Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:35

Cowboy55 schreef:
bridgetF schreef:
mmm.... ja als het gewoon een slechte vertaling is, dan is het wel apart, net zo apart als dat ik niet kan Quoten :P

Kun je toch nog heel gelukkig worden hoor! :+

scheelt dit is de reactie na mijn: niet geschikt voor beginners

heb jij misschen een video voor mij.
het ist niet voor beginner maar het ist doch moglijk te rijden met het paard.
ik ben niet de best rijder darom frag ik ob het paard aug met een niet zo moij rijder kann rijde. maar ik ben aug geen beginner

tis geen duitser, maar wat dan wel??

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:40

Cowboy55 schreef:
danamuts schreef:
Heb mijn paard op marktplaats staan en krijg zojuist de volgende mail binnen

" Video?
Stamboom naam, paard papers beschikbaar?
gechip ontwormd,
Nivou
voor beginners?
is de liefdevolle arts borstel, smid
is ze lief met andere paarden en op de weide
is het gezond "

Snap er a geen bal van, en b vertrouw het voor geen meter

Sorry, ik verkoop mijn paard niet aan funktioneel analfabeten. Ik heb er altijd een hekel aan als het paard het intelligentere deel van de combinatie is. :j

Maar het is waarschijnlijk weer een 419 scam.

hahaha, heb deze maar even teruggemaild. Ik word er simpel van.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 15:56

danamuts schreef:
Cowboy55 schreef:

Kun je toch nog heel gelukkig worden hoor! :+

scheelt dit is de reactie na mijn: niet geschikt voor beginners

heb jij misschen een video voor mij.
het ist niet voor beginner maar het ist doch moglijk te rijden met het paard.
ik ben niet de best rijder darom frag ik ob het paard aug met een niet zo moij rijder kann rijde. maar ik ben aug geen beginner

tis geen duitser, maar wat dan wel??

Ik denke dit ist wohl Doitsjer.....Misschien iemand oit de grensstreek? Of jemand die wel ein beetje Doitsj schpreekt mahr Nederlands nicht?

Blaift het noch stehts allemahl wat vaag.....en dit lijkt me ook niet dezelfde als de eerste. Misschien wel zelfde mail, maar ander persoon? Of 1x google en 1x een echt mens? Die eerste daar zit geen enkele Duitse referentie in. Vooral die woorden 'arts borstel' verbazen me. Ik krijg daar in het Engels of het Duits helemaal niks van gemaakt, ook niet in Engelse of Duitse synoniemen.

F_inley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 16:17

Net tuig opgehaald zag d'r super uit. Weer eens een positieve ervaring *\o/*

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:27

Met die arts en die borstel wordt vast bedoeld of het paard braaf is bij de dierenarts en tijdens het poetsen?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:33

Zucht, ik ben weer eens op zoek naar iets. Waarom kunnen mensen niet gewoon lezen?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:56

Ik zou persoonlijk wel netjes reageren als ik zulke mails krijg.
Als ik een mail in het engels zend (wat ook niet altijd foutloos is) zou ik het ook fijn vinden als mensen gewoon serieus kunnen antwoorden.
Ik vind het persoonlijk kinderachtig om stom te reageren.
Straks is het echt iemand met interesse, en een bak met geld alleen spreekt die persoon geen NL.
Ik zie het probleem niet hoor.
Als ze er goed voor zorgen, en verder aan je eisen voldoen, dan maakt de taal waarin de persoon spreek toch niks uit?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:25

ik heb zo ook een keer iets in duitsland (net over de grens) gekocht, ik kan geen woord duits en dan is google translate een uitkomst.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:04

lijk me idd ook een duitser aan de meeste woorden te zien :)

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:07

bridgetF schreef:
ik heb zo ook een keer iets in duitsland (net over de grens) gekocht, ik kan geen woord duits en dan is google translate een uitkomst.

