, in theorie dan want de passagiers holden gewoon achter de voorste tram aan ondanks dat er een voor hun neus stond waar ze zo in konden stappen.
Echt ik ben 25 jaar geleden gestopt met de dynamiek van het OV uitleggen aan passagiers, het heeft geen enkele zin.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:34

lor1_1984 schreef:
Geen ergernis:
De buschauffeuse die met mijn hondje kwam kroelen ipv gelijk achter het stuur te kruipen. :D

Oh dat doe ik ook altijd :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:46

alex66 schreef:
Echt ik ben 25 jaar geleden gestopt met de dynamiek van het OV uitleggen aan passagiers, het heeft geen enkele zin.

Ik las jouw eerste zinnen en dacht 'leuk bedacht maar reizigers doen daar niet aan mee' en inderdaad. Zo vaak meegemaakt. Ook vaak over nagedacht hoe je dat op kunt lossen, maar ik kwam tot niks. (Zo heel af en toe heb ik wel wat effect gezien van een tekst op de voorkant, maar zeer beperkt.)
Het is ook lastig want als je in de achterste tram stapt weet je zeker dat je later bent dan de voorste tram, dus het is ondanks alles vaak toch niet in je eigen belang om in de achterste te stappen.

Maar op individueel niveau heb ik wel soms in alle rust kunnen zitten in een vrijwel lege bus.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:22

Ja dan ben je 25 meter later op je bestemming :+
Onderling hebben wij de grap dat een passagier eerst zijn verstand aan de haltepaal hangt en dan instapt :o

Dit geld alleen voor de tram bussen halen elkaar in zodat de bus die te laat/ te vol is achter rijd en de lege bus volle bak kan laden

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:36

Hier niet echt grote ergernissen, heb gelukkig een goede rechtstreekse trein naar mijn uni. Mijn enige 'ergernis' zijn luidruchtige mensen op de trein, in België bestaat er namelijk niet zoiets als een stilte coupé. De trein die ik neem wordt dan ook nog eens grotendeels door studenten genomen, dus als we tijdens de examenperiode allemaal in een coupé (in stilte) zitten nakijken en er luidruchtige mensen bij komen zitten is dat zó frustrerend.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 20:37

Maar hoe kan de passagier nu op de hoogte zijn van een ongeschreven regel tussen trambestuurders. :D

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 21:38

Bus 53 en 52 gaan allebei richting Vollehoven hier in Utrecht/Zeist, maar 53 gaat daarna naar busstation en 52 naar Amersfoort. Soms is het zo druk dat iedereen die naar Vollehoven moet zich in 52 propt, tot dat de mensen die echt naar Amersfoort moeten er niet eens kunnen. De 53 komt vaak 5 minuutjes later :+ Dus nu rijd er een 52 niet verder dan net na Vollenhove :=