Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:20

Rekening van de dierenarts binnen, voor de koliekbezoeken. Kleine € 600. Bijzonder zuur geld, want het had voorkomen kunnen worden. Goed, een nieuw paard is duurder :+ maar het is wel echt heel veel onnodig geld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:21

chanicha schreef:
Ik ken die ook en kicken op de ooeehhss en aaahhs!
Ik plaats zelden tot nooit een foto van mijn kleinkinderen, ja weleens van die van 20 en 15 maar is ook op 1 hand te tellen.
Er zitten mij teveel rare lui op internet dus van kleintje plaats ik nooit iets :n

Nou dat vooral dus , het gaat hierbij ook wel eens om een zeer kwetsbaar kind. Het zal wel een bepaalde roep om aandacht zijn. Ik zag laatst zelfs iemand die zijn overleden oma even op Facebook had gezet vindt ik nogal over het randje gaan en een roep om extra aandacht.

Maar met dat laatste helemaal eens!

Lestrange01

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:23

Ik heb date nummer 2 woensdag avond en nu kan ik al niet meer wachten. Ik erger me dood aan mijn eigen ongeduld, ik ben echt verschrikkelijk met dat soort dingen. Daarnaast erger ik me aan mijn pijn in mijn rechter schouder. Normaal is mijn rechter schouder mijn ""goede"" schouder, but sadly not today

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:24

chanicha schreef:
Shenavallie schreef:
Ben nu al voor de derde week in de weer met mijn bijholteontsteking... Xylometazoline helpt niet, paracetamol helpt niet (een kuur mag ik niet vanwege mijn medicatie), stomen helpt niet. Iemand nog een idee?

Spoelen met zout water!
Is goor maar werkt super :j
Een 20cc spuit bij de apotheek halen en een optreknaald dan water koken en een puddinglepel zout op een liter, als het afgekoeld is :+ een neusgat dichthouden en in de andere het water spuiten en neus ophalen!
Beterschap.

Is dat soms hetzelfde als een fysiologische zoutoplossing? Ik heb neusspray met zout gehad en die werkte toen niet. Maar ik zal je tip eens proberen, dank je wel. Heb nog wel een spuitje in de la liggen.[/quote]

Klopt maar met spoelen kom je verder, dieper.
Je moet echt goed je neus ophalen, goor maar het werkt.
Ik heb toen een fles fysiologisch zout gekocht bij de apotheek en die fles vul ik nu zelf.
Ik moest dat toen doen na een operatie waarbij ze via mijn neus moesten dus vandaar.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:29

Iemand stapt 2 minuten geleden de trein in, en diegene heeft nu al 20 keer “kanker” als bijvoeglijk naamwoord gebruikt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:32

LiannePuthzy schreef:
Iemand stapt 2 minuten geleden de trein in, en diegene heeft nu al 20 keer “kanker” als bijvoeglijk naamwoord gebruikt

Ben je dezelfde man als ik laatst tegengekomen? Liep eentje op straat die zeker niet helemaal 100 was het woord kanker in welke vorm dan ook alleen maar te roepen. Klonk ook aardig agressief , mensen grepen ook niet in en ik ben ook door gelopen deze man was totaal de weg kwijt.

Tof die bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg 8)7

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:36

Zebrastreep schreef:
LiannePuthzy schreef:

Ben je dezelfde man als ik laatst tegengekomen? Liep eentje op straat die zeker niet helemaal 100 was het woord kanker in welke vorm dan ook alleen maar te roepen. Klonk ook aardig agressief , mensen grepen ook niet in en ik ben ook door gelopen deze man was totaal de weg kwijt.

Deze jongeman oogt verder wel normaal :+ tis het type Marrokaan in trainingspakje

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:48

LiannePuthzy schreef:
Zebrastreep schreef:

Deze jongeman oogt verder wel normaal :+ tis het type Marrokaan in trainingspakje

Het zou zo dezelfde kunnen zijn , die man die op straat zo tekeer ging was ook van Marokkaanse afkomst... Al heb je sommigen die dat gewoon standaard in elke zin gebruiken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 11:49

Reactie op mijn reparatieverzoek. Ik heb eind augustus gebeld of het gerepareerd was, ja zeker en ik hoefde me nergens druk om te maken.

"Het klopt dat de reparatie nog niet voltooid is, hiervoor moet een nieuwe afspraak gemaakt worden met uw bovenburen. Dit gebeurt binnenkort."