dat heb ik zelf ook wel eens gedaan, maar dan is mijn eerste zin al dat ik uit nederland kom, en verontschuldig me als er fouten in staan.

de mail die ik hierna kreeg kon ik helemaal geen koekjes meer van bakken, maar aangezien het paard echt niet geschikt is voor de totale beginner heb ik het toch maar afgekapt. Kreeg ook 4x dezelfde mail op de advertentie, dus vond het een beetje wazig worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:25

Alja schreef:
lijk me idd ook een duitser aan de meeste woorden te zien :)

Ja, maar die eerste mail ging helemaal nergens over! Daar zat geen woord Duits in. Kan ook iemand zijn geweest die Google translate naar Duits heeft gezet in de hoop dat dat een treffer zou opleveren, communicatief gezien.....oh well.....

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:56

Ik heb vandaag dekens op internet gezet.
Onder anderen van HH, eskadron, en rambo,
ze zijn splinternieuw en ik kreeg al biedingen van 25 euro :')
ehhmmm ja mooi dus niet! haha

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:06

Ohja, zwaar onderbieden... Ga fietsen!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:19

Ik heb een set peesbeschermers te koop (in de winkel 100 euro). Zijn gebruikt maar nog in goede staat. Vraagprijs is 35 euro, biedt er iemand 10 euro.. Heb maar teruggestuurd of ze hiervoor de linker- of rechterbeschermer wil. :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:58

Mayflower_ schreef:
Ik heb een set peesbeschermers te koop (in de winkel 100 euro). Zijn gebruikt maar nog in goede staat. Vraagprijs is 35 euro, biedt er iemand 10 euro.. Heb maar teruggestuurd of ze hiervoor de linker- of rechterbeschermer wil. :D

hahaha jammer dat ik nooit zo gevat ben :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:03

Ook al stel je een bieden vanaf prijs vast, mensen bieden dan wel via de mail dik eronder. Zo heb ik een artikel gloednieuw met kaartjes eraan al te koop gezet voor 50 % van de nieuwprijs prijs dan krijg ik een bod INCLUSIEF verzenden voor 25 % van de nieuwprijs. Daar ga ik niet eens een tegenbod op doen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:19

Alja schreef:
Mayflower_ schreef:

hahaha jammer dat ik nooit zo gevat ben :+

Toen ik mijn vorige paard te koop had staan reageerde er ook al eens iemand met ''Ik bied 500 euro''. Heb toen gevraagd of ze de voor of achterkant wilt. :o
Ik zal zo iets niet snel doen. Ben altijd bang dat ik snel iemand beledig met een bod. :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:16

Ach sommige hebben een bord voor hun kop echt waar.
ik heb een cadeaukaart op mp staan en daarbij een vaste prijs. Hoeveel mails ik wel niet ontvangen heb met een (belachelijk) laag bod, ik reageer d'r niet eens op.
Gisteren weer iemand die hem wel wilde ruilen voor een ander soort cadeau kaart van een lager bedrag zonder bij betaling van haar kant 8)7
Of zielige verhaaltjes dat ze geen geld hebben maar de bon graag willen hebben, of dat ze het moeten betalen van hun zakgeld en daarom maar een kwart van de vaste prijs kunnen betalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:26

Ik heb aan mijn weiland een bordje met niet betreden, niet voederen etc met mijn nummer erbij voor nodgevallen.
Krijg ik net een SMS "is die bruine te koop? Is hij goedgekeurd (is een hengst) en braaf? Voor 1000 heb ik interesse"

Hij is niet te koop,niet ggk, wel braaf maar test wel grenzen en jeetje, hij heeft mooi papier, staat stevig in de spieren en ik rij er dressuur mee,springen en heel basis cross. Voor die prijs krijg je nog niet eens een staartklok :')

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:43

Varekaj schreef:
Ik heb aan mijn weiland een bordje met niet betreden, niet voederen etc met mijn nummer erbij voor nodgevallen.
Krijg ik net een SMS "is die bruine te koop? Is hij goedgekeurd (is een hengst) en braaf? Voor 1000 heb ik interesse"

