Nu vraag ik me vaak af hoe sommige mensen zo ongelofelijk veel vrienden kunnen hebben of Facebook. (700+) Zoveel mensen ken ik geloof ik niet eens.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maanoogje schreef:Als klein meisje vroeg ik me altijd af hoe Sinterklaas al die namen van alle kinderen in Nederland en Vlaanderen kon onthouden.
Nu vraag ik me vaak af hoe sommige mensen zo ongelofelijk veel vrienden kunnen hebben of Facebook. (700+) Zoveel mensen ken ik geloof ik niet eens.
eilleen333 schreef:Stel: ik moet over 3 maand een vast contract krijgen omdat ik al meerdere tijdelijke contracten gehad heb.
Maar ik word ziek en ga een jaar de ziektewet in.
Hoe gaat dat dan? De werkgever mag me niet ontslaan. Moeten ze dan een vast contract geven? Of loopt het tijdelijke gewoon af en zit ik na de ziektewet periode zonder werk?
SophievdV schreef:Eilleen: dat laatste. En als je er zoveel maanden uit bent geweest mogen ze je weer aannemen en opnieuw 3 contracten aanbieden.
Citaat:Artikel 7:668a lid 1 BW nieuw luidt:
Vanaf de dag dat tussen dezelfde partijen:
a. arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd elkaar met tussenpozen van ten hoogste 6 maanden hebben opgevolgd en een periode van 24 maanden, deze tussenpozen inbegrepen, hebben overschreden, geldt met ingang van die dag de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd;
b. meer dan 3 voor bepaalde tijd aangegane arbeidsovereenkomsten elkaar hebben opgevolgd met tussenpozen van ten hoogste 6 maanden, geldt de laatste arbeidsovereenkomst als aangegaan voor onbepaalde tijd.
Kortom, maximaal 3 contracten voor bepaalde tijd binnen 2 jaar (7:668a BW). Indien tussen de opvolgende contracten meer dan zes maanden gelegen zijn, ontstaat geen vast dienstverband.
Jester_ schreef:Waar wordt stro eigenlijk van gemaakt en verbouwd?
Veulen84 schreef:Ik zag vanavond een boer die een koe uit de sloot trok. Dat deed ie aan de nek. Bij paarden mag dat absoluut niet. Zijn koeien nou zo anders dan paarden?