Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 01:26

Ik bedoelde de groene nagellak van DnT. :)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 02:38

Hoi,
ik meld me ook in dit topic :) Vaak genoeg een blog begonnen maar nooit echt weten vol te houden :o Nu heb ik ontzettend veel inspiratie gekregen en een leuk idee!Bovendien wil ik mijn Nederlands verbeteren en meer schrijven Dus toch maar weer aan het bloggen begonnen.
Gaat vooral over de dagelijkse gang van zaken sort off :)
https://zevenvragenperweek.wordpress.com/

Feedback is altijd welkom :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 04:08

Leuk! Ik heb een dergelijk boekje met vragen voor je kind (3 jaar lang) en dan kun je vergelijken, net als in jouw boek.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:30

Ahh wat grappig dat boekje zeg! Zou helemaal niks voor mij zijn, zeker niet 5 jaar lang, want ik zou het na een week alweer vergeten. Maar vind de opzet ervan wel erg leuk!
Dat tipex, dat is zeker om persoonlijke dingen weg te werken? Slim!

Ik heb vandaag eens wat anders dan normaal, iets waar leeftijdsgenootjes zich waarschijnlijk ook helemaal terug laten leven!

Back To The 90's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 09:56

NienkeV1994 schreef:
Mizora schreef:
Jammer dat het spiegeltje is afgebroken van je nieuwe makeup-spullen, echt zonde. Hopelijk kom je tot een goede oplossing.

Ik mag hem terugsturen en krijg een nieuwe opgestuurd, goed opgelost dus :)

Moet je de verzendkosten van het terugsturen zelf betalen of kun je hem kostenloos terug sturen?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:06

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:22

Leuk artikel Yv! Zo herkenbaar :D

@Nynke, balen van je spiegel! Ik neem toch aan dat je niet de verzendkosten hoeft te dekken?

@Marit, helaas ook herkenbaar :D Dat ik nog fulltime bruiloften fotografeerde heeft een stel een dag van te voren de boeking afgezegd (de rekening hebben ze gewoon gekregen zoals in het contract vastgelegd). De reden? Hun buurmeisje had net een 1000D gekocht en deed het voor €30. Ze vonden dat dus reden om bijna €1000 te besparen. Ik was op dat moment echt flink pissig want ik had twee afspraken voor die dag laten vallen. :roll: Twee maanden na het huwelijk krijg ik een telefoontje van de bruid met de vraag wat mijn uurtarief is voor bewerkingen en retouchering. Wat blijkt? De miep met de 1000D heeft alles op de automaat geschoten en de bruidsjurk was blauw, oma zag eruit alsof ze ieder moment kon overgeven en de bruidstaart was geworden tot een schitterende witte vlek.
Je kunt mijn antwoord misschien wel raden. }:)
Mensen vergeten dat het niet zo makkelijk is. Het is geen kwestie van een SLR kopen en je bent fotograaf.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:36

Oooooh mijn god :') Hahahaha heerlijk zulke dingen. Je gelooft het toch bijna niet :+ Maar die mensen moeten eerst op hun bek gaan zeg maar voor ze erachter komen dat wat je zegt wel degelijk waar is, hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:13

Marit, ik kan je link niet openen...
Krijg de melding: fout bij het maken van de databaseconnectie

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:16

Ja streeeess. De server kan het niet aan, teveel bezoekers in 1x.. Ik heb het kleinste pakket en normaal red ik dat wel maar nu komt iedereen tegelijk :')

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:17

Dat komt niet door de server toch? Deze code krijg ik wanneer ik een (typ)fout maak in een php-bestand, bijvoorbeeld in de header of iets dergelijks.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:25

Ik ga er vanuit van wel.. Ik heb nu in een half uur meer bezoekers dan normaal in ene hele dag. Ik heb een vrij goedkoop pakket dus het kan bijna niet ergens anders aan liggen. Ik heb verder nergens iets aangepast en een half uur geleden deed ie het nog. Andere websites bij deze hosting is ook niets aan de hand.. Ik kom nu ook mijn hostingpagina niet meer op.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:33

Hmm, vreemd dat je daar ook niet op kan komen. Hoop dat het zich in ieder geval snel oplost! Nooit fijn, websites die onbedoeld offline zijn :(

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:42

Bij mij deed de link het net wel, dus daar ligt het niet aan ;)
Wel leuk zoveel bezoekers! Leuk artikel ook!

EllisL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 12:59

Klopt, ik heb je artikel 45 min geleden ofZo gelezen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:02

Marit schreef:
Oooooh mijn god :') Hahahaha heerlijk zulke dingen. Je gelooft het toch bijna niet :+ Maar die mensen moeten eerst op hun bek gaan zeg maar voor ze erachter komen dat wat je zegt wel degelijk waar is, hahaha.

Ja, helaas. Ik ben dan overigens wel helemaal klaar met die mensen. Het wordt tijd dat fotograaf een beschermd beroep gaat worden.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:10

Marit schreef:
Dingen die je een fotograaf echt nooit zult horen zeggen.. :D

Dat soort boekjes vind ik echt leuk idd! Ik heb een 1 question a day (5 years), voor mezelf. Echt super leuk, ik hou het nu 1.5 jaar bij en het is echt al zo leuk om terug te lezen!