Hij is niet te koop,niet ggk, wel braaf maar test wel grenzen en jeetje, hij heeft mooi papier, staat stevig in de spieren en ik rij er dressuur mee,springen en heel basis cross. Voor die prijs krijg je nog niet eens een staartklok :')

Haha nouja zeg. Lekker brutaal weer en dan nog wel voor 1000 euro. :')
Inderdaad terugmailen, dat hij dan wel een stukje staart mag voor die prijs.

offtoppic: wat een geweldig paardje heb je zeg. Die kruising haflinger x tinker. Geweldig! Ven spontaan verliefd als ik hem zo op de foto zie <3 en dat heb ik eigenlijk nooit.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:59

Pfff, waar mensen het lef vandaan halen.
Vandaag ook zn mailtje.
Staat al duidelijk bij het artikel dat het afgeprijsd is 25% ongeveer.
Kreeg ik een mailtje of ze bij een bepaald aantal korting kregen.
Ten eerst, heb het aantal niet, en ten tweede zit er al korting op.
Hoeveel korting willen mensen.

Dus dat netjes gemaild, krijg ik terug; Dat is duidelijk!

Ben blij dat mn mails dus duidelijker blijken dan de advertenties :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:04

Ik ben er intussen achter dat het bod wss van een ouder boertje komt wiens kleinkind gek is op mijn grote bruine :') een buur had hen al vaker aan de weide gezien. Het meisje rijdt nog niet zo lang, of zo begreep ik het toch, en ze vond hem zo mooi.

Op die manier kan ik er wel om lachen. Had de SMS genegeerd maar wel bewaard. Heb er maar even berichtje uit gedaan dat ie daarvoor niet weg gaat en dat het geen paard is voor onervaren mensen.

Offtopic: zal m'n tinkertje morgen influisteren dat het een knappe vent is :D

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 05:58

Varekaj schreef:
Ik ben er intussen achter dat het bod wss van een ouder boertje komt wiens kleinkind gek is op mijn grote bruine :') een buur had hen al vaker aan de weide gezien. Het meisje rijdt nog niet zo lang, of zo begreep ik het toch, en ze vond hem zo mooi.

Op die manier kan ik er wel om lachen. Had de SMS genegeerd maar wel bewaard. Heb er maar even berichtje uit gedaan dat ie daarvoor niet weg gaat en dat het geen paard is voor onervaren mensen.

Offtopic: zal m'n tinkertje morgen influisteren dat het een knappe vent is :D

Hahaha!
Tja, het was het proberen waard, toch? ;)

Ik had toch een kraampje gehuurd op Koningsdag?
Nou, dat was hardstikke leuk om te doen!
We zijn best wel wat spullen kwijt, maar dan kijk je ook even bij de 'concurrent' en zie je opeens wat leuks en tja... :roll: :D
We gingen in ieder geval met minder meuk naar huis dan we heen gingen: dat was het doel!
En zo'n kraampje is zeker voor herhaling vatbaar! :j

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 13:41

Er lijkt iemand oprecht geinteresseerd in 1 van mijn dekens. Hopelijk is deze ook serieus. heb alweer veel onzin beidingen gehad op mijn eskadron deken bijvoorbeeld. Maat 185 splinternieuwe winterdeken, 15 euro jaaaa daaaaaaaaaag! Stel gekkken op deze aardbol. zo ook mijn rambo deken.. pffft

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:43

Ik heb ook meerdere dingen weer op marktplaats staan en iemand had interesse in de 3ds Nintendo.
Moest verzonden worden maar of ik even een hele vragenlijst in wou vullen. :') Ze vroegen nog net niet een kopie van mn legitimatie. Want ze waren al eerder opgelicht via marktplaats. Alsof een oplichter de juiste gegevens zou geven... :+ Heb vriendelijk bedankt..