Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:08

Karl66 schreef:
En ik heb mijn eerste vaccinatie ook gehad. Weten jullie ook hoe lang het duurt voordat je de hoorntjes begint te zien die je ervan krijgt?

Ze zijn er met tussenposen. Vaak vanaf 3 uur 's middags tot een uur of 1 s'nachts. Daarna zaken ze weer weg.

Je kan ze ook triggeren om te groeien: met een paar uurtjes rondhangen op paardenfora kun je ze extra laten groeien :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:09

Eleeke schreef:
SusanH schreef:
Ik ben dan wel benieuwd waarom mensen het te vroeg voor versoepelen vinden. Want de cijfers blijven ondanks de al eerder genomen versoepelingen dalen, en flink ook. Vorig jaar zijn ze na versoepelen ook niet ineens gaan stijgen.

Ik twijfel. Onze besmettingen gaan heel hard omlaag en dat is uiteraard de goede kant op.
Maar al mijn europese collega's "lachen" ons wel een beetje uit met onze hoge cijfers en ...
onze slappe regels.

Mijn Duitse collega bijvoorbeeld : als je naar de kapper wil of een winkel in moet je een negatieve test bij je hebben en een afspraak maken.
Eigenlijk alles moet met een negatieve test van maximaal 48 uur oud.

Aan de andere kant in Arizona zijn helemaal geen regels meer ( geen idee wat de cijfers zijn )

Ben je weleens in Arizona geweest? Ik wel, alles extreem ruim van opzet. Niet te vergelijken met mierenhoop Nederland.

Ik deel je twijfels trouwens. Het lijkt wel alsof er ook een verschil van mening aan het ontstaan is tussen degenen die gevaccineerd zijn en degenen die nog niet aan de beurt zijn.
Gevaccineerden zijn er wel klaar mee, zij zijn immers beschermd. Niet-gevaccineerden zijn er ook wel klaar mee, maar lijken het nut van de maatregelen nog wat meer in te zien.

En ik? Ik hoop dat we na de pandemie letterlijk wat meer afstand van elkaar blijven houden, ik doe het namelijk erg goed op minder mensen in mijn persoonlijke ruimte. En daarin ben ik niet de enige. Maar de grote meerderheid wil het liefst meteen weer je persoonlijke ruimte induiken, jammer genoeg.

Fitzroy

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:13

Nou, in de supermarkt zie ik al die tijd al mensen die nog nooit van 1,5 meter hebben gehoord 8)7

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:31

Eleeke schreef:
[
Mijn Duitse collega bijvoorbeeld : als je naar de kapper wil of een winkel in moet je een negatieve test bij je hebben en een afspraak maken.

Mijn hemel :roll:
zo wil je toch niet moeten leven?!
Maar goed, wellicht vinden anderen het juist lekker veilig.

Hier alles de goede kant op. Andalucía als geheel naar fase 1; het allerlaagste niveau *\o/*
De restricties zijn:
- masker overal behalve bij eten/drinken/aan tafel
- afstand bewaren
- gebruik van handdesinfectie
- gereduceerd fora
- horeca dicht om 24.00
- nachtclubs/discos om 02.00
- geen entbewijs/pcr nodig voor wat ook

Vanmorgen in restaurant gewoon als van ouds eigenlijk. Beetje minder tafels, meer respect voor persoonlijke ruimte, maskergebruik maar voor de rest als voor Covid.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:53

Winged schreef:
Karl66 schreef:
En ik heb mijn eerste vaccinatie ook gehad. Weten jullie ook hoe lang het duurt voordat je de hoorntjes begint te zien die je ervan krijgt?

Ze zijn er met tussenposen. Vaak vanaf 3 uur 's middags tot een uur of 1 s'nachts. Daarna zaken ze weer weg.

Je kan ze ook triggeren om te groeien: met een paar uurtjes rondhangen op paardenfora kun je ze extra laten groeien :j

En je mobiel internet is ineens ook stukken beter, maar daar hebben jullie in Nederland minder last van dan hier.
Wij hebben, sinds mijn vriend gevaccineerd is, ineens 5G in huis :D :+ }> :') :') :') :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:56

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:00

O sushi jammie. Maar de OS zie ik dan weer niet door gaan.

Lees net dat mensen uit 72 en 73 een prik afspraak kunnen maken. Maar mijn man uit 1970 heeft nog niet eens een brief gehad?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:05

brief zal wel onderweg zijn, want is ook pas van een paar dagen eerder zeg maar.
Gaat zo snel nu.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:10

SusanH schreef:

Lees net dat mensen uit 72 en 73 een prik afspraak kunnen maken. Maar mijn man uit 1970 heeft nog niet eens een brief gehad?