LIEG DAN NIET DAT HET OPGELOST IS EN REPAREER DINGEN IN PLAATS VAN HET 3 MAANDEN NEGEREN

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:00

Ik heb een gevalletje 'Am I the A**hole'.

Nu erger ik me aan mezelf en aan een van mijn beste vrienden.

Verhaal:
Ik ga binnenkort 2,5 week op vakantie. Ben net verhuisd en was op zoek naar een oppas voor de katten. Goede vriend gaf aan dat zijn broer in de buurt woont en dat hij dat wel wil doen. (Ben echt maatjes met die vriend, zijn broer ken ik wel van bij hen thuis, maar niet in de vriendenkring).

Ik helemaal blij. Maar nu hoor ik van die beste vriend dat zijn broer misschien ook eens in mijn huis zal slapen. Moest ik even slikken. Maar ik heb een logeerbed. En hoe meer aandacht mijn kleine monsters krijgen hoe liever ze het hebben. Dus oké kan ik mee leven.

Paar dagen daarna hoorde ik dat hij van plan is zijn zoontje (net 4) ook wel eens mee te nemen. Daar kan ik ook inkomen (co-ouderschap). Maar nu wil hij ook met dat kind in mijn huis slapen. (Ik heb niks tegen kinderen, maar kies bewust voor een kindvrij leven). Een kinderbed heb ik niet, wel een slaapmatje.
Maar eigenlijk vindt hij dat hij wel met zijn zoontje in mijn grote bed kan liggen, want ik ben er toch niet. Daar ben ik het dus niet mee eens.

Alleen ik slaap in mijn bed.Het idee dat er vreemden in liggen, maar ook een kind dat ik niet ken die 's nachts nog niet helemaal zindelijk is vind ik niet fijn.

Mijn maatje vind dat ik me niet aan moet stellen en dat je je bed toch kan verschonen. Ik wil het eigenlijk gewoon niet hebben en sta eigenlijk op het punt om maar een oppas in te huren. Want ik ben bang dat als ik nee zeg, ze stiekem toch in mijn bed gaan liggen. Maatje zegt dat ik dus geen vertrouwen heb in zijn broer en dat dat niet netjes is. Nu dus enorme twijfel aan mezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:08

Luxorvalkje schreef:
Ik heb een gevalletje 'Am I the A**hole'.

Nu erger ik me aan mezelf en aan een van mijn beste vrienden.

Verhaal:
Ik ga binnenkort 2,5 week op vakantie. Ben net verhuisd en was op zoek naar een oppas voor de katten. Goede vriend gaf aan dat zijn broer in de buurt woont en dat hij dat wel wil doen. (Ben echt maatjes met die vriend, zijn broer ken ik wel van bij hen thuis, maar niet in de vriendenkring).

Ik helemaal blij. Maar nu hoor ik van die beste vriend dat zijn broer misschien ook eens in mijn huis zal slapen. Moest ik even slikken. Maar ik heb een logeerbed. En hoe meer aandacht mijn kleine monsters krijgen hoe liever ze het hebben. Dus oké kan ik mee leven.

Paar dagen daarna hoorde ik dat hij van plan is zijn zoontje (net 4) ook wel eens mee te nemen. Daar kan ik ook inkomen (co-ouderschap). Maar nu wil hij ook met dat kind in mijn huis slapen. (Ik heb niks tegen kinderen, maar kies bewust voor een kindvrij leven). Een kinderbed heb ik niet, wel een slaapmatje.
Maar eigenlijk vindt hij dat hij wel met zijn zoontje in mijn grote bed kan liggen, want ik ben er toch niet. Daar ben ik het dus niet mee eens.

Alleen ik slaap in mijn bed.Het idee dat er vreemden in liggen, maar ook een kind dat ik niet ken die 's nachts nog niet helemaal zindelijk is vind ik niet fijn.

Mijn maatje vind dat ik me niet aan moet stellen en dat je je bed toch kan verschonen. Ik wil het eigenlijk gewoon niet hebben en sta eigenlijk op het punt om maar een oppas in te huren. Want ik ben bang dat als ik nee zeg, ze stiekem toch in mijn bed gaan liggen. Maatje zegt dat ik dus geen vertrouwen heb in zijn broer en dat dat niet netjes is. Nu dus enorme twijfel aan mezelf.

niet de asshole hoor.