Heel herkenbaar _/-\o_

Ik heb vorige week ook foto's gemaakt voor iemand en deze ook bewerkt in 'mijn stijl'. Nu kom ik er net achter dat ze ze op internet heeft gezet en er zelf nog een lekker pruts-filtertje over heeft gegooid... Iemand enig idee hoe ik het op moet lossen? Ik twijfel of ik er wat van moet zeggen omdat ik eigenlijk geen ruzie wil, maar ik vind het geen stijl dat ze er zonder overleg zelf nog aan gaat zitten prutsen...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:19

Alles doet het weer :D

Saar, werk je met algemene voorwaarden? Je kan in elk geval even een net mailtje sturen dat dit niet de bedoeling is. Dat jij de rechten over de foto hebt en aanpassen verboden is. Dat die foto binnen 48 uur offline moet en je anders verdere stappen gaat ondernemen :)

Bij mij gebeurd dit ook regelmatig. Ontzettend vervelend, dus nu werk ik met algemene voorwaarden dat ik echt sterk sta en makkelijker bezwaren kan sturen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:19

@Hippologic: oh dat ook leuk! Vooral leuk ook voor het kind om later terug te lezen als ze volwassen zijn :)
@Vy_: Ja haha, ik was de blog aan het maken en ik dacht opeens ehm misschien is het verstandig om niet heel iemands naam en adres neer te zetten haha :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:23

DnT schreef:
NienkeV1994 schreef:
Ik mag hem terugsturen en krijg een nieuwe opgestuurd, goed opgelost dus :)

Moet je de verzendkosten van het terugsturen zelf betalen of kun je hem kostenloos terug sturen?

Daar heb ik nog niks over gehoord, heb alleen aangegeven dat ik hem terug wil sturen. Heb zelf inderdaad ook stage gelopen bij een webshop en in zo'n geval zouden de verzendkosten inderdaad gewoon vergoed moeten worden ja

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:25

Ik vind het serieus triest dat dat nodig is, die algemene voorwaarden... Luisteren de meeste mensen wel als je dat stuurt Marit? Of heb je wel eens dat je bijna écht op verdere stappen over moet gaan?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 13:32

Marit schreef:
Alles doet het weer :D

Saar, werk je met algemene voorwaarden? Je kan in elk geval even een net mailtje sturen dat dit niet de bedoeling is. Dat jij de rechten over de foto hebt en aanpassen verboden is. Dat die foto binnen 48 uur offline moet en je anders verdere stappen gaat ondernemen :)

Bij mij gebeurd dit ook regelmatig. Ontzettend vervelend, dus nu werk ik met algemene voorwaarden dat ik echt sterk sta en makkelijker bezwaren kan sturen.

Ik werk nog niet met algemene voorwaarden maar dat ga ik voortaan wel doen. Sneu inderdaad dat het nodig is... :n Toch maar eens een mailtje gaan sturen dan.

Marit

Nee :+ Mensen luisteren heel vaak niet. Sowieso krijg ik echt duizend keer vragen van 'Mogen we misschien ook alle onbewerkte foto's?' Terwijl dat gewoon heel duidelijk in de voorwaarden staat. Mensen lezen voor geen meter. En dus ook super veel mensen die doodleuk logo's afsnijden en inderdaad instagram filters eroverheen gooien en het zo op Facebook zetten. En bedankt.

Ik kijk altijd een beetje naar de schade of ik er iets mee doe. Is het een goede klant met veel connecties, hou ik mijn mond. Dan is het schadelijker om boos te worden dan om het maar te laten gaan.
Gelukkig heb ik nog nooit echt stappen hoeven ondernemen omdat de meeste wel schrikken als je ze een mailtje stuurt. Maar het blijft gewoon zo vervelend. Voornamelijk met loveshoots kom ik vaak in moeilijke situaties van stelletjes die ná de fotoshoot ineens besluiten dat ze geen enkele foto online willen hebben, terwijl ze daar bij het boeken wel akkoord mee zijn gegaan. Ja, wat moet je dan..

Ik vind een goede naam echt heel erg belangrijk dus ik probeer het altijd zo vredelievend mogelijk op te lossen :+ Als je om het minste en geringste met facturen gaat strooien gaat dat als een lopend vuurtje..
Laatst bijgewerkt door Marit op 05-02-15 13:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Tazzey

Ik heb als fotograaf ook altijd gewerkt met algemene voorwaarden, als professioneel bedrijf kun je ook niet anders. Het is helaas vaak ook nodig geweest.

sietje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:10

Hoi, ik ben een tijdje niet online geweest hier en dat heeft een reden. Ik heb op facebook een grote bloggercommunity ontdekt. Er ging een wereld voor mij open m.b.t. tips tricks. Zijn er hier meerdere mensen die deelnemen aan dergelijke groepen? Misschien is het een idee om elkaar te tippen?