Mensen die zo opgeroepen worden kunnen gewoon afspraak inplannen, gegevens zijn bij ggd bekend en je moet een id tonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:11

Idd, op basis van je bouwjaar ben je dan gewoon aan de beurt en gezondheidsverklaring kun je downloaden denk ik?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:13

Eleeke schreef:
SusanH schreef:
Ik ben dan wel benieuwd waarom mensen het te vroeg voor versoepelen vinden. Want de cijfers blijven ondanks de al eerder genomen versoepelingen dalen, en flink ook. Vorig jaar zijn ze na versoepelen ook niet ineens gaan stijgen.

Ik twijfel. Onze besmettingen gaan heel hard omlaag en dat is uiteraard de goede kant op.
Maar al mijn europese collega's "lachen" ons wel een beetje uit met onze hoge cijfers en ...
onze slappe regels.

Aan de andere kant in Arizona zijn helemaal geen regels meer ( geen idee wat de cijfers zijn )
die duitsers zijn zo hypocriet als wat!
Komentaar op hoe het in NL er aan toe gaat maar wel massaal over de grens komen in ellenlange files en rijen voor de winkels staan omdat je zo lekker goedkoop kunt shoppen.in Roermond!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:14

Die regels in DE zijn bizar hypocriet
Ondertussen zijn Zwitserse shoppers meer dan welkom in Duitsland zonder test of wat dan ook.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:18

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:19

Waar mensen zin in hebben zeg...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:21

Dat is niet momenteel, dat was afgelopen maandag.. maar, inderdaad, het is schandalig hoe men zich daar gedraagd.. echt, allemaal een bon / wielklem of wat dan ook.
We zagen het vorig jaar zomer in scheveningen toch ook?
heel scheveningen stond vol, met 80% witte kentekenplaten die overal parkeerden..

En de Nederlanders maar kiften op elkaar "kijk nou Nederland, we moeten dit toch sámen doen .." terwijl Nederland in zn tuin of op zn balkon zat en andere landen op t strand... :')

Lekker bezig hoor..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:23

Vorige week hebben mensen ergens tussen 1-3 uur in de file gestaan ‚lekker’ om te winkelen in de supermarkten Duitsland 8)7
Die zijn allemaal ongetest terwijl de Duitsers voor iedere scheet een test moeten hebben _O-

Douce

Anoniem

En ik geloof er ook geen snars van dat al die duitsers zijn getest, wat volgens de duitse regels wel zou moeten..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:28

Sizzle schreef:
Vorige week hebben mensen ergens tussen 1-3 uur in de file gestaan ‚lekker’ om te winkelen in de supermarkten Duitsland 8)7
Die zijn allemaal ongetest terwijl de Duitsers voor iedere scheet een test moeten hebben _O-

Ik geloof er niks van dat de Duitsers in Roermond allemaal een test hebben :+
En dat je dan ook nog tegen de richting moet rijden en moet wildparkeren..

Als je in een file gaat staan moet je het zelf weten, maar mensen die de boel blokkeren moeten gewoon op de bon, ook als ze uit een ander land komen (dus ook Nls die in Duitsland verkeerd parkeren of andere overtredingen maken, spekt de kas ook lekker :j )

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:07

Nou, na 6 dagen quarantaine vanochtend de uitslag dat mijn kinderen beide positief zijn. Gelukkig hebben ze geen klachten en zijn ze er dinsdag weer uit (en de kinderen zitten al langer in quarantaine, 16 dagen namelijk, lang verhaal). Ze zijn net door mijn ex-man (die was 16 dagen geleden positief) opgehaald en ik maak me dus op voor 5 heel eenzame quarantaine dagen. Dinsdag testen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:39

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:41

SusanH schreef:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nu 1977 nog. :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:47

Vorige week lekker naar Koreaans restaurantje in Málaga geweest. Is píeklein; soort grote kast; mogen nu maar 10 mensen in.
Wiergerecht met sesam, kimchi en sushi-achtige schotel.; mjammie.

Vanavond ook uit eten. Met bubbly; jaar geleden eerste date. Weet nog niet waar we heen gaan. Waar we die eerste date hadden is gesloten; op de fles door Covid...

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 13:48

waarom wachten op een brief, je kan toch bellen of online een afspraak maken,

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 14:01

fokfanaat schreef:
waarom wachten op een brief, je kan toch bellen of online een afspraak maken,

Is dat zo? Heb zelf alleen ervaring met de zorg. Ik kon echt geen afspraak maken zonder brief.