Jouw huis, jouw regels. Helemaal als je broer ook betaalt.

Ik vind kinderen heel leuk, maar doorgaans erg smerig. Dus die hoeven ook niet in mijn bed als ze niet van mijzelf zijn.
Als ze zo gaan doen zou ik ook gewoon zeggen "joh, jullie zijn m'n batties. De laatste met wie ik ruzie wil is met jullie, dus ik huur wel iemand in die ik zonder problemen kan corrigeren en mijn ding kan laten doen zoals ik het voor me zag."
kan me nniet voorstellen dat ze daar geen respect voor hebben...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:11

Whut? Waarom moet hij überhaupt in jouw huis slapen als hij in de buurt woont? Ik zou daar al niet mee akkoord gaan, laat staan met z'n kind samen in mijn bed.

Jouw huis, jouw regels inderdaad. NTA als je het mij vraagt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:33

Zeker NTA! Sowieso de aannames dat dat allemaal wel kan zonder dat dus fatsoenlijk te overleggen. En inderdaad, een zo-goed-als-vreemde én zijn kind in mijn bed? Hell no. Nooit.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 12:43

Luxorvalkje wow zeker NTA ik vind het al heel vreemd dat er niet gevraagd wordt of hij uberhaupt mag blijven slapen enz. Maar dat het gewoon soort van mede gedeeld wordt. Ik zou dan ook sneller neigen om een oppas in te huren.

Ik moest net tot 10 tellen. Familie van mijn vriend, en dan met name zijn ouders, denken dat ze gewoon te pas en te onpas langs kunnen komen en kunnen klussen in huis. Oke we zijn aan het verbouwen en zeer blij met de hulp. Maar aangezien ik veel thuiswerk is even overleg wel zo fijn. Na wat moeite accepteert die vader nu dat hij even hoi moet zeggen als hij er is.

Maar nu stond hij net met mijn schoonzusje binnen even naar het huis kijken. En dan denk ik joh vraag even of het uitkomt. Je snapt toch wel dat wij zelf het huis willen tonen. En zo zijn er vaker van dit soort dingen. Zaterdag gaat de pui erin en kan ik de boel afsluiten. Dus dan zou het toch wat beter moeten gaan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:04

Ik voel me oud want weet niet want NTA is. :')

Daarbuiten: gewoon iemand inhuren want je weet al dat hij het waarschijnlijk toch gewoon gaat doen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:05

Wat is NTA? :') Gokje, Not the asshole? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:07

NTA = not the asshole
AITA = am I the asshole

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:11

Ik hoef ook niemand in mijn bed, dus snap je heel goed Luxorvalkje.

Ik heb sinds enkele weken snel vet haar en dat vind ik niet mooi en vies. Ik kon eerder eens per 3 dagen wassen, nu droogt het gewoon vet op. Gebruik geen andere proructen. Echt waardeloos.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:15

Ik snap niet zo goed dat hij het lef heeft om te zeggen dat hij gaat slapen in het huis van praktisch een vreemde. Zonder met jou te overleggen, maar gewoon meegedeeld via zijn broer.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:19

Wat vervelend tucktuck.

Ik ga het gesprek eerst wel aan met mijn maatje.
Kijken hoe dat valt.
En dan vanmiddag even bij opoe of zo kijken of er nog iemand beschikbaar is op de korte termijn.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 13:36

Zou eerder het gesprek aangaan met zijn broer die komt toch in je huis of heb je daar nog geen contact mee gehad?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-22 13:46

Ik vind hun de assholes hier, even beslissen wat jij wel en niet prettig mag vinden in jouw eigen huis, en überhaupt beslissen dat hij wel even blijft slapen. Zoiets vraag je toch, dat deel je niet mee. Wtf.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:23

Ziekgemeld omdat m'n duimspier overbelast is. Voelt illegaal want ben niet ziek maar alles wat ik doe op het werk is precieze werk met de handen of zwaar tillen :=
Nu dus een brace kopen ergens maar geen idee wat goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:26

Geen ergernis maar vervolg op eerdere ergernissen over falende instanties rondom mijn rechtszaak. Voor het eerst in 6 jaar heeft een instantie gezegd "je hebt gelijk, we hebben een fout gemaakt". Eindelijk.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:24

Allemaal irritante vliegen in huis. En geen idee waar die allemaal vandaan komen. Maar mijn dochter ligt lekker te slapen op de bank en die pokke vliegen storen haar.